Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Wintertesting & Teampresentaties 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Blijkbaar was Honda dat chasis al 2 jaar aan het ontwikkelen... Men had daar blijkbaar alles op alles gezet voor 2009, om dan af te druipen op het moment dat de vruchten geplukt hadden kunnen worden... :s

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door servaski Bekijk Berichten
      Denk vooral het voordeel van BGP is dat Brawn en de mensen van het honda team heel 2008 hebben opgeofferd en alle pijlen meteen op 2009 gericht, waardoor ze al veel in de windtunnel hebben getest en misschien nog meer de details uitgespits van het technisch reglement.

Het andere voordeel van BGP is dat ze beslist hebben om in 2009 het hele seizoen zonder KERS te rijden waardoor ze meer ballast aan boord kunnen nemen op de juiste plekken in de wagen voor een betere balans te krijgen . Men spreekt toch rap over 30 kg dat het KERS systeem weegt. En momenteel weegt het voordeel van de ballast op tegen de boost van +/- 80 pk voor 6 seconde per ronde dat het KERS systeem ontwikkeld per ronde.

Voor echte voorspellingen blijft het koffiedik kijken tot Australië, daar zullen pas alle teams hun ware snelheid laten zien.
      Die tijdelijke boost van 80 pk is nog niet voltooid en dus nog steeds illegaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
        Ik kijk er al naar uit!

wanneer begint het siezoen weer?
        29 maart

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
          29 maart
          lap, dan ben ik op reis...

Comment

En van die Excellium zeg je niks?
            van die excellium was overduidelijk een grap..
            van de KERS dacht ik dat je niet beter wist

Comment

• ga je van Excellium trouwens sneller rijden? Ik denk gewoon dat BGP wel snel is, maar dan in de subtop, achter Renault, Ferrari en BMW (Mclaren weet ik nog zo niet).

Ze hebben waarschijnlijk inderdaad weinig benzine, en staan mss ook wel 30kg lichter zonder kers(en dan ook zonder extra balast).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk Berichten
                ga je van Excellium trouwens sneller rijden? Ik denk gewoon dat BGP wel snel is, maar dan in de subtop, achter Renault, Ferrari en BMW (Mclaren weet ik nog zo niet).

Ze hebben waarschijnlijk inderdaad weinig benzine, en staan mss ook wel 30kg lichter zonder kers(en dan ook zonder extra balast).
                Je kan misschien eens bijlezen. Brawn GP heeft zelfs Mercedes verbaasd met hetgeen ze qua tijden uit hun setup krijgen. Ze reden dus vermoedelijk wel op gewicht qua balast.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                  Je kan misschien eens bijlezen. Brawn GP heeft zelfs Mercedes verbaasd met hetgeen ze qua tijden uit hun setup krijgen. Ze reden dus vermoedelijk wel op gewicht qua balast.
                  In dit geval kan 'verbazen' ook het feit zijn dat een team dat op een haar na bijna niet meer bestond, nu ineens toptijden lapt, al dan niet helemaal volgens de reglementen. Brawn GP zal zeker sneller zijn dan Mclaren, geen wonder dat Mercedes verbaasd is. Maar of ze echt al de top zullen zijn, betwijfel ik.

Comment

• De teams zeggen misschien dat ze verbaasd zijn, maar misschien willen ze gewoon niet dat iemand hun aerodynamica namaakt.

En dan komt zo'n team als BGP, dat sponsors moet lokken en heel snelle tijden rijd als geroepen.

Comment

• Eerst zien dan geloven..

Weet iemand indien F1 livestream wordt uitgezonden op het web?

Comment

• Alonso gecraht op Jerez, McLaren gaat vandaag niet testen (vermoedelijk zijn ze aan het wachten op nieuwe onderdelen), verschil tussen BrawnGP en Williams is nog niet te groot momenteel.

Comment

• Alonso: " Ik schat mijn kansen op de wereldtitel 70 %"

Blijkbaar is hij niet zo erg onder de indruk van BGP, als hij eerder verklaarde.

Comment

Alonso: " Ik schat mijn kansen op de wereldtitel 70 %"
                            Mooi is dat

Comment

Alonso: " Ik schat mijn kansen op de wereldtitel 70 %"
                              grapjas

Comment

• Ik blijf Alonso één van de beste piloten in het veld vinden. Hij heeft in een competitieve wagen zéker kans op de titel.

Ik heb de indruk dat alle teams zich maar al te graag als underdog opstellen ten opzichte van Brawn GP. De druk bouwt zich op, en het wordt moeilijk om niet te falen in de ogen van het publiek.
                                Last edited by ; 15/03/2009, 23:48.

Comment

Die tijdelijke boost van 80 pk is nog niet voltooid en dus nog steeds illegaal.
                                  Blijkbaar is dat vanaf dit seizoen toch al mogelijk en dus toegestaan

Comment

• BMW heeft al aangegeven dat ze elke ronde gedurende 6-7 seconden een boost van 82pk ter beschikking hebben met hun KERS..

Comment

• Het medaillesysteem van Bernie gaat er dan blijkbaar toch komen

Comment

Het medaillesysteem van Bernie gaat er dan blijkbaar toch komen
                                        Nope, de coureur met de meeste zeges is wereldkampioen. Belachelijk, ook het constant presteren moet beloond worden. FIA.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                          Nope, de coureur met de meeste zeges is wereldkampioen. Belachelijk, ook het constant presteren moet beloond worden. FIA.....
                                          Wel, dat is toch net hetzelfde als het medaillesysteem

Comment

Working...
                                          X