Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drifting & Donuts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
    Ik dacht dat ook toen ik gisteren rond ging met de Benz
    Zalig. Driften met zo'n slee moet zooo zalig zijn.

    Check die ouwe Jag XJ op dat filmpje hier ergens -> priceless. Duizend keer vetter om zien dan een M3 b.v. (vind ik)

    Comment


    • Geweldige instructies, zo snel mogelijk eens oefenen
      Ik moet ook wat meer durven idd, denk ik, ik heb de ballen niet om een drift te houden en om genoeg gas te blijven geven.
      Bedankt allemaal!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Zalig. Driften met zo'n slee moet zooo zalig zijn.
        Vooral érg moeilijk.
        Gas = alles of niets. Je kunt hem in 2de niet scheefkrijgen tenzij het écht super glad ligt. En om in eerste te gaan kun je niet anders dan kickdownen = vol gas. Vervolgens slaat de kont mega hard weg, wat opzich niet zo erg is, maar als je hem dan opvangt krijg je een GIGANTISCHE terugslag omdat je met gigantisch veel bodyroll zit vanwege de boterzachte ophanging. Bij de terugslag ging het dus serieus fout en ik stond schoon achterstevoren op de Turnhoutse ring

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
          Vooral érg moeilijk.
          Gas = alles of niets. Je kunt hem in 2de niet scheefkrijgen tenzij het écht super glad ligt. En om in eerste te gaan kun je niet anders dan kickdownen = vol gas. Vervolgens slaat de kont mega hard weg, wat opzich niet zo erg is, maar als je hem dan opvangt krijg je een GIGANTISCHE terugslag omdat je met gigantisch veel bodyroll zit vanwege de boterzachte ophanging. Bij de terugslag ging het dus serieus fout en ik stond schoon achterstevoren op de Turnhoutse ring
          Haha, nice!! Ik wil dat 'es zien.

          Automatics zijn vaak een pak moeilijker te driften. Bij 't plankgassen om de drift vast te houden durven die opschakelen (als ze niet in versnelling te blokkeren zijn), not what one would want. Die 335dA die op de cursus was in november (video hoger) was erg moeilijk zuiver dwars te krijgen, zelfs Kaze (Gulf Kadett) die een gigantisch pakske kan sturen, en M-Jo (instructeur) hadden er moeite mee omdat die op dat parcours continu tussen z'n 1e en z'n 2e zat te twijfelen.

          Comment


          • + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Haha, nice!! Ik wil dat 'es zien.

              Automatics zijn vaak een pak moeilijker te driften. Bij 't plankgassen om de drift vast te houden durven die opschakelen (als ze niet in versnelling te blokkeren zijn), not what one would want. Die 335dA die op de cursus was in november (video hoger) was erg moeilijk zuiver dwars te krijgen, zelfs Kaze (Gulf Kadett) die een gigantisch pakske kan sturen, en M-Jo (instructeur) hadden er moeite mee omdat die op dat parcours continu tussen z'n 1e en z'n 2e zat te twijfelen.
              Op asfalt moet het gewoon soaking wet zijn om het iets of wat gecontroleerd te kunnen krijgen.

              Het zaligste is sneeuw, natte bladeren of gravel. Op die ondergrond krijg ik hem redelijk gecontroleerd scheef, omdat ik hem dan in 2de kan laten schuiven, waarin ik de automaat kan blokkeren.

              Comment


              • Stradge,

                Specifiek 190 gericht.... (zo ervaarde ik het met Max Dish zijn 190d 2.5)


                1. Kies een goed rond punt uit.
                Goed = goede ondergrond om te slieren (bij voorkeur fluisterasfalt)
                Voldoende offcamber ( rijvakken hoger in 't midden dan de buitenkant)
                Voldoende plaats : liefst 2 rijstroken)

                2. rij het rond punt op

                3. rij geleidelijk aan sneller en sneller

                4. op een bepaald moment zal je kar beginnen ondersturen

                5. laat op die moment je gas bruut los

                6. het zwaartepunt van de wagen gaat meer naar de voorwielen waardoor deze terug grip krijgen en de bocht terug insturen. (tenzij wanneer je flanken zwaar zijn versleten)

                7. ga nu direct terug op het gas

                8. stuur tegen en geef tergelijkertijd gas.

                9. normaliter zou de kont mooi moeten komen en zal je met het super 190 onderstel de drift zéér makkelijk kunnen controleren.

                10. om te stoppen, langzaamaan minder gas geven, en je stuur geleidelijkaan weer op de 0-positie zetten.


                enjoy.


                't wel belangrijk dat stap 5-6-7-8 snel gebeuren, niet treuzelen of je gaat terug vollenbak ondersturen...

                Comment


                • In de herfst ligt er op de parking van de uni altijd een heel dik pak natte bladeren, da's echt zalig .

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                    Stradge,

                    Specifiek 190 gericht.... (zo ervaarde ik het met Max Dish zijn 190d 2.5)


                    1. Kies een goed rond punt uit.
                    Goed = goede ondergrond om te slieren (bij voorkeur fluisterasfalt)
                    Voldoende offcamber ( rijvakken hoger in 't midden dan de buitenkant)
                    Voldoende plaats : liefst 2 rijstroken)

                    2. rij het rond punt op

                    3. rij geleidelijk aan sneller en sneller

                    4. op een bepaald moment zal je kar beginnen ondersturen

                    5. laat op die moment je gas bruut los

                    6. het zwaartepunt van de wagen gaat meer naar de voorwielen waardoor deze terug grip krijgen en de bocht terug insturen. (tenzij wanneer je flanken zwaar zijn versleten)

                    7. ga nu direct terug op het gas

                    8. stuur tegen en geef tergelijkertijd gas.

                    9. normaliter zou de kont mooi moeten komen en zal je met het super 190 onderstel de drift zéér makkelijk kunnen controleren.

                    10. om te stoppen, langzaamaan minder gas geven, en je stuur geleidelijkaan weer op de 0-positie zetten.


                    enjoy.


                    't wel belangrijk dat stap 5-6-7-8 snel gebeuren, niet treuzelen of je gaat terug vollenbak ondersturen...
                    Werkt idd goed, maar enkel met wiebelkarren. Als ik dat met de mijne doe schuift die bij gas lossen hard op z'n voorwielen richting fietspad.

                    Op 't droge (Zolder, eerste linkse, 3e vitesse, 100 per uur) gaat dat wel goed. Al smijt ik er nog een klein flickje bij om 'm wat sneller op hoek te hebben.

                    Comment


                    • Ik, vandaag. Niet allemaal even goed en zo maar kheb me geamuseerd, voor de korte tijd dat ik weg geweest ben 't was echt te lang geleden.

                      + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Gisteren ook nog gehad. Te vroeg op 't gas is veel sneller 'n doorspinnend binnenwiel. Zonder sper is 't zaak om je kar zo snel mogelijk op die maximale hoek te krijgen, als je met een pak opposite lock zit dan ondervind je bijna geen last van een open diff.
                        woop, interessant. waarvoor dank!

                        Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                        In de herfst ligt er op de parking van de uni altijd een heel dik pak natte bladeren, da's echt zalig .
                        hehe. natte kasseien zijn ook lollig, daarnet es geprobeerd in't stad en was enorm responsief op geblokkeerde achterwielen.
                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                        Comment


                        • gTa waarom clutchkick, lukt int nat toch goed zonder. Ik heb altijd het gevoel men kar (nog meer) te mishandelen met clutchkicken.

                          Daarjuist een slachtoffer van de regen en het driften gezien, E46 met een paal in het midden van zijn motorcompartiment en plain publique op de chaussee de vilvorde.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                            Stradge,

                            Specifiek 190 gericht.... (zo ervaarde ik het met Max Dish zijn 190d 2.5)


                            1. Kies een goed rond punt uit.
                            Goed = goede ondergrond om te slieren (bij voorkeur fluisterasfalt)
                            Voldoende offcamber ( rijvakken hoger in 't midden dan de buitenkant)
                            Voldoende plaats : liefst 2 rijstroken)

                            2. rij het rond punt op

                            3. rij geleidelijk aan sneller en sneller

                            4. op een bepaald moment zal je kar beginnen ondersturen

                            5. laat op die moment je gas bruut los

                            6. het zwaartepunt van de wagen gaat meer naar de voorwielen waardoor deze terug grip krijgen en de bocht terug insturen. (tenzij wanneer je flanken zwaar zijn versleten)

                            7. ga nu direct terug op het gas

                            8. stuur tegen en geef tergelijkertijd gas.

                            9. normaliter zou de kont mooi moeten komen en zal je met het super 190 onderstel de drift zéér makkelijk kunnen controleren.

                            10. om te stoppen, langzaamaan minder gas geven, en je stuur geleidelijkaan weer op de 0-positie zetten.


                            enjoy.


                            't wel belangrijk dat stap 5-6-7-8 snel gebeuren, niet treuzelen of je gaat terug vollenbak ondersturen...
                            Wat je ook goed kan doen met die 2.5d's vooral dan in een haakse bocht:
                            1. Aangereden komen in 3e
                            2. Beetje voor de bocht insturen naar 2e gaan en koppeling laten schieten
                            3. Snel tegensturen en gas geven

                            Comment


                            • idd, dat doe ik eigenlijk het meeste.. gewoon van 3de naar 2de koppeling zonder te rev-matchen laten komen zodat je achterwielen kort blokkeren

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                Ik, vandaag. Niet allemaal even goed en zo maar kheb me geamuseerd, voor de korte tijd dat ik weg geweest ben 't was echt te lang geleden.

                                + YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                Nog een vet filmpje voor alleen maar in-car footage te zijn.


                                En een gigantisch dikke soundtrack.

                                Comment


                                • Na m'n examen kon ik het niet laten om nog wat gaan oefenen
                                  Op dezelfde parking met klinkers nog eens gaan proberen, met de tips van hier in m'n achterhoofd (clutchkick, later gas planché), en het ging al veel beter, ik moest minder hard forceren, minder echte wielspin en hij ging al iets langer dwars (nog altijd vrij kort), thx mannen
                                  Nu oefenen op aanhouden van een drift en smooth sturen. Ik heb gemerkt dat als ik m'n stuur wat los laat en het zichzelf wat laat werken, dat hij geleidelijker weer recht komt. Wat doen jullie, stuur los, of zelf liggen draaien (lagere snelheden hé)?
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                  Stradge,

                                  Specifiek 190 gericht.... (zo ervaarde ik het met Max Dish zijn 190d 2.5)


                                  1. Kies een goed rond punt uit.
                                  Goed = goede ondergrond om te slieren (bij voorkeur fluisterasfalt)
                                  Voldoende offcamber ( rijvakken hoger in 't midden dan de buitenkant)
                                  Voldoende plaats : liefst 2 rijstroken)

                                  2. rij het rond punt op

                                  3. rij geleidelijk aan sneller en sneller

                                  4. op een bepaald moment zal je kar beginnen ondersturen

                                  5. laat op die moment je gas bruut los

                                  6. het zwaartepunt van de wagen gaat meer naar de voorwielen waardoor deze terug grip krijgen en de bocht terug insturen. (tenzij wanneer je flanken zwaar zijn versleten)

                                  7. ga nu direct terug op het gas

                                  8. stuur tegen en geef tergelijkertijd gas.

                                  9. normaliter zou de kont mooi moeten komen en zal je met het super 190 onderstel de drift zéér makkelijk kunnen controleren.

                                  10. om te stoppen, langzaamaan minder gas geven, en je stuur geleidelijkaan weer op de 0-positie zetten.


                                  enjoy.


                                  't wel belangrijk dat stap 5-6-7-8 snel gebeuren, niet treuzelen of je gaat terug vollenbak ondersturen...
                                  Haha zalig, merci
                                  Ronde puntjes durf ik nog niet goed (vind er ook niet meteen een goeike in de buurt, allemaal vrij smal en vrij druk), maar ik wil binnenkort eens naar Kallo als het regent, daar is een zalig groot en breed rond punt, ga het daar eens proberen
                                  (misschien eens driftmeet houden?)

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                  Ik, vandaag. Niet allemaal even goed en zo maar kheb me geamuseerd, voor de korte tijd dat ik weg geweest ben 't was echt te lang geleden.

                                  + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                  Nice! Koppel hebben moet zo zalig zijn
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten


                                  hehe. natte kasseien zijn ook lollig, daarnet es geprobeerd in't stad en was enorm responsief op geblokkeerde achterwielen.
                                  Kasseien zijn inderdaad leuk (ook als het droog is), ik heb ergens een grote parking gevonden waar kasseien liggen, daar gaat het echt zaaaaaalig goed

                                  Comment


                                  • Stuur sowieso laten glijden in je handen, geen draaibewegingen maken, maar ook nie compleet loslaten.

                                    (uiteraard wel draaibewegingen maken om effectief tegen te sturen natuurlijk, maar niet om naar de 0-stand te komen)

                                    Comment


                                    • Dat rondpunt in Kallo is nog al moeilijk, 't is vrij ruwe beton dus moet je al hard en bruusk gaan. Ofwel heb jij 't over een ander
                                      Kheb 't daar geprobeerd met de 320 en 't ging niet, of ik durfde niet.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                        Dat rondpunt in Kallo is nog al moeilijk, 't is vrij ruwe beton dus moet je al hard en bruusk gaan. Ofwel heb jij 't over een ander
                                        Kheb 't daar geprobeerd met de 320 en 't ging niet, of ik durfde niet.
                                        die keer dat ik naast u zat? toen lag het echt wel te droog eigenlijk

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                          die keer dat ik naast u zat? toen lag het echt wel te droog eigenlijk
                                          Ja zeker? Ben daar maar 1 keer geweest met BMW
                                          lag mss toch wat droog ja.

                                          De track is trouwens van http://www.myspace.com/aoello
                                          'Aoello - The 5 Minute Call'

                                          Comment

                                          Working...
                                          X