Deze keer stond een rondje Glosso-circuit ook op het programma:
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rittensport / Classics 2009
Collapse
X
-
-
-
Gisteren voor het eerste in de sportklasse deelgenomen tijdens de ATM, memorial Gilbert Staepelaere.
De reglementen van de organiserende club verschillen op heel wat punten van de VAS-reglementen wat het er zeker niet gemakkelijker op maakt.
In tegenstelling tot deelnemers in rekreatie en toerisme, was onze officiele start in de JPR indoorkarting in Sint-Niklaas.
Deel 1 bestond uit gestilleerde bol-pijl, pijlenrit, blinde lijn, grensbenadering, pijlenbenadering. Allemaal natuurlijk overgoten met de nodig keercontroles en blokkadecontroles.
In de eerste pijl hadden we al prijs. Vertekening niet gezien en daardoor controles gemist. Daar we vooral juist trachten te rijden en niet zo zeer naar de tijd keken bleken we 21 minuten meer te rijden dan de Ideale tijd van 4u.03 min. Wat je natuurlijk weer wat strafpunten opleverde. Resultaat een voorlopige 6de plaats. Waar we gezien de omstandigheden heel blij mee waren.
Deel 2 bestond uit ingetekende lijn, puntenrit (op één na korste route), pijlenrit opnieuw met heel wat vertekeningen en keer- en blokkadecontroles. Vooral de puntenrit was niet simpel, vooral die op één na korste route, waar een aantal deelnemers, inclusief wij, een kortere route naar een punt wisten te vinden. Gelukkig, in tegenstelling tot andere wedstrijden, geeft de organisator zijn fout toe en past zijn ideale kaart aan. Kwa tijd pakken we maar enkele minuten meer dan de 2u.25. Resultaat in deel 2, een 2de plaats en wij blij.
Deel 3 opnieuw gestilleerde pol-pijl, cross-the lines en een blokkaderit met de nodige vertekeningen en keer- en blokkadecontroles. Dit ging vrij vlot, kan ook moeilijk anders want het tempo zat er goed in, ondanks het slechte weer. Een controle gemist en ruim binnen de 2u14min. de aankomst overschreden. Een 6de plaats in deel 3 was het verdikt.
Dan was het traditioneel afwachten wat het eindresultaat ging zijn.
Met een 2de plaats algemeen en een 2de plaats in de klasse waren wij, want dit hadden we zeker niet verwacht, meer dan tevreden.
Als toetje winnen we, dankzij deze 2de plaats, ook nog de challenge Roger Boeren 2009 in de sportklasse.
Comment
-
Algemene uitslag
ATM 2009 Memorial Gilbert Staepelaere
Sport
PL Nr Bestuurder V Club Navigator V Club Totaal
1 245 Abbeel Martine v Vonck Yvan Altena 201,00
2 238 Holemans Patrick titanic Champagne Johnny titanic 245,00
3 249 Immesoete Daniel autostal atlantic Dekkers Richard krabbenrijders 315,00
4 250 Rackham Leo titanic Rackham Inge v titanic 338,00
5 257 Dionys Steven titanic De Busser Peggy v titanic 371,00
6 260 de Reu Johan zevac Boekhorst Peter zevac 382,00
7 246 Vervoort Dik a.c. fasna Van Schenk Brill Kees a.c. fasna 427,00
8 242 Van Oorschot Corné krabbenrijders Melkert Henk krabbenrijders 437,00
9 236 De Kerf Lia v Vonck Georges Altena 485,00
10 247 Houps Hans baronierijders Stiefelhagen Wilma v 489,00
11 239 Peters Daan Peters Maarten 520,00
12 256 de braal André de braal Leen v 530,00
13 255 Van Lith Maarten MG Workshop Van Hoof Peter MG Workshop 540,00
14 253 Smaal Bas zevac Riemens Tonny zevac 604,00
15 248 Houg Tom rohac de Jong Cees rohac 605,00
16 244 Horsten Guy titanic De Swart Adrianus 641,00
17 240 Velghe Dirk acp-bryghia Vertdonckt Geert acp-bryghia 657,00
18 251 Bylemans Leo mrt Aerts Patrick mrt 719,00
19 241 van der Moezel Rob baronierijders van Duijn Els v rohac 810,00
20 258 de Best Henk amac Cornelissen Bart amac 1081,00
21 254 Van Rompuy Dirk excelsior Pirotte Cederic excelsior 1130,00
22 237 Vrijland Leo van der Ent Kees 1503,00
23 243 Blommaert Herbert altena Vandekerkhove Lieven 1768,00
24 252 Martens Jean-Jacques racb Verlinden Vincent 7350,00
24 259 7350,00
Comment
-
Eindstanden kampioenschappen 2009:
PAK Antwerpen Rittensport Sport: 1ste
Challenge Roger Boeren Sport: 1ste
VAS Classic Toertimers: 2de
VAS Rittensport Sport: 2de
PAK Antwerpen VAS Classic Toertimer: 2de
Regularity Challenge: 2de
VAS Classic Algemeen: 5de
Comment
-
Een reportage over de Staepelaere Memorial op Fun Still Exists!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FunStillExists Bekijk BerichtenEen reportage over de Staepelaere Memorial op Fun Still Exists!
http://www.funstillexists.be/fse_reportages/3044.html
Comment
-
6 Februari : Ronde door Vlaanderen 2010
Ik ben van plan deel te nemen als navigator maar heb nog nooit deel genomen aan dit soort rally met tijdsopname (wel al enkele gewone bol-pijl rallies)
Tips over de soorten kaartlezen en gebruikte methodes zijn meer dan welkom(VAS classic)
Over de normen van het voertuig heb ik ook nog wat vragen aangezien die volgens een Gr4 uit de jaren 80 is omgebouwd en zowat aan geen enkele regel voldoet zoals die in het FIVA reglement staan. plexiglas,95dB ?, 4 puntsgordels, intercom, reclame en zo verder...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten6 Februari : Ronde door Vlaanderen 2010
Ik ben van plan deel te nemen als navigator maar heb nog nooit deel genomen aan dit soort rally met tijdsopname (wel al enkele gewone bol-pijl rallies)
Tips over de soorten kaartlezen en gebruikte methodes zijn meer dan welkom(VAS classic)
Over de normen van het voertuig heb ik ook nog wat vragen aangezien die volgens een Gr4 uit de jaren 80 is omgebouwd en zowat aan geen enkele regel voldoet zoals die in het FIVA reglement staan. plexiglas,95dB ?, 4 puntsgordels, intercom, reclame en zo verder...
Lees eerst eens goed de reglementen:
Rittensport
Aanvullende reglementen Rittensport
Rittensport “VAS-Classics”
Is misschien veel, maar dan kom je zeker al een heel stuk verder dan zonder enige voorbereiding je hier in te storten en na 10 km er de brui aan te willen geven.
Vooral de aanvullende reglementen zijn de belangrijkste, hier worden de mogelijke gebruikte systemen netjes uitgelegd.
Kwa auto voorziet moet je gewoon zien dat deze ingeschreven is, de nodige keuring ondergaan ( toegelaten tot het verkeer, groene kaart ) heeft en een verzekering heeft. Er is dus geen technische keuring voor de wedstrijd, zoals bij een rally, maar men kan je wel altijd vragen om de nodige documenten van de wagen te tonen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenWanneer je start in de VAS-klasse kan ik je maar één raad geven.
Lees eerst eens goed de reglementen:
Rittensport
Aanvullende reglementen Rittensport
Rittensport “VAS-Classics”
Is misschien veel, maar dan kom je zeker al een heel stuk verder dan zonder enige voorbereiding je hier in te storten en na 10 km er de brui aan te willen geven.
Vooral de aanvullende reglementen zijn de belangrijkste, hier worden de mogelijke gebruikte systemen netjes uitgelegd.
Kwa auto voorziet moet je gewoon zien dat deze ingeschreven is, de nodige keuring ondergaan ( toegelaten tot het verkeer, groene kaart ) heeft en een verzekering heeft. Er is dus geen technische keuring voor de wedstrijd, zoals bij een rally, maar men kan je wel altijd vragen om de nodige documenten van de wagen te tonen.
Waarschijnlijk dat er veel komt bij kijken voor de navigator maar dat is de bedoeling gezien de gewone Bol-Pijl eerder voor toeristen is zoals vorig jaar de Gaperstour wat wel leuk was maar een gebrek aan competitie heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk BerichtenMerci voor de tips en het leeswerk dus documenten is voldoende voor de wagen gelukkig want ik heb zo een vermoeden dat de auto de ster van het veld zal zijn.
Waarschijnlijk dat er veel komt bij kijken voor de navigator maar dat is de bedoeling gezien de gewone Bol-Pijl eerder voor toeristen is zoals vorig jaar de Gaperstour wat wel leuk was maar een gebrek aan competitie heeft.
Rittensport & VAS Classic
Wat is het verschil?
Rittensport = avondrit van max. 100 km met onderverdeling in 3 moeilijkheidsgraden.
Rekreatie (beginners) - Toerisme (gevorderden) - Sport (expert)
VAS Classic = overdag max. 300 km met hetzelfde parkoers voor iedereen ( vergelijkbaar kwa moeilijkheidsgraad met de toerisme ), een algemeen klassement en 3 klasses volgens leeftijd van wagen. Oldtimer - Youngtimer - Toertimer.
Comment
Comment