Kimi heeft inderdaad een fataal foutje gemaakt, maar toen hij na de safetycar achter massa reed met benzine voor 7 ronden extra was hij zelfs sneller dan zijn teamgenoot. Iedereen maakt wel eens een foutje als hij tot de limiet gaat.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Grote Prijs van Australië 2009
Collapse
X
-
Hamilton kan nog op het podium komen: Tijdens de safety car periode ging Trulli even van de baan in bocht vijftien. Hamilton passeerde maar Trulli ging even later opnieuw voorbij Hamilton. Inhalen is verboden tijdens een safety car periode, McLaren heeft klacht ingedient en het wordt momenteel onderzocht door de stewards.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk BerichtenKimi heeft inderdaad een fataal foutje gemaakt, maar toen hij na de safetycar achter massa reed met benzine voor 7 ronden extra was hij zelfs sneller dan zijn teamgenoot. Iedereen maakt wel eens een foutje als hij tot de limiet gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk BerichtenDit moet de dichtste finish ooit zijn, top 10 binnen de 6,5 sec!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk BerichtenIk had wel de indruk dat de wagens dichter achter elkaar kunnen rijden nu.
Comment
-
Toyota, gestart uit de pits en gefinisht 3 & 5, dik in orde (eindelijk )
Honda zal wel spijt hebben dat ze hun F1 stal van de hand hebben gedaan denk ik nu?
Getuigt toch van een gebrek aan lange termijn visie, in 2008 beslissen ze niet te investeren in de wagens voor seizoen 2008 maar onmiddellijk hun pijlen te richten op seizoen 2009. En als het dan bijna zover is verkopen ze de ganse boel aan Ross Brawn... Ze moeten toch geweten hebben dat ze een sterke auto hadden (chassis/aerodynamica)?
Hamilton, gestart P18 en 4e gefinisht, McLaren dus volgens mij ook 'op niveau' om het zo te zeggen.
Bij Ferrari is er nog veel werk aan de winkel.
't was wel leuk om te zien dat het spektakel vandaag eens gemaakt werd door anderen dan we gewoon zijn.
Vettel/Kubica
Tja, volgens mij hebben ze beide schuld aan hun uitschakeling.
Kubica was sneller, dus waarom wil hij perse daar inhalen? Waarom wacht hij niet tot een andere bocht waar de mogelijkheden beter zijn?
Vettel wist het ook dus waarom verdedigt hij zijn positie zo fel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk BerichtenToyota, gestart uit de pits en gefinisht 3 & 5, dik in orde (eindelijk )
Honda zal wel spijt hebben dat ze hun F1 stal van de hand hebben gedaan denk ik nu?
Getuigt toch van een gebrek aan lange termijn visie, in 2008 beslissen ze niet te investeren in de wagens voor seizoen 2008 maar onmiddellijk hun pijlen te richten op seizoen 2009. En als het dan bijna zover is verkopen ze de ganse boel aan Ross Brawn... Ze moeten toch geweten hebben dat ze een sterke auto hadden (chassis/aerodynamica)?
Comment
-
Erg jammer van Kubica z'n crash. Volgens mij had hij zelfs kunnen winnen. Verder was het wel een leuke race. Mooie overwinning van Button. Vettel reed een sterke race. Rosberg deed het ook niet slecht totdat hij op het einde met versleten banden terugviel. Ferrari had volgens mij wel de snelheid om voor de derde/vierde plek mee te doen, maar blijft na een crash en een opgave met lege handen achter. Beide Toyota's profiteren mooi van de opgaves voor hun en scoren belangrijke punten, net als Hamilton. Al heeft McLaren toch nog heel wat werk aan de winkel. Tot slot ook een mooi resultaat voor Sebastien Buemi, die in zijn debuutrace meteen een puntje pakt. Ik kijk al uit naar volgende week.
Comment
-
Trulli krijgt 25 seconden straf maar gaat in beroep
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Septentrio Bekijk BerichtenRaikonen heeft al lang niets meer laten zien hoor, tgaat em niet enkel over het "foutje" van vandaag.
Comment
-
Ik denk dat het prachtig moet zijn voor de neutrale kijker, maar de echte fans zullen niet echt tevreden zijn. Het is duidelijk, dat op deze manier, er momenteel geen enkel team een front kan bouwen tegen de Brawns. Waar wel veel rekening mee moet gehouden worden is het gebruik van de banden. Mocht Kubica en Vettel elkaar niet geramd hebben, ik denk dat Kubica goed op weg was naar de zege. Het zal een seizoen vol met rariteiten worden denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk BerichtenIs er iets mis mee om wereldkampioen te worden, 3de te eindigen in vorig kampioenschap, ondans veel pech (frankrijk, belgie, canada,..)? Of is dat ineens niet goed meer.
Comment
-
Vettel moet volgende race ook 10 plaatsen achteruit. Ze delen naar mijn mening toch weeral te snel straffen uit zoals vorig jaar Incident met Vettel moest gewoon als race-incident beschouwd worden. Bij het incident met Trulli was duidelijk geen kwaad opzet in het spel, er is geen enkele aanraking geweest en ik zou Trulli hoogstens 1 plaats achteruit hebben gezet in de rangschikking ofwel 5 plaatsen verlies bij de volgende start.
Comment
-
Bon, straffe race ! Ik heb me geen moment verveeld, en da's knap. Het hoge amusementsgehalte zal echter niet volledig aan de nieuwe reglementen toe te schrijven zijn. Al heb ik de indruk dat ze het racen wel bevorderen. Coureurs konden korter op elkaar rijden. Mooi !
Het KERS-systeem heeft duidelijk z'n voordelen. Het was duidelijk hoe Hamilton naar z'n voorligger toesjeesde. Maar ... Zij die vooraan reden hadden géén KERS ...
Voorts: Ferrari leek in 't begin erg goed mee te kunnen, en dan vooral Massa. Op harde banden echter te weinig grip. Raikkonen: ai ai.
Comment
-
Ik heb een leuke race gezien, hopelijk weer een superspannend seizoen.
Brawn GP, tja. Mooi dat ze zo de vruchten kunnen plukken van het werk van Honda.
Maar er moet nog altijd een uitspraak komen zeker of die auto wel reglementair is of niet.
En eerlijk gezegd waren ze ook niet indrukwekkend zoals Ferrari vroeger. BMW en RBR waren zeker even snel.
En Barrichello, wat spookt die allemaal uit. Meerdere keren anderen geraakt (start en achteraan op Raikkonen). Als ze Vettel straffen moeten ze hem zeker straffen.
Volgens mij had Vettel simpelweg geen grip meer bij het remmen en Kubica sneed hem de pas af. Je zag Vettel ook opzij kijken naar wat Kubica ging doen. Volgens mij kon hij er niet veel aan doen. Ook gezien hoeveel die spiegels van Barrichello bewegen? Iemand heeft daar een boutje niet vast genoeg aangedraaid.
En eerlijk gezegd vind ik de nieuwe bolides er nog best ok uitzien.
Al veel beter met al die spoilertjes en vinnen van afgelopen jaar. En dan nog slicks...
Comment
Comment