Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Grote Prijs van Hongarije 2009
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk BerichtenOver Renault: de stewards tillen erg zwaar aan het feit dat het team wel degelijk wist dat het wiel niet goed vastzat, en Alonso toch liet doorrijden. Je ziet het eigenlijk op de beelden: de monteur is wat aan 't prutsen aan dat onderdeel, maar laat vertrekken. En nadien wordt geen poging ondernomen om Fernando nog in de pit te laten stoppen. Alonso wordt zelfs niet verwittigd. Hij denkt dat het om een lekke band gaat. Da's wel degelijk spelen met de veiligheid. Maar het is een erg zware straf ...
Over Red Bull: ze mogen blij zijn dat ze er met een verwittiging van af komen. De lollipop-man is verantwoordelijk voor het correct laten vertrekken van de wagen. De situatie is eigenlijk dezelfde als Valencia vorig jaar: Massa die door dat lichtensysteem van Ferrari wordt weggestuurd, en alzo bijna Sutil in de pits ramt. Resultaat: een boete.
Over Massa: hopelijk herstelt hij volledig. En kan hij weer op 't hoogste niveau meestrijden. Dit seizoen zal dat alvast niet zijn, lijkt mij. En je kan je afvragen of hij ooit nog hetzelfde niveau bereikt ... Ik hoop alleszins van wel.
Wat zijn vervanger betreft: ik denk wel dat er een kleine kans is dat het alsnog Schumacher wordt. Met slechts één duidelijk argument: who else ? Verder zijn er genoeg obstakels:
-Wil Schumacher wel, nu de Ferrari niet bij de beste wagens van het veld hoort ?
-En mag hij, van Raikkonen ?
-En ziet Domenicali dat wel graag gebeuren ? Mij lijkt het dat Domenicali allesbehalve opgezet is met de rol die Schumi op dit moment speelt bij Ferrari.
-En mag hij contractueel gezien ? Ik herinner mij dat na '99, toen Salo Schumacher mocht vervangen, Luca Badoer in z'n contract een clausule heeft laten opnemen dat hij sowieso de reservepiloot is. En waarschijnlijk beschikt Gené over gelijkaardige papieren. Al betekent een contract in de F1 niks meer.
Wie kan het worden ?
Het zou best kunnen dat Ferrari opnieuw (zoals in '99) opteert voor iemand die wel al bewezen heeft snel te kunnen zijn, maar op de één of andere manier uit de boot is gevallen. De eerste naam die dan in mij opkomt, is Anthony Davidson. Ongeveer 30 jaar, dus de nodige maturiteit. Al enigszins ervaring opgedaan (bij Minardi, BAR en Super Aguri), en toonde daar toch wel enig talent te hebben. Zit ook in wedstrijdritme, want reed de 24u van Spa. Is ook gemotiveerd, want dit kan een carrièreboost betekenen. (Eigenlijk gaat dezelfde vlieger op voor Alexander Wurz, maar die wil niet meer). Mocht ik Domenicali zijn, ik zou toch eens naar Anthony bellen ...
Verder is de meest logische keuze Marc Gené. Toonde destijds bij Minardi al wel dat hij snel kon zijn, en heeft destijds Ralf Schumacher vervangen bij Williams. Gené kent Ferrari ook goed, en rijdt de laatste tijd ook weer meer wedstrijden. Hetzelfde geldt voor Luca Badoer. Vraag is: wat is hun rol binnen de Scuderia nog, nu dit jaar niet meer mag worden getest ?
Andere piste die me ook héél interessant lijkt: Fernando Alonso. Als de geruchten van een contract voor 2010 waar zijn, is dit een heel logische keuze. En zeker als Renault inderdaad niet mee mag doen in Valencia. Dat kan een mogelijke manier zijn voor Alonso om onder z'n Renault-contract uit te komen. Maar: mag dat van Raikkonen ? Bovendien komt Massa hiermee in nauwe schoentjes. Hij wierp zich meer en meer op als kopman van het team, en leek zeker te zijn van zijn stoeltje. Wat als Raikkonen dan plots goed gaat presteren, en Massa traag herstelt ? De rally van Finland zou wel eens een sleutelmoment kunnen zijn dan. Wie weet hoe goed amuseert Kimi zich daar.
Voorts: Piquet: onwaarschijnlijk. Bourdais: wie weet, wordt door STR te licht bevonden, maar lijkt me wel snel. Misschien in 't zelfde schuitje als Davidson. Bruno Senna: Ferrari, iemand laten debuteren ?
Kanshebbers genoeg. Het wordt geen gemakkelijke keuze, Stefano !
Sato
Villeneuve
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk BerichtenVoorts misschien nog:
Sato
Villeneuve
Badoer heeft de meeste kans denk ik.
Goed om te lezen dat Massa meer en meer herstelt. Hij kan terug zien door zijn oog dus op dat vlak alles goed. Maar ik twijfel of hij ooit nog wel de oude zal zijn, want een accident als dit laat z'n sporen na en kan je moeilijk achter je zetten. En hij wordt vader, misschien gaat hij eens nadenken over wat echt belangrijk is in het leven...
Ik wens hem het allerbeste.
Somber voor Renault, beetje raar dat ze zo hard gestraft worden.
Krijgt Brawn ook een straft, want veren die zomaar loskomen is ook niet koosjer?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenGoed om te lezen dat Massa meer en meer herstelt. Hij kan terug zien door zijn oog dus op dat vlak alles goed. Maar ik twijfel of hij ooit nog wel de oude zal zijn, want een accident als dit laat z'n sporen na en kan je moeilijk achter je zetten. En hij wordt vader, misschien gaat hij eens nadenken over wat echt belangrijk is in het leven...
Ik wens hem het allerbeste.
Verder: inderdaad, 't is verre van zeker of hij ook mentaal weer de oude wordt. Kijk bvb naar Ralf Schumacher: na z'n crash nooit meer echt de oude geworden. Anderzijds zijn er tegenvoorbeelden genoeg: Hakkinen kroop door het oog van de naald, en werd nadien twee keer wereldkampioen. En Kubica overleefde een horrorcrash, en scoorde een jaar later op hetzelfde circuit z'n eerste overwinning.
Misschien is dat wel het onderscheid tussen een 'goede' en een 'geweldige' ... In dat geval hoop ik dat Massa zich een 'geweldige' toont, of zelfs kan tonen.
Comment
-
Massa is aan duidelijk aan de beterhand !
BRON: f1racing.nl
De toestand van Felipe Massa blijft verbeteren. De 28-jarige Brazilian zal woensdag de intensive care-afdeling verlaten en heeft voor het eerst sinds zijn ongeluk in de kwalificatie voor de Hongaarse Grand Prix weer een paar stappen gezet
Dino Altmann, de persoonlijke arts van Massa, is erg positief over de vooruitgang van de Ferrari-coureur. "Ik ben ervan overtuigd dat Felipe weer zal kunnen racen", zei hij zelfs tegen de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport. "Zijn leven is niet meer in gevaar en zijn toestand is de afgelopen uren boven verwachting verbeterd."
Volgens Gazzetta dello Sport zou Massa zijn vrouw zelfs al hebben gevraagd naar wie de race in Hongarije heeft gewonnen. Zijn reactie op de zege van Lewis Hamilton zou zijn geweest: "Ik kan het niet geloven. Het zou mijn race zijn geweest."
Massa blijft voorlopig nog in het AEK-ziekenhuis in Boedapest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenHij heeft misschien gelijk. Zelfs Kimi was snel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk BerichtenZou kunnen maar ik denk dat Hamilton een tikkeltje te snel was.
Een McLaren heeft nog eens gewonnen dus jij post ook nog eens in het Autosport subforum.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
Een McLaren heeft nog eens gewonnen dus jij post ook nog eens in het Autosport subforum.
Comment
-
Zoals eerder gezegd : ik schiet deze beslissing volledig af. Wat interesseert mij dat hoeveel die BMW van binnen 23 jaar en zeven maanden verbruiken...
Groen rijden is een hype en binnen tien jaar spreekt niemand daar nog over. Cfr. gat in de ozonlaag.
Als ik een zuinige auto wil, koop ik me wel iets anders!'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenZoals eerder gezegd : ik schiet deze beslissing volledig af. Wat interesseert mij dat hoeveel die BMW van binnen 23 jaar en zeven maanden verbruiken...
Groen rijden is een hype en binnen tien jaar spreekt niemand daar nog over. Cfr. gat in de ozonlaag.
Als ik een zuinige auto wil, koop ik me wel iets anders!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk BerichtenVoorts misschien nog:
Sato
Villeneuve
http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/michael-schumacher-feiert-formel-1-comeback-1370873.htmlEs ist ein Fehler aufgetreten, die Seite konnte nicht gefunden werden.2015 Mercedes C250 break AMG line
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steve-O Bekijk BerichtenSchumi is back in town!
http://www.auto-motor-und-sport.de/f...k-1370873.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenZoals eerder gezegd : ik schiet deze beslissing volledig af. Wat interesseert mij dat hoeveel die BMW van binnen 23 jaar en zeven maanden verbruiken...
Als ik een zuinige auto wil, koop ik me wel iets anders!
Ik zie ze nog terugkeren, maar nu kunnen ze dat geld beter gebruiken.
Ik bekijk het anders. Het is wss het eerste signaal naar eccle en mosly toe dat er echt iets moet veranderen. Want F1 is niet meer zo innoverend gelijk vroeger.
Comment
Comment