Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drifting & Donuts

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    Rapper op je bocht afkomen, bruut gas lossen en snel en veel insturen waardoor je gewicht naar voor geplaatst wordt en dan trekken.
    thx Tom, het lukt al 'n pak beter!
    2015 BMW F11 520dA
    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
      ssssht!

't Is VX220 of E30 M3 voorlopig
      Is zo'n speedster ewat driftbaar? Dat zijn toch half Lotus zeker? Rijdt dat niet een beetje als een MR qua evenwicht?
      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
        Is zo'n speedster ewat driftbaar? Dat zijn toch half Lotus zeker? Rijdt dat niet een beetje als een MR qua evenwicht?
        Je moet blijkbaar zwaar provoceren om 'm los te krijgen en dan valt 't te controleren, in 't nat weliswaar, op 't droge is er van driften geen sprake.

Onderstuur = onbestaande
        Geen idee of het iets van karakteristieken deelt met een MR, laat me hopen van niet.. Gisteren nog een test in EVO gelezen VX220 vs. Elise, rijdt quasi exact 't zelfde, de VX220 is iets rauwer en luider, de Elise een tik snediger...

Comment

• Tricky NüRing GP met een weinig aangepaste kar.

Sorry, we couldn’t find that page

Comment

• Shiiiit daar ff ferm veel geluk had

Mooie car controle in't algemeen, kheb ng een (lange) weg te gaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
              Shiiiit daar ff ferm veel geluk had
              U-hu. Katterap met de reactie, maar kon net zo goed nog schever gegaan zijn, richting berm/muur.

En 't erge was : was echt zacht met de controls (gas, rem), echt geleidelijk dansen op de pedalen om de balans niet te bruskeren. Maar aquaplaning is een bitch...

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
              Mooie car controle in't algemeen, kheb ng een (lange) weg te gaan
              Ik ook hoor. Ik zie zo op video nog veel fouten. Al is 't, als je in de kar zit op dat moment zelf, natuurlijk allemaal zo simpel ni, plus dan zit je ook continu met de gedachte in je achterhoofd dat je andere deelnemers, jezelf, 't materiaal van anderen en je eigen materiaal heel wil houden.

Voor zo'n spelletjes wil ik écht graag een atmo benzien met sper. De keren dat ik al met zoiets driftte ging dat echt gigantisch veel beter, mooi de hoek constant houden met de gas door te blippen, ... gaat echt niet met 'n diesel. Allez, ik kan dat toch niet.

Comment

• Mooi gereden Gilles

Wss best beangstigend die aquaplaning?

Comment

• Nogal, ja. Vooral omdat het zo snel gaat, boenk en 'ie stond scheef, en op 't moment dat je reageert kan je niet met zekerheid voorspellen of je 't redt of niet. Vooral 't feit dat het daar naar beneden loopt en dat 't ook door je kop schiet dat je eventueel doorsuist tot voorbij de bocht, doet er ook geen goed aan. Rondje erna trok op niks erdoor, 'k zat niet met de bibber maar toch wel effe warm.

Ge leert er wel uit. Gelukkig (tot nu toe) zonder brokken.

Comment

• Superdik filmpje Gilles.

't moment waar je je kar op 't nippertje red is 't amusantst om naar te kijken.

Wat een skills!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                      Wat een skills!
                      Thx, maar ... alsof gij dat niet kunt. Gij drift daar van den ene bocht naar den anderen, peizek.

Comment

• AW-driftcursus organiseren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk Berichten
                          AW-driftcursus organiseren
                          Working on it. Najaar is 't van datte.

Comment

• Zeer mooi filmke, weer 20min van't blokken voorbij!
                            Je hebt dat echt perfect gecorrigeerd als je 't zo ziet, mooi voorbeeld van de groeiende skills!
                            Doen ze dat wel vaker dat free riding? Ik heb even gekeken op nuerburgring.de maar kan het niet direct vinden...

Comment

• zalig, heb juist sinds 2 dagen een rwd karretje!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TwinCam Bekijk Berichten
                                Doen ze dat wel vaker dat free riding? Ik heb even gekeken op nuerburgring.de maar kan het niet direct vinden...
                                Staat tussen de gewone data wanneer de Nordschleife open is, als ik me niet vergis. Gebeurt niet zooo vaak, maar toch geregeld naar 't schijnt, sinds dit jaar.

Comment

• Ok gevonden, wat betaal je dan voor zo 2 uurtjes?
                                  Edit: 30€/20min

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Thx, maar ... alsof gij dat niet kunt. Gij drift daar van den ene bocht naar den anderen, peizek.
                                    Driften in 3de is momenteel nog niet aan mij besteed.

'k zou't wel eens willen testen in een safe-e bocht.

En die lift off oversteer opvangen = dikke skills sowieso!

Comment

• Da filmke is echt nice!
                                      Echt wat een drift kwaliteiten heb jij.
                                      Je hebt dat onverwachts 'foutje' zal ik het maar noemen vind geen ander woord perfect op gevangen.
                                      Respect
                                      En.. die AW drift cursus is een prachtig idee

Comment

Driften in 3de is momenteel nog niet aan mij besteed.
                                        Wel, eigenlijk is dat makkelijker dan in 2e. Sure, ge hebt de snelheid waardoor alles ... euhm ... sneller gaat en alles ook wat smaller wordt, maar de auto reageert iets smeuïger op vanalles. Vind ik toch. Zoals op Zolder, eerste linkse, daar poepeke laten komen = niet zo moeilijk om dat op te vangen. Tot 't 'es verkeerd gaat I know maar tot dan is dat alvast m'n mening.

't Moeilijkste vind ik verschillende bochten aan mekaar koppelen. Dat leer je niet zo makkelijk op de openbare weg (tenzij rond puntje afdriften, da's één richtingswisseling maar da's zeer beperkt), vind ik. En da's echt wel nice om te doen, just love it.

Comment

En die lift off oversteer opvangen = dikke skills sowieso!
                                          Of chance, wie zal 't zeggen...

Ik ben van nature geen drifter, ik rijd veel liever zuivere lijnen met zo weinig mogelijk tijdverspilling, zonder te 'breken' ook ... dus 'k denk dat ik eerder lijk op een endurance-piloot dan op een qualifier of een rally-piloot ... maar zo'n dingen zijn m.i. wel broodnodige outils in je driving skill allaambakje.

Enfin. 't Was close, in zekere zin, voor 'tzelfde geld zette ik daar nen tuut. M'n reacties waren prompt maar dat geeft geen garantie. Een chance dat ik niet geremd heb, of 't was veel erger. Ik ben trouwens constante gas blijven geven, iets minder dan nodig pakt om die snelheid te blijven houden. Da's iets wat ik vroeger nooit zou hebben gedaan, waarschijnlijk is de basisreflex remmen (lijkt me in dat geval desastreus), daarna komt waarschijnlijk de reflex van te ontkoppelen. Door wat te driften hier en daar, en te leren dat je niet bang moet zijn om (deels) op 't gas te blijven omdat dat je auto eigenlijk best mooi stabiliseert én je kan je kont blijven sturen zo nodig, heb ik daar de reflex gehad om dus lichtjes op 't gas te blijven. Maybe that helped, en anderzijds zou 't misschien allemaal veel minder erg zijn geweest mocht ik toch hebben ontkoppeld. Who knows. Maar ik moet 't niet meer meemaken, 'k heb dat nu ook al 'es gehad zie.
                                          Last edited by ; 17/06/2009, 20:03.

Comment

Working...
                                          X