Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van China 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• F1 Grote Prijs van China 2009

Tijdschema (lokale tijd +6u)

Vrijdag 17 april 2009

04:00 - 05:30 : 1e vrije training
    08:00 - 09:30 : 2e vrije training

Zaterdag 18 april 2009

05:00 - 06:00 : 3e vrije training
    08:00 - 09:00 : Kwalificatie

Zondag 19 april 2009

09:00 : 2009 Chinese Grand Prix

TV

Kwalificaties

BBC One, La Deux, Eén+

Race

BBC One,
    La Deux, Canvas

Algemeen
    De afmetingen van het Sjanghai circuit zijn redelijk indrukwekkend te noemen. In 2004 werden de deuren van dit circuit geopend voor de Formule 1, waardoor de teams meteen de grote groeimarkt van China konden aanspreken, wat meer sponsormogelijkheden kan bieden op lange termijn.

Technisch
    Net zoals vroeger in Suzuka gebruik je hier een afstelling met veel downforce en hetzelfde soort compromis om er zeker van te zijn dat je zowel snel bent doorheen de bochten als op het rechte stuk. De genereuze breedte van het circuit werkt inhalen in de hand, op voorwaarde dat je wagenafstelling er voor geschikt is. Het asfalt kan redelijk schurend zijn, waardoor er graining van de banden kan voorvallen met alle gevolgen vandien voor de balans van de wagen.

Motor
    Het Sjanghai-circuit ligt ongeveer in het midden wat betreft de belasting op de motor. Verder liggen de temperaturen meestal aan de redelijke kant.

Comment

Ik kan 'm helaas niet zien.

Comment

Kan qua timing niet beter vallen voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
          Ik kan 'm helaas niet zien.
          waarom niet?

Comment

Ferrari en McLaren gaan met nieuwe onderdelen (bij Ferrari oa een nieuwe voorvleugel) naar ginder. Renault heeft verklaard dat hun nieuwe diffuser al klaar is voor het geval het toegelaten zou worden, de andere teams zijn er nog mee bezig maar zullen tegen dan waarschijnlijk nog niet klaar zijn.

Kan er eigenlijk nog in beroep gegaan worden tegen de uitspraak over de diffusers morgen?

Comment

Het is al een hoger beroep dus ik mag hopen van niet.

Comment

Court of appeal declares disputed diffusers legal

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                cc

Comment

YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk Berichten
                    waarom niet?
                    Ik ben dan niet thuis. 'k Ga proberen om het later te bekijken.

Overigens goede zaak dat het beroep is afgewezen. Zal de spanning de komende races alleen maar ten goede komen. De diffusors zullen al volop in ontwikkeling zijn.

Comment

Het was ook maar een wanhoopsdaad van Ferrari, Renault, ...

Het was 99% zeker dat hij toch legaal zou worden verklaard.

Comment

ben benieuwd of renault nu meteen al hun nieuwe diffuser gaan gebruiken of niet..
                        en als je de reacties van ferrari leest dan lijkt het precies alsof ze er nog niet eens aan begonnen zijn.. kansloos als je 't mij vraagt

Comment

Renault zal die diffussor dan toch eerst moeten testen, niet?

Comment

Renault zal die diffussor dan toch eerst moeten testen, niet?
                            Er mag dit seizoen niet meer (of toch nog amper) getest worden. Renault zou al vrij ver staan met de ontwikkeling van zo'n diffuser maar of ze hem dit weekend al gaan gebruiken is niet bekend. Vermoed dat enkele teams wel met de grote prijs van Spanje met een aangepaste wagen aan de start zullen komen.

Maar ben blij dat de FIA alles legaal heeft verklaard, dat is al 1 klucht die wegvalt dit seizoen.

Comment

Ik weet zo niet wat ik van de beslissing moet denken
                              Waar ik mij het meest aan erger, is dat verschillende teams (zoals Renault en Red Bull) vorig seizoen met een gelijkaardig ontwerp naar de FIA zijn gestapt en toen zeiden ze dat het illegaal was maar nu is blijkbaar wel ineens legaal? Blijkbaar wisten ze het bij de FIA vorig seizoen zelf niet.

Comment

Moest elke team met zo'n diffusor komen is brawn gp en button en barrichello terug kansloos...
                                Dat Hamilton maar snel wordt voorzien van zo'n ding

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk Berichten
                                  Ik weet zo niet wat ik van de beslissing moet denken
                                  Waar ik mij het meest aan erger, is dat verschillende teams (zoals Renault en Red Bull) vorig seizoen met een gelijkaardig ontwerp naar de FIA zijn gestapt en toen zeiden ze dat het illegaal was maar nu is blijkbaar wel ineens legaal? Blijkbaar wisten ze het bij de FIA vorig seizoen zelf niet.
                                  Of het was weldegelijk illegaal .
                                  Nissan QQ driver.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                                    Moest elke team met zo'n diffusor komen is brawn gp en button en barrichello terug kansloos...
                                    Dat Hamilton maar snel wordt voorzien van zo'n ding
                                    Wie zegt dat? Hun voorsprong is niet enkel en alleen door de diffusor
                                    Het zal wel allemaal dichter op elkaar zitten natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
                                      Of het was weldegelijk illegaal .
                                      Je dacht toch niet echt dat de FIA ging toegeven dat ze eerder fout waren.
                                      Als ze die diffusors nu zouden legaal verklaart hebben ging hun geloofwaardigheid ineens nog lager dan ze al was.

Comment

Je dacht toch niet echt dat de FIA ging toegeven dat ze eerder fout waren?
                                        Als ze die diffusors nu illegaal zouden verklaard hebben ging hun geloofwaardigheid ineens nog lager zijn dan ze al was.
                                        Klinkt het zo al wat meer zoals je het in je hoofd zei?

Comment

Working...
                                        X