Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BK-rally 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BK-rally 2009

Vanop pistop.tv: Snijers volgend jaar met een Impreza WRC S12 in het BK! Hij wil voor de 8e keer kampioen van België worden!

Link naar de site: http://www.patricksnijers.com/main.htm

Ik weet voor wie ik ga supporteren volgend jaar! (en dat heb ik trouwens altijd al gedaan!)

Zag het ook net op het Subaruforum
    Lichtpuntje in saai WRC jaar!

Comment

En van wie mag hij dan tegenstand verwachten

Wie gaat de laatste jaren nog echt op jacht naar een BK-titel

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
        En van wie mag hij dan tegenstand verwachten

Wie gaat de laatste jaren nog echt op jacht naar een BK-titel
        Ben je daar weer om kritiek te geven?

Er zijn er tenminste die nog dikke wagens durven aan de start brengen, want met alle respect, om een handvol 106jes en saxo's te zien rijden, zal het grote publiek heus zijn huis niet buitenkomen hoor.

Daarbij we hebben toch Tsjoen met een Focus die weer regelmatig zal rijden, Deferm met zijn S10 WRC, Debackere met haar Corolla WRC of misschien zelfs Fabia WRC,... Dan zijn er nog Lietaer, af en toe eens Munster, etc etc!

't BK kan er alleen maar boeiender van worden!

Comment

Een Snijers boordevol ambitie... !!

Patrick Snijers gaat een zeer druk 2009 tegemoet. Snijers combineert een volledige Belgische campagne met optredens in IRC, in Terre de France en enkele regionale rally’s.
          Een Porsche GT3, een Citroën C2 R2 Max, een S2000, en vooral een Subaru WRC S12. Dat worden de strijdrossen van Patrick Snijers en zijn co Wim Soenens in 2009. Met de Subaru is Snijers de grote favoriet voor de Belgische titel, het zou zijn achtste worden.

Snijers: “Gisteren ben ik naar Ierland getrokken en hebben we bij Derek McGarrity de wagen gekocht. Het is een ex-fabriekswagen die in 2006 ingezet werd in het WK rally en waarmee Atkinson, Arai en Sarrazin gereden hebben. De wagen werd ingezet in de rally’s van Monte Carlo, Catalonië en Corsica en is bijgevolg een echte asfaltwagen. De sponsoring is nog niet volledig rond maar ik ga ervan uit dat alles in orde komt. De wagen is er en we kunnen het kampioenschap beginnen. De start van het BK is pas in april, we hebben dus nog wat tijd om extra sponsors te zoeken. Mijn doel is niet alleen een achtste titel maar ook andere rijders overtuigen, motiveren om het Belgisch Kampioenschap rally te rijden. Sinds Sporza het BK op de buis brengt krijgen sponsors ook een mooie return. Ik hoor dat Pieter Tsjoen, Melissa Debackere en Hubert Deferm ook grote plannen hebben. Laat ons met zijn allen de sport opnieuw populair maken zoals in de jaren 80 en 90. Dat zou mooi zijn. Uiteraard wil ik een achtste titel, maar die kan alleen maar glans krijgen door stevige concurrentie. Ik hoop dat die er komt.”

In Ieper moet Snijers zijn Subaru aan de kant laten voor een Super 2000.

Snijers: “Dat moet dan een Super 2000 zijn want WRC’s zijn er niet toegelaten. Ik hoop een wedstrijd of twee van het aantrekkelijke IRC kampioenschap te rijden om de wagen te leren kennen en dan op volle sterkte ermee te starten in Ieper. Daarnaast rij ik ook nog het Franse onverhard kampioenschap met een Citroën C2 R2. En alsof dat niet genoeg is zal ik ook nog enkele wedstrijden met de Porsche rijden waaronder een nieuwe rally in Wellen die start voor de deur van de kledingzaak van mijn vrouw. Het zal een druk jaar worden.”

Vermoedelijk wordt Hannuit het eerste competitie-optreden van Snijers in 2009.
          bron: pistop.tv

ZA-LIG !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
            Ben je daar weer om kritiek te geven?

Er zijn er tenminste die nog dikke wagens durven aan de start brengen, want met alle respect, om een handvol 106jes en saxo's te zien rijden, zal het grote publiek heus zijn huis niet buitenkomen hoor.

Daarbij we hebben toch Tsjoen met een Focus die weer regelmatig zal rijden, Deferm met zijn S10 WRC, Debackere met haar Corolla WRC of misschien zelfs Fabia WRC,... Dan zijn er nog Lietaer, af en toe eens Munster, etc etc!

't BK kan er alleen maar boeiender van worden!
            Kritiek, dat is helemaal geen kritiek maar een vaststelling.

Het is zeker heel tof om die dikke bakken aan de start te hebben, maar rijden die het volledig kampioenschap? In 2008 krijg je Deferm als kampioen, wel dat is heel leuk, maar heeft die echt voor het kampioenschap gereden? Ja, in de Condroz .

Vroeger had je jaren aan een stuk de strijd tussen Droogmans-Snijers-Duez-Colsoul, die aan een seizoen begonnen met als doelstelling de titel. Die stonden dan ook in iedere wedstrijd aan de start. Maar wie heb je nu? Vandaar mijn vraag wie zijn de tegenstanders van Snijers voor 2009? Mensen die ook voor het kampioenschap gaan?

Met telkens andere WRC's aan de start kan een wedstrijd op zich boeiender zijn, maar met die gelegenheidsrijders maak je nog geen kampioenschap.

Comment

Kritiek, dat is helemaal geen kritiek maar een vaststelling.

Het is zeker heel tof om die dikke bakken aan de start te hebben, maar rijden die het volledig kampioenschap? In 2008 krijg je Deferm als kampioen, wel dat is heel leuk, maar heeft die echt voor het kampioenschap gereden? Ja, in de Condroz .

Vroeger had je jaren aan een stuk de strijd tussen Droogmans-Snijers-Duez-Colsoul, die aan een seizoen begonnen met als doelstelling de titel. Die stonden dan ook in iedere wedstrijd aan de start. Maar wie heb je nu? Vandaar mijn vraag wie zijn de tegenstanders van Snijers voor 2009? Mensen die ook voor het kampioenschap gaan?

Met telkens andere WRC's aan de start kan een wedstrijd op zich boeiender zijn, maar met die gelegenheidsrijders maak je nog geen kampioenschap.
              Ja ok, vroeg was het misschien beter maar wat heeft het voor nut om telkens weer te beginnen klagen en zagen "vroeger hier... vroeger daar" We zijn 2009... Vroeger was het WRC ook spannender, net als't F1, Le Mans, DTM, etc etc. Je kunt er met heimwee naar terugkijken, maar daarmee komt het niet terug!

Chapeau voor Wim Soenens die tenminste nog duft investeren in het BK Rally, net als Peter Vergalle! Die twee hebben er de laatste jaren tenminste voor gezorgd dat we regelmatig nog eens superdikke auto's aan de start kregen. En misschien strijden er geen 5-6 piloten meer voor de overwinning, ik heb toch enkele mooie rally's gezien vorig jaar!

Deferm zal trachten zijn titel te verdedigen, Melissa wil eindelijk haar eerste pakken en Snijers wil o zo graag zijn achtste. Af en toe zal Tsjoen zich daar nog eens komen in mengen om zoveel mogelijk punten af te snoepen van zijn rivalen. Voeg daar nog eens enkele scherprechters als Munster, Lietaer en Bouche aan toe en we gaan zeker enkele mooie rallys zien volgend seizoen! En dat is toch wat we willen, niet?

Comment

Debackere met haar Corolla WRC of misschien zelfs Fabia WRC,... !
                Das nog helemaal niet zeker ivm de Fabia.
                Ze zijn hem gaan testen & waren niet echt onder de indruk vd power vd Skoda. Hun Corolla gaat even hard, maar de wegligging & remmen zijn dan weer beter dan de Toyota. Geerlant vertelde me ook dat de Corolla niet meer te evolueren is, ie is gewoon "tende-geëvolueerd" .
                R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Citaat:
                  Patrick Snijers...

"Uiteraard wil ik een achtste titel, maar die kan alleen maar glans krijgen door stevige concurrentie. Ik hoop dat die er komt.

Leuk voor Patrick, en ik hoop dat ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk Berichten
                    Das nog helemaal niet zeker ivm de Fabia.
                    Ze zijn hem gaan testen & waren niet echt onder de indruk vd power vd Skoda. Hun Corolla gaat even hard, maar de wegligging & remmen zijn dan weer beter dan de Toyota. Geerlant vertelde me ook dat de Corolla niet meer te evolueren is, ie is gewoon "tende-geëvolueerd" .
                    Inderdaad, daarom zei ik ook 'misschien'

Citaat:
                    Patrick Snijers...

"Uiteraard wil ik een achtste titel, maar die kan alleen maar glans krijgen door stevige concurrentie. Ik hoop dat die er komt.

Leuk voor Patrick, en ik hoop dat ook.
                    Ja natuurlijk, maar wat wil je daar nu mee zeggen?

Comment

Inderdaad, daarom zei ik ook 'misschien'

Ja natuurlijk, maar wat wil je daar nu mee zeggen?
                      Dat er een verschil is tussen concurrentie in één bepaalde wedstrijd en concurrentie voor de titel.

Als Patrick, als enige, in iedere wedstrijd aan de start staat en er telkens in lukt om te finishen, terwijl hij wel steeds mooie duels kan uitvechten, maar altijd tegen andere tegenstanders, dan heb je wel spannende wedstrijden, maar een saai kampioenschap.

Comment

Dat er een verschil is tussen concurrentie in één bepaalde wedstrijd en concurrentie voor de titel.

Als Patrick, als enige, in iedere wedstrijd aan de start staat en er telkens in lukt om te finishen, terwijl hij wel steeds mooie duels kan uitvechten, maar altijd tegen andere tegenstanders, dan heb je wel spannende wedstrijden, maar een saai kampioenschap.
                        Hij is toch lang niet de enige die in het volledige BK zal rijden met een wrc? (zie voorgaande posts)

Comment

En van wie had Deferm dit jaar tegenstand?? 't Was ook niet vet hoor. Debackere. En dan Snijers met de Porsche (die hij aan 120% moet besturen om nog maar in de buurt te komen vd WRC's). En daarmee hebben we 't gehad.
                          R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                          Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                          Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Hij is toch lang niet de enige die in het volledige BK zal rijden met een wrc? (zie voorgaande posts)
                            Deferm, gaat, volgens interview in Turbo Magazine, geen volledig kampioenschap rijden.
                            Tsjoen, af en toe aan de start. (zie voorgaande posts)
                            Munster, af en toe aan de start. (gaat liever in Frankrijk rijden)
                            Lietaer, af en toe aan de start. (zie voorgaande posts)
                            Bouche, af en toe aan de start. (zie voorgaande posts)
                            Duval, af en toe aan de start. (als ze genoeg centen op tafel gooien)
                            Colsoul, af en toe aan de start. (gaat liever in Frankrijk rijden)
                            Princen, af en toe aan de start. (gaat de West European Trophy, Renault Sport, rijden)
                            Lhonnay, af en toe aan de start. (gaat liever in Frankrijk rijden)
                            De Keyser, af en toe aan de start. (gaat liever in Frankrijk rijden)
                            Debackere, de enige die mogelijk het volledig kampioenschap gaat rijden.

Ze zijn dus mogelijk met 2 titelkandidaten.

Comment

Deferm, gaat, volgens interview in Turbo Magazine, geen volledig kampioenschap rijden.
                              Tsjoen, af en toe aan de start. (zie voorgaande posts)
                              Munster, af en toe aan de start. (gaat liever in Frankrijk rijden)
                              Lietaer, af en toe aan de start. (zie voorgaande posts)
                              Bouche, af en toe aan de start. (zie voorgaande posts)
                              Duval, af en toe aan de start. (als ze genoeg centen op tafel gooien)
                              Colsoul, af en toe aan de start. (gaat liever in Frankrijk rijden)
                              Princen, af en toe aan de start. (gaat de West European Trophy, Renault Sport, rijden)
                              Lhonnay, af en toe aan de start. (gaat liever in Frankrijk rijden)
                              De Keyser, af en toe aan de start. (gaat liever in Frankrijk rijden)
                              Debackere, de enige die mogelijk het volledig kampioenschap gaat rijden.

Ze zijn dus mogelijk met 2 titelkandidaten.
                              dan wordt het een saai en best te vermijden kampioenschap! Bel vlug naar Wim Soenens en zeg hem dat ie snel zijn Impreza verkoopt, nu het nog kan!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bertds Bekijk Berichten
                                Toch al 130k goedkoper.
                                Heeft die kar nog fabrieksondersteuning door Prodrive?

Comment

dan wordt het een saai en best te vermijden kampioenschap! Bel vlug naar Wim Soenens en zeg hem dat ie snel zijn Impreza verkoopt, nu het nog kan!

Een beetje meer optimisme mag ook. Het is niet omdat er slecht 2 mogelijke titelkandidaten zijn dat het daarom een sober en saai jaargang 2009 gaat zijn he. Hopelijk zullen er nog genoeg outsiders zijn die met "minder" materiaal de grote namen het vuur aan de schenen zullen leggen. Dan kan het uiteindelijk toch nog mee vallen. En daarom steken de wedstrijden op zich nog niet tegen he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikke en Beire Bekijk Berichten
                                    Een beetje meer optimisme mag ook. Het is niet omdat er slecht 2 mogelijke titelkandidaten zijn dat het daarom een sober en saai jaargang 2009 gaat zijn he. Hopelijk zullen er nog genoeg outsiders zijn die met "minder" materiaal de grote namen het vuur aan de schenen zullen leggen. Dan kan het uiteindelijk toch nog mee vallen. En daarom steken de wedstrijden op zich nog niet tegen he.
                                    Bemerk de ironie in mijn post hé!

Ik ben meer dan optimistisch, zie voorgaande posts. Atenza is altijd een stuk minder enthousiast als't over het BK rally gaat...

Comment

Bemerk de ironie in mijn post hé!

Ik ben meer dan optimistisch, zie voorgaande posts. Atenza is altijd een stuk minder enthousiast als't over het BK rally gaat...
                                      Deels heeft ie wel gelijk natuurlijk. Als je ziet hoe moeilijk het WRC het heeft, dan kan je het ergste verwachten voor ons BK. Zeker in een landje dat verre van autominded is.

Maar een initiatief zoals dat van Snijers kan je alleen maar toejuichen. Zeker als het dan nog met een S12 is. Nu hem overtuigd krijgen om naar de trackday te komen

Comment

Working...
                                      X