Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Maleisië 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
    Naar 't schijnt werd Raikkonen op regenbanden gezet op aanraden van Schumacher. Domenicali had hem liever op slicks verder gestuurd ...
    'K heb dit ook gelezen, Bram.

Moest het zo zijn, vind ik het spijtig : Schumacher was een grandioos piloot, maar blijkbaar niet zo'n goede strateeg. Dat is dan gelijk aan Ferrari van de jaren 70 - 80. Niet de mensen met verstand van de zaak, wel de mensen met status nemen de beslissingen...

Ross Brawn is dat wel, dat zag je in Maleisië nog maar eens als je goed opgelet hebt.

Button valt terug tot P3, maar in plaats van alles te geven en z'n slicks te verslijten, en het risico op een fout te lopen, rijdt hij gewoon zeer beheerst en spaart zo benzine uit. Wanneer de concurrenten in de pits duiken, een paar ronden alles geven en dan met ruime voorsprong als P1 uit de pits. Zoiets vind ik schitterend.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      'K heb dit ook gelezen, Bram.

Moest het zo zijn, vind ik het spijtig : Schumacher was een grandioos piloot, maar blijkbaar niet zo'n goede strateeg. Dat is dan gelijk aan Ferrari van de jaren 70 - 80. Niet de mensen met verstand van de zaak, wel de mensen met status nemen de beslissingen...

Ross Brawn is dat wel, dat zag je in Maleisië nog maar eens als je goed opgelet hebt.

Button valt terug tot P3, maar in plaats van alles te geven en z'n slicks te verslijten, en het risico op een fout te lopen, rijdt hij gewoon zeer beheerst en spaart zo benzine uit. Wanneer de concurrenten in de pits duiken, een paar ronden alles geven en dan met ruime voorsprong als P1 uit de pits. Zoiets vind ik schitterend.
      Naar het schijnt (again) werd op dat moment aangenomen dat de regen elke seconde kon vallen. Als 't positief uitpakt, ben je wel de held natuurlijk. Hoe dan ook blijft het merkwaardig dat 'full wets' gemonteerd werden, en geen intermediates.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
        Heidfeld 2e met 1 stop vs Button 1e met 4 stops.

Vorig seizoen is Heidfeld ook ooit zo op het podium geraakt, maar toen omgekeerd dacht ik.
        2 ronden voor het einde binnen om intermediates en toen nog een hoop concurrenten voorbijgestoken.

Ferrari, volledig akkoord met de stellingen hierboven.
        MLF-style: "Waar zijde gij mee bezig??"

Voor het eerst naar BBC gekeken ipv Canvas, wat een verbetering.
        Die co-commentator ook wel 2x in de fout zien gaan.

"He past him again!"
        "It's a replay"
        Ja, het was ook bijna niet meer te volgen. Ze witsen op BBC ook dikwijls totaal de volgorde niet meer. 't Was weer (zelfs voor de regen) een leuke race om te bekijken.
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• zou er ergens een herhaling zijn? heb het weer gemist
          Giulietta

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakob Bekijk Berichten
            zou er ergens een herhaling zijn? heb het weer gemist
            Binnen 35 minuten een uitgebreide herhaling op la deux

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
              Dat zei hij dan ook
              Typo aangepast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                Voor het eerst naar BBC gekeken ipv Canvas, wat een verbetering.
                Die co-commentator ook wel 2x in de fout zien gaan.

"He passed him again!"
                "It's a replay"
                Idd, te grappig. :p

Full wet tyres op die Ferrari was idd een zeer eigenaardige beslissing, de tweede commentaar van de BBC-commentator was ook zalig: (in volle regen) "they may as well send him out on slicks for all we know" :')

En net toen het echt entertainend begon te worden in de regen (iedereen vloog van de baan :p) zetten ze SC en dan rode vlag

Comment

• Die uitzendingen op de BBC zijn té zalig gewoon. Voor de race één uur lang alle nieuwtjes, een preview, interviews,...

David Coulthard en Eddie Jordan zijn ook zalige mensen, die er iets van kennen.

Tijdens de race zijn ze hilarisch, droge Engelse humor :

- He's understeering like a cross channel ferry
                  - They may as well send him out on slicks
                  - ...

Ze halen er ook direct mensen bij als die zijn uitgevallen, gaan praten met teamowners tijdens de race...

Kruipen ze gewoon de box binnen bij Brawn GP als't te hard regent. Ik zie die mannen van canvas dat niet direct doen...

Comment

• Sporza heeft gewoon het budget niet (of wil het budget niet vrijmaken) om daar een crew van 30 man naar toe te sturen zoals de BBC dat doet. De voorbeschouwing volg ik ook op BBC, maar de race zelf is gewoon op Sporza hier. Ik vind toch dat de commentatoren sinds begin vorig seizoen serieus verbeterd zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                      Die uitzendingen op de BBC zijn té zalig gewoon. Voor de race één uur lang alle nieuwtjes, een preview, interviews,...

David Coulthard en Eddie Jordan zijn ook zalige mensen, die er iets van kennen.

Tijdens de race zijn ze hilarisch, droge Engelse humor :

- He's understeering like a cross channel ferry
                      - They may as well send him out on slicks
                      - ...
                      Doet mij denken aan de hoogdagen van de BTCC, in de jaren '90 - wat mij betreft met voorsprong het beste op gebied van autosport wat ik al gezien had. De duels die daar uitgevochten worden en het (soms te) enthousiaste commentaar...

Het was soms zo erg, dat ik ooit s de commentaar van een race (op Croft dacht ik) opgenomen had op cassette, zodat ik er in de auto nog s kon van genieten

+ YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                      sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Azgard Bekijk Berichten
                        Doet mij denken aan de hoogdagen van de BTCC, in de jaren '90 - wat mij betreft met voorsprong het beste op gebied van autosport wat ik al gezien had. De duels die daar uitgevochten worden en het (soms te) enthousiaste commentaar...

Het was soms zo erg, dat ik ooit s de commentaar van een race (op Croft dacht ik) opgenomen had op cassette, zodat ik er in de auto nog s kon van genieten

+ YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                        Veel te zalig filmpje kerel

Dat was duidelijk een duel waren piloten (=mensen) emotie tonen, beiden willen ze niet afgeven.

In de F1 zouden ze hiervoor nogal sancties uitdelen...

Comment

• Amai, heb precies wat gemist toen ik in Italië zat.
                          Heb gehoord dat het een felle regenrace was en dat er nog een controverse is geweest ivm Hamilton / Trulli rond dat incident in Australië, klopt dat ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten

Ah naar waar gaje?

Ik doe een doorreis van 10 dagen, een 6tal grote steden.
                            Pff, wij zijn 13 dagen weggeweest.
                            Rome, Napels, Verona, Firenze, Venetië,... Teveel om op te noemen.
                            Tot zover het OT.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten
                              Tot zover het OT.
                              Ah, wij hebben Pisa, Luca, Firenze, Sienna, Pompeï, Assisi en 4 dagen Rome gedaan.

Kheb de uitslag van deze GP wel doorgekregen via sms toen we in Rome zaten, ik moest het echt weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten
                                Tot zover het OT.
                                Italiëreis. Ik wou dat ik nog meekon.

Trulli/Hamilton: Hamilton gediskwalificeerd omdat hij tegenstrijdige verklaringen rond het incident had afgelegd. Trulli heeft z'n 3de plaats teruggekregen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                                  Trulli/Hamilton: Hamilton gediskwalificeerd omdat hij tegenstrijdige verklaringen rond het incident had afgelegd. Trulli heeft z'n 3de plaats teruggekregen.
                                  Merci !

Comment

Working...
                                  X