Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Grote Prijs van Monaco 2009
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenKimi heeft KERS, dus zal als leider de 1e bocht ingaan
Jammer voor Hamilton. Ferrari als McLaren zijn weer terug.
Jammer voor Hamilton, inderdaad. Hij had hier echt iets kunnen laten zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenWaar ligt de fout?
Comment
-
Verschillen in gewicht zijn zeer beperkt (buiten Vettel). Als er geen safety-car is voor de eerste reeks pitstoppen, zal het druk worden in de pitstraat.
1 J. Button - 647,5 kg
2 K. Raikkonen - 644,0 kg
3 R. Barrichello - 648,0 kg
4 S. Vettel - 631,5 kg
5 F. Massa - 643,5 kg
6 N. Rosberg - 642,0 kg
7 H. Kovalainen - 644,0 kg
8 M. Webber - 646,5 kg
9 F. Alonso - 654,0 kg
10 K. Nakajima - 668,0 kg
11 S. Buemi - 670,0 kg
12 N. Piquet - 673,1 kg
13 G. Fisichella - 693,0 kg
14 S. Bourdais - 699,5 kg
15 A. Sutil - 670,0 kg
16 L. Hamilton - 645,5 kg
17 N. Heidfeld - 680,0 kg
18 R. Kubica - 696,0 kg
19 J. Trulli - 688,3 kg
20 T. Glock - 700,8 kg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk BerichtenVerschillen in gewicht zijn zeer beperkt (buiten Vettel). Als er geen safety-car is voor de eerste reeks pitstoppen, zal het druk worden in de pitstraat.
1 J. Button - 647,5 kg
2 K. Raikkonen - 644,0 kg
3 R. Barrichello - 648,0 kg
4 S. Vettel - 631,5 kg
5 F. Massa - 643,5 kg
6 N. Rosberg - 642,0 kg
7 H. Kovalainen - 644,0 kg
8 M. Webber - 646,5 kg
9 F. Alonso - 654,0 kg
10 K. Nakajima - 668,0 kg
11 S. Buemi - 670,0 kg
12 N. Piquet - 673,1 kg
13 G. Fisichella - 693,0 kg
14 S. Bourdais - 699,5 kg
15 A. Sutil - 670,0 kg
16 L. Hamilton - 645,5 kg
17 N. Heidfeld - 680,0 kg
18 R. Kubica - 696,0 kg
19 J. Trulli - 688,3 kg
20 T. Glock - 700,8 kg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk BerichtenZalig gewoon, die houding van Kimi.
Zoiets?Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk BerichtenNiet zo zeker van ... 't Is niet ver naar de eerste bocht. Als Raikkonen het op die tijd al kàn gebruiken, heeft hij er zeker niet veel voordeel van.
Jammer voor Hamilton, inderdaad. Hij had hier echt iets kunnen laten zien.
Ben blij voor Kimi . Heeft altijd al goed geraced (buiten vorig jaar) in Monaco dus ik verwacht hem vooraan. Inhalen in eerste bocht (met KERS) zal wel geen eitje zijn. Hoewel hij het 2 of 3 seizoenen voorheen wel heeft gedaan bij Webber.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk BerichtenGlock wil Mika Salo (dacht ik) achterna? Helemaal voltanken en hopen dat de race vroegtijdig wordt afgebroken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk BerichtenJa dat was toen een 0-stopper voor Salo in 97' .Iets van een 60 ronden zonder te tanken.
- 't was ten eerste in de regen, waar het verbruik 'n pak lager ligt dan in het droge
- Er waren stukken achter de safetycar bij = nog minder verbruik en bijna geen bandenslijtage in't nat
- hij heeft zeer conservatief gereden
- de race werd afgevlagd
'N zotte gok, als ik me niet vergis vertrok hij die race uit de pitlane wegens probleem bij de formatieronde, en tankten ze hem daar tot de nok vol.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
10 weetjes ivm Monaco & de GP
Monaco in tien pitstops.
Als er één Grand Prix op de F1-kalender is waar de race op zondag van ondergeschikt belang is, is het wel die in Monaco. Het circuit, het decor, de glitter en de glamour gaan ieder jaar met het meeste aandacht lopen. Een overzicht van de tien meest beruchte en beroemde plekken van het prinsdom.
Nieuwe chicane
Nu is het een draak van een bocht, maar ooit beschermden enkel strobalen de rijders van het water in de haven van Monaco. Voor Alberto Ascari (1955) en Paul Hawkins (1965) bleek dat niet voldoende, ze doken beiden - zonder lichamelijk letsel - het sop in. Voor Lorenzo Bandini liep het in 1967 minder goed af. Na een klap tegen een lantaarnpaal vatte zijn Ferrari vuur, de 32-jarige Italiaan was bewusteloos en kon niet uit de vuurzee ontsnappen. Hij overleed drie dagen later. Sindsdien moeten de boten langs het rechte stuk na de chicane tien meter van de kade verwijderd zijn tijdens circuitactiviteiten.
Casino Square
Hier valt op zaterdagavond het meeste plezier te beleven. Vadsige kalende patsers die hun speeltje uitlaten en die jonge deerne meestal nog vervoeren in een exclusieve automobiel ook. Zoveel mogelijk rondjes rijden op deze uit de hand gelopen versie van place m'as-tu vu is de bedoeling, maar het is zoveel leuker als je dat in een lelijke kar als een Fiat Multipla of Citroën Mehari doet. Neem het van ons aan, de meeste Bentley- en Aston Martin-eigenaars kijken dan not amused .
Fairmont
Ooit heette deze bocht 'La Gare', dan 'Loews', dan 'Grand Hotel' en nu 'Fairmont'. Allemaal omdat het hotel dat zicht geeft op de haarspeld om de paar jaar van eigenaar verandert. Wel een constante is de ellenlange rij superdure bolides die voor het hotel geparkeerd staan, zeker sinds Flavio Briatore hier een Monegaskische versie van zijn Billionaires Club opende.
Portier
Deze rechtse bocht richting tunnel werd wereldberoemd toen een eergierige Ayrton Senna hier de vangrail raakte, op zoek naar de snelste rondetijd. Hij had nochtans een straat voorsprong op de tweede, maar McLaren-ploegmaat Alain Prost had Senna met een snel rondje een grand slam ontzegd. De Braziliaan bleef uiteindelijk met lege handen achter. Veel ontspannender gaat het er aan toe als u hier links afslaat, op de Avenue Princesse Grace. Sonia Irvine, zus van, organiseert hier immers al jaren het Amber Fashion event, een luchtige modeshow annex veiling voor het goede doel, bezocht door de groten der aarde. Vorig jaar kocht Kimi Räikkönen hier bijvoorbeeld de Corvette van Sharon Stone.
Exit tunnel
De meest geliefde plek van de geoefende fotograaf, want hier heb je tegelijk zicht op de zonnebadende dames op het terras van de Thermes Marins en de bolides die richting chicane denderen. In de avondlijke uren zijn hier andere fotografen actief, de soort met het blauwe zwaailicht. Ooit werd hier een exclusieve Maserati MC12 tegen 220 per uur geflitst, de bestuurder betaalde de niet onaardige boete cash. De blondine aan de passagierskant keek verveeld toe.
Zwembad
Op de piste is er hier dikwijls spektakel te beleven, maar de echte show wordt na zonsondergang opgevoerd langs de kaai die parallel het circuit loopt. Hier liggen onder andere de Indian Empress (lengte: 95 meter, eigenaar: Vijay Mallya van Force India) en de Force Blue (lengte: amper 63 meter, eigenaar: Flavio Briatore) aangemeerd. 's Avonds en 's nachts is het hier een voortdurend af en aan geloop van obers met champagne-ijsemmers en schaarsgeklede jongedames. Monaco decadent? Neen toch.
Bureau de Tabac
Tabak schaadt de gezondheid, maar gelukkig voor Giancarlo Fisichella liep het in 2004 niet zo een vaart. Verblind door de rook van de exploderende motor van Takuma Sato's wagen verminderde David Coulthard vaart, Fisichella zag niet welke kant hij op moest en ging met zijn Sauber over de kop. Geen blessures, maar de toeschouwers op Tribune K, die sowieso al een schitterende uitzicht hebben, kregen extra spektakel voor hun 450 euro.
Sainte Dévote
De rijders hebben amper vier seconden nodig om van de startlijn naar de eerste bocht te geraken, maar als u hetzelfde traject op zaterdagavond wil afleggen, duurt het veertig minuten. Het voordeel van het stapvoets verkeer is dat de kans dat u in de voetsporen van Derek Daly treedt schier onbestaande is. De Ier ging hier met zijn Tyrrell ooit ondersteboven en kon meteen met de trein naar huis. Achter de vangrails en het wat vreemde kerkje schuilt immers de tempel van het Monegaskische openbaar vervoer: een in de rots uitgehouwen glazen station.
Rascasse
Gelukkig kan er aan dit legendarische café ook tegen democratische prijzen gefeest worden. Alhoewel: acht euro voor een lauwe Kronenbourg of Carlsberg in een plastic beker is nog steeds niet goedkoop. Maar de glimlach van barmeid Monique maakt veel goed.
Massenet
Aan de binnenkant van deze bocht prijkt het Hotel de Paris. Al bijna vijftig jaar de vaste verblijfplaats van drievoudig wereldkampioen Jackie Stewart, maar als rechtgeaarde Schot vond hij dit jaar de verhoging van het prijskaartje iets te gortig. Het weekendtarief voor zijn junior suite: 30.000 euro. Het kan echter nog duurder: wie de Winston Churchill Suite (250 vierkante meter, twee slaapkamers, twee lounges en ruim terras met schitterend zicht op het circuit en het koninklijk paleis) voor de Grand Prix wil boeken, betaalt 80.000 euro. Per nacht. Volgeboekt tot 2015. Hoezo, crisis?i 1 2 1/2 6
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk BerichtenVerschillen in gewicht zijn zeer beperkt (buiten Vettel). Als er geen safety-car is voor de eerste reeks pitstoppen, zal het druk worden in de pitstraat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten"Monaco Baby YEAAAAAh!"
Saaie race...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk BerichtenNa de eerste reeks pitstops wel, ja. Daarvoor was er nog wel iets te zien.
Comment
-
Het rare aan dit seizoen is dat ondertussen al zowat àlles veranderd is, behalve de dominantie van Brawn. Nochtans waren de witte bolides vandaag nièt de snelsten van het veld; dat waren de Ferrari's. Als Massa's in de beginfase van de race niet een tijdje achter Webber en Rosberg had gereden, dan had hij zelfs tweede kunnen worden, denk ik.
Hoe dan ook: ik verwacht in Turkije meer Red Bull en terug meer Toyota.
Comment
Comment