Ik zie Button lange tijd op kop rijden en dan in de 50e ronde of zo opeens uitvallen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Wintertesting & Teampresentaties 2009
Collapse
X
-
lees dit dan ook eens;
Massa: "KERS nodig om Brawn GP te verslaan"
13 maart 2009
Volgens Felipe Massa heeft Ferrari KERS nodig om in Melbourne de strijd aan te gaan met het verrassend snelle Brawn GP. Het nieuwe team van Ross Brawn klokte twee keer de snelste tijd in Barcelona en Massa denkt dat Ferrari de snelste tijd van het team, een 1.18.926, zelfs niet kan halen met een kwalificatie-afstelling.
"Niemand kan die tijd met een kwalificatie-afstelling rijden", zei Massa tegen F1.com. "Ze zijn zo snel en ze rijden nu nog zonder KERS. Je kan je dus wel voorstellen hoe snel ze zijn als ze wel met KERS rijden. Gelukkig hebben wij wel KERS en hopelijk kunnen we het gevecht met ze aangaan. Ons systeem zit in de bodem van de wagen, op dezelfde plek waar we vroeger ballast bevestigden. De balans van de auto is dus niet verstoord, maar we hebben wel wat extra vermogen."
Bron: gpupdate.nl
Comment
-
en dit :
Fernando Alonso is niet heel verbaasd over de snelheid van Brawn GP. Volgens de Spanjaard is het voormalige team van Honda al twee jaar bezig met de ontwikkeling van de auto van 2009 en is het dus niet heel verrassend dat deze tijdens de afgelopen testweek zo snel bleek.
Wat de beste teams zijn, wil de Renault-coureur niet zoveel over zeggen. "Het is moeilijk om te weten hoeveel benzine iedereen aan boord had", vertelde Alonso aan de Spaanse sportkrant AS. "Brawn deed het bijvoorbeeld erg goed, al was het voor mij niet zo'n grote verrassing. Hun aërodynamica is geweldig. Bovendien zijn ze al sinds 2007 met de auto bezig. Ze hebben het geweldig gedaan met het ontwerp van de vleugels."
Brawn GP eindigde op zowel woensdag als donderdag als snelste in Barcelona.
(gpupdate)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenWaarom?
Ik weet dat hij een genie is maar dat weet hij ook. en hij komt gewoon ontzettend arrogant over
Comment
-
Gasten, 't is niet omdat McLaren effe mindere tijden noteert, en Brawn GP plots ronderecords optekent, dat de hele F1-wereld op z'n kop staat, hé.
't Kan zijn dat McLaren inderdaad wat trager is. Maar écht traag, nope. En ze hebben bij McLaren genoeg ervaring om te weten hoe ze zoiets moeten aanpakken.
Remember het laatste seizoen van Prost GP? In de winter reed Alesi ook de pannen van 't dak. Reden ? Prost had sponsors nodig, en liet Alesi dus maar wat rondrijden met een wagen die onder de 600kg zat. De sponsors hadden het door, en Prost bestond een jaar later niet meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenHoe komt het dat BGP plots zo snel is?
En wat is KERS?
KERS is een systeem dat de energie die vrijkomt bij het remmen omzet in nieuwe energie om zo zuiniger te zijn en na verloop van tijd gaan daar nog andere toepassingen voor komen zoals een tijdelijke boost van 200+ pk.
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenZe hebben Excellium getankt.
KERS is een systeem dat de energie die vrijkomt bij het remmen omzet in nieuwe energie om zo zuiniger te zijn en na verloop van tijd gaan daar nog andere toepassingen voor komen zoals een tijdelijke boost van 200+ pk.
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichtenaja.
.
Dat van die KERS is echt waar als je 200+ vervangt door 80+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenTja, als ik zou weten waarom BGP zo snel is denk ik niet dat McLaren zo zou worstelen met de snelheid
Dat van die KERS is echt waar als je 200+ vervangt door 80+
Ik heb de laatste F1 nieuwtjes niet echt gevolgd. Ik dacht dat er misschien een logische verklaring was waarom BGP zo snel was. (oude achtervleugel of één of andere technische nieuwigheid die de andere nog niet hebben etc etc)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenHoe komt het dat BGP plots zo snel is?
Het andere voordeel van BGP is dat ze beslist hebben om in 2009 het hele seizoen zonder KERS te rijden waardoor ze meer ballast aan boord kunnen nemen op de juiste plekken in de wagen voor een betere balans te krijgen . Men spreekt toch rap over 30 kg dat het KERS systeem weegt. En momenteel weegt het voordeel van de ballast op tegen de boost van +/- 80 pk voor 6 seconde per ronde dat het KERS systeem ontwikkeld per ronde.
Voor echte voorspellingen blijft het koffiedik kijken tot Australië, daar zullen pas alle teams hun ware snelheid laten zien.
Comment
Comment