Een topic waar alle nieuwtjes, resultaten etc van circuitraces kunnen gepost worden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Circuit-nieuws
Collapse
X
-
Ik begin direct met iets.
Ik lees net op pitstop dat Longin en Kumpen niet meer samen zullen rijden in het FIA GT. Ze gaan beide racen met een C6R maar Longin gaat met SRT rijden en Kumpen met een Hezemans.
Ik dacht vorige week gelezen te hebben dat Longin bezig was met een project voor een Ford GT in het FIA GT1?
-
Leinders en Kuppens hebben een GT1-project met een Ford GT dit jaar. Dit seizoen wordt voornamelijk een ontwikkelingsjaar met het oog op de nieuwe GT1 reglementen van 2010. De Ford GT zal wat power tekort komen, maar zou toch meekunnen op de kleinere circuits.
Van Longin en een Ford GT project had ik nog niks gehoord.
Gaat het trouwens niet een beetje onoverzichtelijk zijn met àlle circuitnieuws hier gecombineerd? BGT, FIAGT, LMS, DSMEC, DTM... allemaal door elkaar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk BerichtenLeinders en Kuppens hebben een GT1-project met een Ford GT dit jaar. Dit seizoen wordt voornamelijk een ontwikkelingsjaar met het oog op de nieuwe GT1 reglementen van 2010. De Ford GT zal wat power tekort komen, maar zou toch meekunnen op de kleinere circuits.
Van Longin en een Ford GT project had ik nog niks gehoord.
Gaat het trouwens niet een beetje onoverzichtelijk zijn met àlle circuitnieuws hier gecombineerd? BGT, FIAGT, LMS, DSMEC, DTM... allemaal door elkaar?
Krijg trouwens de indruk dat Kumpen en Longin steeds blijven inkrimpen qua wagen. Met hun Saleen konden ze ook al niet meer mee.
Comment
-
Tja ze zeggen zelf dat ze het steeds moeilijker krijgen om hun budget rond te krijgen. Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat ze uiteindelijk met ouder materiaal (zoals de Saleen) zitten. Nu een C6R ten opzichte van een Saleen is wel een vooruitgang, dus die splitsing is misschien wel goed.
Toch weer een mooie Belgische vertegenwoordiging in de FIA GT dit seizoen. MARC VDS RacingTeam (vorig jaar nog gewoon Belgian Racing) met een Ford GT voor Leinders en Kuppens, SRT met een C6R voor Longin en ?, PK Carsport met een C6R voor Kumpen en Hezemans, Prospeed als officieel Porscheteam... Spijtig wel dat de Vertigo verdwijnt.
Sebring stelde dit jaar eigenlijk niet veel voor. Alleen in klasse GT2 was het fijn om te volgen. P2 en GT1 stelden niks voor en in P1 had ge het verwachte duel tussen Peugeot en Audi, met de verrassende pole van de Acura.
Comment
-
ik doe thesis bij PK. nieuws van kumpen en hezemans klopt. Heb de C6-r al gezien. zal morgen proberen paar fotokes te trekken van hoe ie er nu bij staat.Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenIk weet ook dat Sara Bouvy bv op dit moment volop op zoek is naar budgetten, maar weet niet in welke klasse ze wil gaan uit komen.
Kumpen en geen geld zou ook de eerste keer zijn.
Longin zijn budgetten zijn wel al rond: zowel in de FIAGT als de BGT rijdt hij het volledig seizoen. In de BGT is wel nog niet zeker bij welk team.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk BerichtenStreaming van de kwalificaties van de FIA GT in Silverstone nu te zien op gt1live.tv
zalig!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenIk heb onlangs ergens een foto gezien van een F599 in een race outfit à la FIA GT1. Zijn er plannen van Ferrari om terug in dit kampioenschap te rijden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichtendie 599XX? Ik dacht dat dat enkel voor rijke klanten was zoals bij de FXX.
Hoe komt het dat er geen enkele Aston Martin meedoet in GT1 in Silverstone??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichtenah, is dat zoiets? Jammer...
Hoe komt het dat er geen enkele Aston Martin meedoet in GT1 in Silverstone??
Jetalliance vond sinds eind vorig seizoen geen budget meer door de crisis. Zo moesten ze vorig jaar ook al de laatste race in Argentinië overslaan. Ze besloten er dan ook mee te stoppen. Wendlinger en Sharp rijden nu met een Saleen S7R van K plus K racing en halen hiermee onmiddellijk de pole in Silverstone.
BMS Scuderia was vorig jaar al overgeschakeld naar GT2 met de Ferrari 430 GT2.
Er doet voor het eerst wel een Aston Martin V8 Vantage GT2 mee en die doet het allesbehalve slecht.
Comment
-
Iemand die het WTCC volgt?
Vandaag race 3 & 4 in Marrakech. Live te volgen op Eurosport.
Warm-up strax om 12h, eveneens op Eurosport!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk BerichtenGigawave werkt samen met NISMO aan de Nissan GTR GT1 voor volgend seizoen. Ook Matech en Marc VDS Racing Team (met Kuppens en Leinders) rijden al met een Ford GT in 2010 GT1 spec.
Jetalliance vond sinds eind vorig seizoen geen budget meer door de crisis. Zo moesten ze vorig jaar ook al de laatste race in Argentinië overslaan. Ze besloten er dan ook mee te stoppen. Wendlinger en Sharp rijden nu met een Saleen S7R van K plus K racing en halen hiermee onmiddellijk de pole in Silverstone.
BMS Scuderia was vorig jaar al overgeschakeld naar GT2 met de Ferrari 430 GT2.
Er doet voor het eerst wel een Aston Martin V8 Vantage GT2 mee en die doet het allesbehalve slecht.
Er zijn ook minder MC12's zeker?
Wat zijn, in grote lijnen, de verschillen tussen een GT1 zoals we ze op vandaag kennen en de GT1's 2010?
Comment
Comment