Zijn vrouw is 't afgebold dus hij heeft weer tijd om na te denken zeker ? Toch vind ik het geen zo'n slecht idee. Het zou voor meer competie en verrassende wereldkampioenen kunnen zorgen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Wintertesting & Teampresentaties 2009
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk BerichtenZijn vrouw is 't afgebold dus hij heeft weer tijd om na te denken zeker ? Toch vind ik het geen zo'n slecht idee. Het zou voor meer competie en verrassende wereldkampioenen kunnen zorgen.
Comment
-
Het is een systeem met nadelen maar het zou kunnen zorgen voor meer suspens, en dan zeker op het einde van het seizoen.
Het huidige puntensysteem heeft als grote nadeel dat er in sommige omstandigheden al in de tweede helft van het seizoen met de voet op de rem kan worden gekoerst.
Pas op, zo'n verandering is zeker geen must maar ik zou het niet erg vinden. Een andere puntentelling dan de huidige treft minder de eigenheid van de F1 dan de bolides die in ontwikkeling zijn ter voorbereiding van 2009, en dan nog eigenlijk. Ik vind ze niet mooi maar in de jaren '70 en '80 werd er ook met speciale karren gekoerst. Vandaag vindt iedereen die mooi, puur uit nostalgie denk ik.
Wat ik bvb. ook leuk zou vinden is de herinvoering van het punt voor de snelste rondetijd. Ergens in de geschiedenis werd er daar ook al één punt voor toegekend. Het had Kimi dit jaar serieus geholpen en op zo'n manier het kampioenschap tot op het einde wat meer open gehouden.
In die zin zal iedere verandering op één of andere manier zorgen voor een 'benadeling' ten opzichte van het bestaand systeem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk BerichtenZijn die vleugels verplicht ofzo voor volgend seizoen??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk BerichtenYup, owv de gewijzigde reglementering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk BerichtenIs gewoon lachwekkend
En dan willen ze de F1 aantrekkelijker maken.
Je zapt toch spontaan weg als je zo'n lelijke ketel ziet.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
Da's gelijk een F1-replica botsautootje met grote voorbumper voor als je met 3,5 km/u op een ander botsautootje botst.
Comment
-
En euh ... ik had een goed oog op de volgende seizoenen, gewoon weer meer racen en minder gezeik van die kleine snotneus daar.
Ja, nougatbollen dus.
"We gaan met medailles werken, niet meer met punten."
Ik zou lekstokken uitdelen!! Winnen = 5 lekstokken krijgen, tweedes zijn = 2 lekstokken, en derdes eindigen = 1 lekstok. Ha ja, want de kindjes lusten graag lekstokken!!
Alsof die mannen rijden voor die beker, of een medaille.Die rijden voor hun dikke pree, da's alles. En voor het kampioenschap. Dus, voor de punten.
Toch zielig om te zien dat wat de koninginenklasse van de autosport zou moeten zijn, onderhevig is aan de krankzinnige hersenspinsels van één dement manneke.
In plaats van continu voort te borduren op dat ondoorzichtig kluwen vol (soms elkaar tegensprekende) technische regels, zou men beter 'es tabula rasa maken, en opnieuw beginnen.
Enfin, nog effe 't voordeel van de twijfel gunnen, en afwachten hoe de eerste helft van het seizoen zich ontrolt. Als het spannend is, en er veel meer inhaalmanoeuvers zijn dan voordien, dan ga 'k m'n bek houden.
Comment
-
Is die spoiler om een grotere slipstream te krijgen? Dat zou ook helpen bij het inhalen. Het systeem dat Bernie voorstelt vind ik niet zo goed, het zorgt ervoor dat maar enkele rijders belangrijk zijn. Hoeveel rijders waren er afgelopen seizoen die meer dan 1 keer wonnen? De rest zou al niet meer meetellen... Het zou het rijden op zekerheid misschien wat verminderen, dat wel, maar dat kan ook door de 1e en 2e plaats meer punten te geven
Comment
-
Inderdaad, met een medaillesysteem komen er nog een kerel of 4-5 in de spotlight en al de rest wordt grijze muisjes. Gigantisch belachelijk idee, vind ik. Een medaille is niks anders dan die trofee die ze krijgen.
Ze wilden net de slipstream verkleinen (smaller, lager en korter), zodat de auto's terug dichter op elkaar kunnen blijven rijden in bochten. Contradictorisch genoeg zorgt een gigantisch grote slipstream ervoor dat je nooit dicht genoeg achter je voorligger kan komen in de bochten voor een recht stuk om 'm in te halen (met gebruik van die slipstream), omdat je te weinig grip hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk BerichtenEven een nieuwsflash tussendoor : Marc Webber heeft in Australië zijn been gebroken bij een verkeersongeluk. Hij mist daardoor (een deel van) de wintervoorbereiding voor het nieuwe seizoen.
Een gevaarlijk beroep, en dan ik je vrije tijd een beenbreuk oplopen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk BerichtenHet is een systeem met nadelen maar het zou kunnen zorgen voor meer suspens, en dan zeker op het einde van het seizoen.
Het huidige puntensysteem heeft als grote nadeel dat er in sommige omstandigheden al in de tweede helft van het seizoen met de voet op de rem kan worden gekoerst.
Pas op, zo'n verandering is zeker geen must maar ik zou het niet erg vinden. Een andere puntentelling dan de huidige treft minder de eigenheid van de F1 dan de bolides die in ontwikkeling zijn ter voorbereiding van 2009, en dan nog eigenlijk. Ik vind ze niet mooi maar in de jaren '70 en '80 werd er ook met speciale karren gekoerst. Vandaag vindt iedereen die mooi, puur uit nostalgie denk ik.
Wat ik bvb. ook leuk zou vinden is de herinvoering van het punt voor de snelste rondetijd. Ergens in de geschiedenis werd er daar ook al één punt voor toegekend. Het had Kimi dit jaar serieus geholpen en op zo'n manier het kampioenschap tot op het einde wat meer open gehouden.
In die zin zal iedere verandering op één of andere manier zorgen voor een 'benadeling' ten opzichte van het bestaand systeem.
Medailles is belachelijk, het kampioenschap gaat net om regelmaat.
Comment
-
Op verschillende F1-nieuwssites blijkt Bernie zijn medaillewens te willen doordrukken, en als er iemand zijn wil wet is in de F1, dan is het Bernie zijn wil wel...
Ik ben hier duidelijk de enige, maar ik zie een voorgestelde systeem wel zitten en dit omwille van volgende overwegingen :
1) het seizoen blijft langer 'gesloten', er zullen langer reële kanshebbers zijn om WK te worden.
2) In iedere GP moet een WK-kandidaat zich volledig smijten. Mist hij een overwinning dan zal het snel veel closer worden met andere kandidaten dan het missen van een paar punten volgens de huidige telling.
3) Het deelnemersveld zal langer 'open' liggen. Volgens mij zullen er verschillende rijders van verschillende teams de mogelijkheid hebben om WK te worden. In dat opzicht hou ik wel van de verrassing.
4) Alleen de winst belonen = meer competitie = meer inhaalmanoeuvres = fine by me !
5) Alleen winst belonen = meer concurrentie = meer straffe uitspraken à la 'ik rij hem eraf' = meer manoeuvres à la Prost - Senna = fine by me !
6) Alleen winst belonen = meer mentale oorlogvoering in de paddock en naast de track = eigenlijk ook wel fine by me !
...
Ik realiseer me ook wel dat zo'n verandering een aardverschuiving met zich meebrengt in de competitie en dat logischerwijze velen zich hier zeer sceptisch tegenover positioneren. Als ikverschillende scenario's doorneem dan moet zo'n medaillesysteem goed zijn voor de suspens van de sport. Het enige gevaar dat ik op het eerste zicht zie is dat er zich een piloot ontwikkelt à la Michael Schumacher en dat het systeem zichzelf verhangt. Ook al maak ik mezelf dat voorbehoud, toch blijf ik positief tegenover de op til staande verandering(en) gezien mijn snel neergeschreven uiteenzetting hierboven.
@ gTa : wel grappig je beeldspraak. Medaille = lekstok. It's like taking candy from a baby... Hetgeen je aanhaalt omtrent de International Sports Code, het F1-reglement, daar ben ik direct ook in te vinden.
Comment
-
Daar geloof ik nu eens geen bal van. De rest van het deelnemersveld zal er nog meer als vroeger voor spek en bonen meerijden.
Ik heb dit jaar ook meer bewondering gehad voor Kubica dan voor Hamilton en Massa samen. De jongen had echter nooit aanspraak kunnen maken voor de titel als dit seizoen die idiote regel al van kracht was. Hij had maar eens onverwacht wereldkampioen moeten worden. Eens zien wie er dan Bernie ging steunen met dit idiote plan.
Comment
-
Het gros van het deelnemersveld rijdt nu al mee voor spek en bonen. Sommigen moeten zelfs de kosten uit hun eigen zak betalen... Ieder seizoen zijn er eigenlijk maar gemiddeld 2 à 3 serieuze titelkandidaten. Kubica was dit seizoen de grote uitzondering op de regel, en chapeau voor hem. Ik had hem ook graag kampioen zien worden en dat zou inderdaad niet gegaan zijn onder het nieuw regime. Maar om hem te gebruiken als voorbeeld om Ecclestone's voorstel af te schieten vind ik te kort door de bocht. Uiteindelijk zijn er dit seizoen maar liefst zes winnaars (snel geteld zonder verificatie) geweest van individuele GP's. Vanaf dat er een piloot één GP wint zal hij het onder het nieuwe regime voelen branden en zal hij volgende keren meedingen naar de eerste plaats.
Veel hangt af van de technische veranderingen. Zal inhalen gemakkelijker worden dan is zo'n medaillesysteem zeker de moeite waard. Wordt er echter gereden zoals seizoen 2008 dan is het sop de kool niet waard.
Comment
-
En dat is waarschijnlijk wat er gaat gebeuren. De waardes zullen nog altijd hetzelfde liggen. Misschien dat BMW iets minder traag is dan de Ferrari's en McLarens maar voor de rest gaat het waarschijnlijk weer tussen die teams gaan. Ik verwacht ook een aanzienlijke terugval van Toro Rosso.
Heb jij nooit genoten van een Minardi, Simtek of Arrows die puntjes gesprokkeld heeft? Dat gaat met dat nieuwe systeem gewoon ongemerkt voorbijgaan want het maakt toch niet uit want het wordt niet beloond.
Denk ook niet dat we massaleinhaalraces gaan krijgen zoals we dat vroeger van Schumacher bijvoorbeeld hebben gezien want vechten voor de overwinning gaat niet meer en vechten voor een vijfde plaats haalt niks uit want die 4 punten die daar vroeger voor gegeven werden (en misschien het verschil maakten bij de eindafrekening) maken nu geen bal meer uit.
Comment
Comment