Is idd wel mooi om naar te kijken, maar de Mitsu's mogen wel eens uit hun kot komen gvd!!!!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dakar 2009
Collapse
X
-
Looking good
Summary of stage 6
Pending validation of results by the race stewards, Qatari Nasser Al-Attiyah (BMW) looks to have won the 6th special, 5.07 in front of the Volkswagen of Giniel de Villiers. The South African came home ahead of his two VW team-mates, American Mark Miller, 3rd 5.27 behind the provisional winner, and Spaniard Carlos Sainz, 4th 8.37 behind the Qatari. In 5th, with a gap of 13.14 from Al-Attiyah, lies Frenchman Stéphane Peterhansel, the leading Mitsubishi driver. As a result, in the general standings, the Qatari leads, 7.31 ahead of South African De Villiers and 15.10 in front of “El Matador” Sainz. In the Open category, Robby Gordon (Hummer) is in the lead, whereas in the Production category, Frenchman Nicolas Gibon (Toyota) leads the category.
Nu hopen dat ze de problemen met de 3.0 biturbo kunnen oplossen en het ziet er goed uit
Comment
-
Inderdaad:
Dakar - Al Attiyah uitgesloten
Peter Baert op 8/1/2009 om 22:37
Nasser Al Attiyah is in de Dakar uit koers gezet. De Qatari heeft in de loop van de zesde etappe enkele waypoints gemist, waarop de sportcommissie besloten heeft de rijder uit te sluiten. Giniel de Villiers van VW neemt de leiding in de Dakar over.
Ritwinnaar Al Attiyah verklaarde bij de finish dat hij met opzet een waypoint had gemist om zo een duinenzone links te wagen, in de hoop zijn motor te sparen. Het ging evenwel niet om één, maar om meerdere waypoints. In één en dezelfde etappe mag een rijder maximaal 4 waypoints missen.
De sportcommissie nam de zwaarste sanctie en besliste om de Qatari te diskwalificeren. Al Attiyah had gisteren in de Dakar weer de leiding genomen.
Tijdens de vijfde etappe van gisteren was de motor heetgelopen door kamelengras in de radiator. X-Raid deed wat het kon om de diesel klaar te stomen voor de rit van vandaag, maar het was vergeefse moeite.
Sven Quandt, X-Raid: “Aan de voet van de duinen vanmorgen begon de motortemperatuur meteen weer op te lopen en Nasser moest beslissen of hij de duinen zou nemen dan wel om zou rijden. Hij besloot om te rijden en daardoor kwam hij niet voorbij alle waypoints. Zo riskeerde hij automatisch een tijdstraf. Maar hij heeft teveel waypoints gemist en volgens het reglement staat daarop de uitsluiting.”
Met de diskwalificatie van Al Attiyah zit X-Raid nu helemaal op zijn knieën. Tijdens de eerste etappe al verloor Guerlain Chicherit alle kansen op een dichte ereplaats, toen hij blunderde in het stof van een rivaal. En gisteren brandde de X3 van Peter Van Merksteijn helemaal uit.
Al Attiyah won in deze Dakar twee ritten en leek de belangrijkste rivaal te worden voor de VW-armada. VW neemt bij de auto’s nu het heft in handen met de Villiers, die gevolgd wordt door teamgenoten Carlos Sainz en Mark Miller.BMW = Freude Am Fahren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk BerichtenSlecht nieuws
Godverdomme
Nu is het VW tegen VW tegen VW. Joy!!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenHoe zit het met de Bé èM Wékes in de Dakar? Semi-prof team?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vegitoo Bekijk Berichtendamn VW staat er nu echt wel goed op, stiekem hoop ik op een sterke terugkeer van de mitsu maar ik vrees ervoor..
pffff, kben echt niet voor die touaregs, ik weet niet waarom.
bah, 't is echt balen! Geen Alphand meer, geen Al Attiyah, geen Masuoka, geen Henrard etc etc
Comment
-
Waarom tonen jullie enkel interesse in de buitenlandse teams? Geen trouwe Belgen supporters?
Zo staat bij de moto's Jean-Christophe Messian op een prachtige 56 ste plaats als eerste Belg.
De gebroeders Messiaen waren gestart met 3 man sterk. Dimitri Messiaen en Vincent begonnen de dakar met een Toyota Landcruiser (2004 wagen van Koen Wauters). Na motorpech moesten zij reeds opgeven.
Maw, supporter allemaal eens voor onze belgen ivp te zitten treuren over een Qatari met een BMW...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichtenwanneer isda op euro?
Heel spijtig van de hartaanval van die fransman, zeker omdat ie mss nog gered had kunnen worden Het fijne zullen we er wss wel niet van te weten komen.
Maar als ik die beelden zag van de eerste dagen verschiet ik ervan dat er nog niet meer zware ongevallen gebeurd zijn
Twas zo'n shot van ergens in die pampa fasen, immens veel stof en ineens een auto die voorbijvliegt op nen meter van een motor die aant sukkelen is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichtenwurtel, check www.eurosport.com of www.tvgids.be
Heel spijtig van de hartaanval van die fransman, zeker omdat ie mss nog gered had kunnen worden Het fijne zullen we er wss wel niet van te weten komen.
Maar als ik die beelden zag van de eerste dagen verschiet ik ervan dat er nog niet meer zware ongevallen gebeurd zijn
Twas zo'n shot van ergens in die pampa fasen, immens veel stof en ineens een auto die voorbijvliegt op nen meter van een motor die aant sukkelen is
hoe was u ex?
Comment
Comment