Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Brazilië 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Mocht je de carrière van Senna een beetje kennen dan zou je ook weten dat hij in het eerste seizoen dat hij in de F1 reed geen enkele overwinning of pole behaalde en negende werd in de wk eindstand. Het duurde vier jaar eer hij wereldkampioen werd dus in dat opzicht is Hamilton een groter talent dan Senna, hij mist gewoon nog wat ervaring. Senna en Hamilton vergelijken is echter niet mogelijk volgens mij want de F1 was in die tijd volledig anders.

Wat Räikkönen dit seizoen heeft laten zien is pas wereldkampioen onwaardig.

Wat betreft Brazillië:

ik twijfel aan die weersvoorspellingen, het is nog te vroeg om dit te zeggen. En mocht het dan toch regenen dan kan dit in het voordeel spelen van Hamilton want hij is een goede regenrijder in tegenstelling tot Massa en Räikkönen.
    Jamaja, wat is 't nu ? Is Hamilton een groter talent dan Senna, of is het toch niet te vergelijken wegens compleet anders ?

Bovendien: Raikkonen heeft eigenlijk al bij al geen slecht seizoen gereden. Zeker de eerste seizoenshelft gaf hij een sterke indruk, en na enkele races dachten veel mensen dat Raikkonen goed op weg was zichzelf op te volgen als wereldkampioen. In Canada verloor hij de leiding van het WK aan Kubica, notabene door Hamilton. Daarna:
    -Frankrijk: leider, tot dat uitlaatprobleem
    -Engeland: solide race, waarin hij vierde werd na strategisch geblunder bij Ferrari
    -Hockenheim: correct, kleurloze Raikkonen, naar 't schijnt door een bandenprobleem
    -Hongarije: 3de geworden, na rondenlang vastgezeten te hebben achter Alonso, schade toen goed beperkt
    -Valencia: geen al te sterke race, uiteindelijk uitgevallen met motorpech
    -Spa: knappe race gereden, uitgevallen door alles of niets te spelen. Is daar iets mis mee ? Er zijn er nog die vaak de bocht insturen met een 'alles of niets'-manoevre.
    -Monza: kon het tempo van Hamilton niet volgen, maar Massa kon dat óók niet. Er is dus het vermoeden dat het aan de Ferrari lag, en niet aan de Fin.
    -Singapore: hij was bezig aan een goede race hé, tot dat pitincident van Massa, waarop Raikkonen moest wachten. Hij rijdt zich nadien wel knullig uit de race. Maar dat hebben er nog gedaan ...
    -Japan: goeie kwalificatie, goeie start, en kans op winst mocht dat gefrats in de eerste bocht niet gebeurd zijn
    -China: was sneller dan Massa

Dat vind ik niet wereldkampioen-onwaardig. 't Is misschien niet z'n sterkste seizoen, maar het was ook niet allemaal zijn schuld.

Bovendien: Raikkonen is heus wél een goede regenrijder. Massa is dat niet.

Comment

Voila se! om over de snelste rondes nog maar te zwijgen

Comment

ik gun het Hamilton volledig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
          ik gun het Hamilton volledig
          ²²

Massa daarintegen helemaal niet.. Ik vindt hem nog pakken arroganter, schijnheiliger, whatever dan Hamilton en Alonso samen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Volgend jaar verandert er weer veel (technisch gezien dan), dus ik denk dat je de lijn van dit jaar niet zomaar kan doortrekken. Ik verwacht veel van RedBull en SauberBMW, eerlijk gezegd. En Renault ook, ja. Ik gok op 4-5 topteams in het eerste 1/3e van het seizoen van 2009.
            Ik vind van wel. Renault en Alonso is een gouden combo.
            Als ze een betrouwbare 2e rijder vinden gaan ze hoog eindigen in het WK.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk Berichten
              ²²

Massa daarintegen helemaal niet.. Ik vindt hem nog pakken arroganter, schijnheiliger, whatever dan Hamilton en Alonso samen
              Ik vindt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk Berichten
                Ik persoonlijk ben een Alonso-fan vanaf de zijn allereerste race in de F1.

Het beste team vind ik dan weer Ferrari en dan mag van mij ook Felipe Massa winnen.

Hamilton is een zeer goede en getalenteerde rijder, maar zijn 'ik-ga-over-lijken-om-te-winnen-mentaliteit' vind ik maar niks.
                Daar kan ik mij nu eens volledig in vinden zie!
                behalve dat ik wel volledig Ferrari-fan ben en niet van Alonso

Maar kvind Hamilton soms te roekeloos (natuurlijk heb ik nog nooit in zo een auto gezeten en mag ik daar eigenlijk niets over zeggen, maar ik doe het toch )

Het is jammer dat Massa dit seizoen (te) veel pech heeft gehad en daardoor de titel wss aan zijn neus ziet voorbij gaan...

(Moest ik Raikkonen zijn, zou ik Hamilton zijn auto in de prak rijden )

Comment

Het wk gaat naar de beste combinatie van piloot en auto. En dat is dit jaar Hamilton-McLaren.

Full stop.
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk Berichten
                    Euhm ik heb pertoeval wel alle seizoensoverzichten van '70 tot nu, dus ik ken maar al te goed Senna zijn carriere. Het team waarbij hij debuteerde (Toleman) was gewoon ondermaats, maar wat Senna er mee liet zien was buitengewoon (zelfs bijna een overwinning in Monaco). De jaren erop bij Lotus net hetzelfde, ik stond gewoon verbaasd van wat hij deed. Hij maakte gewoon geen fouten! Ik kan (bijna) geen enkele slechte race van Senna bedenken waarbij hij fatale fouten maakten, ze zijn op 1 hand te tellen

Je praat erover alsof je er zelf bij was terwijl je toen nog geen zaadcel was. Dat is nu ook juist het grote verschil he, Senna debuteerde bij een team die onderaan de middenmoot zat terwijl Hamilton direct bij een topteam en in een andere, meer competitivere tijd begint op een jongere leeftijd. Ik maak me echter geen illusies dat jij het talent van Hamilton zal erkennen met zo'n naam als "mercedesman," die avatar en dat onderschrift en een leeftijd van 16 jaar.

Zeggen dat Hamilton een groter talent dan Senna is, is gewoon gezever, want de fouten en blunders die Hamilton al heeft gemaakt zijn veel te veel (u wilt niet dat ik ze allemaal opnoem). Hij is zeker een geweldig coureur, maar een der grootsten, dat nooit.

Dat moet de toekomst nog uitwijzen.

en btw, Raikkonen kan wel degelijk in de regen rijden, alleen zit het probleem hem dit jaar in de banden die hij niet op temperatuur krijgt en een Mclaren die sneller is in de regen dan de Ferrari

Steek het op de wagen ja. Alsof Raikkönen dit jaar geen domme fouten heeft gemaakt. Hij is en blijft wereldkampioen onwaardig al verwacht ik weer niet dat je dit om voorgenoemde redenen niet zal toegeven.

Comment

Senna was één van de beste rijders ooit, als hij niet overleden was in '94 had Schumacher nooit 7 titels gehaald. Hetgeen Senna deed in die tijd was fantastisch. En leeftijd speelt totaal geen rol als je met formule 1 bezig bent.

Comment

@Diabolic: Kan je eens op mijn post reageren ? Want die ontwijk je vakkundig ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Je praat erover alsof je er zelf bij was terwijl je toen nog geen zaadcel was. Dat is nu ook juist het grote verschil he, Senna debuteerde bij een team die onderaan de middenmoot zat terwijl Hamilton direct bij een topteam en in een andere, meer competitivere tijd begint op een jongere leeftijd. Ik maak me echter geen illusies dat jij het talent van Hamilton zal erkennen met zo'n naam als "mercedesman," die avatar en dat onderschrift en een leeftijd van 16 jaar.

Dat moet de toekomst nog uitwijzen.

Steek het op de wagen ja. Alsof Raikkönen dit jaar geen domme fouten heeft gemaakt. Hij is en blijft wereldkampioen onwaardig al verwacht ik weer niet dat je dit om voorgenoemde redenen niet zal toegeven.
                          Wanneer heb jij dan de races van Senna gezien? Als je 10 was? Uiteraard hebt ge dan meer gezien dan ik nu in m'n samenvattingen, waar zat ik toch met mijn gedachten.

Hamilton kreeg gewoon direct het kopmansschap bij Mclaren, dus zou hij het ook mogen afmaken, wat hij duidelijk niet kon. Als de druk dan toch zo groot is bij een topteam moet hij maar geen kopman worden. Terwijl er een 2 voudig kampioen naast je rijd. Hij maakt gewoon nu nog veel fouten die ik Senna nooit heb zien maken, waar niets mis mee is, maar dat moet je ook wel beseffen. Ik heb het nu al altijd gezegd en ik zeg het weer: ik ontken zeker niet dat hij een enorm talent heeft, maar dat neemt niet weg dat hij geen fouten kan maken. Over enkele jaren zal hij echter wel volledig gegroeid zijn en jah, dan zal hij zeker nog meer de pannen van het dak rijden. Maar ik zet hem gewoon niet in het rijtje van de allergrootsen omdat zij zulke blunders nooit begaan hebben, jong of niet.

En wat Raikkonen betreft, kijk maar naar de reactie van Bram S, Kimi heeft inderdaad niet zo'n slecht seizoen afgewerkt. En wat hij in het verleden al heeft gepresteerd, daar kan Hamilton nog iets van leren.

Comment

Enter the world of Formula 1. Your go-to source for the latest F1 news, video highlights, GP results, live timing, in-depth analysis and expert commentary.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk Berichten
                              Euhm ik heb pertoeval wel alle seizoensoverzichten van '70 tot nu, dus ik ken maar al te goed Senna zijn carriere. Het team waarbij hij debuteerde (Toleman) was gewoon ondermaats, maar wat Senna er mee liet zien was buitengewoon (zelfs bijna een overwinning in Monaco). De jaren erop bij Lotus net hetzelfde, ik stond gewoon verbaasd van wat hij deed. Hij maakte gewoon geen fouten! Ik kan (bijna) geen enkele slechte race van Senna bedenken waarbij hij fatale fouten maakten, ze zijn op 1 hand te tellen. Zeggen dat Hamilton een groter talent dan Senna is, is gewoon gezever, want de fouten en blunders die Hamilton al heeft gemaakt zijn veel te veel (u wilt niet dat ik ze allemaal opnoem). Hij is zeker een geweldig coureur, maar een der grootsten, dat nooit.

en btw, Raikkonen kan wel degelijk in de regen rijden, alleen zit het probleem hem dit jaar in de banden die hij niet op temperatuur krijgt en een Mclaren die sneller is in de regen dan de Ferrari
                              Inderdaad, in de Toleman Hart hebben ze Senna de zege ontnomen door de regenrace in Monaco af te vlaggen voor de tijd of de raceafstand er op zat.
                              In die tijd manipuleerde men ook al.
                              In die tijd was de derdesnelste ook regelmatig meer dan 1 seconde trager, en toch schitterde Senna en maakte hij zeer weinig fouten.

Comment

Interessante analyse ook in de Standaard. Volgens het artikel zouden Massa en McLaren kampioen moeten worden, terwijl het (waarschijnlijk) Hamilton en McLaren gaan zijn ...

Comment

Tijdens de eerste oefensessie is het nat.

Comment

Jammer dat het seizoen bijna gedaan is, eigenlijk. Het was eigenlijk om duimen en vingers van af te likken.

Comment

Vind ik ook.

Het wordt sebiet weer wachten tot maart ... Laat ons hopen dat de volgende seizoensopener even goed wordt als de vorige !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                                        Jammer dat het seizoen bijna gedaan is, eigenlijk. Het was eigenlijk om duimen en vingers van af te likken.
                                        +1

Het is echt genieten van de F1 tegenwoordig. Buiten Valencia en nog een race of twee heb ik me echt geamuseerd dit jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk Berichten
                                          Inderdaad, in de Toleman Hart hebben ze Senna de zege ontnomen door de regenrace in Monaco af te vlaggen voor de tijd of de raceafstand er op zat.
                                          In die tijd manipuleerde men ook al.
                                          In die tijd was de derdesnelste ook regelmatig meer dan 1 seconde trager, en toch schitterde Senna en maakte hij zeer weinig fouten.
                                          Door onze vriend Jacky Ickx nog wel

Het viel mij ook op, vooral in de kwalificatie. Ik neem nu het seizoen '92: Mansell was geregeld 2 seconde sneller dan de tweede (meestal teamgenoot Patrese, Williams was ijzerstrek) en zelfs 3 sneller dan Senna. Terwijl nu het hele veld op 2 seconde zit in de kwali's.

Comment

Working...
                                          X