Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Brazilië 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
    Ik twijfel er niet aan dat Hamilton een supertalent is of zijn prestaties uitzonderlijk zijn, maar hij heeft er wel de auto voor hé.

Vettel in de McLaren zou ook wel eens spectaculaire dingen kunnen geven.

Daar geloof ik niet in. De beste rijders zitten bij de beste teams. Kovalainen is ook een heel goede rijder, dat heeft hij al meermaals bewezen maar waar staat hij in het kampioenschap? Ver achter Hamilton. Het is te simpel om te beweren dat het allemaal de auto is. Alonso rijdt ook niet in de beste wagen maar slaagt er dit seizoen meermaals in te winnen juist omdat hij ook zo'n supertalent is, vergeet niet dat hij Schumacher van zijn achtste wereldtitel heeft gehouden enkele jaren geleden. Vettel heeft een GP gewonnen door puur geluk.

Schumacher weet ook dat Hamilton een uitzonderlijk talent is:

Schumacher: "Hamilton kan mijn record breken"

Michael Schumacher gelooft dat Lewis Hamilton op een dag zijn record van zeven wereldtitels in de Formule 1 kan verbeteren. "Ik ben er absoluut van overtuigd dat Lewis het in zich heeft", zegt de Duitser op de BBC. "Niemand, zelfs ik niet, achtte het mogelijk dat ik beter zou kunnen doen dan Juan Manuel Fangio. En toch heb ik het gewoon gedaan. Records zijn er nu eenmaal om verbeterd te worden. Als je bovendien kijkt naar wat Lewis op korte tijd allemaal al heeft verwezenlijkt, dan hoeft daar eigenlijk geen uitleg meer bij", zegt de 39-jarige Schumi.

Lewis Hamilton wordt zondag op zijn 23ste mogelijk de jongste wereldkampioen in de geschiedenis van de Formule 1. Zijn eerste achtervolger Felipe Massa volgt op zeven punten. Hamilton, die vorig jaar in zijn debuutjaar al nipt naast de wereldtitel greep, moet op het circuit van Interlagos in Brazilië alleen maar in de top-vijf eindigen om zijn eerste wereldkroon te veroveren. (belga/lpb)
    Ik denk toch ook dat Schumacher Hamilton hiermee wil doen zweven zodat hij misschien fouten gaat maken in Brazilië, hij werkt tenslotte nog steeds voor Ferrari.

Comment

@Diabolic: ik ontken nergens dat Hamilton een supertalent is, hé. Integendeel zelfs.

Maar hij heeft wel de juiste wagen om dat talent te tonen. Daar waar Vettel die auto niet echt heeft. Een STR is geen McLaren, hé.
      Ontken jij dat Vettel echt wel talent heeft, dan ?

Comment

Een uitzonderlijk supertalent speelt zijn wereldtitel niet kwijt omdat hij de druk niet aan kan en rijd nog minder andere rijders van de baan als hij moet inhalen, dat is dit seizoen veel te veel gebeurd. Senna bv heb ik zoiets nooit zien doen, maar dat is mijn gedacht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk Berichten
          Een uitzonderlijk supertalent speelt zijn wereldtitel niet kwijt omdat hij de druk niet aan kan en rijd nog minder andere rijders van de baan als hij moet inhalen, dat is dit seizoen veel te veel gebeurd. Senna bv heb ik zoiets nooit zien doen, maar dat is mijn gedacht
          Hamilton is geen slechte rijder, ver van, maar ie heeft de "pech" dat ie zen carriere gestart heeft in een topteam. Moest ie 2 jaar vroeger al F1 gereden hebben, in een middeveldwagen, reed ie nu veel constanter. En, ie was ook al kampioen dan, en vorig jaar ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk Berichten
            als hamilton ni crasht, dan is hij kampioen, of geen pech krijgt..
            of van de baan gereden wordt...
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Zou wel jammer zijn, als of Hamilton of Massa van de baan gekegeld wordt en op een domme manier de titel verspeelt.

Het afgelopen jaar heeft geen van beide zoiets meegemaakt, behalve Massa die Hamilton rondtikte. Hopelijk staan ze beiden goed vooraan op de grid zodat het eerlijk kan verlopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                Zou wel jammer zijn, als of Hamilton of Massa van de baan gekegeld wordt en op een domme manier de titel verspeelt.

Het afgelopen jaar heeft geen van beide zoiets meegemaakt, behalve Massa die Hamilton rondtikte. Hopelijk staan ze beiden goed vooraan op de grid zodat het eerlijk kan verlopen.
                Hamilton heeft in de pits op raikkonen geknald?
                In een race bijna vier man het decor ingejaagd omdat hij zeker zijn eerste plaats wilde behouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
                  Hamilton heeft in de pits op raikkonen geknald?
                  In een race bijna vier man het decor ingejaagd omdat hij zeker zijn eerste plaats wilde behouden.

Maar een ander heeft hem of Massa niet uitgeschakeld

Comment

imo verdiende Hamilton vorig jaar meer om de titel te pakken dan dit jaar.
                    Nu rijdt hij inderdaad rond met die killer-ingesteldheid, niet echt mooi om naar te kijken.
                    Van mij mag hij gerust de titel pakken, maar dan voor zijn prestaties van de 2 seizoenen samen.

En voor volgend jaar hoop ik nog meer spanning met 3 teams aan de top, Ferrari (als ze nog meedoen natuurlijk), McLaren en Renault. Alonso mag dan gerust de titel pakken en Ferrari de constructeurstitel aangezien Renault en McLaren een beetje sukkelen met hun tweede rijder...

Comment

Alonso die de tittel pakt is misschien iets te optimistisch. Alonso zal de positie overnemen die Kubica dit jaar had. Al hoop ik dat ik verkeerd ben en jij juist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                        imo verdiende Hamilton vorig jaar meer om de titel te pakken dan dit jaar.
                        Nu rijdt hij inderdaad rond met die killer-ingesteldheid, niet echt mooi om naar te kijken.
                        Van mij mag hij gerust de titel pakken, maar dan voor zijn prestaties van de 2 seizoenen samen.

En voor volgend jaar hoop ik nog meer spanning met 3 teams aan de top, Ferrari (als ze nog meedoen natuurlijk), McLaren en Renault. Alonso mag dan gerust de titel pakken en Ferrari de constructeurstitel aangezien Renault en McLaren een beetje sukkelen met hun tweede rijder...
                        Volgend jaar verandert er weer veel (technisch gezien dan), dus ik denk dat je de lijn van dit jaar niet zomaar kan doortrekken. Ik verwacht veel van RedBull en SauberBMW, eerlijk gezegd. En Renault ook, ja. Ik gok op 4-5 topteams in het eerste 1/3e van het seizoen van 2009.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk Berichten
                          Alonso die de tittel pakt is misschien iets te optimistisch. Alonso zal de positie overnemen die Kubica dit jaar had. Al hoop ik dat ik verkeerd ben en jij juist
                          Hoe kan je dat nu zeggen, als alle teams deze winter weer met een compleet nieuwe auto aan de slag moeten?

Ik hoop dat Alonso volgend jaar echt superhoog scoort, want 't is m'n favoriet ... maar onderschat SauberBMW niet, die zijn zo goed als 't vroegst van allemaal zeer intensief met de 2009 beginnen testen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                            Hamilton is geen slechte rijder, ver van, maar ie heeft de "pech" dat ie zen carriere gestart heeft in een topteam. Moest ie 2 jaar vroeger al F1 gereden hebben, in een middeveldwagen, reed ie nu veel constanter. En, ie was ook al kampioen dan, en vorig jaar ook.
                            Hamilton is beter voorbereid geweest op de F1 dan andere renners ooit te voren! 2 jaar middenveld hadden niks uitgemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Volgend jaar verandert er weer veel (technisch gezien dan), dus ik denk dat je de lijn van dit jaar niet zomaar kan doortrekken. Ik verwacht veel van RedBull en SauberBMW, eerlijk gezegd. En Renault ook, ja. Ik gok op 4-5 topteams in het eerste 1/3e van het seizoen van 2009.

Van Honda verwacht ik eigenlijk ook wel iets. Ze zijn als eerste begonnen aan hun auto voor 2009 en bovendien hebben ze Ross Brawn aan de macht daar.

Comment

Het gaat lekker gieten

Comment

Ik heb er ook al van gehoord.

Dit seizoen is't werkelijk ongeloofelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk Berichten
                                    Mocht je de carrière van Senna een beetje kennen dan zou je ook weten dat hij in het eerste seizoen dat hij in de F1 reed geen enkele overwinning of pole behaalde en negende werd in de wk eindstand. Het duurde vier jaar eer hij wereldkampioen werd dus in dat opzicht is Hamilton een groter talent dan Senna, hij mist gewoon nog wat ervaring. Senna en Hamilton vergelijken is echter niet mogelijk volgens mij want de F1 was in die tijd volledig anders.

Wat Räikkönen dit seizoen heeft laten zien is pas wereldkampioen onwaardig.

Wat betreft Brazillië:

ik twijfel aan die weersvoorspellingen, het is nog te vroeg om dit te zeggen. En mocht het dan toch regenen dan kan dit in het voordeel spelen van Hamilton want hij is een goede regenrijder in tegenstelling tot Massa en Räikkönen.

Comment

Regen zou naaaaic zijn .. I like

Comment

Let it rain lord!!

Dat wordt weer spannend. Vooral omdat Hamilton waarschijnlijk niet op de pole gaat starten, en dat met regen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                          Mocht je de carrière van Senna een beetje kennen dan zou je ook weten dat hij in het eerste seizoen dat hij in de F1 reed geen enkele overwinning of pole behaalde en negende werd in de wk eindstand. Het duurde vier jaar eer hij wereldkampioen werd dus in dat opzicht is Hamilton een groter talent dan Senna, hij mist gewoon nog wat ervaring. Senna en Hamilton vergelijken is echter niet mogelijk volgens mij want de F1 was in die tijd volledig anders.

Wat Räikkönen dit seizoen heeft laten zien is pas wereldkampioen onwaardig.

Wat betreft Brazillië:

ik twijfel aan die weersvoorspellingen, het is nog te vroeg om dit te zeggen. En mocht het dan toch regenen dan kan dit in het voordeel spelen van Hamilton want hij is een goede regenrijder in tegenstelling tot Massa en Räikkönen.
                                          Euhm ik heb pertoeval wel alle seizoensoverzichten van '70 tot nu, dus ik ken maar al te goed Senna zijn carriere. Het team waarbij hij debuteerde (Toleman) was gewoon ondermaats, maar wat Senna er mee liet zien was buitengewoon (zelfs bijna een overwinning in Monaco). De jaren erop bij Lotus net hetzelfde, ik stond gewoon verbaasd van wat hij deed. Hij maakte gewoon geen fouten! Ik kan (bijna) geen enkele slechte race van Senna bedenken waarbij hij fatale fouten maakten, ze zijn op 1 hand te tellen. Zeggen dat Hamilton een groter talent dan Senna is, is gewoon gezever, want de fouten en blunders die Hamilton al heeft gemaakt zijn veel te veel (u wilt niet dat ik ze allemaal opnoem). Hij is zeker een geweldig coureur, maar een der grootsten, dat nooit.

en btw, Raikkonen kan wel degelijk in de regen rijden, alleen zit het probleem hem dit jaar in de banden die hij niet op temperatuur krijgt en een Mclaren die sneller is in de regen dan de Ferrari

Comment

Working...
                                          X