Mededeling
Collapse
No announcement yet.
2009 Total 24 Hours of Spa
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichtenrood: dat is me ook opgevallen. Vooral op zondag was het triestig. Ik begrijp het niet goed. Prijzen zijn gezakt (al blijft paddock wel duur), tribunes zijn gratis, er is animatie voorzien voor jong en oud en vooral; je krijgt een wereldkampioenschap GT race op een legendarische omloop. Wat wil men eigenlijk nog meer??
blauw: Dan had ik dat toch goed gelezen in de laatste Autonews. Dat lijkt me een belachelijk idee! Waarom zou hij dat willen doen? Is het dan ook hij die de 24u wil voorbehouden voor GT3's enzo?
Ja, ik dacht het wel, 24h koers voor GT2 en 3. Vervolgens een normale 2h koers voor GT1. Don't shoot me if i'm wrong. Waarschijnlijk om er nog meer geld uit te kunnen slagen ofzo.
Zitten zeer mooie foto's tussen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenWij ook gratis geparkeerd!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenWij waren op zondagochtend zelfs gratis binnen. Er was geen controle aan la Source. Geen tickets gekocht, gewoon doorgelopen tot aan de Raidillon. We zijn ergens onderaan de paddock onder een hek doorgekropen en we waren binnen. Heel de dag gratis en voor niks (buiten de drank en enkele souvenirs dan).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenWij ook gratis geparkeerd!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thomaz` Bekijk BerichtenDe auto koers staat niet echt meer in een goed daglicht, in de media zie je er nagenoeg niks meer van. Vroeger kon je de hele koers live volgen op tv, nu heb ik van iemand gehoord dat een franse zender (dacht ik) 8h heeft uitgezonden. Ik denk door de hoge kosten dat deze lange koersen stilaan zijn aan het uitsterven
.
ze volgens trouwens het volledig FIA GT kampioenschap.
Comment
-
Even voor de duidelijkheid. Volgend jaar blijft de 24H Spa in handen van SRO. "FIA GT" bestaat niet meer.
FIA GT gaat eigenlijk een wereldkampioenschap worden, enkel voor GT1 wagens.
6 merken treden aan in de GT1 klasse: Ford (gt), Nissan (GT-R), Lamborghini (LP-670 SV-R)
Deze 3 zijn al zeker en de deze wagens hebben effectief al gereden of zijn al gebouwd.
Andere merken waar sprake van is zijn Aston Martin, Corvette, Audi en Ferrari.
Aston Martin en Corvette willen van hun huidige GT1 wagens (DBR9 en C6.R) downgrades maken. Dit betekend hun huidige GT1's aanpassen aan het 2010 GT1 reglement. Of dit toegelaten wordt van SRO en van de FIA is nog onduidelijk, SRO had liever gloednieuwe wagens gezien dan downgrades van de huidige modellen. Uitspraak hierover komt er ergens in de loop augustus.
Moesten Aston Martin en Corvette toegelaten worden hebben we 5 merken. Nog 1 plaatsje over voor volgend seizoen dus. Audi of Ferrari. Alhoewel dat Audi en Ferrari maar geruchten zijn.
Het format van dit kampioenschap is per raceweekend 2 races van elk 60 minuten.
Wat dan met de 24H van Spa? De huidige GT2 en GT3 wagens hebben volgend jaar normaalgezien 1 gezamelijk kampioenschap met verschillende races in europa waaronder de 24h Spa er 1 is.
24H Spa 2010 is dus met GT2 en GT3 wagens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk BerichtenEven voor de duidelijkheid. Volgend jaar blijft de 24H Spa in handen van SRO. "FIA GT" bestaat niet meer.
FIA GT gaat eigenlijk een wereldkampioenschap worden, enkel voor GT1 wagens.
6 merken treden aan in de GT1 klasse: Ford (gt), Nissan (GT-R), Lamborghini (LP-670 SV-R)
Deze 3 zijn al zeker en de deze wagens hebben effectief al gereden of zijn al gebouwd.
Andere merken waar sprake van is zijn Aston Martin, Corvette, Audi en Ferrari.
Aston Martin en Corvette willen van hun huidige GT1 wagens (DBR9 en C6.R) downgrades maken. Dit betekend hun huidige GT1's aanpassen aan het 2010 GT1 reglement. Of dit toegelaten wordt van SRO en van de FIA is nog onduidelijk, SRO had liever gloednieuwe wagens gezien dan downgrades van de huidige modellen. Uitspraak hierover komt er ergens in de loop augustus.
Moesten Aston Martin en Corvette toegelaten worden hebben we 5 merken. Nog 1 plaatsje over voor volgend seizoen dus. Audi of Ferrari. Alhoewel dat Audi en Ferrari maar geruchten zijn.
Het format van dit kampioenschap is per raceweekend 2 races van elk 60 minuten.
Wat dan met de 24H van Spa? De huidige GT2 en GT3 wagens hebben volgend jaar normaalgezien 1 gezamelijk kampioenschap met verschillende races in europa waaronder de 24h Spa er 1 is.
24H Spa 2010 is dus met GT2 en GT3 wagens
blauw: Pfff... die GT1 wagens spreken toch nog een stuk meer tot de verbeelding dan die GT2's en GT3's! Ik denk dat de race nog meer van zijn aantrekkingskracht zal verliezen als de GT1's er niet meer zullen rijden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JMH Bekijk BerichtenOp EXQI (digitaal kanaal) hebben ze heel veel uitgezonden, soms zelfs 2 u aan een stuk.
ze volgens trouwens het volledig FIA GT kampioenschap.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichtenrood: Hoe belachelijk! Men wil kostenbesparingen, maar dan wil SRO wel gloednieuwe wagens, terwijl bestaande wagens niet mogen aangepast worden. Waar zit de logica?
blauw: Pfff... die GT1 wagens spreken toch nog een stuk meer tot de verbeelding dan die GT2's en GT3's! Ik denk dat de race nog meer van zijn aantrekkingskracht zal verliezen als de GT1's er niet meer zullen rijden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk BerichtenLogica is dat de nieuwe wagens goedkoper zijn in runnig cost over een volledig seizoen. Het andere is: Ford, Lambo, Nissan doen de moeite een nieuwe wagen te bouwen omdat dit verplicht is, en dan zouden ze toch downgrades toelaten.... Zou niet eerlijk zijn tov hun.
Comment
-
Comment