Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Brazilië 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten
    Volgens F1.com verwacht men stormweer:

http://www.f1.com/news/headlines/2008/11/8604.html
    Lijkt me positief voor Hamilton.

Hoewel het in zo een weer natuurlijk onvoorspelbaar is, paar jaar geleden in Brazilië werden er ook langs alle kanten onopzettelijk uitgereden he.

Ik hoop ten zeerste dat niemand Hamilton of Massa eruittikt, en al zeker niet de teamgenoot van de andere. Ook al is dat puur per ongeluk, de speculaties zullen niet min zijn.

Comment

• Wat moet Hamilton doen om wereldkampioen te worden?

-Als Massa wint, moet Hamilton minstens 5de worden.
      -Als Massa 2de wordt, moet Hamilton 7de worden.
      -Als Massa niet in de top 2 eindigt, is Hamilton altijd kampioen.

Effe uit de gazet gepikt

Stel je voor dat Massa ergens in het begin uitvalt, Hamilton mag dan al triomferen

Comment

• Vollediger overzicht van GPUpdate:

Voor het tweede achtereenvolgende jaar reist Lewis Hamilton als klassementsleider af naar de Braziliaanse Grand Prix. Vorig jaar wist de coureur van McLaren het niet af te maken en ging Kimi Raikkonen er met de wereldtitel vandoor. GPUpdate.net zet op een rijtje wat Hamilton moet doen om Felipe Massa te verslaan.

Hamilton heeft een voorsprong van zeven punten op Massa. Dit levert de volgende scenario's op voor de seizoensafsluiter op het circuit van Interlagos:

1. Hamilton wint de race: wereldkampioen, ongeacht wat Massa doet.

Hamilton komt op 104 punten, Massa komt hoogstens op 95 punten.

2. Hamilton finisht als tweede: wereldkampioen, ongeacht het resultaat van Massa.

Hamilton komt op 102 punten, Massa eindigt hoogstens op 97 punten.

3. Hamilton wordt derde: wereldkampioen, ongeacht de plaats die Massa behaalt.

Hamilton komt op 100 punten, Massa komt maximaal op 97 punten.

4. Hamilton eindigt als vierde: wereldkampioen, ongeacht Massa's resultaat.

Hamilton komt op 99 punten, Massa kan niet meer dan 97 punten scoren.

5. Hamilton komt als vijfde aan de finish: wereldkampioen, no matter what.

Hamilton komt op 98 punten, Massa komt hoogstens op 97 punten.

6. Hamilton gaat als zesde onder vlag door: wereldkampioen als Massa niet wint.

Hamilton komt op 97 punten. Als Massa wint, komt hij op gelijke hoogte en wordt hij kampioen, omdat hij dan meer races heeft gewonnen dan de Brit (Massa heeft dan zes zeges geboekt, Hamilton vijf). Als Massa tweede wordt, komt de coureur van Ferrari op 95 punten, wat dus twee punten te weinig voor de titel zou zijn.

7. Hamilton wordt zevende: wereldkampioen als Massa geen thuiszege boekt.

Hamilton komt 96 punten. Massa kan wereldkampioen worden door de race te winnen, wat hem op een totaal van 97 punten zou brengen. Mocht Massa tweede worden, dan komt hij nog altijd een puntje te kort voor zijn eerste wereldtitel.

8. Hamilton achtste: wereldkampioen als Massa niet wint of tweede wordt.

Hamilton komt op 95 punten. Massa kan kampioen worden door de race te winnen, wat hem op 97 punten zou brengen. Ook als Massa tweede wordt en dus op een gelijk aantal punten komt, is Hamilton geen kampioen. Beide coureurs hebben dit jaar dan vijf races gewonnen, maar Massa heeft één tweede plaats meer gescoord.

9. Hamilton finisht buiten de punten: kampioen als Massa niet wint of tweede wordt.

Hamilton blijft steken op 94 punten. Massa kan kampioen worden door als eerste of tweede te finishen, wat hem respectievelijk op 97 of 95 punten zou brengen. Een derde plaats is voor hem niet voldoende, dan zou hij op 93 punten komen.

Comment

• Interessante startgrid in elk geval; zien of Hamilton het hoofd koel houdt...
          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
          Bestelt
          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• isset nog geenhalf zes ik ben nog eens sinds lang curieus naar ne race

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Lijkt me positief voor Hamilton.
              Zware regen is meestal toch enkel positief voor degene die op kop rijdt? Iedereen daarachter heeft een zeer beperkt zicht door de spray.

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten

Stel je voor dat Massa ergens in het begin uitvalt, Hamilton mag dan al triomferen
              Dat lijkt mij wel vrij onwaarschijnlijk, maar kom. Misschien pakt hij weer een brandstofslang mee hé, altijd leuk...

Comment

• Ik denk dat Massa Hamilton zal voorafgaan in de stand van de race, maar Hamilton eindigt toch vooran, dus het maakt niet uit dan

Nog een koppel uurtjes seh

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                  Zware regen is meestal toch enkel positief voor degene die op kop rijdt? Iedereen daarachter heeft een zeer beperkt zicht door de spray.
                  Idd, dermee dat Hamilton ze bijna allemaal gedubbeld heeft in Silverstone

Comment

• Als het regent heeft Hamilton bij voorbaat al gewonnen. Ik zie Massa een regenrace niet winnen terwijl Hamilton er ergens afvliegt.

Als hij mijn ongelijk kan bewijzen heeft hij zijn titel wel dik verdiend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McFarnsworth Bekijk Berichten
                      Als het regent heeft Hamilton bij voorbaat al gewonnen. Ik zie Massa een regenrace niet winnen terwijl Hamilton er ergens afvliegt.

Als hij mijn ongelijk kan bewijzen heeft hij zijn titel wel dik verdiend.
                      Je vergeet 1 ding: de factor Raikonnen. Staat voor Hamilton en die gaat écht wel gemotiveerd zijn om die achter hem te houden.

Lewis staat midden in the danger zone. (Trulli gaat niet willen afgeven, Raikonnen van 't zelfde en Alonso gaat Mclaren willen boycotten)

Comment

• Kovalainen staat daar ook wel mooi voor Alonso. De spanjaard zal daar nog niet te rap voorbij zijn denk ik.
                        Al vermoed ik dat Alonso redelijk zwaar staat.

Comment

• Als kovalainen alonso achter zich weet te houden, en lewis doet geen domme stoten en blijft braafjes achter raikkonen hoeft hij weinig te vrezen. Op voorwaarde dat er bij de start niet veel posities wijzigen vooraan natuurlijk.

Ik denk wel dat hamilton bij de start trulli zal proberen te passeren, anders zit hij de hele race vast achter het treintje dat zich meestal achter zijn toyota vormt.

Anyway, ... we zien wel, het gaat hier dringend 6 uur moeten worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk Berichten
                            Kovalainen staat daar ook wel mooi voor Alonso. De spanjaard zal daar nog niet te rap voorbij zijn denk ik.
                            Al vermoed ik dat Alonso redelijk zwaar staat.
                            Hamilton heeft ook al gehint dat hij vrij zwaar staat. Lijkt me niet de beste strategie voor een mogelijke regenrace, maar ze zullen het ginder wel beter weten als ik zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                              Je vergeet 1 ding: de factor Raikonnen. Staat voor Hamilton en die gaat écht wel gemotiveerd zijn om die achter hem te houden.

Lewis staat midden in the danger zone. (Trulli gaat niet willen afgeven, Raikonnen van 't zelfde en Alonso gaat Mclaren willen boycotten)
                              Denk wel dat Hamilton daarom bij de start Kimi zal voorbijsteken, al dan niet weer met een gewaagd remmanoeuvre.

Comment

• Vanochtend heeft het al wat geregend, en blijkbaar is er 80% kans voor hevige regenval tijdens de race: http://en.f1-live.com/f1/en/headline...02144846.shtml

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten
                                  Vanochtend heeft het al wat geregend, en blijkbaar is er 80% kans voor hevige regenval tijdens de race: http://en.f1-live.com/f1/en/headline...02144846.shtml

Wordt weer een actievolle race zo te zien! I love it.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                                    Denk wel dat Hamilton daarom bij de start Kimi zal voorbijsteken, al dan niet weer met een gewaagd remmanoeuvre.
                                    Bedoel je nog vóór de eerste bocht of gewoon in het begin van de race? Vergeet niet dat Hamilton op de vuile strook staat (ok, Raikkonen ook maar Trulli zit er ook nog tussen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                                      Bedoel je nog vóór de eerste bocht of gewoon in het begin van de race? Vergeet niet dat Hamilton op de vuile strook staat (ok, Raikkonen ook maar Trulli zit er ook nog tussen)
                                      Tjah, ik denk dat Lewis alleszins zal proberen voor of in de eerste paar bochten.

Comment

• het regent er

Get the latest weather forecasts from CNN’s meteorologists. Follow major hurricanes, severe storms and weather patterns across the United States.

Comment

• Als het blijft regenen dan mogen ze bij Ferrari al beginnen slikken. Vooral Massa dan want als hij in de regen onder druk wordt gezet dan maakt hij zeker fouten.

Comment

Working...
                                          X