Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Japan 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• T'zou de max zijn

Hamilton rijdt op 1 in de allerlaatste GP. Massa op 2.

Ineens maakt Alonso een onverwachte pitstop, die toevallig iets langer duurt. Net voor Lewis de baan op, en in de Senna S : BAM!
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spg900 Bekijk Berichten
      En Kubica de nieuwe wereldkampioen! Als je met een BMW Sauber na 16 races nog steeds meedoet voor de titel, dan verdien je het. Dat is niet de beste wagen, ook niet de tweede beste, en op sommige momenten in het seizoen zelfs niet de derde.

...

"Fernando Alonso has said he will do what he can to help Ferrari's Felipe Massa beat Lewis Hamilton to the Formula One title after winning the last two grands prix for Renault."

Kubica wereldkampioen, dat zou een prachtig slot zijn aan een episch seizoen ! Ik vind het werkelijk zalig dat er weeral een derde kaper op de kust zit. Laat ons hopen dat de BMW-wagen opgewassen is tegen het Ferrari- en Mercedesgeweld !

Die quote van Alonso is ook super é ! Ik zie Hamilton al achter Alonso helemaal gefrustreerd komen en niet veel later zwaar in de fout gaan Dat zou goddelijke televisie zijn ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
        Laat ons hopen dat de BMW-wagen opgewassen is tegen het Ferrari- en Mercedesgeweld !
        En BMW geeft de laatste races allerminst die indruk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
          Taktisch gezien lijkt het mij toch beter om dat ding helemaal vol te tanken?
          aAs je voltankt moet je ook dat 'gewicht' meesleuren. dat kan je 0.5 to 1 sec per lap trager maken. Als je dan weet dat je banden toch maar voor 30 ronden goed zijn heeft , kan je beter ook voor 30 ronden (+ kleine reserve) tanken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
            En BMW geeft de laatste races allerminst die indruk.
            Het werd toch even link toen Kimi kwam aanzetten ...

Maar goed, de kans is groot dat de Ferrari - McLarenvete weeral zal resulteren in een potje-elkaar-van-het-circuit-raggen ! En dan kan Kubica er mooi van profiteren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
              T'zou de max zijn

Ineens maakt Alonso een onverwachte pitstop, die toevallig iets langer duurt. Net voor Lewis de baan op, en in de Senna S : BAM!
              Mss op het oog voor een zitje bij ferrari volgend jaar .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
                Mss op het oog voor een zitje bij ferrari volgend jaar .
                'k Geloof daar toch niet enorm veel van. Ferrari kan heus wel genoeg sponsors vinden, en hoeft dus niet noodzakelijk te buigen onder de druk van Santander om een Spaanse coureur (Alonso) te laten rijden.

Comment

• Nee maar Alonso is een van de beste rijders dat er rond rijdt, misschien wle de beste.
                  Als je ziet wat hij kan met een slechte wagen en als je ziet hoe het team evolueert met hem

Comment

• Alonso bij Ferrari Zou leuk worden.

Comment

• Alonso !!!

Mijnen held.

Hattrickske moet 'ie doen, vind ik.

Comment

• een nieuw filmke op f1.com, met alle mogelijke camerastandpunten van de 'incidenten' van de gp;
                        Enter the world of Formula 1. Your go-to source for the latest F1 news, video highlights, GP results, live timing, in-depth analysis and expert commentary.

Comment

• knap filmpke.

Ben akkoord met de drive through penalties voor Massa en Hamilton.

Massa had er misschien zelfs nog een verdiend omdat hij over de witte lijn ging toen hij Bourdais inhaalde.
                          Waarom dat hij er trouwens persé rechts voorbij moest snap ik ook niet, plaats zat aan de linkerkant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                            een nieuw filmke op f1.com, met alle mogelijke camerastandpunten van de 'incidenten' van de gp;
                            http://www.formula1.com/news/headlin...8/10/8530.html
                            Verhelderend, sommige camerastandpunten, zoals de laatste shot.

Comment

• Bourdais z'n straf: zeer onterecht.
                              Hamilton z'n straf: uhm, Massa mist z'n bocht daar duidelijk waardoor ie voorbij kan. (je ziet 'm zich mispakken bij 't remmen) Wat moet ie dan doen? Vol op z'n remmen gaan staan omdat 't een ferrari is?

Massa moet Hamilton daar voorbij laten en NIET over 't gras gaan rijden. Het is mijns inziens een beetje een kamikaze-manoeuvre terwijl ie gewoon zonder problemen achter Hamilton kan invoegen. Maar nee, ie moet over de witte lijn gaan om z'n positie te verdedigen en dat op zich is al 'n stop-and-go penalty waard.

Hamilton gaat op 't begin mijns inziens wel zwaar in de fout, maar probleem is dat ie geen enkel reglement schendt. (al zou er mijns inziens wel zo'n regeltje moeten komen dat je geen moves moet gaan doen die 'n massa-crash tot gevolg kunnen hebben!)

Comment

• Wittelijn? Hamilton?
                                Die wittelijn was met Webber, Massa zijn straf was toen ie Hamilton in de flank tikte.
                                Hamilton zijn straf was wanneer Hamilton de helft van de grid door zijn actie naast het circuit terecht komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                                  Ik was het tijdens de race ook aan het denken: "Eigenlijk verdienen ze de titel allebei niet."

Bloedsnel zijn ze beiden, maar een kampioen moet kalm blijven op de momenten dat het erop aan komt. Dat Massa dat niet kan, is al langer geweten. Het is gebeterd, maar nog niet helemaal in orde. Maar ook Hamilton kan het niet. Z'n actie in de eerste bocht was érg gewaagd, eigenlijk zelfs bijna dom. Massa stond 5de op de grid. Als kampioen denk je dan na, en speel je op safe. De race duurt nog meer dan 60 ronden. Er zouden nog wel kansen gekomen zijn om Raikkonen te passeren. Dom, Lewis, Dom.

Zelfde voor Felipe: dom jongen, dom. Da's op knullige wijze een drive-through aan je been krijgen. Je zag het gewoon aankomen. Op zich geen slechte zaak voor hem, natuurlijk. Want hij loopt 2 punten in, en rekening houdend met z'n plaats op de grid is dat vrij goed. Knap inhaalmanoevre op Webber, trouwens.

Raikkonen verdient de titel al helemaal niet. En Kubica eigenlijk ook niet. Hij draait goed mee, maar echt winnen doet ie ook niet. Voor mijn part zou Alonso 'm nog mogen winnen. Goed bezig, kerel!

En nu effe realistisch: stiekem hoop ik toch op Massa.
                                  Het zou de max zijn: de eerste Braziliaan na Senna die kampioen wordt, notabene op een Braziliaans circuit. Die zuiderse kerel, die het seizoen rampzalig begon, die bàkken kritiek te verwerken kreeg, van wie wordt gezegd dat ie simpelweg niet goed genoeg is, die dan uiteindelijk dankzij een fan-tas-tisch seizoen effe mooi de wereldtitel binnenhaalt. En Schumacher zag dat het goed was.
                                  Hij is niet goed genoeg want heeft te veel de hulp nodig van de FIA(errari)
                                  Francorchamps en hier krijgt hij weer 2 punten. Anders stond hij al op 5+6=11.

Ik vind het een arrogant baasje, en alleen al hiervoor mag hij nooit kampioen worden.

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  T'zou de max zijn

Ze komen toch pas uit de pits na de Senna S.

En dan nog, dan krijgt Kovalainen wel het bevel om zijn McLaren in de Ferrari van Massa te torpederen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten

Ik vind het een arrogant baasje, en alleen al hiervoor
                                    Wa gebeurt er daar? ik ben ni goe in spaans

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                                      Ik ook niet
                                      Massa is een slechte verliezer/mietje

Mijn theorie: Net als Schumacher heeft Massa 'de gave' om saaie wedstrijden te winnen. 99% van hun races zijn compleet saai, van start tot finish aan de leiding. En ook achterin gebeurd niets, buiten treintje rijden... Raikkonen wint tenminste nog wedstrijden met wat spektakel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                        Ik ook niet
                                        Massa is een slechte verliezer/mietje

Mijn theorie: Net als Schumacher heeft Massa 'de gave' om saaie wedstrijden te winnen. 99% van hun races zijn compleet saai, van start tot finish aan de leiding. En ook achterin gebeurd niets, buiten treintje rijden... Raikkonen wint tenminste nog wedstrijden met wat spektakel.

'Net als Schumacher' ? Enk ? Schumacher kon heus wel wat meer dan enkel van start tot finish aan de leiding rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten

't Is naar aanleiding van een lang gevecht tussen Massa en Alonso, op de Nurburgring. Massa ligt aan de leiding, maar Alonso is veel sneller. Alonso waagt verschillende pogingen, maar geraakt er niet langs. Uiteindelijk kan hij Massa toch passeren, maar die maakt die heel breed, met een tik tegen de McLaren als gevolg.

Comment

Working...
                                          X