Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Australië 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
    Nooit beweerd, maar er zijn gradaties in merkenliefde/blindheid
    En wat als Ferrari en Massa nu in de situatie van McLaren en Hamilton zat?

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
    Een kinderhand is gauw gevuld.
    Absoluut.

Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk Berichten
    Toch McLarens eigen fout? Als ze een klacht indienen kunnen ze toch wel verwachten dat de zaak zal onderzocht worden en dat die radiotransmissies zullen uitkomen. Dan kunnen ze ook gewoon vrede nemen met een vierde plaats en het niet proberen uit te vechten in de rechtbank, zoals wel eens van Ferrari door sommigen wordt gezegd.
    Nog eentje die hier niet ziet dat Trulli zelf eerst de regels heeft overtreden en gestraft moet worden, wat de rest al dan niet doet of zegt.
    Maar dat zien we graag door de vingers, want Hamilton heeft hier de doodzonde begaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
      En wat als Ferrari en Massa nu in de situatie van McLaren en Hamilton zat?
      Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
      In het geval van Ferrari zou dit simpelweg in de doofpot gaan en Trulli zou z'n straf behouden.
      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Voor de rest niets inhoudelijk te zeggen?

Vind jij het een eerlijke straf voor Hamilton?
        Vind jij niet dat Trulli in de eerste plaats gestraft moet worden?

Comment

Voor de rest niets inhoudelijk te zeggen?

Mijn mening stond 2 pagina's geleden al.

Aangezien ik niet weet (net zoals gij) wat de procedure is als er iemand onder de SC van de baan af gaat kan ik mij daar niet over uitspreken en ben ik dus benieuwd op basis van welke regel ge Trulli gaat bestraffen (voor mij part bestraft ge hem trouwens, maar daarjuist vond ge het belachelijk om 4 dagen na de race de uitslag te veranderen...nu nog een keer veranderen is dan helemaal erover)
          Als er achteraf door Mclaren gelogen wordt over wat er nu juist gebeurde...tjsah daar kan ik wel al een beetje over oordelen (zie 2 pagina's terug) en dat kan de FIA ook op basis van het hier eerder al aangehaalde regeltje.
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
            Ja maar daar zal de schuldige waarvan de schuld is bewezen, niet van op vrije voeten gaan...

Stel ik geef u de sleutel van mijn huis en ik zeg waar ik woon...
            Jij haalt mijn huis leeg en ik klaag u aan wegens inbraak en verklaar onder ede dat ik u van toeten of blazen ken
            Het is bewezen dat jij ongevraagd mijn huis leeghaalde( net zoals trulli straight to the point hamilton ongevraagd in haalde)
            Later komt tersprake dat ik jou mijn sleutel en adres heb gevegen... ik heb meineed gepleegd, maar jij hebt nog steeds ongevraagd mijn huis leeg gehaald...

Dus oftewel zetten ze trulli terug derdes en behoud hamilton zijn vierde plaats oftewel blijft trulli met de straftijd zitten en wordt hamilton gediskwalificeerd...
            Ik geef revel gelijk met zijn onophoudelijk gezaag van 2 maten 2 gewichten...
            mezelf nekeer quoten

het rode had er in mijn ogen moeten gebeuren, vind ik het enigste juiste

Comment

• Liegen doe je niet en dat is nu net wat McLaren/Hamilton gedaan heeft. Of de straf al dan niet terecht is, zullen de echte fans hier wel uit maken zekers.

Och de eeuwige rivaliteit tussen fans van McCheat en Fiarrari komt zodoende nog eens boven

Comment

Voor de rest niets inhoudelijk te zeggen?

Eigenlijk kunde gij toch een pakske zagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                  McCheat en Fiarrari

Ik ben geen fan van een merk, maar wel van Hamilton...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten

Ik ben geen fan van een merk, maar wel van Hamilton...
                    Ik ga geen standpunt innemen. De fia neemt ronduit belachelijke beslissingen.

Comment

• Wie zegt trouwens dat die zogenaamde 'merkenhaat' tegen Mclaren niet terecht is in deze situatie

Mclaren speelde gewoon(weeral) een smerig spelletje.

En begin niet direct over hoe ik Mclaren haat vanwege de Alonso-Afaire in 2007 want dat is niet zo.

Ik heb niets tegen Mclaren, ik heb iets tegen onsportiviteit. En dus ben ik van mening dat Mclaren gestraft moet worden. Nu dit gebeurt is heb ik voor de rest niks tegen dat team.

Als Ferrari of wie dan ook in die situatie zat had ik een straf ook terecht gevonden.

Comment

• Ik vind dat de uitslag helemaal niet zou moeten aangepast geweest zijn. 2 rijders hebben om beurten een fout gemaakt die eigenlijk niets veranderde aan de uiteindelijke uitslag en niemand in gevaar bracht. Ik vind ook niet dat er iets verkeerds is gezegd over de teamradio dus het is echt wel om geen gezichtsverlies te lijden dat de straf van Trulli is ingetrokken en de schuld volledig op Hamilton is gestoken.

Dat is overigens totaal mislukt want de FIA is echt wel slecht bezig nu.

Stel je nu voor dat Trulli echt een probleem had en daarom van de baan ging. Moest Hamilton dan blijven wachten en dus volledig stilstaan achter een bocht? Dat zou pas echt een veilige situatie zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                          Ik vind dat de uitslag helemaal niet zou moeten aangepast geweest zijn. 2 rijders hebben om beurten een fout gemaakt die eigenlijk niets veranderde aan de uiteindelijke uitslag en niemand in gevaar bracht. Ik vind ook niet dat er iets verkeerds is gezegd over de teamradio dus het is echt wel om geen gezichtsverlies te lijden dat de straf van Trulli is ingetrokken en de schuld volledig op Hamilton is gestoken.

Dat is overigens totaal mislukt want de FIA is echt wel slecht bezig nu.

Stel je nu voor dat Trulli echt een probleem had en daarom van de baan ging. Moest Hamilton dan blijven wachten en dus volledig stilstaan achter een bocht? Dat zou pas echt een veilige situatie zijn.
                          daar gaat het ni om. de enige straf is er doordat hamilton verkeerde info gaaf aan de wedstrijdleiding zodat hij zijn 3e plek kon houden.

Comment

• onterecht imo! en het is niet uitgesloten dat er nog een zwaardere straf komt wat ik het ergste vind

Comment

• Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF03042009_023

McLaren schorst teammanager
                              vrijdag 03 april 2009Bron: belga Auteur: mam
                              reuters
                              F1-renstal McLaren-Mercedes heeft sportief directeur Dave Ryan geschorst voor zijn aandeel in de diskwalificatie van piloot Lewis Hamilton na de Grote Prijs van Australië.
                              'Zijn rol in de gebeurtenissen van vorige zondag (...) heeft ernstige gevolgen voor het team en we verontschuldigen ons. Daarom heb ik hem deze morgen geschorst en hij heeft dat aanvaard,' verklaarde teambaas Martin Whitmarsh.

De Internationale Automobielfederatie FIA had wereldkampioen Hamilton donderdag uit de uitslag van de GP van Australië geschrapt. De Italiaan Jarno Trulli (Toyota), die was teruggezet naar de 12e plaats omdat hij Hamilton zou ingehaald hebben achter de safety car, kreeg zijn derde plaats terug. Hamilton zou tegen de FIA hebben gelogen over de inhaalbeweging van Trulli.

Dave Ryan vergezelde Hamilton bij de hoorzitting over het incident zondag net na de GP.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Nog eentje die hier niet ziet dat Trulli zelf eerst de regels heeft overtreden en gestraft moet worden, wat de rest al dan niet doet of zegt.
                                Maar dat zien we graag door de vingers, want Hamilton heeft hier de doodzonde begaan.

Als je zo redeneert verdient Hamilton dezelfde straf als Trulli, want hij beging dezelfde fout. And for the record ik ben geen Hamiltonfan, noch een Ferrari-fan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk Berichten
                                  Wie zegt trouwens dat die zogenaamde 'merkenhaat' tegen Mclaren niet terecht is in deze situatie

Mclaren speelde gewoon(weeral) een smerig spelletje.

En begin niet direct over hoe ik Mclaren haat vanwege de Alonso-Afaire in 2007 want dat is niet zo.

Ik heb niets tegen Mclaren, ik heb iets tegen onsportiviteit. En dus ben ik van mening dat Mclaren gestraft moet worden. Nu dit gebeurt is heb ik voor de rest niks tegen dat team.

Als Ferrari of wie dan ook in die situatie zat had ik een straf ook terecht gevonden.
                                  Proficiat, je slaagt erin om jezelf tegen te spreken in 1 post.

Comment

• Ik snap er geen snars van, maar is het dan als volgt gegaan:

*trulli maakt een fout tijdens safety car periode (om welke reden dan ook)
                                    *hamilton gaat voorbij (is geoorloofd, niks fout mee)
                                    *hamilton laat trulli voorbij wegens twijfel? (is toegestaan) maar er zijn twee verklaringen achteraf vanuit het team (laten we stellen dat ze het zelf niet goed meer wisten)
                                    *trulli steekt hamilton terug voorbij omdat hamilton hiervoor aanstalte maakt (ook niks fout, trulli wist immers niet wat er met hamilton aan de hand was)

Besluit: Niemand in fout!

Comment

Ik snap er geen snars van, maar is het dan als volgt gegaan:

*hamilton laat trulli voorbij wegens twijfel? (is toegestaan) maar er zijn twee verklaringen achteraf vanuit het team (laten we stellen dat ze het zelf niet goed meer wisten)
                                      *trulli steekt hamilton terug voorbij omdat hamilton hiervoor aanstalte maakt (ook niks fout, trulli wist immers niet wat er met hamilton aan de hand was)

Op de baan niet echt, neen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                        Proficiat, je slaagt erin om jezelf tegen te spreken in 1 post.
                                        leg eens uit?
                                        Last edited by ; 04/04/2009, 00:25.

Comment

Ik snap er geen snars van, maar is het dan als volgt gegaan:

daar is dan uiteindelijk ook niemand voor gestraft.

Comment

Working...
                                          X