Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drifting & Donuts

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
    Boten gaan traag schuin, maar wel ook van de eerste keer serieus dwars.
    Maar ik vind ze controleerbaarder en voorspelbaarder dan een kortere wielbasis in ieder geval.
    Eenmaal je weet hoe hij reageert is het best voorspelbaar, echter vind ik een e46 veel makkelijker controleerbaar.
    Een boot wilt graag terug de andere kant op...
    BTW driften doe je met een RWD niet met een FWD...
    AWD mag ook nog

Comment

• Ik heb al met enkele wagens gedrift en donuts kunnen zetten (IS200, C220cdi,) maar nu ik die oude E30 318 gekocht heb ben ik zwaar teleurgesteld, iedereen noemt de E30 dé drifbak, maar ik krijg die ketel onmogelijk dwars, ik heb steeds onderstuur.
      Ik weet dat 318 niet voldoende kracht heeft, maar ik hoor hier mannen die een 316 kunnen dwarszetten,
      zeer graag, maar hoe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Mjah, ik noem een rond punt "owned" als je het helemaal rond (minstens 360°) driftend genomen hebt.
        feit. aan het mooiere werk kan ik nog niet beginnen
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Karel63AMG Bekijk Berichten
          Ik heb al met enkele wagens gedrift en donuts kunnen zetten (IS200, C220cdi,) maar nu ik die oude E30 318 gekocht heb ben ik zwaar teleurgesteld, iedereen noemt de E30 dé drifbak, maar ik krijg die ketel onmogelijk dwars, ik heb steeds onderstuur.
          Ik weet dat 318 niet voldoende kracht heeft, maar ik hoor hier mannen die een 316 kunnen dwarszetten,
          zeer graag, maar hoe
          Hoe probeer je het? En 't ligt toch nat hé?

Comment

Ik heb al met enkele wagens gedrift en donuts kunnen zetten (IS200, C220cdi,) maar nu ik die oude E30 318 gekocht heb ben ik zwaar teleurgesteld, iedereen noemt de E30 dé drifbak, maar ik krijg die ketel onmogelijk dwars, ik heb steeds onderstuur.
            zeer graag, maar hoe
            Check eens de staat van de banden achteraan en vooraan...

Afgesleten flanken vooraan = Veel kans op onderstuur...
            Betere banden voor als achteraan = Veel kans op onderstuur....

Omwisselen dus.

En zoals Simoni zegt, doe't zeker in de regen en niet in het droge.

Comment

Boten gaan traag schuin, maar wel ook van de eerste keer serieus dwars.
              Maar ik vind ze controleerbaarder en voorspelbaarder dan een kortere wielbasis in ieder geval.
              I beg to differ

Comment

• ach, ok, op het droge is al uitgesloten, en banden zijn nog gloednieuwe, heb hem zo gekocht dus dat kan al een probleem zijn. en de belachelijk zachte vering ook mss.
                Heb hem dit weekend wel eens dwars gekregen in zutendaal, ééns ze dwars gaan doen ze het ook goed he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                  Check eens de staat van de banden achteraan en vooraan...

Afgesleten flanken vooraan = Veel kans op onderstuur...
                  Betere banden voor als achteraan = Veel kans op onderstuur....

Omwisselen dus.

En zoals Simoni zegt, doe't zeker in de regen en niet in het droge.
                  Foutje zeker

Betere banden vooraan, slechte achter = overstuur
                  Slechte voor, goeie achter = onder

En anders voorzicht in sturen en clutchdumpen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                    Foutje zeker

Betere banden vooraan, slechte achter = overstuur
                    Slechte voor, goeie achter = onder

En anders voorzicht in sturen en clutchdumpen
                    Ja foutje dus.

Comment

iedereen noemt de E30 dé drifbak
                      opel manta/ascona
                      ford capri/taunus/sierra

die hun wegligging is nog onveiliger en onvoorspelbaarder als de e30, dus beter driftbaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        I beg to differ
                        Vond jij de E snel schuin gaan ofzo?

Comment

Vond jij de E snel schuin gaan ofzo?
                          De cut e grijpt verdomme altijd in ook als ESP afligt. Hoe leg je dat volledig af eigenlijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                            De cut e grijpt verdomme altijd in ook als ESP afligt. Hoe leg je dat volledig af eigenlijk?
                            Via geheim menu in de BC.
                            Niet aan te raden

Comment

Via geheim menu in de BC.
                              Niet aan te raden
                              Waarom niet aan te raden? Het is, omdat ik af en toe wel is ga spelen op een nat mooi laagje dat lekker gaat. Op de weg is het meestal aan. Dus vertel!!

Comment

zeer graag, maar hoe
                                Het is idd te zien hoe uw banden zijn.
                                Hoe hard je hem durft gooien.
                                Spelen met gas.
                                Welk ondergrond er voor handen is. Als je droog drift kom je idd niet toe met een 16i. of er moet al wat vuiligheid liggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                  Waarom niet aan te raden? Het is, omdat ik af en toe wel is ga spelen op een nat mooi laagje dat lekker gaat. Op de weg is het meestal aan. Dus vertel!!
                                  Omdat je ook ineens je rembekrachtiging verliest en je dagteller andere cijfers krijgt

In ieder geval, als ik me niet vergis was het contact op 1ste stand zetten en dan 3x snel op de resetknop duwen, dan zou het batterijvoltage tevoorschijn moeten komen.
                                  Als je dan bladert door de menu's kom je ook het aantal liter motorolie tegen en nog wat andere onzin.
                                  Je moet zoeken naar dyno mode.

Geen flauw idee hoe je dat aanzet btw, ik heb het toen op 1 of andere manier aangekregen dat ik onderweg de melding kreeg dat het ESP en de rembekrachting defect waren en dat ik zo snel en voorzichtig mogelijk naar de dichtsbijzijnde Mercedes werkplaats moest gaan
                                  Wel, niet dus

Comment

zeer graag, maar hoe
                                    Zoals Tartaar zegt : check eerst je banden. En vooral : clutchkick, dan staat 'ie meteen dwars.

B.v. gewoon rond punt oprijden in 2e, aan de bocht beginnen, positie kiezen, effe koppeling induwen en volgas geven, en op 't moment dat je kar goed revt gewoon koppeling laten komen (bruut). Tadaaa. Als je 'm zo niet dwars krijgt is er iets goed fout.

Op natte ondergrond, hé.

Comment

Omdat je ook ineens je rembekrachtiging verliest en je dagteller andere cijfers krijgt

In ieder geval, als ik me niet vergis was het contact op 1ste stand zetten en dan 3x snel op de resetknop duwen, dan zou het batterijvoltage tevoorschijn moeten komen.
                                      Als je dan bladert door de menu's kom je ook het aantal liter motorolie tegen en nog wat andere onzin.
                                      Je moet zoeken naar dyno mode.

Geen flauw idee hoe je dat aanzet btw, ik heb het toen op 1 of andere manier aangekregen dat ik onderweg de melding kreeg dat het ESP en de rembekrachting defect waren en dat ik zo snel en voorzichtig mogelijk naar de dichtsbijzijnde Mercedes werkplaats moest gaan
                                      Wel, niet dus
                                      Roger That
                                      Morgen es proberen, de mama is er mee weg naar Brussel .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Zoals Tartaar zegt : check eerst je banden. En vooral : clutchkick, dan staat 'ie meteen dwars.

B.v. gewoon rond punt oprijden in 2e, aan de bocht beginnen, positie kiezen, effe koppeling induwen en volgas geven, en op 't moment dat je kar goed revt gewoon koppeling laten komen (bruut). Tadaaa. Als je 'm zo niet dwars krijgt is er iets goed fout.

Op natte ondergrond, hé.
                                        En als je je koppeling een beetje wilt sparen ? Op nat wegdek: gewoon een 90° hoek visualiseren in de bocht die je wilt nemen, insturen, een stevige toef gas, tegensturen, en dan met de gas en het stuur balanceren. Mij leek deze uitleg niet voldoende, tot ik het de eerste keer letterlijk toepaste.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
                                          En als je je koppeling een beetje wilt sparen ?
                                          Op een kletsnat rond punt is de belasting bij een clutch kick helemaal niet zo groot, bij 't minste aangrijpen van de koppeling gaan de aangedreven wielen al doorspinnen. En het is, bij een achterwielaangedreven auto die erg last heeft van onderstuur, sowieso de makkelijkste manier. Na wat oefenen verminder je automatisch de 'kick' tot het minimum dat nodig is om 'm te laten uitbreken.

Trouwens, als ik 't goed begrepen heb gaat de vraag niet over hoe een auto in een drift te controleren (Karel geeft zelf aan dat 'ie vroeger al driftte met andere auto's) maar wel over hoe de auto te laten uitbreken, omdat 'ie in plaats van te gaan oversturen in onderstuur gaat.

Comment

Working...
                                          X