pffff... saai!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dakar 2009
Collapse
X
-
Eigenlijk zouden ze dit geen dakar mogen noemen vind ik. Waarom hebben ze de rally zo genoemd? Was dat niet (mede) omdat hij in Dakar eindigt? Is er eigenlijk ooit een jaar geweest dat er zoveel werd ingekort of afgelast (met uitzondering van vorig jaar natuurlijk maar toen werd alles gewoon afgelast)? Het is precies alleen maar slecht geweest van naar Zuid-Amerika uit te wijken.BMW = Freude Am Fahren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichtenbegrijp je geen Frans misschien? Op La Deux is iedere dag een ruime verslaggeving. En op France 2 ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk BerichtenEigenlijk zouden ze dit geen dakar mogen noemen vind ik. Waarom hebben ze de rally zo genoemd? Was dat niet (mede) omdat hij in Dakar eindigt? Is er eigenlijk ooit een jaar geweest dat er zoveel werd ingekort of afgelast (met uitzondering van vorig jaar natuurlijk maar toen werd alles gewoon afgelast)? Het is precies alleen maar slecht geweest van naar Zuid-Amerika uit te wijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk BerichtenEigenlijk zouden ze dit geen dakar mogen noemen vind ik. Waarom hebben ze de rally zo genoemd? Was dat niet (mede) omdat hij in Dakar eindigt? Is er eigenlijk ooit een jaar geweest dat er zoveel werd ingekort of afgelast (met uitzondering van vorig jaar natuurlijk maar toen werd alles gewoon afgelast)? Het is precies alleen maar slecht geweest van naar Zuid-Amerika uit te wijken.
Tvalt me toch ook wat tegen chili en argentinie, maarja
Comment
-
Ze korten meestal de makkelijke delen van de rit in.
Om de veiligheid te garanderen, als er weer een ongeluk gebeurd dan krijgen ze weer bakken kritiek van omstaanders...
Opmerkelijke Dakar in ieder geval
Leuk voor Sainz ook.
Jammer dat een verdomde diesel gaat winnen. Dringend tijd dat de regels wat verstrengd worden, ook Le Mans bv...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vegitoo Bekijk Berichtenik vind dat als het terrein moeilijk ligt of er iets anders is, toch gewoon de proef moeten laten doorgaan. Vroeger was dat zo, maar ze zijn precies softies geworden en er is niks hard meer aan.
Tvalt me toch ook wat tegen chili en argentinie, maarja
Ik heb gemengde gevoelens bij de Dakar van dit jaar. Los van het feit van mijn grote ontgoocheling in Mitsu en in mindere mate BMW, ben ik niet zo wild van deze editie. We hebben prachtige beelden gezien, maar 't leek/lijkt me minder een Dakar à l'Africaine.
Er staan altijd en overal massa's toeristen en supporters, de meeste stukken zijn niet zo ongerept als ze lijken, meer dan de helft van de deelnemers zit 's avonds op hotel (where's the real spirit!?), nog niet echt een volwaardige duinenproef gehad (en die zal er volgens mij ook niet meer komen),...
't Is een goed alternatief om deze raid eens in Zuid-Amerika te organiseren, maar volgend jaar keren ze best terug naar Afrika als ze de echte waardes van de originele Dakar-spirit niet willen verliezen.
Comment
-
-
En nu is het waarschijnlijk ook gedaan voor Sainz
14:10 - Car
301 - It could be all over for Sainz!
The leader of the general standings, Spaniard Carlos Sainz (VW) is said to have careered into a ravine after 79 km of the day’s special stage. It appears that his co-pilot, Frenchman Michel has received a shoulder injury and has been evacuated to the bivouac for medical attention... This would mean withdrawal from the race for the Spaniard, who has won 6 special stages out of the 10 already completed.
Comment
-
En hier is de bevestiging:
14:27 - Car
301 - Confirmation that Carlos Sainz has abandoned the race!
The Spanish driver Carlos Sainz and his French co-pilot Michel Perin have just arrived by helicopter at the bivouac in Fiambala, thus confirming the withdrawal of Volkswagen Race Touareg No. 301, leader of the general standings until the start of the 12th stage this morning.BMW = Freude Am Fahren
Comment
-
haha bangelijk!
Miller vind ik anders ook nog wel een bescheiden rijder, en De Villiers mag ook wel winnen en Roma ook maar die kans is wel heel erg klein.
*edit: Roma is slecht bezig vandaag precies, hij gaat zijn 3e plaats moeten afstaan aan de vuilste rijder van allemaal :sLast edited by vegitoo; 15/01/2009, 17:22.
Comment
-
Volg het dit jaar ook véle minder dan andere jaren (ook wel gevolg dan we pas van vandaag weer Tv hebben)
Jammer van Sainz, was nochtans goe bezig.
Toch ook wel weer verbaasd dat Gordon op de 3de plaats staat!
met zijn truck...
Wanneer is het rustdag trouwens? of is die al geweest?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenOei! Als er dan toch één VW was die mocht winnen, dan was het die van Sainz wel... Domper!
Hopelijk stellen ze het allebei goed!
De co heeft een schouderblessure opgelopen --> opgave
Comment
Comment