Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Australië 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten

En de Force Indias hebben blijkbaar last van onderstuur. Fisichella rijdt daar bijna zijn hele pitcrew van hun sokken.
    onderstuur was het probleem niet, hij was nog gewoon van vorig jaar om de laatste garage te hebben.

hij wou al op kosten van en ander team gaan tanken
    Last edited by ; 29/03/2009, 23:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk Berichten
      onderstuur was het probleem niet, hij was nog gewoon van vorig jaar om de laatste garage te hebben.

hij wou al op kosten van en ander team gaan tanken

Ja, het zal voor hem ook crisis zijn zeker hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Dan moet je beter lezen.

De regels zijn op 2 manieren te interpreteren. Die 3 teams hebben de ene manier gedaan, de andere teams de andere. Die van de 3 teams is duidelijk de betere, dus hebben de andere teams protest aangetekend.

Belachelijk als je het mij vraagt, maar dat is nu eenmaal een deel van het F1-circus.
        Tochwel, heb ik gedaan, want de protesterende teams(die toch niet zomaar een klacht gaan indienen) zeggen dat het stuk beplating onder de achtervleugel van deze teams groter zijn dan volgens de regels is toegestaan.

Comment

• Canvas heeft weer hoge toppen gescheerd kwa commentaar. Tot 3 keer toe een verkeerde piloot aanduiden. Leer dat lijstje en die helmen nu toch eens van buiten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
            Canvas heeft weer hoge toppen gescheerd kwa commentaar. Tot 3 keer toe een verkeerde piloot aanduiden. Leer dat lijstje en die helmen nu toch eens van buiten.
            Echt dan hé... Alle geluk geef ik niet zoveel om commentaar en intervieuws... IK ken zelf alle piloten, en weet toch voldoende van racen af om te weten wat er gaande is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
              Tochwel, heb ik gedaan, want de protesterende teams(die toch niet zomaar een klacht gaan indienen) zeggen dat het stuk beplating onder de achtervleugel van deze teams groter zijn dan volgens de regels is toegestaan.
              Ja, de teams met de zogezegd te grote diffusor zijn van mening dat dit binnen de regels is, en die zullen dat toch niet zomaar ontwikkelen zeker

Kortom, twee kampen en een wedstrijdleiding die beiden goedgekeurd heeft...
              Niemand van ons, vanuit zijn/haar luie zetel zal het beter weten dan de wedstrijdleiding zeker? Waarmee ik niet zeg dat het niet illegaal verklaard zal worden, want dat is aan de FIA ...

Comment

Lees dit dan eens:

Mosley: "Getouwtrek om diffusers kan lang duren"

De afgelopen winter gebeurde er zoveel in de Formule 1 dat sommige zaken wat ondergesneeuwd leken te raken. Zo ook de problemen rondom de diffusers van Williams, Toyota en Brawn GP, waarvan vermoedens bestaan dat ze illegaal zouden zijn.

De FIA verklaarde eerder al dat de diffusers van de drie teams conform de technische reglementen zijn. Desondanks blijven er twijfels bij de concurrentie en FIA-president Max Mosley verwacht dan ook dat het een lange strijd kan worden met protesten bij de wedstrijdleiding in Australië en eventuele hoger beroepen bij het Hof van Beroep van de FIA.

Mosley liet weten dat het een behoorlijk grijs gebied is waar het ontwerp van de diffusers in valt. "Het is een heel slim ontworpen systeem. Aan de ene kant valt er wat voor te zeggen dat het legaal is, maar aan de andere kant heb je ook een goede zaak als je zegt dat het illegaal is", zei Mosley tegen de Daily Telegraph. "Het zal een erg moeilijke zaak worden."

Inmiddels zijn er al protesten geweest van teams, maar dit gebeurde zo laat voor het seizoen, dat definitief uitsluitsel niet kon worden gegeven voor de seizoensopener van volgende week in Melbourne. "Als de teams eerder waren geweest, zou het al voor Australië door het Hof van Beroep behandeld zijn", legde Mosley uit. "Een mogelijkheid is nu natuurlijk dat alle teams het erover eens worden om vanaf Barcelona (de eerste Europese race van het jaar, red.) niet meer met het systeem te rijden, maar de teams die het legaal vinden zullen het daar vast niet mee eens zijn."

"Wat waarschijnlijk gaat gebeuren is dat er een protest in wordt gediend bij de wedstrijdleiding. Die zal een beslissing maken, maar wat de uitkomst ook zal zijn, de verliezende partij zal in beroep gaan en dan moet het Hof van Beroep zich erover buigen", vervolgde de FIA-president. "Het is allemaal niet zo simpel. Het kan in mijn ogen ook beide kanten opvallen, echt. Gelukkig is het niet mijn taak me hierover te buigen."
                Als Mosley al zegt dat ze als legaal kunnen aanzien worden...

Comment

• Bottom line is dat het reglement onduidelijk is eigenlijk.
                  Typisch

Een reglement zou ervoor moeten zorgen dat alles zwart of wit is en onmogelijk grijs.

Comment

Ik had het zowel analoog als digitaal(Indi) ingeprogrameerd. Een geluk... want digitaal(ondanks de zomertijd automatisch werd aangespast) heeft het pas een uur later opgenomen.

De race was een spannend en leuk tijdverdrijf, wel jammer voor Kubica die toch plaats 2 of zelfs de overwinning had kunnen nemen als hij niet betrokken was bij het incident met Vettel(dacht toch dat Kubica schuld trof, maar Vetel vond toch dat hij hier schuld aan had, soit.... het is voor beide over en uit )

Het k.oten van heel het spel is dat 3 teams(toevallig 3 teams die op het randje van het faillissement staan of niet meer weten of ze verder gaan doen) die de FIA toch heeft laten racen ondanks ze niet reglementair gebouwd zijn. Volgens mij denk de FIA maar aan 1 ding en dat is dat er voldoende wagens kunnen(blijven) rijden/deelnemen(kassa, kassa) ook al zullen ze achteraf wel de rekening geprensenteerd krijgen. Het voordeel is nu toch dat BrawnGP(Williams en Toyota) in de kijker rijdt en hiermee sponsorgeld binnen rijft met een "illegale" auto....

Ik kan het niet aannemen/begrijp dat men een wagen(BrawnGP) die altijd achteraan rijdt en pas over een dikke maand weet dat ze nog verder gaan doen in de F1 + een nieuw chassis weten te bouwen rond een nieuwe(Mercedes)motor nu plots zo sterk staat.
                    Tot nu zijn deze dus legaal!!!!Browngp Toyota en Wiliams.
                    Wat ik niet versta is dat ze zitten brand te schreewen en nog mee kunnen ook.
                    Wat kers betreft ben ik niet zeker van het voordeel,
                    Gezien hoe Trulli van Hamilton weg rijd na dat Fisico wegvalt .
                    Effe zeggen dat die derde plaats wel degelijk aan Trulli toebehoort en niet aan Hamilton,
                    Hamilton laat Trulli paseren, weliswaar onder geel maar dit om dat hij zelf Trulli had gepasseerd onder geelof SC.
                    Nissan QQ driver.

Comment

• Tja, Hamilton kan niet weten of Trulli een probleem heeft of niet als Trulli van de baan gaat. Als Hamilton daar moet op wachten.....

Comment

• De straf van Vettel vind ik er wel zwaar over.
                        Voor mij is dat gewoon een race-ongeluk!
                        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Hamilton heeft trouwens toegegeven dat hij van zijn team de instructies had gekregen om Trulli terug te laten passeren en dan gaat datzelfde team daarna klacht indienen omdat Trulli Hamilton voorbij ging

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Lees dit dan eens:

Als Mosley al zegt dat ze als legaal kunnen aanzien worden...
                            Dat is het enige dat je uit die tekst afleidt? Kwestie van maar 1 kant te bekijken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                              De straf van Vettel vind ik er wel zwaar over.
                              Het feit dat ze beiden niet finishten is voor mij ook al 'straf' genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                De straf van Vettel vind ik er wel zwaar over.
                                Vettel gestraft? Sitrep?!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
                                  Vettel gestraft? Sitrep?!
                                  10 plaatsen achteruit op de grid in Maleisië

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk Berichten
                                    Hamilton heeft trouwens toegegeven dat hij van zijn team de instructies had gekregen om Trulli terug te laten passeren en dan gaat datzelfde team daarna klacht indienen omdat Trulli Hamilton voorbij ging
                                    Je kent Mclaren hé, onsportiviteit is hun levensmotto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                      Dat is het enige dat je uit die tekst afleidt? Kwestie van maar 1 kant te bekijken?
                                      Neen, daaruit valt af te leiden dat beide kanten hun terechte argumentaties hebben.

Zal mij een worst wezen of dat dat legaal is of niet, het is terug spannend

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk Berichten
                                        Je kent Mclaren hé, onsportiviteit is hun levensmotto.
                                        Dan ken ik McLaren misschien toch niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
                                          Tot nu zijn deze dus legaal!!!!Browngp Toyota en Wiliams.
                                          Wat ik niet versta is dat ze zitten brand te schreewen en nog mee kunnen ook.
                                          Wat kers betreft ben ik niet zeker van het voordeel,
                                          Gezien hoe Trulli van Hamilton weg rijd na dat Fisico wegvalt .
                                          Effe zeggen dat die derde plaats wel degelijk aan Trulli toebehoort en niet aan Hamilton,
                                          Hamilton laat Trulli paseren, weliswaar onder geel maar dit om dat hij zelf Trulli had gepasseerd onder geelof SC.
                                          True.

Maar omdat Trulli van de baan ging had Hamilton reden om hem voorbij te steken. Dat ze Trulli bestraffen omdat Hamilton hem voorbijlaat vind ik ook belachelijk. Eentje om bij in het grote FIA blunderboek te schrijven

Comment

Working...
                                          X