Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Wintertesting & Teampresentaties 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Ik droom er van dat alle teams een rol van betekenis kunnen spelen in volgend seizoen, en dit zal waarschijnlijk onder volgende hiërarchie gebeuren: Ferrari, McLaren, BMW en Renault als toppers. Subtoppers die kort aansluiten Red Bull, Torro Rosso, Honda en Toyota en dan zijn er nog de teams met potentieel maar die zich op een bepaalde manier moeten bewijzen : Williams (hoewel ik vind in mindere mate) en Force India (meerdere mate).

    Met de technische aanpassingen zullen er, althans in theorie, mogelijkheden gemaakt worden om een inhaalrace met kans op succes in te zetten. Dit schept kansen voor de competitie en voor de spanning er van. Dit seizoen werden de kwali's al gereden op een zakdoek, met waarden tussen het ganse pak van minder dan twee seconden. Dat wil toch zeggen dat de waarden van de teams aan elkaar gewaagd zijn. Bij een overwinning spelen factoren als betrouwbaarheid, strategie en zelfs geluk even hard mee (en rulings van de FIA hebben jammer genoeg ook een vinger in de pap, maar dit geheel ter zijde).

    Ik heb al genoten van het sprokkelen van punten maar dan niet om het punt an sich, wel om de middenhoededuels. Ik geniet er zelfs nog steeds van... Maar je moet een verschil maken tussen dat punt of die paar punten en het duel dat ervan aan de oorzaak ligt. Deze duels zullen er nu ook nog zijn want als je geen vierde kan worden kan je zeker geen eerste worden. En ik ga ervan uit dat alle piloten nog een bepaalde vorm van eergevoel hebben ook al rijden ze in de meest geschifte geldmachine van de wereld. Het racen zal even mooi beelden blijven opleveren en er zullen even spannende duels worden uitgevochten. Het is alleen de beloning die verandert.
    Last edited by ; 27/11/2008, 16:58.

    Comment


    • #62
      Wat een idioot idee.

      Een kampioenschap draait om regelmaat. Zo kan iemand die 6 keer wint, maar voor de rest in het middelveld rondrijdt het kampioenschap winnen en niet diegene die 5 keer wint maar wel altijd op het podium staat...

      Als ze meer inhaalmaneuvres moeten zijn en onderlinge strijd, zijn er ook andere mogelijkheden. Zoals ik al zei, de puntentelling verdubbelen zodat de verschillen tussen de posities weer groter worden.
      Want nu gaan ze de zotste dingen om toch maar te winnen. Dan gaan we veel 'under investigation' zien.

      Alles omdat Ferrari maar zou winnen
      Als het seizoen ingevoerd wordt, hoop ik echt dat een niet-Ferraririjder het kampioenschap wint door meer zeges, maar met het puntensysteem niet won. Wedden dat Bernie het dan weer wil veranderen

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
        Ik droom er van dat alle teams een rol van betekenis kunnen spelen in volgend seizoen, en dit zal waarschijnlijk onder volgende hiërarchie gebeuren: Ferarri, McLaren, BMW en Renault als toppers. Subtoppers die kort aansluiten Red Bull, Torro Rosso, Honda en Toyota en dan zijn er nog de teams met potentieel maar die zich op een bepaalde manier moeten bewijzen : Williams (hoewel ik vind in mindere mate) en Force India (meerdere mate).

        Met de technische aanpassingen zullen er, althans in theorie, mogelijkheden gemaakt worden om een inhaalrace met kans op succes in te zetten. Dit schept kansen voor de competitie en voor de spanning er van. Dit seizoen werden de kwali's al gereden op een zakdoek, met waarden tussen het ganse pak van minder dan twee seconden. Dat wil toch zeggen dat de waarden van de teams aan elkaar gewaagd zijn. Bij een overwinning spelen factoren als betrouwbaarheid, strategie en zelfs geluk even hard mee (en rulings van de FIA hebben jammer genoeg ook een vinger in de pap, maar dit geheel ter zijde).

        Ik heb al genoten van het sprokkelen van punten maar dan niet om het punt an sich, wel om de middenhoededuels. Ik geniet er zelfs nog steeds van... Maar je moet een verschil maken tussen dat punt of die paar punten en het duel dat ervan aan de oorzaak ligt. Deze duels zullen er nu ook nog zijn want als je geen vierde kan worden kan je zeker geen eerste worden. En ik ga ervan uit dat alle piloten nog een bepaalde vorm van eergevoel hebben ook al rijden ze in de meest geschifte geldmachine van de wereld. Het racen zal even mooi beelden blijven opleveren en er zullen even spannende duels worden uitgevochten. Het is alleen de beloning die verandert.
        Verwacht niet te veel van die technische aanpassingen want die zijn wederom uitgedacht door stuurlui die aan wal staan.

        Voor hetzelfde geld wordt het nog erger qua inhaalmogelijkheden en stevenen we op het saaiste seizoen in decennia af.

        Comment


        • #64
          bij dergelijke drastische regelveranderingen is de kans idd erg groot dat er 1 team uitspringt en het hele seizoen gaat domineren (remember 199

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
            bij dergelijke drastische regelveranderingen is de kans idd erg groot dat er 1 team uitspringt en het hele seizoen gaat domineren (remember 1998)
            Titel werd toch pas in de laatste race beslist ? Hakkinen - Schumacher ?

            Comment


            • #66
              ja idd, maar stel dat Ferrari ineens heel erg gaat domineren.. in vergelijking met '98 zie ik geen enkel ander team dat hen zou kunnen inhalen..

              Comment


              • #68
                "Alonso in 2010 naar Ferrari"


                HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


                Bron: hln.be

                Comment


                • #69
                  hln

                  nee, tenzij kimi terug een rotjaar heeft zoals dit jaar, zie ik alonso pas ten vroegste in 2011 naar Ferrari gaan..

                  Comment


                  • #70
                    Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                    hln

                    nee, tenzij kimi terug een rotjaar heeft zoals dit jaar, zie ik alonso pas ten vroegste in 2011 naar Ferrari gaan..
                    Het stond ook op andere sites heb ik gezien maar HLN had ik het eerst gezien, vandaar

                    Ik weet het niet maar ik denk dat Alonso een betere rijder is dan Kimi.

                    Comment


                    • #71
                      Dus ofwel Massa-Alonso of Raikkonen-Alonso.

                      Dat gaat problemen geven

                      Comment


                      • #72
                        Ik denk dat Massa - Alonso het minste problemen gaat geven.

                        Comment


                        • #73
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                          Verwacht niet te veel van die technische aanpassingen want die zijn wederom uitgedacht door stuurlui die aan wal staan.

                          Voor hetzelfde geld wordt het nog erger qua inhaalmogelijkheden en stevenen we op het saaiste seizoen in decennia af.
                          Absoluut gelijk en de technische veranderingen zijn gewoon daar om de teams met grote budgetten te bevoordeligen. Gewoon omdat zij door hun budget, sneller en beter de veranderingen in de praktijk kunnen omzetten. Tot wanneer iedereen met dezelfde wagen rijdt zal er weining ingehaald worden. Tenzij natuurlijk de resultaten van de training in omgekeerde volgorde aan de start moeten komen (pole start vanop de laatste plaats, 2 = voorlaatste, enzo voort...). Je beloont de pole met een paar echte wedstrijd punten of wat meer medailles of lekstokken of wat je maar wil. anders wordt de training een slakken rit.
                          Het was altijd plezant om iemand van de top teams te zien starten vanop de laatste plaats.(straf bij motor verandering,..) Die mannen moesten dan wel heel wat inhalen.

                          Comment


                          • #74
                            Oorspronkelijk geplaatst door Moyaert Bekijk Berichten
                            Merci Bart ik was het vergeten

                            Comment


                            • #75
                              Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
                              Merci Bart ik was het vergeten
                              Gene stress

                              Comment


                              • #76
                                de McLaren met 2009 voorvleugel;

                                Comment


                                • #77
                                  Maar de achtervleugel is nog altijd 2008? Aan de breedte te zien wel.

                                  Comment


                                  • #78
                                    Het ziet er naar uit dat Jenson Button zonder team zit

                                    Comment


                                    • #79
                                      ff wat nieuws terug.. nieuwjaar is voorbij, de eerste teampresentaties komen heel erg dichtbij..
                                      Ferrari is de eerste, en dat is op 12 januari, volgende week dus al

                                      en nog een nieuwtje;

                                      Ferrari voert controversieel pitsysteem terug in

                                      Ferrari is van plan om haar controversieel pitstopsysteem vanaf volgend seizoen terug in te voeren. De Italiaanse renstal verloor vorig jaar kostbare punten omwille van de problemen die het systeem uitlokte tijdens de pitstops.

                                      Het beruchte apparaat vervangt de traditionele lollipop-man, die ervoor moet zorgen dat de wagen de pitstop verlaat van zodra alle crewleden klaar zijn met hun werk.

                                      Ferrari kende tot twee maal toe problemen met het systeem, de eerste keer in Valencia toen Kimi Räikkönen de pits vroegtijdig verliet en de tweede maal in Singapore toen Felipe Massa er al vandoor schoot terwijl de brandstofslang nog aan de wagen was bevestigd.

                                      Tijdens de laatste drie races van het seizoen gebruikte Ferrari dan maar het traditionele systeem met de lollipop, maar het team uit Maranello zegt gewerkt te hebben aan hun pitstopsysteem, waardoor ze het vanaf volgend seizoen weer zullen invoeren.

                                      "We kunnen ons plan bevestigen om terug gebruik te maken van het lichtsysteem tijdens de pitstops," zei een woordvoerder van Ferrari. "We zullen de aanpassingen zo snel mogelijk testen en zien hoe we van daaruit vooruitgang kunnen boeken."

                                      Ferrari-teammanager Luca Baldisserri vertelde dan weer aan het Italiaanse La Stampa dat hij er vertrouwen in heeft dat de problemen met het systeem zullen opgelost geraken.

                                      Hij zei: "We hebben uit onze fouten van 2008 geleerd en we hebben het systeem verbeterd. Een elektronisch programma zal de wagen er nu van verhinderen om de pits te verlaten wanneer de brandstofslang nog is bevestigd."

                                      Bron: www.f1-club.be

                                      Comment


                                      • #80
                                        Wat is er feitelijk mis met er gewoon een lolipopman te zetten?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X