Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Bahrein 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De eeste zeven staan dus op softe banden.
    Word dus spanned, hoppen dat Alonso als derde door de eerste bocht komt.
    Nissan QQ driver.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
      De eeste zeven staan dus op softe banden.
      Word dus spanned, hoppen dat Alonso als derde door de eerste bocht komt.
      Dat is zo gek nog niet trouwens , met die KERS. Hamilton en Alonso gaan volgens mij zeker 1 of 2 plaatsen pakken bij de start.

Comment

Wat een ontgoocheling weer van Ferrari en BMW.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
          Hoeveel kg verstoken ze daar per lap?
          Ik meen mij te herinneren ooit eens ergens gelezen te hebben dat een F1 bolide zo'n 80 tot 100l/100km verbuikt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
            Ik meen mij te herinneren ooit eens ergens gelezen te hebben dat een F1 bolide zo'n 80 tot 100l/100km verbuikt.
            Als je kijkt naar de lijst hierboven, zie je dat ze ongeveer 3,5 liter/lap verbruiken. Als je dan weet dat het circuit 5,4 km lang is, zit je aan 65 liter/100 km (als mijn berekeningen kloppen.)

Valt al bij al nog mee, ik had meer verwacht.

Comment

Het is 3,5kg per lap, of ongeveer 5 liter..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
              cc

Comment

Er is wel iets mis met die berekening van het aantal laps, de zwaardere wagens verbruiken minder per lap dan de lichtere..

Ik denk dat deze beter kloppen:

BBC SPORT'S FUEL-ADJUSTED GRID (with projected race first pit stops*)
                1 Trulli (lap 13)
                2 Vettel (lap 17)
                3 Button (lap 15)
                4 Glock (lap 11)
                5 Hamilton (lap 15)
                6 Barrichello (lap 13)
                7 Massa (lap 20)
                8 Rosberg (lap 21)
                9 Alonso (lap 14)
                10 Raikkonen (lap 22)

cc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
                  Het is 3,5kg per lap, of ongeveer 5 liter..
                  Dan zitten ze toch boven de 600 kg zonder benzine?

Comment

Ongeveer 605kg ja..

cc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                      Wat een ontgoocheling weer van Ferrari en BMW.
                      BMW ok, maar heb je al eens naar de fuelloads van Ferrari gezien.
                      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                        BMW ok, maar heb je al eens naar de fuelloads van Ferrari gezien.
                        Ja maar toch. Vorig jaar stonden ze met evenveel fuel aan boord toch hoger tijdens de qualifs!

Comment

Ja maar toch. Vorig jaar stonden ze met evenveel fuel aan boord toch hoger tijdens de qualifs!
                          Ja, daar heb je gelijk in, de groep vooraan is veel breder geworden!
                          Maar zoals sommige media Ferrari al afschrijven vind ik erover.
                          En ze moeten nog met hun grote update komen.
                          Als vandaag alles heel blijft kan het podium wel eens dichtbij komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                            Ja, daar heb je gelijk in, de groep vooraan is veel breder geworden!
                            Maar zoals sommige media Ferrari al afschrijven vind ik erover.
                            En ze moeten nog met hun grote update komen.
                            Als vandaag alles heel blijft kan het podium wel eens dichtbij komen.
                            Ferrari wordt inderdaad hard behanld in sommige media. Maar misschien is dat niet altijd onterecht. We zijn al 3 GP's ver en er is nog niks van resultaat! Als de top van de voorbije 3 GP's wat stabiel blijft, kunnen ze het kampioenschap misschien al op hun buik schrijven.

Echt jammer dat ze door klunsigheid, slechte strategieën en onbetrouwbaarheid nu al zo'n achterstand hebben opgelopen. Hebben ze dan niks bijgeleerd van de gouden tijden met Schumacher, Todd en Brawn?

Comment

De McLarens zijn ofwel beter geworden, ofwel kan Hamilton (en Kovalainen in minder mate) toch heel veel halen uit een "slechte" auto.
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                                Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                Als je kijkt naar de lijst hierboven, zie je dat ze ongeveer 3,5 liter/lap verbruiken. Als je dan weet dat het circuit 5,4 km lang is, zit je aan 65 liter/100 km (als mijn berekeningen kloppen.)

Valt al bij al nog mee, ik had meer verwacht.
                                Even zien he, voor Bahrein:
                                57 ronden
                                5412 meter/ronde
                                totaal : 308,238 km

Tegen 65 liter/100km komt dat op : 200,3547 liter
                                en dus idd. 3,51 liter/ronde

Tegen 80liter/100km komt dat op : 246,590 liter
                                en dus 4,32 liter/ronde

En tegen 100 liter/100km : 308.238 liter
                                of : 5,4 liter/ronde

Indien een liter brandtof 0.75 kg/liter weegt, heb je iets van respectievelijk 2,5 en 3 en 4 kg per ronde
                                Toch wel serieuse verschillen qua gewicht, eigenlijk. Dacht dat dat minder was ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                  Even zien he, voor Bahrein:
                                  57 ronden
                                  5412 meter/ronde
                                  totaal : 308,238 km

Tegen 65 liter/100km komt dat op : 200,3547 liter
                                  en dus idd. 3,51 liter/ronde

Tegen 80liter/100km komt dat op : 246,590 liter
                                  en dus 4,32 liter/ronde

En tegen 100 liter/100km : 308.238 liter
                                  of : 5,4 liter/ronde

Indien een liter brandtof 0.75 kg/liter weegt, heb je iets van respectievelijk 2,5 en 3 en 4 kg per ronde
                                  Toch wel serieuse verschillen qua gewicht, eigenlijk. Dacht dat dat minder was ...
                                  Er zijn volgens mij nog andere variabelen. zoals rijstijl van de rijder, motor(sommige verbruiken iets meer dan anderen), gewicht van de wagen, ...

Om een nauwkeurige schatting te kunnen doen moet je dus met veel meer rekening houden.

Comment

Als Toyota nu niet wint weet ik ook niet wat er met dat team aan de hand is .
                                    Ze hebben een groot budget en draaien al jaren mee misschien dat een overwinning voor een boost in het team kan zorgen .
                                    Wat me ook opvalt is dat Brawn GP het steeds moeilijker krijgt .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk Berichten
                                      Er zijn volgens mij nog andere variabelen. zoals rijstijl van de rijder,
                                      Yep, als ie in de file staat, gaat het verbruik de hoogte in

Comment

Jammer, 't is niet in de regen te doen...

Comment

Ferrari wordt inderdaad hard behanld in sommige media. Maar misschien is dat niet altijd onterecht. We zijn al 3 GP's ver en er is nog niks van resultaat! Als de top van de voorbije 3 GP's wat stabiel blijft, kunnen ze het kampioenschap misschien al op hun buik schrijven.

Echt jammer dat ze door klunsigheid, slechte strategieën en onbetrouwbaarheid nu al zo'n achterstand hebben opgelopen. Hebben ze dan niks bijgeleerd van de gouden tijden met Schumacher, Todd en Brawn?
                                          Ze hebben spijtig genoeg veel fouten gemaakt, die ze een 3 jaar terug zeker niet zouden maken.
                                          Het enigste dat telt is idd resultaat, en dat is volledig hun eigen schuld
                                          Hopelijk de race van de ommezwaai en dan uitzien naar Europa en de vernieuwde wagen.

Comment

Working...
                                          X