Dus belgische tijden begint de race om 15.00 ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Grote Prijs van China 2009
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk BerichtenDus belgische tijden begint de race om 15.00 ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk BerichtenDus belgische tijden begint de race om 15.00 ?
denk je dat de race daar om 9u 's morgens zou beginnen of zo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenKlinkt het zo al wat meer zoals je het in je hoofd zei?
Comment
-
Weer de nodige veranderingen:
Ferrari gaat de volgende race zonder KERS rijden, ze kunnen zo een betere balans bekomen en de veiligheid staat nog niet op punt (in Maleisië was het systeem bij Kimi tijdens de vrije trainingen oververhit geraakt en moest hij opgeven tijdens de race omdat er een risico op elektrocutie bestond).
McLaren gaat met een ontwikkeling van de hudige diffuser naar China gaan en zal waarschijnlijk in Bahrein over een dubbeldek-diffuser beschikken.
Kubica gaat tijdens de vrije trainingen op vrijdag met KERS rijden en ze gaan dan pas kijken of ze het gebruiken of niet. BMW-Sauber zal pas vanaf Spanje met de nieuwe diffuser rijden.
Bij Renault gaat enkel Alonso met de nieuwe diffuser rijden in China. Hij heeft gezegt dat deze diffuser maar een tussenoplossing is en ze ook heel de achterkant van de wagen nog gaan moeten herdesignen. De herwerkte versie zou in Spanje debuteren.
Comment
-
De weersvoorspelling voor dit weekend.
Vrijdag 17 april
Zonnig
Temperatuur: 19°C
Regenkans: 10%
Vochtigheid: 64%
Wind: ONO 16 km/u
Zaterdag 18 april
In de voormiddag bewolkt, in de namiddag zonnig
Temperatuur: 23°C
Regenkans: 20%
Vochtigheid: 68%
Wind: ZO 19 km/u
Zondag 19 april
Kans op buien in de namiddag
Temperatuur: 23°C
Regenkans: 40%
Vochtigheid: 69%
Wind: ZZO 26 km/u
Bron: www.f1club.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk Berichten
Bij Renault gaat enkel Alonso met de nieuwe diffuser rijden in China. Hij heeft gezegt dat deze diffuser maar een tussenoplossing is en ze ook heel de achterkant van de wagen nog gaan moeten herdesignen. De herwerkte versie zou in Spanje debuteren.
Ferrari is er blijkbaar nog niet aan begonnen, en nu hebben ze nog problemen met KERS.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk BerichtenAmai, dat is snel!
Ferrari is er blijkbaar nog niet aan begonnen, en nu hebben ze nog problemen met KERS.
Ik vind dit een knap seizoen, en ik ben nochtans die-hard Ferrari fan. Ze laten nu 'n pak pluimen schieten, en als't niet betert tegen, ik zeg maar wat, Monaco ofzo, moeten ze misschien eens een Honda'tje doen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
maar die tijd stelt niks voor als je de tijden in VT2 ziet.. en gelukkig maar, ik dacht dat mclaren opeens hét wondermiddel had gevonden met hun nieuwe diffusor..
VT1
Code:[SIZE=2]1 L. Hamilton McLaren 1:37.334 22 2 J. Button Brawn GP 1:37.450 18 3 R. Barrichello Brawn GP 1:37.566 19 4 H. Kovalainen McLaren 1:37.672 23 5 M. Webber Red Bull 1:37.752 20 6 J. Trulli Toyota 1:37.764 19 7 N. Rosberg Williams 1:37.860 24 8 T. Glock Toyota 1:37.894 21 9 F. Alonso Renault 1:38.089 19 10 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:38.195 24 11 K. Räikkönen Ferrari 1:38.223 23 12 S. Vettel Red Bull 1:38.274 20 13 S. Buemi Scuderia Toro Rosso 1:38.307 26 14 A. Sutil Force India F1 1:38.319 18 15 F. Massa Ferrari 1:38.418 20 16 N. Heidfeld BMW 1:38.456 21 17 G. Fisichella Force India F1 1:38.460 19 18 R. Kubica BMW 1:38.463 18 19 K. Nakajima Williams 1:38.730 25 20 N. Piquet jr. Renault 1:38.825 20[/SIZE]
Code:[SIZE=2]1. Button Brawn-Mercedes 1:35.679 35 2. Rosberg Williams-Toyota 1:35.704 + 0.025 36 3. Barrichello Brawn-Mercedes 1:35.881 + 0.202 35 4. Webber Red Bull-Renault 1:36.105 + 0.426 32 5. Vettel Red Bull-Renault 1:36.167 + 0.488 22 6. Trulli Toyota 1:36.217 + 0.538 42 7. Nakajima Williams-Toyota 1:36.377 + 0.698 32 8. Glock Toyota 1:36.548 + 0.869 40 9. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:36.674 + 0.995 34 10. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:36.800 + 1.121 34 11. Sutil Force India-Mercedes 1:36.829 + 1.150 30 12. Massa Ferrari 1:36.847 + 1.168 34 13. Hamilton McLaren-Mercedes 1:36.941 + 1.262 28 14. Raikkonen Ferrari 1:37.054 + 1.375 33 15. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:37.219 + 1.540 34 16. Piquet Renault 1:37.273 + 1.594 36 17. Kubica BMW-Sauber 1:37.491 + 1.812 34 18. Heidfeld BMW-Sauber 1:37.544 + 1.865 28 19. Alonso Renault 1:37.638 + 1.959 28 20. Fisichella Force India-Mercedes 1:37.750 + 2.071 31[/SIZE]
Comment
-
Wat een belachelijke berichtgeving
Zeggen dat hij "goed op dreef" is, terwijl hij in het midden met het pak zit. Die oefensessies zeggen sowieso al niets.
Lewis Hamilton is goed op dreef in China
vr 17/04/09 - Wereldkampioen Lewis Hamilton heeft in zijn McLaren de snelste tijd neergezet in de eerste vrije trainingen in China. Hamilton werd wel pas 13e in de tweede sessie, toen WK-leider Jenson Button (Brawn GP) de beste tijd neerzette.
Uitslag eerste oefensessie:
01. Lewis Hamilton (GBr-McLaren) in 1'37"334
02. Jenson Button (GBr-Brawn-GP) - 1'37"450
03. Rubens Barrichello (Bra-Brawn) - 1'37"566
04. Heikki Kovalainen (Fin-McLaren) - 1'37"672
15. Felipe Massa (Bra-Ferrari) - 1'38"418
Uitslag tweede oefensessie:
01. Jenson Button (GBr-Brawn GP) in 1'35"679
02. Nico Rosberg (Dui-Williams) - 1'35"704
03. Rubens Barrichello (Bra-Brawn) - 1'35"881
04. Mark Webber (Aus-Red Bull) - 1'36"105
13. Lewis Hamilton (GBr-McLaren) - 1'36"941
Comment
-
Alonso vindt bandenkeuze China ‘lachwekkend’
‘We kunnen net zo goed regenbanden gebruiken’
[16-04-2009] Fernando Alonso is niet te spreken over de bandenkeuze die Bridgestone heeft gemaakt voor de Grand Prix van China. Volgens de Spanjaard is de extra zachte compound die Bridgestone meeneemt naar Sjanghai totaal niet geschikt voor het circuit.
Alonso klaagt over de banden.
Alonso is van mening dat de banden de Formule 1 belachelijk maken in China. Het verschil tussen de extra zachte en de harde versie is namelijk zo’n zes seconden, zegt de Spanjaard.
“Dit is de slechtste beslissing die ze (Bridgestone, red.) in tijden hebben gemaakt”, klaagt Alonso. “Het is een belachelijke bandenkeuze voor Sjanghai. Ik weet niet of Bridgestone hierachter zit, of de FIA, maar dit besluit moet echt heroverwogen worden.”
“Op deze manier zien wij er lachwekkend uit op de televisie en voor de toeschouwers op de tribunes. Het is een grap om zes seconden langzamer te zijn.”
Alonso verwacht dat al in de zesde of zevende ronde van de Chinese Grand Prix gestopt moet worden om banden te wisselen. De baan is namelijk harder dan die in Melbourne en daar stopten de coureurs in de achtste of negende ronde.
“Ik weet niet of dat men grappig wil zijn, of inhaalacties wil bevorderen door het verschil zo groot te maken. Maar als dat zo is, kunnen ze ons net zo goed op regenbanden zetten, dat is pas spectaculair”, aldus Alonso.
De Renault-coureur geeft aan dat al na de Grand Prix van Australië is geklaagd over de banden. Daarbij werd gewezen naar het ongeluk tussen Robert Kubica en Sebastian Vettel. “Kubica probeerde Vettel in te halen, die zijn auto door de banden niet onder controle had”, legt Alonso uit.
“Je kunt op die band niets, niet remmen, insturen, helemaal niets. Wij hebben onze zorgen uitgesproken en vervolgens krijgen we bij de derde race exact dezelfde band. Dit moet meteen veranderd worden.”
Volgens Alonso zal de extra zachte band al voor het einde van de eerste ronde verwoest zijn. “Dit circuit heeft lange hogesnelheidsbochten. In de eerste bocht wordt de band al verwoest en bij de tiende bocht is er van de linker band niets meer over.”
De goede band heeft Bridgestone thuisgelaten, meent de Spanjaard. “De ene band die we hier hebben is te zacht, de andere te hard. De juiste band, de zachte, ligt thuis. Dit is niet leuk meer.”
Bron:
Comment
-
Ik kan niet wachten tot wanneer ze de gewichten publiceren!
Red Bull heeft al gezegd dat ze voor een agressieve benadering hebben gekozen dus die zouden wel eens licht kunnen staan.
Bij Alonso hebben ze deze nacht nog de nieuwe diffuser gemonteert en als je ziet wat hij daar nu mee doet en wat Piquet doet zonder die diffuser.
Bij Ferrari zie je nu het omgekeerde van vorig jaar, nu presteert Raikkonen beter dan Massa in de qualificaties.
Comment
Comment