Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Funcup: Nuttige info

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten

Kzat een paar maand geleden eens op café met wat vrienden, en een kennis van een maat deed in 2008 ook mee aan de Clio cup (gehuurde auto) en we raakten er wat over aan de praat en die sprak eerder over budgetten van rond de 50k € /seizoen..
    Realistic Inclusive Budget: £50,000-£100,000
    Typical Vehicle Min Purchase Price: £10,000-£20,000
    Typical Vehicle Max Purchase Price: £20,000-£30,000

Had me daar wat op gebaseerd.
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
      thx!
      Al bij al lijkt het nogal onrealistisch, niet Porker?

Of je moet al goede connecties hebben.. heb mijn plannen (voorlopig) opgeborgen.. back to plan A

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
        Al bij al lijkt het nogal onrealistisch, niet Porker?

Of je moet al goede connecties hebben.. heb mijn plannen (voorlopig) opgeborgen.. back to plan A
        't is enorm onrealistisch, dat weet ik wel, maar ik wil 't een kans gegeven hebben, al is 't maar voor 1 race.

Mijn passie is momenteel iets te groot om 't geen kans te geven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
          't is enorm onrealistisch, dat weet ik wel, maar ik wil 't een kans gegeven hebben, al is 't maar voor 1 race.

Mijn passie is momenteel iets te groot om 't geen kans te geven...
          Ik wens je veel succes..

(die initiatie ga ik sowieso proberen te doen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
            Realistic Inclusive Budget: £50,000-£100,000
            Typical Vehicle Min Purchase Price: £10,000-£20,000
            Typical Vehicle Max Purchase Price: £20,000-£30,000

Had me daar wat op gebaseerd.
            Kweet natuurlijk niet wat zijn relatie is met dat team en of ie evt speciale prijs heeft gekregen.
            Ivm trainingen weet ik niet. Ik neem aan die ie daarmee enkel de raceweekend bedoelde.

Comment

......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                Sorry dat ik hier even personal offence neem, maar je onderschat indoor karting zeker en vast.

België staat op dat vlak aan de wereldtop en veel top outdoor rijders die indoor komen rijden krijgen toch wel relatief op hun doos. (getuige bv Vervisch die af en toe mee rijdt in kortrijk, maar er niks wint)

Beperkt budget voor outdoor karten is ook 'n lachertje, hoor. Er rijden bv in Duitsland jongeren mee met budgetten van 75000 euro of meer. Reken een seizoen rotax max maar al richting de 20.000 euro voor 10 wedstrijden. (en dan ben je nog niet eens regelmatig gaan trainen) Er zijn dan nog de opstapklassen KF3, KF2 en KF1 waarbij 't steeds duurder wordt.
                Ik onderschat helemaal niks. Het gaat me gewoon om het "hoe-harder-ik-de-bocht-in-ga-hoe-beter" principe, dit geld uitsluitend voor indoor. De kunst om snel te gaan in indoor staat soms in schril contrast met alle andere autosporttakken.
                Daarom verbaast het mij ook niet dat bv Vervisch e.a. niet zullen winnen, het is gewoon een heel andere manier van rijden.

En toch blijft karting het meest aantrekkelijke qua racesensatie/prijs, Rotax Max moet haalbaar zijn met een uitgekiend budget (laat de KF/KZ klassen even achterwege want dat wordt idd heel duur)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH. Bekijk Berichten
                  Valt goed mee, in het begin toch is een muurtje van naderbij gaan inspecteren...
                  Maar nu begint hij toch goede tijden te rijden.
                  Rijd die eigenlijk veel? Vorig jaar ben ik eens gaan zien toen hij op zolder moest rijden, en hij kon toch goed volgen

Toen zei hij dat er eigenlijk ni zo veel races waren per jaar..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                    Euh, trackdays met gehuurde wagen of outdoor karting? (als je echt kickt op snelheid: KF2 of KF1)
                    Que? Speedway is racen.
                    Hier vind je meer info betreffende de verschillende klassen (op formule klikken):
                    Last edited by Vanni; 11/12/2008, 23:28.
                    R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                    Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                    Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Ik was er vorig jaar mee bezig, samen met een kennis die 'n autodealership heeft in 't Kortrijkse, en die vroeger nog rallye heeft gereden, en ook via zijn zaak/mechaniekers voor technische ondersteuning kan zorgen (en dat nam 'ie zelfs volledig ter zijner laste). We zouden met 3 gaan rijden, en de VW Fun Cup kwam als meest budgetvriendelijke discipline naar voor.

Tot ik zag wat het uiteindelijk nog kostte. Oké, ik ben geen rijke stinker, en had ik een (veel) groter budget ik zou in 2009 misschien al aan m'n tweede seizoen bezig zijn geweest (niet om wille van de resultaten, maar om wille van de fun). Maar ik heb het er echt niet voor over. 't Is en blijft duur.

Van zodra ik kan doe ik het, niet noodzakelijk de VW Fun Cup, er zijn nog andere disciplines die ook goed doenbaar zijn.

Als je wil beginnen met racen, dan is het kopen van een FIA-goedgekeurde track car + deelnemen aan de ERAN/SkyLimitEvents Club Competition met ruime voorsprong de meest goedkope manier. Dat hoor je bij iedereen die er wat mee bezig is, en advies geeft aan mensen die de racerij als hobby aanzien. Volgende stap is de Dunlop Cup, wordt ook beter aangeschreven dan de VW FunCup.
                      Over welke bedragen spreken we dan in de VW Fun Cup? DSMEC is dan idd de volgende stap maar financieel toch ook al geen lachertje meer.

Eran is idd het goedkoopste en makkelijkste (qua verplichtingen en papierwerk)...

Comment

Dit is misschien haalbaarder, je hebt nog fun en het budget is toch niet zo hoog meer.

Comment

Ik heb me jaren geleden al neergelegd bij het feit dat belgië een k*tland is op vlak van betaalbare autosport.
                          zelf de kloof tussen autocross en funcup is te groot voor de meesten onder ons.

Comment

Ik ga nu in 2009 voor het 3de seizoen rijden in de funcup. Mij kost het een €16000/seizoen excl kosten van schade. Daar is wel de mogelijkheid om een verzekering te nemen. De prijs per seizoen hangt af van het team + hoeveel piloten op de wagen zit. Wij rijden met 3 piloten en met de 25h 4 piloten.
                            Voor 2009 zijn er nog wel enkele teams die piloten zoeken, omdat het in 2009 niet simpel gaat zijn om sponsoring te vinden.

MVG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fre Bekijk Berichten
                              Ik ga nu in 2009 voor het 3de seizoen rijden in de funcup. Mij kost het een €16000/seizoen excl kosten van schade. Daar is wel de mogelijkheid om een verzekering te nemen. De prijs per seizoen hangt af van het team + hoeveel piloten op de wagen zit. Wij rijden met 3 piloten en met de 25h 4 piloten.
                              Voor 2009 zijn er nog wel enkele teams die piloten zoeken, omdat het in 2009 niet simpel gaat zijn om sponsoring te vinden.

MVG
                              Inderdaad, er zijn opvallend veel zoekertjes voor 09

Comment

MVG
                                Valt best mee eigenlijk qua prijs (relatief gezien)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                  Over welke bedragen spreken we dan in de VW Fun Cup? DSMEC is dan idd de volgende stap maar financieel toch ook al geen lachertje meer.
                                  Als 't allemaal voor jou gedaan moet worden, dus je steekt zelf geen poot uit en je zoekt/niemand die zelfs nog maar een wiel helpt wisselen, dan zijn de bedragen die ik hier de ronde al zag doen wel ongeveer juist. Ik verneem dat sommige preparateurs zo'n 75.000 EUR voor een heel seizoen rekenen. Dat kan voor duidelijk wat minder, met dat bedrag kan je, als je iemand in 't team hebt die een garage heeft en de werkuren niet aan marktprijs factureert, al een seizoen Dunlop Experience doen in klasse 4 of 3.

Alles hangt vooral af van de brokken die je maakt of stukken die je hebt.

Comment

MVG
                                    Nice Fré. Tell us more.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Nice Fré. Tell us more.
                                      De wagen is in de gulfkleuren gespoten...

Ik weet dat de mecaniekers in zijn team het ook vooral doen voor hun plezier, ze krijgen er echt een lage vergoeding voor. Dat is dan ook al voordeliger voor het budget, het beste is dus een goed team vinden en goede sponsors.

Spa Francorchamps
                                      Last edited by ; 13/12/2008, 11:19.

Comment

pffff

Comment

Ik ben op zoek naar 15.000 Euro.

Iemand hier toevallig geld te veel voor een jonge, talentvolle en ambitieuze piloot?

Comment

Working...
                                          X