Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drifting & Donuts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Working on it. Najaar is 't van datte.
    Vet

    Al iets van info (hoe het juist in elkaar gaat zitten) of hou je dat nog ff voor u?

    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Of chance, wie zal 't zeggen...

    Ik ben van nature geen drifter, ik rijd veel liever zuivere lijnen met zo weinig mogelijk tijdverspilling, zonder te 'breken' ook ... dus 'k denk dat ik eerder lijk op een endurance-piloot dan op een qualifier of een rally-piloot ... maar zo'n dingen zijn m.i. wel broodnodige outils in je driving skill allaambakje.
    Wat bedoel je met 'breken'? Gewoon de kont laten uitbreken of nog iets anders?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk Berichten
      Wat bedoel je met 'breken'? Gewoon de kont laten uitbreken of nog iets anders?
      Keihard pushen, alles doen om maar de beste rondetijd te pakken. Zwaar over curbs, gewoon zonder respect voor 't materiaal (banden, remmen, ophanging, ...) rondraggen op circuit.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Of chance, wie zal 't zeggen...

        Ik ben van nature geen drifter, ik rijd veel liever zuivere lijnen met zo weinig mogelijk tijdverspilling, zonder te 'breken' ook ... dus 'k denk dat ik eerder lijk op een endurance-piloot dan op een qualifier of een rally-piloot ... maar zo'n dingen zijn m.i. wel broodnodige outils in je driving skill allaambakje.

        Enfin. 't Was close, in zekere zin, voor 'tzelfde geld zette ik daar nen tuut. M'n reacties waren prompt maar dat geeft geen garantie. Een chance dat ik niet geremd heb, of 't was veel erger. Ik ben trouwens constante gas blijven geven, iets minder dan nodig pakt om die snelheid te blijven houden. Da's iets wat ik vroeger nooit zou hebben gedaan, waarschijnlijk is de basisreflex remmen (lijkt me in dat geval desastreus), daarna komt waarschijnlijk de reflex van te ontkoppelen. Door wat te driften hier en daar, en te leren dat je niet bang moet zijn om (deels) op 't gas te blijven omdat dat je auto eigenlijk best mooi stabiliseert én je kan je kont blijven sturen zo nodig, heb ik daar de reflex gehad om dus lichtjes op 't gas te blijven. Maybe that helped, en anderzijds zou 't misschien allemaal veel minder erg zijn geweest mocht ik toch hebben ontkoppeld. Who knows. Maar ik moet 't niet meer meemaken, 'k heb dat nu ook al 'es gehad zie.
        Ik herriner me een gelijkaardig verhaaltje op Zolder met semi's op het droge..

        Laten we het op skills houden.

        Comment


        • wa een supervet filmke

          muchos respect kerel, fijn gereden!

          Een sper zou u wel hard helpen uw drifts uit te smoothen en dat ge veel zachter kunt opvangen. Ik gok dat nu bij het uitkomen van uw drift, uw één wiel begint te spinnen, ge lichtjes van de gas gaat (of op de gas gaat om hem scheef te houden) en hij dan baf tractie krijgt.

          Met sper kan je er blijven voor zorgen dat je wielen spinnen en door zachtjes gas te lossen en stuur te rechten mooi smooth uit de bocht komen. (Maar dat weet je wel )
          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

          Comment


          • Nee, had geen last van de diff-werking, ligt zuiver aan mezelf (en heeft te maken met het concept, vnl. motorkarakter). Als ik blip tijdens 't driften doet dat dus niks of zeer weinig, 't is gewoon met de "natte vinger" 'm zetten en daar houden, en dan moet je echt een moment zien uit te pikken waar je gedoseerd gas moet bijgeven om 'm op 't moment dat 'ie terugkeert, te laten uitaccelereren. I tell ya : da's gene kattenpis. 't Is echt nattevingerwerk, 't is heel onnatuurlijk om gas te moeten geven ca. 1 seconde voor je de power nodig hebt, en je kan ook niet onmiddellijk corrigeren. Het lukt me soms, maakt niet uit lange of korte drifts, omdat 't dan goed zat wat 't gas bijgeven betreft. Meestal kijk ik er niet naar om omdat 't ook de reden is waarom ik soms achterstevoren sta (gas geven zodat 'ie power geeft op 't moment dat je net weer minder grip hebt, b.v.), en dan houd ik 't zo. Als het lukt, is het meestal omdat ik gewoon geleidelijk gas bijgeef, beginnende aan iets van een 1/2 gaspedaalslag tot 4/5e gas, vanaf het punt waar ik 'm niet meer verder naar buiten voel glijden achteraan. En dan lukt dat. Soms.

            Als ik een atmo benzine drift, maakt niet uit sper of niet, dan gaat dat een pak smoother. Ik wijt het dus - verkeerd of niet, I don't know - aan 't motorkarakter.

            In zo'n weer zoals toen, met relatief korte drifts zoals ik ze deed, heeft een sper zeer weinig toegevoegde waarde. Je krijgt je kar sowieso dwars wegens zeer weinig grip, en ééns in slide hebben de wielen zo weinig weerstand dat de diffwerking nooit de tijd/kans krijgt om 't koppel naar één wiel te sturen.
            Pas op, 't zou misschien nog beter gaan, maar de motor is de limiterende factor hier, en inzake 't wat bruut uit drift komen zou een sper geen verbetering zijn.

            Helaas... want een sper is sneller nagerust dan een atmosferische benzinemotor met veel pit.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
              Met sper kan je er blijven voor zorgen dat je wielen spinnen en door zachtjes gas te lossen en stuur te rechten mooi smooth uit de bocht komen.
              Hmm, ik kan me vergissen maar zo drift je niet smooth uit, hoor. Om je kar zo zoetjes mogelijk uit een gedrifte bocht weg te laten accelereren moet je gedoseerd gas bijgeven naarmate je drifthoek kleiner wordt en de achterwielen meer grip krijgen, op die manier gebeurt "het weer grip krijgen" niet abrupt maar zeer smeuïg. Als je 't doet zoals jij zegt zal, sper of niet, er altijd een 'slagje' volgen zoals ik ook heb, omdat je plotseling (op hoek) je power vermindert en je de wielen de kans geeft om meteen grip op te bouwen. Dat moet je afvlakken, en spreiden over de tijd.
              Er is wel een verschil tussen "driften om te driften" (altijd zo'n groot mogelijk hoek) en driftend een bocht uitkomen (dus je auto kijkt al in de richting van de rechte lijn, maar niet verder), vooral bij die laatste moet je geleidelijk aan je power opvoeren terwijl je de stuurhoek vermindert en zo accelereer je perfect uit de bocht weg, zo gecontroleerd als maar kan. Als je overgeroteerd staat (dus niet meer evenwijdig met de rechte lijn), dan moet je inderdaad eventjes gas minderen (of bij het blippen wat meer pauze laten) tot 'ie de beweging naar 't midden terug inzet maar daarna is 't wel zaak om te blijven blippen om 't te controleren, en als je mooi wil uitdriften moet daar op 't eind ook gas bij.
              Denk maar aan die rally-karren of circuit-hazen die prachtige skills hebben en een bocht mooi uitdriften : die blippen schitterend snel in de drift, en naarmate ze de bocht uitdriften gaan ze tegen de begrenzer aan :
              *Wooooooooop-wooop-woooop-woop-woop-wooooop-wooop-woooooooOOOOAAAAAA-PA-PA-PA-PA-PA*

              Comment


              • Ah wacht, ik denk er juist aan ... als je 't over rondpuntdriften hebt, mjah, dan is dat wel waar. Maar daar moet je je drift afronden terwijl je nog draait. Is op circuit 't geval niet, hè.

                Comment


                • ik volg je half en half, maar toch denk ik dat een sper je zou helpen bij het uitsmoothen van je drift. Het hele eerste deel van je eerste post heb ik ook, zonder sper. Met sper was het veel makkelijker om drift aan te houden en vloeiend uit te komen.
                  Een keer heb ik gereden met zeer harde en bijna kale banden, toen het ook zo nat lag én dat sper had een lange eindverhouding, ik had moeite om te stoppen met driften, omdat hij gewoon scheef bleef gaan, ook al was ik zachtjes gas aan het lossen. (2000rpm en minder)
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                  Comment


                  • Kan zeker, maar wij hebben erg verschillende karren, hè. Ik ga niet betwisten wat je zegt, ik weet alleen : als ik de drift afbreek door gas te lossen is de klap groot, als 'm smooth uitdrift door gedoseerd gas bij te geven tijdens 't verminderen van de drifthoek, heb ik niks van klap.

                    Comment


                    • Echt vetjes dat filmpje van jouw!!
                      Wel ff eng momentje als je achterste op dat rechtstuk loskomt.
                      Hoe heb je dat pedaalgewijs opgelost?
                      Heb je direct ontkoppelt?
                      Wat de drifts aanhouden betreft, ik ga ook altijd met nat weer spelen met de beemer, maar ik durf nooit op mijn gas te blijven staan, vanaf het moment dat hij loskomt druk ik mijn koppeling in stuur ik tegen en dan komt hij van zelf terug recht.
                      Kan dus redelijk schuin gaan maar aanhouden heb ik nog niet gedaan, durf het niet met een e38 :p :p

                      Comment


                      • Prachtig gemaakt dat filmpje, vet gereden! Wel een paar close calls

                        Comment


                        • Zalig filmke! Ziet er ook wel een heel goed drift circuit uit en met dat weer Jaloers!!!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                            Echt vetjes dat filmpje van jouw!!
                            Wel ff eng momentje als je achterste op dat rechtstuk loskomt.
                            Hoe heb je dat pedaalgewijs opgelost?
                            Heb je direct ontkoppelt?
                            Wat de drifts aanhouden betreft, ik ga ook altijd met nat weer spelen met de beemer, maar ik durf nooit op mijn gas te blijven staan, vanaf het moment dat hij loskomt druk ik mijn koppeling in stuur ik tegen en dan komt hij van zelf terug recht.
                            Kan dus redelijk schuin gaan maar aanhouden heb ik nog niet gedaan, durf het niet met een e38 :p :p
                            Wat eerder zegt ie dat ie gas is blijven geven, om hem zo recht te trekken. Ontkoppelen is de eenvoudige oplossing, maar daarom zeker niet de beste om aquaplaning op te vangen, omdat in te schatten moet je ervaring hebben, of juist gokken.

                            Drift gaat hem juist om het feit dat je hem aan houdt door met 't gas te spelen, anders ben je gewoon bezig met een antislipcursus

                            Comment




                            • 730I V8

                              en een andere dikke 7

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                              Comment


                              • Waar is dat ?!

                                Comment


                                • Kun je eigenlijk boetes krijgen door te driften op een openbare parking? Ik was daarnet wat aan het spelen op een een vrij grote site (veel mensen komen er om te leren rijden en parkeren, er is een manege, een skateramp en nog wat verenigingen), enkel aan de ingang van de site was er volk (duivenbond ofzoiets) ik dus aan de andere kant wat gaan schuiven op een verlaten parking aan een manège. Toen ik weer naar de ingang ( =uitgang) reed was er juist iemand z'n duiven aan het inladen en hij had me blijkbaar bezig gehoord, hij keek heel vuil en de bestuurder toeterde naar me toen ik wegreed
                                  Nu valt m'n frank dat er aan die manège wel eens camera's kunnen hangen en dat die duivenmelkers mijn plaat wel eens opgeschreven kunnen hebben
                                  Het was wel leuk

                                  Comment


                                  • Hehe heb ook juist mijn "driftroute" naar huis genomen

                                    Ik draai een grote baan op, toch écht wel goe scheef, mooi hoekje
                                    In de verte achter mij is het juist groen voor andere auto's. Durven niet dichter te komen bij mij, en rijden heel traag over de plek waar ik de baan opdraaide Dachten dat ze gingen schuiven ofzo

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                      Kun je eigenlijk boetes krijgen door te driften op een openbare parking? Ik was daarnet wat aan het spelen op een een vrij grote site (veel mensen komen er om te leren rijden en parkeren, er is een manege, een skateramp en nog wat verenigingen), enkel aan de ingang van de site was er volk (duivenbond ofzoiets) ik dus aan de andere kant wat gaan schuiven op een verlaten parking aan een manège. Toen ik weer naar de ingang ( =uitgang) reed was er juist iemand z'n duiven aan het inladen en hij had me blijkbaar bezig gehoord, hij keek heel vuil en de bestuurder toeterde naar me toen ik wegreed
                                      Nu valt m'n frank dat er aan die manège wel eens camera's kunnen hangen en dat die duivenmelkers mijn plaat wel eens opgeschreven kunnen hebben
                                      Het was wel leuk
                                      Als de parking privé terein was (en dat is meestal zo zelf al is hij vrij toegangkelijk) dan is dat idd niet toegestaan zonder goedkeuring van de eigenaar.

                                      Al er camera's hingen en de eigenaar neemt er aanstoot aan kan je wel een bezoek verwachten vrees ik !

                                      Ik dacht dat het iemand van Bimmerboard was die zijn bandensporen op de parking van de Makro in Eke heeft mogen gaan opkuisen omdat hij mooi op camera stond ...
                                      Het was dat of de opkuiswerken betalen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                        Als de parking privé terein was (en dat is meestal zo zelf al is hij vrij toegangkelijk) dan is dat idd niet toegestaan zonder goedkeuring van de eigenaar.

                                        Al er camera's hingen en de eigenaar neemt er aanstoot aan kan je wel een bezoek verwachten vrees ik !

                                        Ik dacht dat het iemand van Bimmerboard was die zijn bandensporen op de parking van de Makro in Eke heeft mogen gaan opkuisen omdat hij mooi op camera stond ...
                                        Het was dat of de opkuiswerken betalen
                                        Shit
                                        Ik ben niet zeker hoor, ik zou graag eens terugrijden om te zien of er een hangt maar ik durf er even niet meer te komen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                          Ik dacht dat het iemand van Bimmerboard was die zijn bandensporen op de parking van de Makro in Eke heeft mogen gaan opkuisen omdat hij mooi op camera stond ...
                                          Het was dat of de opkuiswerken betalen
                                          Crap.

                                          Ik heb daar ook nog véééél rubber achtergelaten, vroeger.

                                          Weliswaar met een auto op schaal 1:6, maar toch.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X