Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Brazilië 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Reactie van Peter Baert :
    En net als vorig jaar bezweek Hamilton onder de druk. Daar moet McLaren de komende maanden dringend aan werken. Hamilton lag tot 2 ronden van het einde met een vijfde plaats perfect op koers voor de titel. Maar dan werd de Brit helemaal van de wijs gebracht door Robert Kubica, die zich kwam ontdubbelen. Hamilton zette onthutst de deur open voor Kubica, maar ook Sebastian Vettel profiteerde van de kier en ontfutselde Hamilton de vijfde stek.

Comment

• Dan kwam hamilton glock tegen, passeerde hem en werdt alsnog 5de end of story, ik denk dat iedereen het hier ondertussen wel weet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk Berichten
        Dan kwam hamilton glock tegen, passeerde hem en werdt alsnog 5de end of story, ik denk dat iedereen het hier ondertussen wel weet
        Ik doelde op het feit dat hij vond dat Hamilton bezweek onder de druk terwijl andere mensen hier vinden dat Hamilton juist zijn hoofd heeft koelgehouden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten

En zoals Roughneck al zei: de RTBf-uitzending gisteren was echt memorabel. Zo'n passionele verslaggeving, helemaal hees, weet niet meer waar hij het heeft, net zoals de meeste kijkers wss.

Ja, Gaetan was eens te meer geweldig
          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
          Bestelt
          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Bezweek onder de druk, ik denk als je ziet wat een race vettel gereden heeft, de druk hier niet veel mee te maken had, Vettel kwam al van redelijk ver hamilton wou op safe rijden en had dat nooit verwacht van Vettel me dunkt ..

Vettel is ook maar niet van de simpelste hé, hij mag dan mss maar met een Toro Rosso rijden, hij heeft toch al een overwinning achter zijn naam staan ..

Comment

• Als je kijkt naar de tijden van Glock in de laatste ronden, dan zie je duidelijk dat die laatste ronde er teveel aan was...

Sector 1: Glock, 24.8 s Hamilton, 21.6 s Vettel, 21.8
              Sector 2: Glock, 54.7 s Hamilton, 45.2 s Vettel, 45.1
              Sector 3: Glock, 25.0 s Hamilton, 19.3 s Vettel, 19.0

Glock was idd sneller dan Trulli (1s) in de laatste ronde.

Ik vond de commentaar op VRT inderdaad geweldig, ik vond het zelf redelijk duidelijk dat Hamilton Glock voorbijstak (de commentator op de BBC ook blijkbaar). Als je ziet hoeveel sneller Kubica was op regenbanden (vs intermediates van de anderen) lijkt het me logisch dat het verschil tussen droogweerbanden en intermediates nog groter is...
              BMW 420dA : >>>

Comment

• Haha, toch wel typisch, die discussies

Ik moet zeggen dat ik al een hele tijd niet meer naar F1 kijk. Blijkbaar heb ik toch iets gemist afgelopen weekend. Vroeger was ik nog zo zot om op te staan rond 4u, omdat ik de race absoluut niet wou missen, maar nu zegt het mij niks meer. Er gebeuren te veel vreemde dingen... Geef mij maar gedurfde inhaalmanoeuvers (en niet van die rare gevallen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk Berichten
                  Reactie van Peter Baert :
                  En net als vorig jaar bezweek Hamilton onder de druk. Daar moet McLaren de komende maanden dringend aan werken. Hamilton lag tot 2 ronden van het einde met een vijfde plaats perfect op koers voor de titel. Maar dan werd de Brit helemaal van de wijs gebracht door Robert Kubica, die zich kwam ontdubbelen. Hamilton zette onthutst de deur open voor Kubica, maar ook Sebastian Vettel profiteerde van de kier en ontfutselde Hamilton de vijfde stek.
                  Een andere kijk op de zaken, inderdaad. Een beetje te zwart-wit, vind ik. Bij McLaren wilden ze een beetje teveel controleren, en da's altijd gevaarlijk. Ik begrijp Baert in wat hij wil bedoelen; het is alleen een beetje extreem voorgesteld. Je kan immers niet ontkennen dat Hamilton het hele weekend een vrij slappe indruk naliet. En dat voor een 'fighter' te zijn.

Anyway, 2008 is gereden, en de kampioen heeft Lewis Hamilton. En nogmaals: die naam hoort thuis in de statistieken der F1. Net zoals de naam 'Felipe Massa' er thuis hoort.

@takke: als je rijdt met de wereldtitel in je achterhoofd, verwacht je je heus wel aan een jonge hond Vettel die je inhaalt. Dan speel je niet op safe. Dan probeer je 'm inhalen, koste wat 't kost.

@Lotuzzz: jep, de commentaar op RTBf was weer geweldig. Ongelooflijk, hij ging er nog harder in op dan ikzelf deed. En hij gaf perfect weer wat er gebeurde: Massa kampioen, tot Hamilton over de finish kwam.

@Vettel: ge hebt ballen, kerel. Iemand inhalen die daardoor de wereldtitel virtueel verliet: respect. Ge moet het durven.

Comment

• Vettel = toekomstige kampioen, da baaske kan rijden ze
                    Hamilton wereldkampioen, zeker niet onverdiend maar had het liever Massa zien worden (ferrari boven mclaren fan sorry )

Ben benieuwd naar het volgend seizoen! Hoop wat van Alonso, Kubica en Vettel te verwachten voor een beetje spektakel.

Comment

• 't Was retespannend.

Als je kijkt naar welke fouten sommige rijders of teams gemaakt hebben kon het al veel vroeger beslist geweest zijn. Gelukkig voor ons, de fans, is het anders gelopen.

Bij fouten denk ik voornamelijk aan Hamilton die Raikkonen aanrijdt op het einde van de gesloten pitlane en het tankslang incident in Singapore. Onvergeeflijk eigenlijk maar heeft er toch voor gezorgd dat we Zondag bijna uit onze zetel vielen van de stress.

Volgend jaar mag het zeker weer zo zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Ze zaten de laatste ronde constant in Lewis z'n oor te roepen dat hij Glock moest inhalen, niet Vettel. Dat heeft hij gedaan. Nipter dan me lief was, maar hij deed het.
                        Hamilton heeft zich laten pakken door Vettel en heeft daarna alles geprobeerd om Vettel opnieuw in te halen. Indien hij Vettel bewust had laten passeren omdat hij vond dat deze hem wel eens van de baan zou kunnen rijden bij een inhaalpoging en tijdens deze reflectie ook in zijn achterhoofd dacht dat hij toch nog Glock zou inhalen, dan deel ik de mening dat hij zijn hoofd koel gehouden heeft.

I beg to disagree.

Comment

• Massa zingt: 'Schumacher is een homo'

Felipe Massa heeft zijn verlies in het WK Formule 1 nog niet verwerkt. In een club in Sao Paulo dronk hij zich ladderzat om vervolgens zijn frustraties niet op Lewis Hamilton maar wel op ex-ploegmaat Michael Schumacher te laten botvieren.
                          De 27-jarige Massa werd in club 'Disco' op het podium gesleurd door landgenoot en Honda-rijder Ruben Barichello, een andere ex-ploegmaat van Schumacher bij Ferrari. De twee Brazilianen zongen in het bijzijn van vrouw en vrienden "Schumacher is een homo", beschrijft het Duitse weekblad Bild "de pijnlijke aanval op Schumi".

Massa reed bij Ferrari drie jaar (2003-2005) als testrijder en in 2006 als tweede rijder naast Schumacher. Barichello was van 2000 tot en met 2005 de ploegmaat van de zevenvoudige wereldkampioen.

Daags na de spannende F1-finale had Michael Schumacher nog lovende en troostende woorden over voor Massa, maar in de toekomst zal de Duitser misschien tweemaal nadenken vooraleer hij zijn ex-ploegmaat bejubelt.

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht

Comment

• Dat was rubens die dat had gezegd en massa stond er verveeld bij.

Als je alles moest geloven wat die zeggen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk Berichten
                              Massa zingt: 'Schumacher is een homo'

Felipe Massa heeft zijn verlies in het WK Formule 1 nog niet verwerkt. In een club in Sao Paulo dronk hij zich ladderzat om vervolgens zijn frustraties niet op Lewis Hamilton maar wel op ex-ploegmaat Michael Schumacher te laten botvieren.
                              De 27-jarige Massa werd in club 'Disco' op het podium gesleurd door landgenoot en Honda-rijder Ruben Barichello, een andere ex-ploegmaat van Schumacher bij Ferrari. De twee Brazilianen zongen in het bijzijn van vrouw en vrienden "Schumacher is een homo", beschrijft het Duitse weekblad Bild "de pijnlijke aanval op Schumi".

Massa reed bij Ferrari drie jaar (2003-2005) als testrijder en in 2006 als tweede rijder naast Schumacher. Barichello was van 2000 tot en met 2005 de ploegmaat van de zevenvoudige wereldkampioen.

Daags na de spannende F1-finale had Michael Schumacher nog lovende en troostende woorden over voor Massa, maar in de toekomst zal de Duitser misschien tweemaal nadenken vooraleer hij zijn ex-ploegmaat bejubelt.

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF06112008_056&ref=nieuwsov erzicht

Ik wist wel dat minstens 1 van de 2 wel eens zijn ongenoegen t.o.v. Schumacher zou uitten.

Comment

• Ben heel blij dat Hamilton in zijn Mclaren Mercedes alsnog WK is geworden, al scheelde hem dat maar weinig . Al vond ik dat hij al van de vorige GP WK was geworden en zelf van vorig jaar toen de FIA geen straf wou uitdelen voor de illegale brandstof op wagens die voor hem eindigden

*Dit is mijn eerste berichtje na de GP van Brazilië.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten

Ik wist wel dat minstens 1 van de 2 wel eens zijn ongenoegen t.o.v. Schumacher zou uitten.

Ja. Beiden zijn eigenlijk zowat verloren gereden door Schumacher. Alle teamgenoten van Schumacher klagen dat ze nummer 2 waren, en opzij moesten gaan voor hun teamgenoot. Maar dat gebeurde eigenlijk zelden. Schumacher was bijna altijd sneller dan z'n teamgenoten (Verstappen, Letho, Herbert, Irvine, Barrichello, Massa). En als dat niet zo was, kwam dat in het overgrote deel gewoon door pech van de Duitser.

Niet moeilijk dat je een beetje gefrustreerd bent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                                    Ja. Beiden zijn eigenlijk zowat verloren gereden door Schumacher. Alle teamgenoten van Schumacher klagen dat ze nummer 2 waren, en opzij moesten gaan voor hun teamgenoot. Maar dat gebeurde eigenlijk zelden. Schumacher was bijna altijd sneller dan z'n teamgenoten (Verstappen, Letho, Herbert, Irvine, Barrichello, Massa). En als dat niet zo was, kwam dat in het overgrote deel gewoon door pech van de Duitser.

Niet moeilijk dat je een beetje gefrustreerd bent.
                                    Hoewel Irvine kampioen kon worden in '99, dus veel heeft hij niet te klagen. Wel door Schumachers crash, anders was het ook niet waar geweest. Maar goed, hij heeft in dat jaar toch alle kansen gekregen.

Comment

Working...
                                    X