Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Funcup: Nuttige info

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Funcup: Nuttige info

De ambitie bestaat om met 'n paar man binnen afzienbare tijd een seizoen VW Funcup te gaan rijden.

Probleem is dat er een grote financiële berg moet overwonnen worden, via sponsors, en dergelijke.
    Daarom, als iemand er ervaring mee heeft, zelf heeft deelgenomen, wat dan ook, shoot!

Een snelle zoektocht naar een genre funcup forum heeft niets opgeleverd, 't zou nochtans handig zijn eens te praten met mensen die het reeds achter de rug hebben, zij die van 't bestaan van zo'n forum afweten, shoot!

Thx!

Zelf een team maken is eigenlijk niet doenbaar, tenzij je goede connecties hebt..

Ik ben er zelf namelijk ook voor aan 't kijken, een tijdje geleden heb ik gepraat (in een mengeling van Frans/Nederlands .. ik kan niet goed Frans.. Engels on the otherhand..) met de baas van het team Cornelis-Masson...

Voorlopig staat er nog niks concreet op de planning, naast een initiatie doen.. (verplicht dacht ik)

Comment

rijd er daar tozevallig geen Fré jacken in?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
        Bij C-M?

Comment

Zalige link, thanks

Comment

Schoonbroer van NineEleven zit daar ook in 'n team.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
              Schoonbroer van NineEleven zit daar ook in 'n team.
              Ah, serieus? Weet je toevallig welk team?

Comment

Wat houdt die funcup juist in ?
                'k bedoel dan : hoeveel races, welke auto's ?
                Edit: kzie enkel Beetles op de site ?
                Last edited by Wouterr; 10/12/2008, 16:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  Ah, serieus? Weet je toevallig welk team?
                  Goeie vraag.

http://www.niels-lagrange.be/pictures/6

Comment

das gewoon uw zitje kopen dat hij doet en tis mijn schoonbroer niet meer, tis uit met mijn zus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                      das gewoon uw zitje kopen dat hij doet en tis mijn schoonbroer niet meer, tis uit met mijn zus
                      Excuseer, dat wist ik niet.

Comment

Ik was er vorig jaar mee bezig, samen met een kennis die 'n autodealership heeft in 't Kortrijkse, en die vroeger nog rallye heeft gereden, en ook via zijn zaak/mechaniekers voor technische ondersteuning kan zorgen (en dat nam 'ie zelfs volledig ter zijner laste). We zouden met 3 gaan rijden, en de VW Fun Cup kwam als meest budgetvriendelijke discipline naar voor.

Tot ik zag wat het uiteindelijk nog kostte. Oké, ik ben geen rijke stinker, en had ik een (veel) groter budget ik zou in 2009 misschien al aan m'n tweede seizoen bezig zijn geweest (niet om wille van de resultaten, maar om wille van de fun). Maar ik heb het er echt niet voor over. 't Is en blijft duur.

Van zodra ik kan doe ik het, niet noodzakelijk de VW Fun Cup, er zijn nog andere disciplines die ook goed doenbaar zijn.

Als je wil beginnen met racen, dan is het kopen van een FIA-goedgekeurde track car + deelnemen aan de ERAN/SkyLimitEvents Club Competition met ruime voorsprong de meest goedkope manier. Dat hoor je bij iedereen die er wat mee bezig is, en advies geeft aan mensen die de racerij als hobby aanzien. Volgende stap is de Dunlop Cup, wordt ook beter aangeschreven dan de VW FunCup.
                        Last edited by ; 10/12/2008, 19:41.

Comment

Jaeken, nee die rijdt bij JD competition...

Het beste lijkt mij, een team zoeken waar ze nog een rijder willen, en uw eigen inkopen via sponsorgeld...
                          Last edited by ; 13/12/2008, 10:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Als je wil beginnen met racen, dan is het kopen van een FIA-goedgekeurde track car + deelnemen aan de ERAN/SkyLimitEvents Club Competition met ruime voorsprong de meest goedkope manier. Dat hoor je bij iedereen die er wat mee bezig is, en advies geeft aan mensen die de racerij als hobby aanzien. Volgende stap is de Dunlop Cup, wordt ook beter aangeschreven dan de VW FunCup.
                            Voila..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH. Bekijk Berichten
                              Jaeken, nee die rijdt bij JP competition...

Het beste lijkt mij, een team zoeken waar ze nog een rijder willen, en uw eigen inkopen via sponsorgeld...

En hoe doet em da?

Al lang niet meer gezien.

Comment

Is Clio cup niet interessanter?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                  De ambitie bestaat om met 'n paar man binnen afzienbare tijd een seizoen VW Funcup te gaan rijden.

Probleem is dat er een grote financiële berg moet overwonnen worden, via sponsors, en dergelijke.
                                  Daarom, als iemand er ervaring mee heeft, zelf heeft deelgenomen, wat dan ook, shoot!
                                  Sponsors zoeken zal nog het minst evidente zijn.
                                  Vaak is het de eigen firma die sponsor speelt, of firma's van hele goeie kennissen/familie/teammaats.

Denk niet dat je voor zoiets random moet gaan rondshoppen om geld los te peuteren. Racen op 4 wielen is DUUUUR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    Is Clio cup niet interessanter?
                                    Dat kost een veelvoud! Reken op 75K voor een seizoen

De auto is duurder, je kan 'm niet delen met enkele mensen (sprint vs. endurance voor VW funcup), inschrijvingsgeld lijkt me ook duurder (ze rijden op grotere meetings)
                                    De mechaniek is minder simpel, je moet slicks en regenbanden kopen (Funcup op straatbanden voor elke omstandigheid die lang meegaan...)

En 't is meteen wel behoorlijk serieus.
                                    Last edited by Lotuzzz; 10/12/2008, 21:03.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Sponsoring van een specifiek persoon als hobby-piloot is onbestaande, uiteindelijk. Tenzij voor enkele hypertalenten misschien ... en dan nog, op Belgisch niveau kan je daar bijna een kruis over maken. De sponsoring die we hier kennen is zuiver inkopen in / aankopen van een auto/team om zelf te kunnen rijden (of de zoon, o.i.d.), en is dus eigenlijk het middels de firma bekostigen van een zeer zeer dure hobby. Sure, je kan wel 'es ergens een logootje ronselen, maar wat dat opbrengt staat langs geen kanten in verhouding met de kostprijs van een seizoen racen.

Goedkoopste manier om van het racen te proeven is met een oudere, liefst al track prepped E30/E36/Golf/Civic van enkele duizenden euro's, meedoen in de SkyLimit Club Competition. Wordt volgend jaar trouwens "officiëler", binnenkort meer daarover op de website van SkyLimit (vermoed ik). Anyway, als het groeit, groeit dus ook de interesse, wat het drukker maakt en uiteindelijk ook zal leiden tot stijgen van de prijzen.
                                      Eén of twee jaar daarin meedraaien moet - denk ik - voldoende ervaring geven om nadien in de Dunlop Endurance over te stappen. Ik hoor bijna niks anders dan "koop je eerst in in een team", vooraleer zelf een auto aan te schaffen.

Trouwens, onderschat de kostprijs echt niet. Alleen al je rijders-uitrusting kost snel een dikke 1.000 EUR tot zelfs 2.000 EUR (en da's dan zonder HANS of fancy gedoe). En dan uiteraard je wagen (aanschaf is niks, stukken en werkuren zijn de dooddoener, zeker als je geen garagist in 't team hebt die dat tegen kostprijs kan doen en je dus bij een derde partij aan marktprijs moet gaan laten sleutelen), de slijtage-onderdelen (zelfs met gebruikte slicks ipv. nieuwe loopt het nog altijd snel op, inschrijvingsgeld/startgeld, ...
                                      Ik vermoed dat je met een 15.000 EUR in totaal één seizoen Club Competition goed moet kunnen doorstaan (aankoop van de meest basic race-auto die je kan vinden, banden, benzien, startgeld, en hopelijk zo weinig mogelijk onderdelen/werkuren).
                                      Al de rest (funcup, dunlop, en zeker nog duurdere series als de Clio Cup e.a.) kost een veelvoud daarvan per seizoen. Da's voor het zelf dienend op te hoesten groepje amateurfanatici (zoals ik zelf ook er één ben) zonder een groot "verkwistingsgezind" familiekapitaal achter zich, m.i. (helaas!!) onbetaalbaar.

Comment

En hoe doet em da?

Al lang niet meer gezien.
                                        Valt goed mee, in het begin toch is een muurtje van naderbij gaan inspecteren...
                                        Maar nu begint hij toch goede tijden te rijden.
                                        Last edited by ; 10/12/2008, 21:37.

Comment

Working...
                                        X