Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drifting & Donuts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • D'r brandt een waarschuwingslampje op je dashboard!



    Comment


    • Kzie 't nu ook

      Raar, kheb 't filmpje doorgestuurd naar de garage, misschien weten zij meer. Misschien kan Timo de overheid op de hoogte brengen?

      Comment


      • Heb anders wel zin in een driftmeet deze middag... Goei weer

        Mijn ervaring: Met de M3 is het een pak moeilijker en je moet een pak meer geconcentreerd zijn wil je deftig driften... Ik heb het dan op de vergelijking van mijn vroegere 520i E39
        Met de M in de regen 0.5cm teveel de gas naar beneden, en hij geeft zo zijn eigen versie van goed scheefgaan Tot nu toe nog maar 1x rondgestaan, en dat was gisteren op kletsnatte kasseien tegen 20 per uur, dus ik ben content

        Comment


        • Vet filmpje Simoni, die drift zo lang kunnen aanhouden moet zalig zijn

          Comment


          • Ik vind dat driften toch vrij goed gaat met mijn e46 330cd manueel 6 bak zelf in de 3de

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
              Nee! Je auto heeft een te groot gebrek aan koppel om hem door gewoon gas te geven dwars te zetten. Je kan de bocht insturen, zeker niet te snel, dan een flick proberen en gas geven, maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijk.

              Beter is gewoon de bocht op 't gemak nemen, koppeling in, gas geven, koppeling laten komen. Dan komt ie zeker
              Alst nat ligt, is die clutch toch ook amper nodig? Tenzij de hoek kort is of je hem abrupt dwars wilt krijgen. Anders is het toch gewoon insturen en op't gas en de rest gaat van zelf...?

              Gewoon niet te vroeg op't gas gaan. Eerst insturen en dan pas op't gas. Op't natte gaat dat altijd of je nu 80 of 800 pk hebt!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                Alst nat ligt, is die clutch toch ook amper nodig? Tenzij de hoek kort is of je hem abrupt dwars wilt krijgen. Anders is het toch gewoon insturen en op't gas en de rest gaat van zelf...?

                Gewoon niet te vroeg op't gas gaan. Eerst insturen en dan pas op't gas. Op't natte gaat dat altijd of je nu 80 of 800 pk hebt!
                I know maar die Mercedes zijn zo zwaar en lomp dat 't beter lukt om 't zo te doen. Dat zag ik toch bij Mayo.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                  I know maar die Mercedes zijn zo zwaar en lomp dat 't beter lukt om 't zo te doen. Dat zag ik toch bij Mayo.
                  Die Mercedes had geen clutchshit nodig ze.

                  Comment


                  • De mijne ook niet in brede bochten hoor, genoeg gas volstaat, maar op parkings en bepaalde ondergronden gaat het gewoon beter met clutchkick

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichten
                      gTa waarom clutchkick, lukt int nat toch goed zonder. Ik heb altijd het gevoel men kar (nog meer) te mishandelen met clutchkicken.
                      Ik ook. Maar [naam effe kwijt] schreef dat 't niet ging met plankgassen, so...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                        Stuur sowieso laten glijden in je handen, geen draaibewegingen maken, maar ook nie compleet loslaten.

                        (uiteraard wel draaibewegingen maken om effectief tegen te sturen natuurlijk, maar niet om naar de 0-stand te komen)
                        Die tip is goed in 't natte, aan lagere snelheden. Doe dat b.v. in Eerste Linkse op 't droge, en de kans dat je langs de buitenkant bocht in de kattenbak belandt is zeer groot.

                        Comment


                        • iemand tips om een mljqsm'"rtç!^àaèy çoprumqrezjh schaap 9-3 dwars te krijgen? zelfs met handrem op grind lukt het maar amper

                          (deze winter met zomerbanden in de sneeuw uiteraard met alle gemak, maar nu )
                          2015 BMW F11 520dA
                          1976 Triumph Spitfire 1500

                          Comment


                          • ik heb ook zo'n kut handrem. die blokeert de wielen niet maar remt ze slechts weinig af..
                            met mijn Saxo kon ik wel ferm handfrings maken

                            Comment


                            • hoe goed werkt de handrem op een helling, moet je die al helemaal tot boven optrekken zodat de auto niet meer beweegt?
                              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Die tip is goed in 't natte, aan lagere snelheden. Doe dat b.v. in Eerste Linkse op 't droge, en de kans dat je langs de buitenkant bocht in de kattenbak belandt is zeer groot.
                                Valt vooral te zien welke auto. Servo bij veel moderne auto's filtert veel weg en draait daardoor ook niet zo goed vanzelf naar de juiste richting. Bij die oude bakken e30, 190 gewoon stuur loslaten, je kan het zelf bijna niet sneller

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                  iemand tips om een mljqsm'"rtç!^àaèy çoprumqrezjh schaap 9-3 dwars te krijgen? zelfs met handrem op grind lukt het maar amper

                                  (deze winter met zomerbanden in de sneeuw uiteraard met alle gemak, maar nu )
                                  Er zijn opt net van die filmpkes waar ze een schotel onder de achterbanden zetten en dan handrem optrekken ziet er altijd wel grappig uit...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                    ik heb ook zo'n kut handrem. die blokeert de wielen niet maar remt ze slechts weinig af..
                                    met mijn Saxo kon ik wel ferm handfrings maken
                                    mja... mijne remt gewoon ook heel de kar af in de bocht...
                                    2015 BMW F11 520dA
                                    1976 Triumph Spitfire 1500

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                      mja... mijne remt gewoon ook heel de kar af in de bocht...
                                      Rapper op je bocht afkomen, bruut gas lossen en snel en veel insturen waardoor je gewicht naar voor geplaatst wordt en dan trekken.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                        iemand tips om een mljqsm'"rtç!^àaèy çoprumqrezjh schaap 9-3 dwars te krijgen? zelfs met handrem op grind lukt het maar amper

                                        (deze winter met zomerbanden in de sneeuw uiteraard met alle gemak, maar nu )
                                        Mijn oud schaap kreeg ik enkel wat dwars op ronde punten, versnellen tot je een onderstuurneiging voelt, dan gas heel bruut lossen en bruusk nog wat scherper insturen, dan kwam de kont toch echt wel voelbaar los in het droge, in het nat heb ik het niet gedaan. In de sneeuw gaat dat trouwens heel goed, die truck (zotte drift mee gelegd nog, en mooi rechttrekken met de FWD), misschien eens proberen in het nat ergens waar je veel plaats hebt? Moet toch lukken?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                          Mijn oud schaap kreeg ik enkel wat dwars op ronde punten, versnellen tot je een onderstuurneiging voelt, dan gas heel bruut lossen en bruusk nog wat scherper insturen, dan kwam de kont toch echt wel voelbaar los in het droge, in het nat heb ik het niet gedaan. In de sneeuw gaat dat trouwens heel goed, die truck (zotte drift mee gelegd nog, en mooi rechttrekken met de FWD), misschien eens proberen in het nat ergens waar je veel plaats hebt? Moet toch lukken?
                                          Jep, op ronde punten dé manier (vooral in het natte). Daarmee krijg je hem zo goed als zeker dwars!

                                          Wel mee opletten bij dichtknijpende bochten bij hogere snelheden als het glad ligt!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X