Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Henry Surtees, zoon van.... is niet meer...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Henry Surtees, zoon van.... is niet meer...

Henry Surtees, the son of 1964 Formula 1 world champion John Surtees, has died following an accident in a Formula 2 race at Brands Hatch on Sunday.

During the second of the weekend's races, the 18-year-old was struck on the head by a wheel and tyre from the car of Jack Clarke, who had spun into the wall exiting Westfield Bend.

Surtees was knocked unconscious in the accident and his car failed to negotiate the following Sheene Corner, running straight off the track and into the barrier.

Medical crews were swiftly on the scene to extract Surtees from the car, before he was taken to the track's medical centre. He was stabilised at the circuit's facility before being airlifted to the Royal London hospital.

A spokesperson for the hospital this evening confirmed that Surtees had died from his injuries.

Surtees graduated to F2 this season from Formula Renault and had taken his first podium finish in the series with third place in Saturday's race at Brands Hatch.

His step up to the category came after several seasons in karts, which included victory in the Junior Gearbox Championship in 2005, before a graduation to car racing in the Ginetta Junior Championship in 2006.

He switched to single seaters in 2007, taking a race victory in Formula BMW UK for Carlin Motorsport en route to seventh overall in the standings - and second in the rookie cup.

He also made a brief foray into the Formula Renault UK championship that year, contesting the final two rounds at Thruxton as well as the Winter Series.

In 2008 he remained in Formula Renault, taking 12th in the final standings before finishing runner-up in the Winter Series with one victory and three podiums from four races. He also contested last year's British Formula 3 season finale in a National Class car for Carlin, taking one victory and one podium.
    Autosport.com

Filmpje van de fatale crash (let op het rondvliegend wiel)

+ YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

wow, dat is echt erg ..

Ik heb het een paar keer moeten bekijken voordat ik het goed zag

Comment

Van es geen geluk te hebben gehad gesproken.

(3 werkwoorden achter elkaar )

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
        Van es geen geluk te hebben gehad gesproken.

(3 werkwoorden achter elkaar )
        Ik zou hem wel eens hebben willen zien staan blijven kijken.

Nah.

Echt wel erg, ik denk niet dat hij het heeft zien aankomen (3!!). Gewoon *snap*, en gedaan..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
        cc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
          Echt wel erg, ik denk niet dat hij het heeft zien aankomen (3!!). Gewoon *snap*, en gedaan..
          Ik denk dat je zoiets wel ziet aankomen in een fractie van een seconde, maar dat je enkel de schrikreactie in je hersenen hebt, misschien nog wat spieren opspant als voorbereiding voor de klap, maar fysiek geen beweging/reactie meer kunt geven.
          A Twist of the Wrist

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=laU_ADSfzUo respect

Comment

Gisteren live gezien op Eurosport... was een al te gekke race met drie redflags. Toen was er nog geen medische informatie bekend. RIP Surtees
              Zo banaal

Ja, het bosgedeelte van Brands Hatch is ook nog een beetje 'oude stijl', ik hoop dat dat hiermee niet moet verdwijnen...
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Zeer jammer, maar dat is het risico van 't vak natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                  Zeer jammer, maar dat is het risico van 't vak natuurlijk
                  Stom dat ze geen systeem hebben zoals in de F1 met een kabel zodat de wielen aan het wrak blijven hangen bij een crash. Dat had die kerel zijn leven gered in dit geval.
                  A Twist of the Wrist

Comment

Tragisch en jammerlijk ongeval

RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                      Stom dat ze geen systeem hebben zoals in de F1 met een kabel zodat de wielen aan het wrak blijven hangen bij een crash. Dat had die kerel zijn leven gered in dit geval.
                      Kabel of neit. Daar zijn er ook al enkele losgekomen dit seizoen...

RIP !!!

Comment

zo een kleine kans dat het wiel op z'n hoofd terecht komt en dan toch los erop RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                          Gisteren live gezien op Eurosport...
                          Ik net niet. Heb na race 1 van 't WTCC overgeschakeld op de tour, en dan teruggezapt voor race 2 WTCC. Toen zei Peter Baert iets van 't accident (als de heli opsteeg), maar 't was toen nog niet geweten dat 'ie overleden was, denk ik.

Comment

Innige deelneming en sterkte aan de familie.
                            Overleden op een gelijkaardige manier als Ayrton Senna.
                            Over die bomen naast het circuit: het wiel kwam los nadat de wagen een bandenmuur raakte en pas daarna kwam de wagen van Jack Clarke in de buurt van de boom.
                            Over het feit of hij het zag aankomen of niet: als hij het zag aankomen kon hij toch niets meer doen, ten eerste omdat het menselijk lichaam niet snel genoeg kan reageren en ten tweede kon hij nergens heen sturen om het wiel te ontwijken.
                            BMW = Freude Am Fahren

Comment

gisteren ook gezien op eurosport maar toen was nog niks bekend.

enfin van mijn ook een innige deelneming aan die familie.

minibrm

Comment

Working...
                              X