Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Heb anders wel zin in een driftmeet deze middag... Goei weer
Mijn ervaring: Met de M3 is het een pak moeilijker en je moet een pak meer geconcentreerd zijn wil je deftig driften... Ik heb het dan op de vergelijking van mijn vroegere 520i E39
Met de M in de regen 0.5cm teveel de gas naar beneden, en hij geeft zo zijn eigen versie van goed scheefgaan Tot nu toe nog maar 1x rondgestaan, en dat was gisteren op kletsnatte kasseien tegen 20 per uur, dus ik ben content
Nee! Je auto heeft een te groot gebrek aan koppel om hem door gewoon gas te geven dwars te zetten. Je kan de bocht insturen, zeker niet te snel, dan een flick proberen en gas geven, maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijk.
Beter is gewoon de bocht op 't gemak nemen, koppeling in, gas geven, koppeling laten komen. Dan komt ie zeker
Alst nat ligt, is die clutch toch ook amper nodig? Tenzij de hoek kort is of je hem abrupt dwars wilt krijgen. Anders is het toch gewoon insturen en op't gas en de rest gaat van zelf...?
Gewoon niet te vroeg op't gas gaan. Eerst insturen en dan pas op't gas. Op't natte gaat dat altijd of je nu 80 of 800 pk hebt!
Alst nat ligt, is die clutch toch ook amper nodig? Tenzij de hoek kort is of je hem abrupt dwars wilt krijgen. Anders is het toch gewoon insturen en op't gas en de rest gaat van zelf...?
Gewoon niet te vroeg op't gas gaan. Eerst insturen en dan pas op't gas. Op't natte gaat dat altijd of je nu 80 of 800 pk hebt!
I know maar die Mercedes zijn zo zwaar en lomp dat 't beter lukt om 't zo te doen. Dat zag ik toch bij Mayo.
Stuur sowieso laten glijden in je handen, geen draaibewegingen maken, maar ook nie compleet loslaten.
(uiteraard wel draaibewegingen maken om effectief tegen te sturen natuurlijk, maar niet om naar de 0-stand te komen)
Die tip is goed in 't natte, aan lagere snelheden. Doe dat b.v. in Eerste Linkse op 't droge, en de kans dat je langs de buitenkant bocht in de kattenbak belandt is zeer groot.
Die tip is goed in 't natte, aan lagere snelheden. Doe dat b.v. in Eerste Linkse op 't droge, en de kans dat je langs de buitenkant bocht in de kattenbak belandt is zeer groot.
Valt vooral te zien welke auto. Servo bij veel moderne auto's filtert veel weg en draait daardoor ook niet zo goed vanzelf naar de juiste richting. Bij die oude bakken e30, 190 gewoon stuur loslaten, je kan het zelf bijna niet sneller
iemand tips om een mljqsm'"rtç!^àaèy çoprumqrezjh schaap 9-3 dwars te krijgen? zelfs met handrem op grind lukt het maar amper
(deze winter met zomerbanden in de sneeuw uiteraard met alle gemak, maar nu )
Mijn oud schaap kreeg ik enkel wat dwars op ronde punten, versnellen tot je een onderstuurneiging voelt, dan gas heel bruut lossen en bruusk nog wat scherper insturen, dan kwam de kont toch echt wel voelbaar los in het droge, in het nat heb ik het niet gedaan. In de sneeuw gaat dat trouwens heel goed, die truck (zotte drift mee gelegd nog, en mooi rechttrekken met de FWD), misschien eens proberen in het nat ergens waar je veel plaats hebt? Moet toch lukken?
Mijn oud schaap kreeg ik enkel wat dwars op ronde punten, versnellen tot je een onderstuurneiging voelt, dan gas heel bruut lossen en bruusk nog wat scherper insturen, dan kwam de kont toch echt wel voelbaar los in het droge, in het nat heb ik het niet gedaan. In de sneeuw gaat dat trouwens heel goed, die truck (zotte drift mee gelegd nog, en mooi rechttrekken met de FWD), misschien eens proberen in het nat ergens waar je veel plaats hebt? Moet toch lukken?
Jep, op ronde punten dé manier (vooral in het natte). Daarmee krijg je hem zo goed als zeker dwars!
Wel mee opletten bij dichtknijpende bochten bij hogere snelheden als het glad ligt!
Comment