Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik meen mij te herinneren ooit eens ergens gelezen te hebben dat een F1 bolide zo'n 80 tot 100l/100km verbuikt.
Als je kijkt naar de lijst hierboven, zie je dat ze ongeveer 3,5 liter/lap verbruiken. Als je dan weet dat het circuit 5,4 km lang is, zit je aan 65 liter/100 km (als mijn berekeningen kloppen.)
Ja maar toch. Vorig jaar stonden ze met evenveel fuel aan boord toch hoger tijdens de qualifs!
Ja, daar heb je gelijk in, de groep vooraan is veel breder geworden!
Maar zoals sommige media Ferrari al afschrijven vind ik erover.
En ze moeten nog met hun grote update komen.
Als vandaag alles heel blijft kan het podium wel eens dichtbij komen.
Ja, daar heb je gelijk in, de groep vooraan is veel breder geworden!
Maar zoals sommige media Ferrari al afschrijven vind ik erover.
En ze moeten nog met hun grote update komen.
Als vandaag alles heel blijft kan het podium wel eens dichtbij komen.
Ferrari wordt inderdaad hard behanld in sommige media. Maar misschien is dat niet altijd onterecht. We zijn al 3 GP's ver en er is nog niks van resultaat! Als de top van de voorbije 3 GP's wat stabiel blijft, kunnen ze het kampioenschap misschien al op hun buik schrijven.
Echt jammer dat ze door klunsigheid, slechte strategieën en onbetrouwbaarheid nu al zo'n achterstand hebben opgelopen. Hebben ze dan niks bijgeleerd van de gouden tijden met Schumacher, Todd en Brawn?
Als je kijkt naar de lijst hierboven, zie je dat ze ongeveer 3,5 liter/lap verbruiken. Als je dan weet dat het circuit 5,4 km lang is, zit je aan 65 liter/100 km (als mijn berekeningen kloppen.)
Valt al bij al nog mee, ik had meer verwacht.
Even zien he, voor Bahrein:
57 ronden
5412 meter/ronde
totaal : 308,238 km
Tegen 65 liter/100km komt dat op : 200,3547 liter
en dus idd. 3,51 liter/ronde
Tegen 80liter/100km komt dat op : 246,590 liter
en dus 4,32 liter/ronde
En tegen 100 liter/100km : 308.238 liter
of : 5,4 liter/ronde
Indien een liter brandtof 0.75 kg/liter weegt, heb je iets van respectievelijk 2,5 en 3 en 4 kg per ronde
Toch wel serieuse verschillen qua gewicht, eigenlijk. Dacht dat dat minder was ...
Even zien he, voor Bahrein:
57 ronden
5412 meter/ronde
totaal : 308,238 km
Tegen 65 liter/100km komt dat op : 200,3547 liter
en dus idd. 3,51 liter/ronde
Tegen 80liter/100km komt dat op : 246,590 liter
en dus 4,32 liter/ronde
En tegen 100 liter/100km : 308.238 liter
of : 5,4 liter/ronde
Indien een liter brandtof 0.75 kg/liter weegt, heb je iets van respectievelijk 2,5 en 3 en 4 kg per ronde
Toch wel serieuse verschillen qua gewicht, eigenlijk. Dacht dat dat minder was ...
Er zijn volgens mij nog andere variabelen. zoals rijstijl van de rijder, motor(sommige verbruiken iets meer dan anderen), gewicht van de wagen, ...
Om een nauwkeurige schatting te kunnen doen moet je dus met veel meer rekening houden.
Als Toyota nu niet wint weet ik ook niet wat er met dat team aan de hand is .
Ze hebben een groot budget en draaien al jaren mee misschien dat een overwinning voor een boost in het team kan zorgen .
Wat me ook opvalt is dat Brawn GP het steeds moeilijker krijgt .
Ferrari wordt inderdaad hard behanld in sommige media. Maar misschien is dat niet altijd onterecht. We zijn al 3 GP's ver en er is nog niks van resultaat! Als de top van de voorbije 3 GP's wat stabiel blijft, kunnen ze het kampioenschap misschien al op hun buik schrijven.
Echt jammer dat ze door klunsigheid, slechte strategieën en onbetrouwbaarheid nu al zo'n achterstand hebben opgelopen. Hebben ze dan niks bijgeleerd van de gouden tijden met Schumacher, Todd en Brawn?
Ze hebben spijtig genoeg veel fouten gemaakt, die ze een 3 jaar terug zeker niet zouden maken.
Het enigste dat telt is idd resultaat, en dat is volledig hun eigen schuld
Hopelijk de race van de ommezwaai en dan uitzien naar Europa en de vernieuwde wagen.
Comment