Toch spijtig dat Alonso geen KERS meer heeft
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Grote Prijs van China 2009
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk BerichtenToch spijtig dat Alonso geen KERS meer heeft
Comment
-
De gewichten:
1. Sebastian Vettel - 644,0 kg
2. Fernando Alonso - 637,0 kg
3. Mark Webber - 646,5 kg
4. Rubens Barrichello - 661,0 kg
5. Jenson Button - 659,0 kg
6. Jarno Trulli - 664,5 kg
7. Nico Rosberg - 650,6 kg
8. Kimi Raikkonen - 673,5 kg
9. Lewis Hamilton - 679,0 kg
10. Sebastien Buemi - 673,0 kg
11. Nick Heidfeld - 679,0 kg
12. Heikki Kovalainen - 697,0 kg
13. Felipe Massa - 690,0 kg
14. Kazuki Nakajima - 682,7 kg
15. Sebastien Bourdais - 690,0 kg
16. Nelson Piquet - 697,9 kg
17. Robert Kubica - 659,0 kg
18. Adrian Sutil - 648,0 kg
19. Timo Glock - 650,0 kg
20. Giancarlo Fisichella - 679,5 kg
De top-3 start op de zachte band, vandaar dat ze ook iets lichter staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sub-Zero Bekijk BerichtenHoezo spijtig? Dat systeem heeft precies meer nadelen (meer gewicht, slechte balans) dan voordelen... Zonder is de race puurder en eerlijker vind ik.
Op Sepang is hij immers van 10 naar 3 gegaan door zijn KERS-systeem.
maar dan had hij misschien inderdaad niet zo'n goede kwalificatie hebben kunnen rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenAlonso vindt bandenkeuze China ‘lachwekkend’
‘We kunnen net zo goed regenbanden gebruiken’
[16-04-2009] Fernando Alonso is niet te spreken over de bandenkeuze die Bridgestone heeft gemaakt voor de Grand Prix van China. Volgens de Spanjaard is de extra zachte compound die Bridgestone meeneemt naar Sjanghai totaal niet geschikt voor het circuit.
Tsss, dat doet niet echt de sportiviteit ten goede ... men noemt dat ook wel : overreglementering
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk BerichtenToch spijtig dat Alonso geen KERS meer heeft
'k snap niet echt wat dat in de F1 doet ... ofwel heeft iedereen dat, ofwel niemand, nu creeer je een wildgroei aan mogelijkheden. Op lange termijn zal het misschien duidelijk worden (indien die dingen ooit correct zullen werken), maar op dit moment is het wat ... euhm.
Als de FIA nu eens zou werken aan informatie-technieken : van elke wagen vermelden of ie KERS heeft of niet, op welke banden die rijden ... zelfs in 2009 moeten de commentatoren zitten "raden" wie er met welke banden rijdt, terwijl dat de FIA bij elke bandenwissel de info heeft over welke banden er van welke wagen gehaald worden, en welke erop gezet worden.
Het is duidelijk dat ze die info niet willen meedelen, kwestie van proberen "spanning" te creeren. Chaos is een juistere omschrijving.
Plus, niks doen is ook makkelijker, twee goede reden voor hun dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenDat van die banden is een loos argument want dat zie je nu als kijker ook door de groene rand die op de zijkant van de banden is gedrukt. De groene band is de zachte band FYI
- er is geen verband tussen het woord "groen" en "zacht", er is wel een verband tussen de vermelding "rijdt met zachte band" en "iemand die met een zachte band rijdt". Regen en intermediates hebben trouwens geen band, net zoals ten minste 1 type van de zachte banden
- secundo, de rijder in kwestie moet in beeld zijn (nog niet vaak gezien dat alle 22 wagens tegelijk in beeld zijn), ik wil weten wie er bvb. met inters of regenbanden rijdt
- tertio, zelfs als is de wagen "in beeld", dan ben je nog niet zeker dat je het kan zien, en die wagen kan op 20 seconden in de pits gaan, en met andere banden uitkomen, wat meestal buiten beeld gebeurt. Wagens die in de pits komen, worden trouwens ook niet vermeld op TV, enkel 10 ronden later, dat rijder X 2 maal in de pits geweest blijkt zijn ... euhm, OK, daarmee weet je veel.
Comment
-
Mja, enige moeite wordt er wel verwacht van de kijker. Ik vind dat net de fun van naar een GP te kijken; proberen er achter te komen wie op welke strategie zit enzovoort.
Anders kan je even goed gewoon naar teletekst kijken en op een samenvatting wachten. Ik vond dat vroeger zelfs overbodige informatie dat er achter elke coureur stond of ze met Bridgestone of Michelin reden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenMja, enige moeite wordt er wel verwacht van de kijker. Ik vind dat net de fun van naar een GP te kijken; proberen er achter te komen wie op welke strategie zit enzovoort.
Anders kan je even goed gewoon naar teletekst kijken en op een samenvatting wachten. Ik vond dat vroeger zelfs overbodige informatie dat er achter elke coureur stond of ze met Bridgestone of Michelin reden.
En 10 ronden later komen zeggen, hij reed met harde banden.
Naar dat soort commentaar luister ik liever niet, dat wil zeggen dat zijzelf ook geen deftige info hebben. Akkoord, het brengt ook een zeker spanning. Maar als je verder gaat in die richting, kan je ook zeggen :
Wie denk je rijdt er aan de leiding. Hmm, ik weet niet. Laten we wachten tot de finish, en dan vragen we het iemand wel. Er gaat een stuk van de spanning juist verloren vind ik, omdat niemand weet wat ie zou moeten weten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenZeker en vast, ideaal zou zijn dat je zelf kunt kiezen voor welke info op uw scherm komt ... probleem is dat met de moderne TV dat nog niet helemaal mogelijk is. Wat ik niet leuk vind is dat commentatoren zo een beetje zitten raden en gokken : rijdt Heidtfeld nu met zachte banden of niet ? Ja, ik denk van wel.
En 10 ronden later komen zeggen, hij reed met harde banden.
Naar dat soort commentaar luister ik liever niet, dat wil zeggen dat zijzelf ook geen deftige info hebben. Akkoord, het brengt ook een zeker spanning. Maar als je verder gaat in die richting, kan je ook zeggen :
Wie denk je rijdt er aan de leiding. Hmm, ik weet niet. Laten we wachten tot de finish, en dan vragen we het iemand wel. Er gaat een stuk van de spanning juist verloren vind ik, omdat niemand weet wat ie zou moeten weten.
dan weet gepas hoe moeilijk het is om dat te volgen.Nissan QQ driver.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk BerichtenLife al eens gaan zien,
dan weet gepas hoe moeilijk het is om dat te volgen.
In een tribune weet je idd. niks, kan je evengoed in een bos gaan zitten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten't is daarom dat ze van die grote schermen plaatsen naast het parcours, zodat je de race kan volgen.
In een tribune weet je idd. niks, kan je evengoed in een bos gaan zittenNissan QQ driver.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenZeker en vast, ideaal zou zijn dat je zelf kunt kiezen voor welke info op uw scherm komt ... probleem is dat met de moderne TV dat nog niet helemaal mogelijk is. Wat ik niet leuk vind is dat commentatoren zo een beetje zitten raden en gokken : rijdt Heidtfeld nu met zachte banden of niet ? Ja, ik denk van wel.
En 10 ronden later komen zeggen, hij reed met harde banden.
Naar dat soort commentaar luister ik liever niet, dat wil zeggen dat zijzelf ook geen deftige info hebben. Akkoord, het brengt ook een zeker spanning. Maar als je verder gaat in die richting, kan je ook zeggen :
Wie denk je rijdt er aan de leiding. Hmm, ik weet niet. Laten we wachten tot de finish, en dan vragen we het iemand wel. Er gaat een stuk van de spanning juist verloren vind ik, omdat niemand weet wat ie zou moeten weten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten(nog niet vaak gezien dat alle 22 wagens tegelijk in beeld zijn)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenZeker en vast, ideaal zou zijn dat je zelf kunt kiezen voor welke info op uw scherm komt ... probleem is dat met de moderne TV dat nog niet helemaal mogelijk is. Wat ik niet leuk vind is dat commentatoren zo een beetje zitten raden en gokken : rijdt Heidtfeld nu met zachte banden of niet ? Ja, ik denk van wel.
En 10 ronden later komen zeggen, hij reed met harde banden.
Naar dat soort commentaar luister ik liever niet, dat wil zeggen dat zijzelf ook geen deftige info hebben. Akkoord, het brengt ook een zeker spanning. Maar als je verder gaat in die richting, kan je ook zeggen :
Wie denk je rijdt er aan de leiding. Hmm, ik weet niet. Laten we wachten tot de finish, en dan vragen we het iemand wel. Er gaat een stuk van de spanning juist verloren vind ik, omdat niemand weet wat ie zou moeten weten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk BerichtenDaarom heb ik al een paar keer naar de spaanse televisie gekeken. Je verstaat er natuurlik niks van maar als ze beginnen te roepen als zot, is er iets belangrijk gebeurt. (of Fernando Alonso is in beeld gekomen).
Dan kan je beter gewoon het geluid uitzetten bij Canvas of zo.
Ik zou knettergek worden van dat Fefefefe Fefefe Fefefefefe Boutros Boutros Ghali Scorchio de hele tijd zonder er een snars van te begrijpen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenWTF
Dan kan je beter gewoon het geluid uitzetten bij Canvas of zo.
Ik zou knettergek worden van dat Fefefefe Fefefe Fefefefefe Boutros Boutros Ghali Scorchio de hele tijd zonder er een snars van te begrijpen.
Comment
Comment