Oorspronkelijk geplaatst door CAS
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Drifting & Donuts
Collapse
X
-
Vraagje over lift-off oversteer
Als je de bocht uitkomt zoals dit:
Heb je dan niet superveel last van de 'terugslag' ? En wanneer moet je ongeveer terug op het gas gaan ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenterugslag is idd hoger, maar je moet dat opvangen door gewoon uw stuur in de richting dat je wilt gaan te zetten en dan gewoon planken.
't is veel minder mooi om te zien als een mooie RWD drift.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
't is gewoon moeilijk om te zien wanneer hij juist corrigeert.
Hij zegt toch eigenlijk gewoon dat je je wielen recht moet houden ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk BerichtenAl bekeken
't is gewoon moeilijk om te zien wanneer hij juist corrigeert.
Hij zegt toch eigenlijk gewoon dat je je wielen recht moet houden ?
Toch gewoon insturen, gas los, achteras gaat dwars, licht tegensturen om hem te 'balanceren' en dag gewoon stuur rechten en planken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenIk versta niet goed wat je bedoelt
Toch gewoon insturen, gas los, achteras gaat dwars, licht tegensturen om hem te 'balanceren' en dag gewoon stuur rechten en planken.
Gaat dat trouwens met iedere (lichte?) FWD/AWD ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk BerichtenVraagje over lift-off oversteer
Als je de bocht uitkomt zoals dit:
Heb je dan niet superveel last van de 'terugslag' ? En wanneer moet je ongeveer terug op het gas gaan ?
Gewoon zeer rap de bocht ingaan, insturen, gas lossen.
Dan voel je automatisch wanneer en hoeveel je moet tegensturen, quasi direct daarna ga je op het gas, plankgas. Hoe minder gas je geeft bij het uitkomen, en hoe meer je tegenstuurt, hoe groter de terugslag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk BerichtenGaat dat trouwens met iedere (lichte?) FWD/AWD ?
Lange bochten die dichtknijpen zijn daar ideaal voor!
Doe dit best niet in te snelle bochten, want dan wordt het rap gevaarlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenUiteindelijk wel, als je rap genoeg de bocht inkomt. Maar het gaat wel niet in iedere bocht.
Lange bochten die dichtknijpen zijn daar ideaal voor!
Doe dit best niet in te snelle bochten, want dan wordt het rap gevaarlijk.
Of wat bedoel je met dichtknijpen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk BerichtenLange bochten die dichtknijpen ? Als ik dat juist versta is dat toch gevaarlijker, want de bocht versmalt dan ?
Of wat bedoel je met dichtknijpen ?
Je doet dit daarom best niet in snelle bochten.
Ik heb dat voor het eerst ongewild gehad op de verkeerswisselaar van Zwijnaarde aan 110km/u in een bocht waarvan ik niet wist dat die toekneep. Toch efkes met een ei gezeten.
Maar bijvoorbeeld bochten gelijk die tweede bocht in Croix (die linkse) waar Porker en Jerre heel de tijd scheefgingen, die zijn ideaal voor lift-off oversteer met een FWD!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk BerichtenK, dat wou 'k weten
Gaat dat trouwens met iedere (lichte?) FWD/AWD ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenRonde punten tussen harelbeke en Hulste/Ingelmunster. Als er niet teveel volk is en vettig ligt zoals nu (ik eergisteren ) daar rondrijden; gas geven beginnen ondersturen, gas lossen, gat komt rond en dan lichtjes tegen sturen OF planken om te controleren. Want op die ronde punten ga je echt zooo scheef niet gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk BerichtenK, dat wou 'k weten
Gaat dat trouwens met iedere (lichte?) FWD/AWD ?
Maar FWD's waar je overstuur zo moet 'forceren', zijn meestal ook veeleer gevaarlijk.
Tweede ding dat dit 'gevaarlijk' maakt zijn die verdomde ESP-systemen... 't is te zeggen, eigenlijk werken ze goed, maar jouw reactie achter het stuur gaat plots een heel ander effect krijgen.
Een half jaartje terug heb ik eens zwaar overstuur gehad met de Mondeo, ca. 120km/u en een vrij scherpe bocht die blijkbaar nogal nat lag. Ik voelde dat niet aankomen, de kont komt om, ik stuur zo snel mogelijk tegen... maar tegelijk gaat het ESP vrij hard je wagen afremmen en terug recht proberen te trekken. Als je dan zelf fél tegenstuurt, kan je nog eens een onverwachte terugslag krijgen en langs de andere kant van de baan knallen.
In het algemeen: lichte achtertrein en relatief korte wielbasis, daarmee moet dat wel lukken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenJa, die zijn ideaal. Omdat je de hele bocht snelheid kan opbouwen, om dan op het moment dat die toeknijpt in te sturen en gas te lossen!
Je doet dit daarom best niet in snelle bochten.
Ik heb dat voor het eerst ongewild gehad op de verkeerswisselaar van Zwijnaarde aan 110km/u in een bocht waarvan ik niet wist dat die toekneep. Toch efkes met een ei gezeten.
Maar bijvoorbeeld bochten gelijk die tweede bocht in Croix (die linkse) waar Porker en Jerre heel de tijd scheefgingen, die zijn ideaal voor lift-off oversteer met een FWD!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk BerichtenDe meeste FWD's zijn zo onderstuurd afgesteld dat je al heel veel moeite mag doen om de achtertrein te laten loskomen. Bijvoorbeeld een klein snokje aan je stuur gelijktijdig met het gas lossen kan dan nodig zijn.
Maar FWD's waar je overstuur zo moet 'forceren', zijn meestal ook veeleer gevaarlijk.
Tweede ding dat dit 'gevaarlijk' maakt zijn die verdomde ESP-systemen... 't is te zeggen, eigenlijk werken ze goed, maar jouw reactie achter het stuur gaat plots een heel ander effect krijgen.
Een half jaartje terug heb ik eens zwaar overstuur gehad met de Mondeo, ca. 120km/u en een vrij scherpe bocht die blijkbaar nogal nat lag. Ik voelde dat niet aankomen, de kont komt om, ik stuur zo snel mogelijk tegen... maar tegelijk gaat het ESP vrij hard je wagen afremmen en terug recht proberen te trekken. Als je dan zelf fél tegenstuurt, kan je nog eens een onverwachte terugslag krijgen en langs de andere kant van de baan knallen.
In het algemeen: lichte achtertrein en relatief korte wielbasis, daarmee moet dat wel lukken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichtendichtknijpende bochten zijn een hel. Vooral als je niet weet noch ziet dat ie gaat dichtknijpen. Ik heb slechte ervaringen met dat soort bochten
Ook al 1x zéér zwaar verrast geweest, en 't was dan nog droog. Ik mag er niet aan denken dat het dan nat lag.
Maar als je weet hoe de bocht eruit ziet en je wil écht oversturen met een FWD, dan krijg je in zo'n bocht élke FWD scheef.
Oja, in jouw geval, bedoel je die situatie in november 2007 ongeveer?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk BerichtenDe meeste FWD's zijn zo onderstuurd afgesteld dat je al heel veel moeite mag doen om de achtertrein te laten loskomen. Bijvoorbeeld een klein snokje aan je stuur gelijktijdig met het gas lossen kan dan nodig zijn.
Maar FWD's waar je overstuur zo moet 'forceren', zijn meestal ook veeleer gevaarlijk.
Tweede ding dat dit 'gevaarlijk' maakt zijn die verdomde ESP-systemen... 't is te zeggen, eigenlijk werken ze goed, maar jouw reactie achter het stuur gaat plots een heel ander effect krijgen.
Een half jaartje terug heb ik eens zwaar overstuur gehad met de Mondeo, ca. 120km/u en een vrij scherpe bocht die blijkbaar nogal nat lag. Ik voelde dat niet aankomen, de kont komt om, ik stuur zo snel mogelijk tegen... maar tegelijk gaat het ESP vrij hard je wagen afremmen en terug recht proberen te trekken. Als je dan zelf fél tegenstuurt, kan je nog eens een onverwachte terugslag krijgen en langs de andere kant van de baan knallen.
In het algemeen: lichte achtertrein en relatief korte wielbasis, daarmee moet dat wel lukken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPEEDMAN Bekijk Berichtenik heb met mijn civic een van de meest ondersturende auto's momenteel available peisk, en tenzij wat sneeuw kan je enkel een powerslide doen met je handrem... en dan nog
Kerel, zoals jij die bochten nam in Engeland en op de verkeerswisselaar aan Gent, dat kan je met niet veel vergelijkbare auto's! Zéér mooie bochtsnelheden haal je daarmee!
Ik ben enorm positief verrast geweest van dat onderstel van die Civic, dat ligt enorm goed op de baan en houdt zijn koers goed vast. Rijd eens met een minder goede FWD, je zal zien dat die Civic echt een supergoede FWD heeft!
Comment
Comment