Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rally Cross

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rally Cross

Beste forumleden,

Ik weet niet of ik hier wel op de juiste plaats zit, maar zou graag mijn driving skills wat willen bijsturen en dat op een betaalbare manier, ook voor de fun/hobby natuurlijk. Kwam ik dus via via terecht bij een soort rally cross voor amateurs die in 3 verschillende klassen is opgedeeld. Dat is hetgeen ik ervan weet, meer niet. Als dit tenminste al klopt ?

Graag had ik dus wat meer informatie gehad omtrent mijn onderwerp = rally cross.

-Wat zijn de vereisten ?
    -Hoe zit het met inschrijvingen ?
    -Heb je een ''race licentie'' nodig ?
    -Is er een speciale federatie voorzien ?
    -Welke soort wagens komen in aanmerking ? (heb al een goed voorbeeld gevonden denk 'k )
    -..

Veel vragen, hopelijk ook veel NUTTIGE en BRUIKBARE antwoorden/informatie.

Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
    Beste forumleden,

Ik weet niet of ik hier wel op de juiste plaats zit, maar zou graag mijn driving skills wat willen bijsturen en dat op een betaalbare manier, ook voor de fun/hobby natuurlijk. Kwam ik dus via via terecht bij een soort rally cross voor amateurs die in 3 verschillende klassen is opgedeeld. Dat is hetgeen ik ervan weet, meer niet. Als dit tenminste al klopt ?

Graag had ik dus wat meer informatie gehad omtrent mijn onderwerp = rally cross.

-Wat zijn de vereisten ?
    -Hoe zit het met inschrijvingen ?
    -Heb je een ''race licentie'' nodig ?
    -Is er een speciale federatie voorzien ?
    -Welke soort wagens komen in aanmerking ? (heb al een goed voorbeeld gevonden denk 'k )
    -..

Veel vragen, hopelijk ook veel NUTTIGE en BRUIKBARE antwoorden/informatie.
    Denk dat je het hebt over de VAS-Regionale Rallycross.

Reglement ( sport / technisch / standaard ) kan je hier bekijken.

Voor meer info moet je anders maar eens wat rondneuzen op de website van de VAS.

Regelmatig staan er ook rallycrosswagens te koop bij de zoekertjes, dus daar kan je ook eens een kijkje nemen; koopje doen. ( bv. op pagina 1 een bmw 528i voor € 1000 )

Bij specifieke vragen wil ik je anders wel naar de juiste mensen doorverwijzen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Beste Atenza,

Na wat googelen gisteren kwam ik onmidellijk uit op de VAS, 'vlaamse autosportfederatie'. Maar kan eerlijk gezegd maar weinig afleiden uit het reglement en consoorten.

Ik zoek de verschillende vormen van rallycross, die zich als amateur op weides en op afgesloten circuits (bv. het Duivelsbergcircuit) bevinden.

Ik zou samen met mijn beste kameraad een lichtjes omgebouwde wagen (rolkooi, 4-puntsgordel, ..) willen kopen en er samen wedstrijdjes mee mee gaan doen.

Wat moet ik hiervoor doen ?

Comment

Deze wagen interesseert mij bv. wel, voor welke soort klasse is dit geschikt ?

Ik zou er wel wat centen kunnen bij inpompen indien hij voor een bepaalde klasse nog wat extra ombouw vereist.

Uw gedacht ?

Comment

http://www.kapaza.be/Autos/BMW/16536...t_rolkooi.html

Deze wagen interesseert mij bv. wel, voor welke soort klasse is dit geschikt ?

Ik zou er wel wat centen kunnen bij inpompen indien hij voor een bepaalde klasse nog wat extra ombouw vereist.

Uw gedacht ?
          Klasse A = -1600 cc
          Klasse B = +1600 cc

Klasse C of Promo-klasse is eigenlijk de klasse voor beginners.
          De cilinderinhoud is vrij, max. 4 kleppen/cilinder tot 1600cc.
          Max. 2 kleppen/cilinder voor meer dan 1600cc.

In uw geval zou ik gaan voor de klasse C of eventueel B, maar daar zitten heel wat kleppers in, niet echt aan te raden als beginner.

Comment

Beste Atenza,

Na wat googelen gisteren kwam ik onmidellijk uit op de VAS, 'vlaamse autosportfederatie'. Maar kan eerlijk gezegd maar weinig afleiden uit het reglement en consoorten.

Ik zoek de verschillende vormen van rallycross, die zich als amateur op weides en op afgesloten circuits (bv. het Duivelsbergcircuit) bevinden.

Ik zou samen met mijn beste kameraad een lichtjes omgebouwde wagen (rolkooi, 4-puntsgordel, ..) willen kopen en er samen wedstrijdjes mee mee gaan doen.

Wat moet ik hiervoor doen ?
            Verschillende vormen zijn er niet, alleen 3 verschillende klasse, volgens cilinderinhoud.

Eerst eens het technisch reglement eens goed lezen.
            Beter ineens alles volgens de regeltjes bouwen, dan achteraf dubbele kosten te maken.

Voor extra uitleg ivm de technische kant kan je beter ineens contact opnemen met de technische raadgever voor de rallycross. willy.bulen@itsbulen.be
            Hij kan je uitleggen wat kan, mag, waar je speciaal moet op letten, enz...

Voor de rest is het kwestie van een vergunning rallycross ( € 60 ) aan te vragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
              Verschillende vormen zijn er niet, alleen 3 verschillende klasse, volgens cilinderinhoud.

Eerst eens het technisch reglement eens goed lezen.
              Beter ineens alles volgens de regeltjes bouwen, dan achteraf dubbele kosten te maken.

Voor extra uitleg ivm de technische kant kan je beter ineens contact opnemen met de technische raadgever voor de rallycross. willy.bulen@itsbulen.be
              Hij kan je uitleggen wat kan, mag, waar je speciaal moet op letten, enz...

Voor de rest is het kwestie van een vergunning rallycross ( € 60 ) aan te vragen.
              Waar kan ik die vergunning aanvragen ?

Is er ook een vorm van estafette - rallycross waarbij 2 chauffeurs afwisselend 1 wagen mogen gebruiken ?

Is dat soms ook gewoon op weilanden/akkers ? Of steeds op afgesloten circuits ?

Wanneer en waar is de eerstvolgende promotie (klasse C) wedstrijd ? Kan ik mij daar nog voor inschrijven en zou die bmw daar goed voor zijn ?

Thanks

Comment

Waar kan ik die vergunning aanvragen ?

Is er ook een vorm van estafette - rallycross waarbij 2 chauffeurs afwisselend 1 wagen mogen gebruiken ?

Is dat soms ook gewoon op weilanden/akkers ? Of steeds op afgesloten circuits ?

Wanneer en waar is de eerstvolgende promotie (klasse C) wedstrijd ? Kan ik mij daar nog voor inschrijven en zou die bmw daar goed voor zijn ?

Thanks
                In telegramstijl de procedure voor aanvraag-vergunning: aansluiten bij renstal - aanvraagformulier en medisch formulier vragen - gedeeltelijk zelf invullen en laten invullen door VAS-erkende dokter - formulier laten afstempelen door renstal - heel de boel opsturen naar provinciaal verantwoordelijke - je krijgt dan een voorlopige waarmee je mag rijden - achteraf krijg je van de regionale verantwoordelijke ( den deze ) een definitieve vergunning.

2 personen met één en dezelfde wagen dat gaat / mag niet bij de rallycross.
                Anders moet je maar komen slalomrijden, daar mag je met 4 personen dezelfde wagen gebruiken.

VAS-Rallycross is op Duivelsbergcircuit-Maasmechelen en Glosso-Arendonk, dus steeds op afgesloten parkoers.

Inschrijven kan steeds tot op de dag zelf, moet niet vooraf.

Comment

Working...
                X