Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
1 dominerend team kan dan mss al na 6-7 races wereldkampioen worden.. sterker nog, dan kunnen ze voor volgend jaar een auto ontwikkelen die érg snel is, zonder rekening te houden met betrouwbaarheid..
race 1 winnen, 2de race uitvallen, nieuwe motor, 3de race winnen, 4de race uitvallen, nieuwe motor, and again, and again...
1 dominerend team kan dan mss al na 6-7 races wereldkampioen worden.. sterker nog, dan kunnen ze voor volgend jaar een auto ontwikkelen die érg snel is, zonder rekening te houden met betrouwbaarheid..
race 1 winnen, 2de race uitvallen, nieuwe motor, 3de race winnen, 4de race uitvallen, nieuwe motor, and again, and again...
Wel, iedereen mag het zo proberen he. Feit is dat we hopelijk hierdoor fellere gevechten gaan zien voor de koppositie.
De kans bestaat nu dat er geen rijders zullen zijn met 5 zeges. Als de eerste plaats het belangrijkste is dan zullen er meer risico's genomen worden en kunnen er meer ongevallen gebeuren. Hetgeen af en toe misschien wel eens een verrassende winnaar zou kunnen opleveren.
Anderzijds kan dat ook wel tot kamikaze aanvallen leiden.
Vanaf 2010 komt er ook een vrijwillige budgetbeperking van 32 miljoen euro. De teams mogen zelf kiezen of ze zich eraan houden (controle gebeurt door FIA) maar wie er zich aan houdt, krijgt meer vrijheden zoals onbeperkt toerental, geen beperking op windtunnels/simulatoren, verdere ontwikkeling van motoren, onbeperkt testen (zolang dit alles binnen het budget blijft natuurlijk). Voor wie er zich niet aanhoud, blijven de huidige regels van kracht.
De FIA heeft vandaag bepaald dat de teams 3 extra testdagen krijgen om nieuwkomers te testen. De tests moeten wel plaats vinden aan het einde van het seizoen.
De regel geld alleen voor coureurs die de afgelopen 24 maanden minder dan 2 Grand-Prix en minder dan 4 testdagen hebben gereden.
Daarnaast mag er dit jaar niet meer dan 8 aerodynamische tests worden uitgevoerd. De teams rijden bij deze tests enkel over lange rechte stukken, meestal vliegvelden.
32 miljoen euro ? Da's bijna niks in vgl met wat er nu wordt doorgejaagd ...
da's idd net het punt, met dat geld IS er gewoon GEEN mogelijkheid tot doorontwikkelen, ook al mogen ze dat.. er is geen geld meer voor windtunnels, of extra testen of motoren verder ontwikkelen..
als puntje bij paaltje komt maakt het dus eigenlijk niets uit
Ik zit nu op het werk, maar zet mijn visie hier later wel eens uiteen...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Als de gegevens van f1today.nl kloppen, is McLaren goed bezig om de problemen op te lossen.
Hamilton maandag: 1:19.513
Hamilton dinsdag: 1:19.121
Kovaleinen vandaag: 1:18.202
Ter vergelijking:
Alonso maandag: 1:18.343
Rosberg dinsdag: 1:18.071
Button dinsdag: 1:17.844
Als de gegevens van f1today.nl kloppen, is McLaren goed bezig om de problemen op te lossen.
Hamilton maandag: 1:19.513
Hamilton dinsdag: 1:19.121
Kovaleinen vandaag: 1:18.202
Ter vergelijking:
Alonso maandag: 1:18.343
Rosberg dinsdag: 1:18.071
Button dinsdag: 1:17.844
Dat wil toch niets zeggen. De omstandigheden (temperatuur, luchtvochtigheid,...) van maandag waren misschien totaal anders dan vandaag.
Comment