Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drifting & Donuts

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
    Mijn oud schaap kreeg ik enkel wat dwars op ronde punten, versnellen tot je een onderstuurneiging voelt, dan gas heel bruut lossen en bruusk nog wat scherper insturen, dan kwam de kont toch echt wel voelbaar los in het droge, in het nat heb ik het niet gedaan. In de sneeuw gaat dat trouwens heel goed, die truck (zotte drift mee gelegd nog, en mooi rechttrekken met de FWD), misschien eens proberen in het nat ergens waar je veel plaats hebt? Moet toch lukken?
    spijtig genoeg zijn hier in de buurt niet zoveel plaatsen waar dat gaat

ofwel te druk bewoond ofwel gewoonweg te weinig plaats. ik woon tussen een hele hoop industrieparken, maar vrijwel alle grote parkings zijn afgesloten...

kallo is goed uiteraard, maar toch wel al 20min rijden vanaf SN.
    2015 BMW F11 520dA
    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
      Rapper op je bocht afkomen, bruut gas lossen en snel en veel insturen waardoor je gewicht naar voor geplaatst wordt en dan trekken.
      Ah zo heb je dat geflikt in k-town

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
        spijtig genoeg zijn hier in de buurt niet zoveel plaatsen waar dat gaat

ofwel te druk bewoond ofwel gewoonweg te weinig plaats. ik woon tussen een hele hoop industrieparken, maar vrijwel alle grote parkings zijn afgesloten...

kallo is goed uiteraard, maar toch wel al 20min rijden vanaf SN.
        Als je st niklaas binnenrijdt vanaf de E17 heb je zo'n rondpunt (waar je naar rechts gaat richting JPR karting). Dat rondpunt is ideaal voor lift-off oversteer bij FWD in de regen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichten
          Ah zo heb je dat geflikt in k-town
          Neenee, dat was lift-off zoals stradge het beschrijft. Met dat verschil dat het in k-town NIET de bedoeling was om de kont te doen uitbreken!

Comment

Neenee, dat was lift-off zoals stradge het beschrijft. Met dat verschil dat het in k-town NIET de bedoeling was om de kont te doen uitbreken!
            Dat kon ik nadien ook wel van uw gezicht aflezen Was toch een vet zicht spijtig dat we dat niet kunnen filmen hebben. Denk je dat dat nog eens lukt?

Comment

Als je st niklaas binnenrijdt vanaf de E17 heb je zo'n rondpunt (waar je naar rechts gaat richting JPR karting). Dat rondpunt is ideaal voor lift-off oversteer bij FWD in de regen.
              ah dat rondpunt hier 5m van mijn deur?

nog niet daar geprobeerd
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Dat kon ik nadien ook wel van uw gezicht aflezen Was toch een vet zicht spijtig dat we dat niet kunnen filmen hebben. Denk je dat dat nog eens lukt?
                Als het toegestaan is van eerst een rolkooi te monteren valt daar misschien over te praten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                  Das weer die gekende André zeker?
                  Idd, eerste test van de 135i

Comment

• Jaaaaaaaaaaaaaaaaa hoor, het kan zelfs met een VW Transporter!!!

+ YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Zalig
                      Maar die busjes zijn toch FWD/AWD?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                        Zalig
                        Maar die busjes zijn toch FWD/AWD?

Een bosje illegalen op de achteras en gaan!

Comment

Valt vooral te zien welke auto. Servo bij veel moderne auto's filtert veel weg en draait daardoor ook niet zo goed vanzelf naar de juiste richting. Bij die oude bakken e30, 190 gewoon stuur loslaten, je kan het zelf bijna niet sneller
                          't Gaat 'm niet zozeer om de snelheid van 't terug naar rechtuitstand draaien (op 't droge met gelijk welke kar, gaat dat even goed, trekt zelfs verdorie hard aan je stuur ; op natte ondergrond of sneeuw is 't inderdaad zoals je vertelt, gebeurt maar weinig vanzelf), maar wel om het tijdstip waarop dat gebeurt. Ge kunt dat makkelijk zelf testen, b.v. op natte ondergrond. Als je zelf de drift "afbouwt" door anticiperend de tegenstuurhoek te verminderen, dan drift je mooi egaal uit. Doe je dat niet dan is de kans op een terugslag hoger. Als dat onverwachts gebeurt aan hoge snelheid (100 en meer) op 't droge (zeker als 't een serieuze zijstap betreft) dan is 't beter om bij de pinken te zijn en je stuur ten eerste vast te blijven houden, en ten tweede iets sneller dan het stuur vanzelf zou terugkeren al te beginnen met tegenstuur afbouwen.

Alleman met schade wegens terugslag wegens te lang tegensturen of wegens denken dat 't allemaal makkelijk is om op z'n Japs gewoon 't stuur vanzelf te laten terugkeren, op circuit, zullen je dat beamen.

Nee, echt, 'k vertel gene zever : als je 't goed wil doen, controleer je je kar beter zelf, dan dat je je stuur loslaat en kirrend als een klein kind naar de terugkeerneiging van je stuur zit te gapen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                            Ik, vandaag. Niet allemaal even goed en zo maar kheb me geamuseerd, voor de korte tijd dat ik weg geweest ben 't was echt te lang geleden.

+ YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                            Nice ! Is dat met de elektronica helemaal uit, of op de tussenstand ?
                            Lukt hier ook aardig met de E90, maar dan eerder korte driftjes. Heb het vertrouwen niet om harder/dwarser te gaan, maar vooral ook de zin niet om 'm in de decor te plakken. Vind 'm daarvoor net iets te duur.

Een E30/E36 ragkrel moet zalig zijn, eentje waarbij het niet nauw steekt

Comment

• Das volledig uit ja. Als die half uit staat, kan je hem dwars krijgen maar niet doorzetten. Elektronica zorgt dan voor een onderbreking van je gas input en je kan dus niet controleren.

Uiteindelijk zijn de bochtjes die ik doe allemaal zeer berekend hoor. En die langere zijn op een twee vaksrondpunt, als ik daar rond ga, sta je gewoon met je neus in de verkeerde richting, wat wel al tot vreemde taferelen heeft geleid

Chassis van de E92 vind ik overigens veel beter als de E46 die we er voor hadden. E46 kwam veel bruusker omzetten, veel minder te voorspelen, en de motor was nog net iets slomer waardoor wat met het gas spelen om te controleren er niet echt in zat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                Das volledig uit ja. Als die half uit staat, kan je hem dwars krijgen maar niet doorzetten. Elektronica zorgt dan voor een onderbreking van je gas input en je kan dus niet controleren.
                                Inderdaad, maar zag op je dashboard precies alleen maar het kleine controlelampje branden, dacht dus dat 'ie op de tussenstand stond.

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                Uiteindelijk zijn de bochtjes die ik doe allemaal zeer berekend hoor. En die langere zijn op een twee vaksrondpunt, als ik daar rond
                                Hier in de buurt jammergenoeg zo geen goed "oefenterrein".

Hoe doe je't ? Ontkoppel je of los je ff de gas ? Ik heb gemerkt dat gewoon op de gas gaan vaak al genoeg is.

Comment

• Op dashboard brandt normaal eerst dat groot lampje ook ja, maar als je daarna de boordcomputer aanspreekt, verdwijnt dat. Ook bvb wanneer je dan zou uitstappen terwijl het start/stop systeem nog actief is.

Alles wat je ziet is gewoon door gas te geven, ik doe 't 99% van de tijd op die manier denk ik

Comment

• Vet Simoni! Dat gaat er niet slecht aan toe!

Ik mis dat...

Comment

• Dan moet je vooral een Clio kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Dan moet je vooral een Clio kopen.
                                        So true

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Dan moet je vooral een Clio kopen.
                                          ssssht!

't Is VX220 of E30 M3 voorlopig

Comment

Working...
                                          X