ik ook. Geen rwd kar hier. Hatelijk.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Drifting & Donuts
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk BerichtenZeg jij nu dat je het 'ovaal' rondpunt in Aalter 60% sideways kunt nemen gewoon met handrem in de regen?
In de sneeuw zie ik die 100% ook nog wel lukken met eventueel een 'correctiesnokske' hier en daar, maar 60% gewoon in't natte?
- de juiste kant pakken
- de gladde stukken weten zitten
- geen verkeer hebben
- versleten achterbanden helpen
- it's all about momentum.
- De kasseien aan de buitenkant van het rondpunt net voor de inrit richting centrum zorgen er voor dat je je drift drastisch kunt verlengen.
In totaal gebruik ik 1 keer een lastwissel + handrem (inzetten van de drift ongeveer in't midden tussen de afritten deinze en tielt) en dan na de "apex" gewoon geen gas geven met een fwd, 't is glad genoeg daar om te blijven slippen tot aan de buitenkant -> eens op de kasseien weer een beetje handrem en gas in 2e -> whhiiiii ^^
maar wel een zeer gevaarlijk manoeuvre gezien je al scheef staat nog voor de afrit deinze, je ziet dus slecht/hebt geen tijd om te zien of er van ginder niks af komt (in't ergste geval met een blauwe lamp op 't dak). In principe enkel te proberen om een halve toer of iets verder te doen rond +- 3 uur 's nachts, op voorwaarde dat de anonieme golf 5 daar niet staat achter die containerCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
meer dan één voor je die move probeerthet lukt ook enkel aan 1 kant, nl de kant van de E40 afrit/oprit. aan de andere kant is het asfalt te goed en lukt het me niet om de tractie te breken. Maar met een E30 ofzo moet het super zijn daar
Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Gebeurt vaak dat ik van de e40 kom, dat rond punt op rijd, één à 2x dwars rond en dan wegknallen verder naar huis ^^Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichtenwaar voor staat die ' ^^ ' die zo vaak wordt gebruikt?
Comment
-
kun jij dat rondpunt volledig rond driften? if so....damn, ik moet echt eens deftig driften met zo'n E30Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Is lang geleden, ik denk 3/4e toch. Vanaf afslag naar Knokke tot voorbij oprit rond punt als je van de e40 komtOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichtenwaar voor staat die ' ^^ ' die zo vaak wordt gebruikt?
^^ moeten zoals gezegd, blije ogen voorstellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichtenmaar wel een zeer gevaarlijk manoeuvre gezien je al scheef staat nog voor de afrit deinze, je ziet dus slecht/hebt geen tijd om te zien of er van ginder niks af komt (in't ergste geval met een blauwe lamp op 't dak). In principe enkel te proberen om een halve toer of iets verder te doen rond +- 3 uur 's nachts, op voorwaarde dat de anonieme golf 5 daar niet staat achter die container
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenJe kan ook helemaal niet zien wat er van de E40 vanuit Gent komt, tricky!
kijktechnieken om te kunnen 't kalf uit te hangenCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenGebeurt vaak dat ik van de e40 kom, dat rond punt op rijd, één à 2x dwars rond en dan wegknallen verder naar huis ^^
Comment
-
er is er eentje héééééééééél blij dat hij af en toe gaat driften in ursel / driften op ronde punten en bochten met veel plaats.
Deze morgen op het ei in kortrijk, ik rij +- 70 in de bocht aan de kant van de cinema, ongeveer waar de witte lijn begint die het 1e en 2e vak scheidt, dus waar je niet meer mag inhalen, gaat m'n achterkant plots weg :o het ging echt zeer plots en de "drifthoek" is vrij groot geworden in die paar fracties van een seconde. Had ik toen niet geweten hoe je moet driften en vooral hoe je terug moet recht geraken (tegensturen + max power :o), dan was er nu een bora minder op deze wereld. Ik ben dan m'n examen gaan doen en een uurke later passeerde ik er terug op weg naar huis. De ravage was vrij groot.
Aan de korte kant van het ei staken 4 auto's in het decor, een rijvak was afgezet door de politie en de brandweer was het wegdek aan het proper spuiten.
Dan besloten om nog een rondje te rijden, om de ramptoerist uit te hangen en de schade te gaan bekijkenen terwijl ik dus opnieuw de plek passeer waar ik eerder deze morgen er bijna uit ging -> vlak voor m'n neus een rode vw bora met een redelijk jonge gast er in -> net het zelfde, ook z'n achterkant weg. Hij vond het echter een goed idee om naar links te sturen (dus niet tegensturen maar insturen
) en te gaan remmen.
heb dan maar NOG een rondje gereden en gestopt bij die flikken om te gaan zeggen dat er aan de andere kant ook ééntje in het decor stak en dat het er massas glad ligt.
blijkbaar een groot spoor van vettige boel, ik vermoed diesel.Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
m'n favoriete driftplek was ook verdomd gladwel grappig als er andere mensen je zien slieren en dan zo mmmeegggaaaaaa traag over dezelfde plek rijden omdat ze bang zijn
Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
Comment