Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Monaco 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
    Als ze nog een plekje vrijhebben...
    Hebt zelf ook al gevr maar helaas niet

Comment

Trulli niet vergeten op een circuit als Monaco. Hij heeft in het verleden bewezen hier toch iets extra's te kunnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk Berichten
        Zelfs in zijn beginjaren maakte Senna geen fouten, misschien eens een enkel maar zeker niet regelmatig, in tegenstelling tot Hamilton.
        Hebt gij de beginjaren van Senna meegemaakt? Neen, dus ik ben eerder geneigd om iemand te geloven die dat wel heeft meegemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
          Dat zal de toekomst wel uitwijzen

Mijn nonk zegt dat Hamilton de voorbije 2 seizoenen heel veel trekjes vertoonde van Senna in zijn beginjaren: razendsnel, maar ook dikwijls onverstandig en regelmatig een ontzettend domme fout.

Ik denk trouwens ook dat velen Button onderschatten. Hij heeft nooit echt het materiaal gehad om vooraan mee te strijden (behalve dat 1 seizoen met BAR, wat eigenlijk een subtopper was)
          Klein verschilletje: Senna zat dan ook niet in een topteam. Zeker niet, Toleman was vrijwel het slechtste team.

Comment

Er hangt hier inderdaad veel af van de stuurmanskunsten, maar veel downforce heb je hier ook nodig.

De wagens rijden hier allemaal met bijna maximum downforce.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
              Euh, algemeen wordt Hamilton hoger ingeschat dan Button. Button is geen slechte coureur, verre van. Maar om hem nu in het lijstje van Fangio, Villeneuve, Prost, Senna, Schumacher, Hamilton, ... te plaatsen ? Je hebt 'goede' en 'steengoede' coureurs.
              Button is toch wel een talent vind ik

Maar hopelijk wint Vettel, om wat spanning in het kampioenschap te houden.

Comment

Monaco is, nog meer dan Spa, een circuit waarop de kunsten van de coureur belangrijker zijn dan het potentieel van de wagen. Hamilton kan toch nog altijd wel een pak beter sturen dan Button, me dunkt.

Bovendien zijn hier geen hogesnelheidsbochten, zodat het 'probleem' van de McLaren minder een rol speelt.

De dubbele diffuser is hier ook minder belangrijk. En da's dan weer in het voordeel van Red Bull.

Watch Vettel, Rosberg en Hamilton ...
                Hamilton is in mijn ogen een van diegenen die je aan uw lager gepost lijstje mag toevoegen. Hij bezit gewoon de intrensieke snelheid .

Maar ik ben't niet volledig akkoord met je mening over Button : Vrijwel elke teamgenoot waarmee hij gereden heeft, reed en rijdt hij nog steeds zoek. Bij BAR-Honda was hij sneller dan Villeneuve, sla er de stats maar eens op na. Volgens mij hoort hij evenwel niet thuis in uw lijstje, zoals je zelf aangeeft, maar dan eerder omdat 'ie pech gehad heeft bij teamkeuzes. Vergeet niet dat Button weet wat het is om wagens voor je te hebben, beter dan Hamilton, die de voorbije twee jaar quasi altijd aan de top rondreed. Als Hamilton P1 start en goed vertrekt, zie ik hem misschien winnen. Als hij in midfield vertrekt, zie ik hem een fout begaan. Eentje die Button minder snel zal maken volgens mij (ervaring, weten wat het is om achter iemand te blijven rijden..).

Bovenal, als Hamilton wint, doet Button zeker geen slechte zaak 'gewoon' vooraan het veld te eindigen. Hoewel het nog vroeg is, zie ik hem wel als titelkandidaat. Soms moet je dan gewoon op safe spelen.

Wat denk jij eigenlijk, maakt Button kans op de titel?
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                  Button is toch wel een talent vind ik
                  Zoals gezegd: er zijn 'goede' en 'steengoede' coureurs. Button valt bij mij onder die eerste categorie, net als bvb Kubica en Massa. Let op, daar wil ik niet mee zeggen dat Button of Kubica of Massa niet hard kunnen rijden. Maar ik schat Hamilton, en ook Alonso, iets hoger in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                    Hamilton is in mijn ogen een van diegenen die je aan uw lager gepost lijstje mag toevoegen. Hij bezit gewoon de intrensieke snelheid .

Maar ik ben't niet volledig akkoord met je mening over Button : Vrijwel elke teamgenoot waarmee hij gereden heeft, reed en rijdt hij nog steeds zoek. Bij BAR-Honda was hij sneller dan Villeneuve, sla er de stats maar eens op na. Volgens mij hoort hij evenwel niet thuis in uw lijstje, zoals je zelf aangeeft, maar dan eerder omdat 'ie pech gehad heeft bij teamkeuzes. Vergeet niet dat Button weet wat het is om wagens voor je te hebben, beter dan Hamilton, die de voorbije twee jaar quasi altijd aan de top rondreed. Als Hamilton P1 start en goed vertrekt, zie ik hem misschien winnen. Als hij in midfield vertrekt, zie ik hem een fout begaan. Eentje die Button minder snel zal maken volgens mij (ervaring, weten wat het is om achter iemand te blijven rijden..).

Bovenal, als Hamilton wint, doet Button zeker geen slechte zaak 'gewoon' vooraan het veld te eindigen. Hoewel het nog vroeg is, zie ik hem wel als titelkandidaat. Soms moet je dan gewoon op safe spelen.
                    Ook hier: ik ontken niet dat Button een talent is. En je hebt gelijk als je zegt dat hij de verkeerde teamkeuze(s) heeft gemaakt. Alesi heeft dat bvb ook gedaan.

Overigens lijkt mij Button ook een iets aangename persoon dan Hamilton, maar dat doet er nu weinig toe.

Wat denk jij eigenlijk, maakt Button kans op de titel?
                    Ja. Button zou een waardige kampioen zijn. Net als Kubica of Massa dat ook zou zijn. Ik gun het hem ook. Maar ik verwacht nog veel van Vettel. Red Bull heeft een groter budget en kan dus sneller doorontwikkelen. Binnenkort introduceren ze ook een dubbele diffuser, wat me doet vermoeden dat tegen de helft van 't seizoen de Red Bull het beste chassis zal zijn. En niet te vergeten: sinds kort weten ze wat het is om te winnen ...

Eén ding is zeker: een kans als deze krijgt Button nooit meer.

Comment

Kijk er al naar uit. Samen met Spa is dit meestal één van de smaakmakendste races van het seizoen.

Iemand een idee wat een "ticketje" kost daar? Zou wel es fijn zijn voor een citytrip
                      ticketje ginder ligt in dezelfde prijsorde van francorchamps

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                        ticketje ginder ligt in dezelfde prijsorde van francorchamps
                        Het hotel/verblijf zal dan wss de grootste kost zijn? Mag je dan zomaar binnen in Monaco?

Comment

Het hotel/verblijf zal dan wss de grootste kost zijn? Mag je dan zomaar binnen in Monaco?
                          tuurlijk mag je er zomaar binnen, en ik verblijf steeds in Nice, da's zo'n 20 km van monaco maar je hebt een perfecte treinverbinding die u tot bijna aan uw tribune brengt, de prijzen voor eten en verblijf zijn vergelijkbaar met hier aan onze kust, je kunt het natuurlijk zo decadent maken zoals jezelf wil hé, maar 't is echt een aanrader, gans monte carlo is een en al F1 , moet je zeker eens doen

Comment

Ook hier: ik ontken niet dat Button een talent is. En je hebt gelijk als je zegt dat hij de verkeerde teamkeuze(s) heeft gemaakt. Alesi heeft dat bvb ook gedaan.

Overigens lijkt mij Button ook een iets aangename persoon dan Hamilton, maar dat doet er nu weinig toe.

Ja. Button zou een waardige kampioen zijn. Net als Kubica of Massa dat ook zou zijn. Ik gun het hem ook. Maar ik verwacht nog veel van Vettel. Red Bull heeft een groter budget en kan dus sneller doorontwikkelen. Binnenkort introduceren ze ook een dubbele diffuser, wat me doet vermoeden dat tegen de helft van 't seizoen de Red Bull het beste chassis zal zijn. En niet te vergeten: sinds kort weten ze wat het is om te winnen ...

Eén ding is zeker: een kans als deze krijgt Button nooit meer.

Na die vier overzeese (wat 'n raar woord ) maakte ik de volgende bedenking : als Brawn in Europa nog steeds vooraan staat, na alle (interim)updates, maken ze een goede kans om Button tot het einde te laten meestrijden. En hij won in Barcelona. Als Button nog één of twee races kan winnen, moet hij in de andere races eigenlijk niets anders doen dan op het podium eindigen en slim rijden, t.t.z. de (weinige) foutjes die Vettel (waarschijnlijk) zal maken, afstraffen.

Niet vergeten, Button heeft 'n vrij serieuze voorsprong, en met het huidige systeem wordt constant rijden beloond. Té hard zelfs, vind ik.

'T zou allesinds fantastisch zijn voor de F1. Nu hopen dat alle teams een compromis vinden met de FIA-FOTA en dat er effectief 'n paar entries van nieuwe teams komen, en we hebben misschien F1 zoals de jaren 80-90.
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

tuurlijk mag je er zomaar binnen, en ik verblijf steeds in Nice, da's zo'n 20 km van monaco maar je hebt een perfecte treinverbinding die u tot bijna aan uw tribune brengt, de prijzen voor eten en verblijf zijn vergelijkbaar met hier aan onze kust, je kunt het natuurlijk zo decadent maken zoals jezelf wil hé, maar 't is echt een aanrader, gans monte carlo is een en al F1 , moet je zeker eens doen
                              Oke, bedankt voor de informatie . Dan staat dit event op mijn To Do list voor volgend jaar.

Comment

Hamilton kan toch nog altijd wel een pak beter sturen dan Button, me dunkt.

Hoe weet gij dat? Omdat Hamilton een team gelijk als Schumacher rond hem heeft? Dat ze zijn schoenvetertjes helpen toe te doen al heel zijn leven lang?
                                Zet Hamilton in de positie van Button 5jaar geleden en hij zal er niet veel meer van gebakt hebben wss.

Btw: Monaco vorig jaar. Hamilton had wel veel geluk toen hij daar te wijd ging en zijn wiel beschadigde. En dat gebeurde juist op 5m van de pit entry...
                                Had dat wat verder gebeurd: bye bye overwinning Hamilton.
                                Exact mijn mening

Euh, algemeen wordt Hamilton hoger ingeschat dan Button. Button is geen slechte coureur, verre van. Maar om hem nu in het lijstje van Fangio, Villeneuve, Prost, Senna, Schumacher, Hamilton, ... te plaatsen ? Je hebt 'goede' en 'steengoede' coureurs.
                                Hamilton is direct in een topteam gestart. Button is in een Williams begonnen die net uit het diepste dal kwam in 10 jaar.
                                Button heeft zijn teamgenoot in quasi elke race overklast. Hamilton kreeg toch dikwijls eens een veeg om de oren van Alonso.

Je moet mensen niet beoordelen op algemene resultaten. You've got to think outside the box from time to time.

Hamilton heeft van de 2 wel de mooiste carrierekansen gehad en dat is eigenlijk het enige waarvan je zeker kan zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten

Exact mijn mening

Hamilton is direct in een topteam gestart. Button is in een Williams begonnen die net uit het diepste dal kwam in 10 jaar.
                                  Button heeft zijn teamgenoot in quasi elke race overklast. Hamilton kreeg toch dikwijls eens een veeg om de oren van Alonso.

Je moet mensen niet beoordelen op algemene resultaten. You've got to think outside the box from time to time.

Hamilton heeft van de 2 wel de mooiste carrierekansen gehad en dat is eigenlijk het enige waarvan je zeker kan zijn.
                                  Gebeurde toch niet vaak. En dan nog , 2voudig WK vs debutant, het zou maar erg zijn als Alonso altijd trager was dan Hamilton.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
                                    Hebt gij de beginjaren van Senna meegemaakt? Neen, dus ik ben eerder geneigd om iemand te geloven die dat wel heeft meegemaakt.
                                    Ik heb elke race gezien op de jaaroverzichten Iemand die het allemaal 20 jaar geleden zag gebeuren...ook niet echt recent

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
                                      Gebeurde toch niet vaak. En dan nog , 2voudig WK vs debutant, het zou maar erg zijn als Alonso altijd trager was dan Hamilton.
                                      Int begin toch, opt einde was Alonso al lang niet meer Mclaren's lieveling.

Alonso heeft al wereldkampioen kunnen worden met een wagen die niet de beste van het veld was.

Comment

heeft niks met de grote prijs van Monaco te maken mijn vraag , maar ik arriveer dinsdag 26/05 in Monaco ...
                                        zou alles daar dan al opgekuist zijn of zal er daar nog veel volk aan het nagenieten zijn ?

Comment

geen idee.. ik vermoed wel dat het volk zal weg zijn, maar tzal daar wel nog een chaos zijn omdat ze daar alles nog aan't afbreken zullen zijn..

Comment

Working...
                                          X