Ik denk niet dat Vervisch gaat testen met het oog op een F1-zitje bij Force India, maar om ervaring op te doen. Formule Renault 3.5 of GP2 is een logischere stap vanaf F3.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Wintertesting & Teampresentaties 2009
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk BerichtenIk denk niet dat Vervisch gaat testen met het oog op een F1-zitje bij Force India, maar om ervaring op te doen. Formule Renault 3.5 of GP2 is een logischere stap vanaf F3.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk BerichtenToch maar een raar zicht, zo'n achtervleugel. Met de rest ben ik wél blij.
Overigens hebben zowel Force India als Ferrari bevestigd dat hun motorendeal beëindigd wordt. Force India wil volgend jaar een complete aandrijflijn (motor, versnellingsbak en KERS) kopen, maar Ferrari lijkt daar nog niet voor in staat.
Mallya heeft ook Gascoyne en Colles buitengesmeten bij Force India, en zal zelf de teamleiding op zich nemen.
Dat ie Gascoyne buitengooit, snap ik toch niet. Da's echt een goeie ontwerper ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichtenen nog eentje;
Met al die vleugeltjes en stukjes, ze zagen er maar dwaas uit. En mechanische grip is de beste grip.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk BerichtenGascoyne is een flutontwerper. Hij kan goed babbelen, maar alle "auto's" waar ie aan werkte waren niet vooruit te branden.
Een flutontwerper zou ik hem niet noemen, de winnende Jordans zijn (deels) onder zijn leiding getekend. Heeft ook aan de basis gestaan van de successen van Renault en zijn eerste creatie bij Toyota was tot dit jaar het beste seizoen van Toyota. Maar de laatste jaren was hij minder succesvol, maar dit ligt deels ook aan het beperkte budget bij Force India.
Maar hij heeft zijn reputatie en ook zijn duur loonbriefje speelt hem nu parten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichtennadat ze als eersten een 2009 achtervleugel showden, heeft williams vandaag een voorvleugel geshowed..
van andere teams is er vooralsnog niks getoond..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk BerichtenNog geen slicks blijkbaar
Comment
-
Preview seizoen 2009
Ik heb geen zin om een ganse nieuwe thread te openen over het aankomend seizoen 2009. Dit om al te grote versnippering in een topic met beperkte respons tegen te gaan.
Ik heb net gelezen dat Canada 2009 definitief geschrapt is. Direct kwamen de schitterende beelden van afgelopen Grand Prix mij ter geest. Kubica winnaar, prachtige inhaalmanoeuvre van Massa, schitterend parcours, mooi decor, leuke controverse omtrent het asfalt en de kerbes... Je ziet, ik vind het echt spijtig dat Canada er volgend jaar niet zal bij zijn en dat de GP misschien wel definitief van de kalender wordt geschrapt.
Reden van de schrapping is het te hoge prijskaartje. Ecclestone zou eerst de organisatoren voor het blok hebben gezet om ze daarna een (veel) duurder voorstel te doen, 't is te zeggen de kostprijs zou een vijftal procent schelen met de huidige, al verlieslatende, kostprijs. Op een som van miljoenen, te betalen door de lokale belastingbetaler, scheelt dat nogal. Eccelstone heeft veel bijgebracht aan de huidige stand van zaken in de F1 maar het is duidelijk dat zijn monopoliepositie niet gezond is voor de toekomst van de sport. Van zijn gedrag krijg ik toch een wrange nasmaak. Waarom toch? Ik kan alleen maar besluiten dat het nog niet genoeg is voor hem..
Ik vind het uitermate spijtig dat die GP de baan moet ruimen om andere, IMO artificiële GP's, te laten doorgaan. Ik denk dan aan Abu Dhabi, hoewel ik geen officiële bevestiging kan vinden, wordt die toch gereden in 2009? Samen met Bahrein zijn dat 2 GP's in het Midden Oosten, terwijl Noord-Amerika met 0 op het rekest achter blijft. Van een onevenwicht gesproken.
Graag roep ik andere F1-liefhebbers op om hierover meningen te ventileren!
Comment
-
Ecclestone wants medals instead of points
Formula One supremo Bernie Ecclestone wants the championship to be won by the driver who gets the most gold medals during the season.
"The FIA and all the teams are behind it and it will be done," Ecclestone told The Times newspaper.
"Everybody understands gold medals and silver and bronze. Nearly all sports are done that way.
"The whole point will be, when they get to Melbourne for the first race, the guys will want to leave there with a gold medal.
"They don't want to leave with ten, eight or six points."
Ecclestone has been pushing for a change to the current points system for some time, although his idea is yet to be officially presented to the FIA.
The Briton believes his medals idea would even improve the racing.
"Everybody is happy with the idea, they are all very supportive," he told Reuters. "I'm absolutely 100 percent sure it's the right way to go, it'll get them (the drivers) overtaking."
This year's championship was won by Lewis Hamilton, despite Ferrari rival Felipe Massa scoring one more victory.
Comment
Comment