GP Brazilië
Het seizoen wordt net als vorig jaar afgesloten in Brazilië. De veeleisende aard van dit circuit en de veelal wisselvallige weersomstandigheden zorgen alvast voor de nodige ingrediënten voor een nagelbijtende race.
Zoals Imola en Istanbul is Interlagos een circuit tegen de klok in. Dat uit zich in meer druk op de nekspieren van de rijders. Interlagos is een redelijk hobbelige omloop waardoor de afstellingen van de vering en de dempers vele malen moeten aangepast worden om een optimale set-up te bereiken. Het ruwe asfalt zorgt voor een invariabele bandenslijtage. De grote waarschijnlijkheid op regen vraagt meestal om een compromis set-up waarmee men zowel in het droge als in de regen uit de voeten kan.
De motor wordt echt tot het uiterste getest op het rechte stuk van de start/finish, dat niet enkel lang is maar ook nog stijgend. Deze verhoging maakt ook de start heel spannend. De hoogte van het circuit en de dunnere lucht zorgt ervoor dat de wagen acht percent aan vermogen moet inboeten, een verlies dat nog groter is dan dat bij de Nürburgring. Veel succes allemaal.
Uitslag 2007
Gevraagd
Deadline
Spelregels & Puntenverdeling
Spelregels
Puntenverdeling
Tussenstand
Bron: www.f1club.be & www.formula1.com
Het seizoen wordt net als vorig jaar afgesloten in Brazilië. De veeleisende aard van dit circuit en de veelal wisselvallige weersomstandigheden zorgen alvast voor de nodige ingrediënten voor een nagelbijtende race.
Zoals Imola en Istanbul is Interlagos een circuit tegen de klok in. Dat uit zich in meer druk op de nekspieren van de rijders. Interlagos is een redelijk hobbelige omloop waardoor de afstellingen van de vering en de dempers vele malen moeten aangepast worden om een optimale set-up te bereiken. Het ruwe asfalt zorgt voor een invariabele bandenslijtage. De grote waarschijnlijkheid op regen vraagt meestal om een compromis set-up waarmee men zowel in het droge als in de regen uit de voeten kan.
De motor wordt echt tot het uiterste getest op het rechte stuk van de start/finish, dat niet enkel lang is maar ook nog stijgend. Deze verhoging maakt ook de start heel spannend. De hoogte van het circuit en de dunnere lucht zorgt ervoor dat de wagen acht percent aan vermogen moet inboeten, een verlies dat nog groter is dan dat bij de Nürburgring. Veel succes allemaal.
Uitslag 2007
- Pole: Felipe Massa (Ferrari)
- Podium: 1. Kimi Raikkonen (Ferrari) - 2. Felipe Massa (Ferrari) - 3. Fernando Alonso (McLaren Mercedes)
- Snelste Ronde: Kimi Raikkonen (Ferrari)
Gevraagd
- Top 5 van de startgrid
- Top 8 van de race-uitslag
- Wie rijdt de snelste ronde in de race?
- In beide kampioenschappen blijven er nog 2 kandidaten over voor de titel. Wie wordt kampioen bij de piloten en wie bij de teams?
- Lewis Hamilton & McLaren Mercedes
- Lewis Hamilton & Ferrari
- Felipe Massa & McLaren Mercedes
- Felipe Massa & Ferrari
Deadline
- Vrijdag 31 oktober 2008 - 14u00
Spelregels & Puntenverdeling
Spelregels
Puntenverdeling
Tussenstand
Bron: www.f1club.be & www.formula1.com
Comment