Ik droom er van dat alle teams een rol van betekenis kunnen spelen in volgend seizoen, en dit zal waarschijnlijk onder volgende hiërarchie gebeuren: Ferrari, McLaren, BMW en Renault als toppers. Subtoppers die kort aansluiten Red Bull, Torro Rosso, Honda en Toyota en dan zijn er nog de teams met potentieel maar die zich op een bepaalde manier moeten bewijzen : Williams (hoewel ik vind in mindere mate) en Force India (meerdere mate).
Met de technische aanpassingen zullen er, althans in theorie, mogelijkheden gemaakt worden om een inhaalrace met kans op succes in te zetten. Dit schept kansen voor de competitie en voor de spanning er van. Dit seizoen werden de kwali's al gereden op een zakdoek, met waarden tussen het ganse pak van minder dan twee seconden. Dat wil toch zeggen dat de waarden van de teams aan elkaar gewaagd zijn. Bij een overwinning spelen factoren als betrouwbaarheid, strategie en zelfs geluk even hard mee (en rulings van de FIA hebben jammer genoeg ook een vinger in de pap, maar dit geheel ter zijde).
Ik heb al genoten van het sprokkelen van punten maar dan niet om het punt an sich, wel om de middenhoededuels. Ik geniet er zelfs nog steeds van... Maar je moet een verschil maken tussen dat punt of die paar punten en het duel dat ervan aan de oorzaak ligt. Deze duels zullen er nu ook nog zijn want als je geen vierde kan worden kan je zeker geen eerste worden. En ik ga ervan uit dat alle piloten nog een bepaalde vorm van eergevoel hebben ook al rijden ze in de meest geschifte geldmachine van de wereld. Het racen zal even mooi beelden blijven opleveren en er zullen even spannende duels worden uitgevochten. Het is alleen de beloning die verandert.
Met de technische aanpassingen zullen er, althans in theorie, mogelijkheden gemaakt worden om een inhaalrace met kans op succes in te zetten. Dit schept kansen voor de competitie en voor de spanning er van. Dit seizoen werden de kwali's al gereden op een zakdoek, met waarden tussen het ganse pak van minder dan twee seconden. Dat wil toch zeggen dat de waarden van de teams aan elkaar gewaagd zijn. Bij een overwinning spelen factoren als betrouwbaarheid, strategie en zelfs geluk even hard mee (en rulings van de FIA hebben jammer genoeg ook een vinger in de pap, maar dit geheel ter zijde).
Ik heb al genoten van het sprokkelen van punten maar dan niet om het punt an sich, wel om de middenhoededuels. Ik geniet er zelfs nog steeds van... Maar je moet een verschil maken tussen dat punt of die paar punten en het duel dat ervan aan de oorzaak ligt. Deze duels zullen er nu ook nog zijn want als je geen vierde kan worden kan je zeker geen eerste worden. En ik ga ervan uit dat alle piloten nog een bepaalde vorm van eergevoel hebben ook al rijden ze in de meest geschifte geldmachine van de wereld. Het racen zal even mooi beelden blijven opleveren en er zullen even spannende duels worden uitgevochten. Het is alleen de beloning die verandert.
Comment