Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Bahrein 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Brokken van een Williams BMW

Comment

Massa heeft ook schade vooraan...

Comment

Mooie race!

Button zet zijn kampioenschapsambities nu echt wel kracht bij

Wat is het verschil tussen een tandenstoker en Scuderia Ferrari?
        - een tandenstoker heeft meer punten
        Achterhaald mopje nu
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Bekijk Berichten
          Brokken van een Williams BMW
          Een wat? Jij loopt nog jaren denk ik.

Comment

Wordt Kubica nu gestraft?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
              Een wat? Jij loopt nog jaren denk ik.
              Dat moet dus wrs williams toyota zijn en ik betwijfel of die echt schade had. Ze willen waarschijnlijk gewoon een nieuwe versnellingsbak voor Spanje.

Comment

Nog eens een propere taktische race, en in den droge, 't is ne keer iets anders ...

Knap van Button, ze hebben het bij Brawn allemaal goed in orde voor mogelijks een seizoen waar ze elke race om podiumplaatsen kunnen strijden. Wat me enigszins verwondert is dat ze nog steeds zonder extra sponsors rijden ! Barrichello maakte zich nogal druk om een of andere trage rijder, in een gevecht om positie. Ja Rubens, dit is autoracen he, af en toe rijden er wagens op het circuit. Toyota een beetje ontgoochelend, aangezien ze een fantastische 1-2 in de qualificatie, hebben omgezet naar iets dat toch wel minder indrukwekkend is. Glock was goed begonnen, maar gleed daarna af, zonder duidelijke reden. Desalniettemin, een podium, je mag niet klagen ook niet. Red Bull laten zich ook weer eens zien, en met een tweede plaats ... blijft indrukwekkend. Webber daarentegen reed een anonieme race. McLaren laat dan weer wat vooruitgang zien, met een 4de plaats voor Hamilton ... gezien de omstandigheden, een goed resultaat. Op geen enkel moment een bedreiging vormen voor om het even wie, lijkt het wel. Maar het kan slechter, Ferrari ziet 1 wagen op een ronde gereden worden, en Kimi zorgt voor de eerste punten voor Ferrari dit jaar. Niet zeker of Ferrari dit resultaat als positief bekijkt ... Renault was een beetje aan het prutsen, vooral Piquet (weeral). Maar het kan erger : BMW Sauber kwam binnen als laatste ... en voorlaatste, van de wagens die nog in race waren. Williams leverde de enige uitvaller in de race (oliedruk, voor Nakajima), Force India deed zijn normale ding, Fisichella had een kleine aanrijding met Massa, en STR kan weer zeggen dat het een Ferrari achter zich kan houden, dat zal ook niet lang meer duren.

Was het bij Massa, die problemen had met KERS ? Er was sprake van dat ie het systeem niet gebruikte, maar waarom en hoe ... weet iemand daar iets van ? Moet wel klote zijn, dat systeem aan boord, en dan niet kunnen gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk Berichten
                  Dat moet dus wrs williams toyota zijn en ik betwijfel of die echt schade had. Ze willen waarschijnlijk gewoon een nieuwe versnellingsbak voor Spanje.
                  Ik denk dat hij BMW-Sauber bedoelde want die hadden schade in de 1ste bocht.

Comment

in het begin was de race wel leuk om te zien. daarna niet veel soeps meer. enkele manouvres in het achterveld nog. ik had graag barichello nog wat zien forceren in die laatste ronden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk Berichten
                      Op de manier dat het reglement opgesteld is, is dat wel een beetje zoeken achter dergelijke omstandigheden. Moesten ze nu zeggen : per seizoen mag je X aantal motoren, en X aantal versnellingsbakken inzetten (waar je die X ergens wel moet bepalen uiteraard), dan druk je OOK de kosten, omwille van niet elke race 12 motoren per team kapot te rijden, maar je vermijdt die onnozole argumentatie ... "ja, maar wij hebben nu een kapotte v-bak, kijk maar", en iedereen (FIA, maar ook de andere teams), moeten dan Dedecker-gewijs, een prive-detective inzetten, om te zien of dat wel klopt.

Waar ben je dan mee bezig ? Het zou me overgens niet verwonderen dat er gevraagd wordt aan een rijder om een motor of een v-bak kapot te rijden, opdat ze dan een nieuwe kunnen plaatsen. Dat is de kar voor het paard spannen he ...

Comment

Ik vind het ook best wel dwaas dat ze niet eens de versnellingsbakverhoudingen mogen veranderen. Wat is hier eigenlijk de reden voor?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                          Ik vind het ook best wel dwaas dat ze niet eens de versnellingsbakverhoudingen mogen veranderen. Wat is hier eigenlijk de reden voor?
                          Gewoon, onnozele en onlogische reglementen hebben ... sommige mensen zijn daar sterk in. Sebiet mogen ze de race maar in 2 - naar eigen keuze te kiezen - versnellingen rijden. Of enkel met helmen die blauw en rood gekleurd zijn ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                            Gewoon, onnozele en onlogische reglementen hebben ... sommige mensen zijn daar sterk in. Sebiet mogen ze de race maar in 2 - naar eigen keuze te kiezen - versnellingen rijden. Of enkel met helmen die blauw en rood gekleurd zijn ...
                            Zoals met die bandenwissels. Ook kompleet belachelijk dat ze 2 soorten moeten gebruiken.

Comment

Leuke race, bleef nog best spannend tot het einde.

Button die kan profiteren van het tragere wedstrijdritme van Toyota en Vettel die wordt opgehouden.

Hamilton heeft duidelijk aansluiting gevonden bij de top. En Raikkonen heeft een solide race gereden en Ferrari eindelijk wat punten gegeven.

Zou Massa gestraft worden omdat hij Fisichella daar in de flank ramt?

Comment

Mooie strategische race vandaag.

Mooi van Button en Vettel en ja ik vind het ook beresterk wat Hamilton gepresteerd heeft...

Over 2 weken Europa en dan verwacht ik dat Ferrari en McLaren terug met topwagens aan de start komt of het seizoen zal er hopeloos uitzien...

Een voorzichtige voorspelling van de wereldkampioen dit jaar, gaat mijn inzien, Button, Vettel of Hamilton zijn

Comment

Zeer mooie race.
                                  Brawn heeft nog eens laten zien dat hij een meesterstrateeg is, Barichello haalt toch het niveau van Button niet.
                                  Vettel toch weeral mooi op het podium.
                                  Trulli deed het niet slecht maar had waarschijnlijk toch op meer gehoopt.
                                  Hamilton zeer goed, van Kovaleinen had ik toch iets meer verwacht.
                                  Raikkonen ook zeer goede, solide race.
                                  Alonso was teleurstellend en Piquet staat maar 2 plaatsen verder (al ligt dat eerder aan de prestatie van Alonso).
                                  Ook Rosberg slaagt er maar niet om de goede tijden tijdens de vrije trainingen om te zetten naar een goed raceresultaat.

Ik kijk al enorm uit naar Spanje waar veel teams met grote updates gaan komen. Zou BrawnGP zijn supprematie nog altijd behouden en wat doen Ferrari/McLaren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                    Zou Massa gestraft worden omdat hij Fisichella daar in de flank ramt?
                                    Zou dat maneuver nog es moeten zien ... maar Massa maakte zich wel heel druk, weeral.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                      Zoals met die bandenwissels. Ook kompleet belachelijk dat ze 2 soorten moeten gebruiken.
                                      Ik vraag me echt af wat de feedback is tussen de bedenkers van die regels, en de teamchefs/piloten. Ik kan me moeilijk inbeelden dat die piloten staan te springen voor die regeltjes.

Zoals met die nieuwe spoilers. Ik ben akkoord dat die breder zijn, en meer druk genereren, goed ... maar : die dingen steken enorm uit ! Bij het minste is er schade aan die dingen. Het hoort al bij een standaard pitstop : nieuwe banden, wat benzine, en een nieuwe voorspoiler.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                        Of iedereen met 'Heil Ecclestone' op de zijkant van de wagen

Comment

Raikkonen heeft Ferrari nog maar eens opgeroepen om de wagen verder te ontwikkelen: "Ik ben blij dat ik punten heb kunnen verzamelen maar over de prestaties van de wagen kan ik niet tevreden zijn. Ik zit al te lang in de F1 om nog blij te worden van een zesde plaats. We moeten verbeteren."

Comment

Working...
                                          X