Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2009 Total 24 Hours of Spa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JoriS1 Bekijk Berichten

@oveRRide: ExQi sport heeft veel uitgezonden
    Klopt inderdaad dat de autosportliefhebber waarschijnlijk wel zijn weg zal vinden naar deze themazender. Als die dan al digitale televisie heeft. Maar of dit een breed publiek zal bereiken stel ik me zeer de vraag.

Comment

• Er moet gezorgd worden dat deze race minstens 1 of 2 keer op de grote zenders vermeld wordt. ExQi kent bijna niemand. Zoals gezegd zal een diehard fan zijn weg naar ExQi wel snel vinden, maar iemand met interesse zonder freak te zijn (ik denk bijvoorbeeld aan mijn pa), zal dat niet.

Vroeger kon men zo'n dingen nog volgen op RTBF of Kanaal 2. Jammer genoeg kan dat vandaag niet meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
        Niet al te pessimistisch zijn ook hé! Oké, de autosport verdient wat meer mediabelangstelling dan wat het nu krijgt. Maar we kunnen de laatste twee jaar niet klagen. Sporza heeft zich serieus bijgebeend wat rallyverslaggeving betreft. Het is aan de promotoren van de 24u zelf om actie te ondernemen en er voor te zorgen dat er overal in de media over gesproken wordt!
        Probleem ligt heel anders.

De populaire sporten ( voetbal, wielrennen, tennis,..) krijgen van de zenders miljoenen om uitgezonden te worden.

Organisatoren van autosportevenementen zouden geld moeten geven om een paar beelden te krijgen op een zender.

Vandaar dat zenders meestal alleen maar crashes en dodelijke ongevallen uitzenden.
        Dodelijk ongeval EK rallycross 2004 Maasmechelen is daar het voorbeeld van.
        De dodelijke crash werd uitgezonden, maar van de rest... geen beelden.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
          Probleem ligt heel anders.

De populaire sporten ( voetbal, wielrennen, tennis,..) krijgen van de zenders miljoenen om uitgezonden te worden.

Organisatoren van autosportevenementen zouden geld moeten geven om een paar beelden te krijgen op een zender.

Vandaar dat zenders meestal alleen maar crashes en dodelijke ongevallen uitzenden.
          Dodelijk ongeval EK rallycross 2004 Maasmechelen is daar het voorbeeld van.
          De dodelijke crash werd uitgezonden, maar van de rest... geen beelden.
          Ik ken het probleem hoor. Het is zeer jammer inderdaad, maar ik vrees dat er niet veel tegen te beginnen valt. Er zijn tientallen andere sporten die ook voor meer zendtijd ijveren, maar die kampen met hetzelfde probleem als de autosport. De Belg (en vooral de Vlaming) wil wielrennen, voetbal en tennis zien. Pas dan is er misschien plaats voor nog enkele andere sporten.

Het is een grote uitdaging, maar men moet er voor gaan zorgen dat het grote publiek ook interesse krijgt in autosport (en hiermee bedoel ik gezonde interesse, geen (dodelijke) crashes).
          Waarom krijgt autosport wel zo veel meer aandacht in Wallonië als in Vlaanderen? Als het daar kan, moet het hier op de ene of de andere manier toch ook mogelijk zijn?

Comment

• Nieuws en video's uit de rubriek Video's. Betrouwbaar, gratis en snel op NU.nl, de grootste nieuwssite van Nederland.

Onze noorderburen dragen een steentje bij.

Nu nog uitvissen wie Jos Kumpen en Koert Mellekens zijn ...

Comment

Ik ken het probleem hoor. Het is zeer jammer inderdaad, maar ik vrees dat er niet veel tegen te beginnen valt. Er zijn tientallen andere sporten die ook voor meer zendtijd ijveren, maar die kampen met hetzelfde probleem als de autosport. De Belg (en vooral de Vlaming) wil wielrennen, voetbal en tennis zien. Pas dan is er misschien plaats voor nog enkele andere sporten.

Het is een grote uitdaging, maar men moet er voor gaan zorgen dat het grote publiek ook interesse krijgt in autosport (en hiermee bedoel ik gezonde interesse, geen (dodelijke) crashes).
              Waarom krijgt autosport wel zo veel meer aandacht in Wallonië als in Vlaanderen? Als het daar kan, moet het hier op de ene of de andere manier toch ook mogelijk zijn?
              In Wallonië is het niet zoveel beter.
              Ben eens mee gaan tafelen met Paul Fraikin (RTBF Champions), wel dit, toch wel populair programma in Wallonië, maar ook in Vlaanderen, krijgt 0,0 steun van de RTBF. Al de kosten om zo'n programma te maken moet hij via sponsoring zien rond te krijgen en anders mag hij het ook vergeten. En voor pitstoptv is het eigenlijk juist hetzelfde.

Vroeger werd een 24u van Francorchamps een aantal uren uitgezonden op RTBF, dit jaar mochten we blij zijn dat zender zoals EXQI Sport hun rol enigzins had overgenomen en bij de VRT is de afgelopen maand niets anders uitgezonden geweest dan een door Frankrijk fietsende dopingbende.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
                http://www.nuvideo.nl/sport/29206/ne...r-van-spa.html

Onze noorderburen dragen een steentje bij.

Nu nog uitvissen wie Jos Kumpen en Koert Mellekens zijn ...
                Zij doen tenminste enige moeite om wat bij te dragen, dus die foutjes worden hun vergeven.

Comment

In Wallonië is het niet zoveel beter.
                  Ben eens mee gaan tafelen met Paul Fraikin (RTBF Champions), wel dit, toch wel populair programma in Wallonië, maar ook in Vlaanderen, krijgt 0,0 steun van de RTBF. Al de kosten om zo'n programma te maken moet hij via sponsoring zien rond te krijgen en anders mag hij het ook vergeten. En voor pitstoptv is het eigenlijk juist hetzelfde.

Vroeger werd een 24u van Francorchamps een aantal uren uitgezonden op RTBF, dit jaar mochten we blij zijn dat zender zoals EXQI Sport hun rol enigzins had overgenomen en bij de VRT is de afgelopen maand niets anders uitgezonden geweest dan een door Frankrijk fietsende dopingbende.
                  Ja maar vroeger was RTBF sponsor, nu is dat RTL. Daar eens gekeken? Allicht zal men op één van hun zenders wel een bijdrage gedaan hebben.

En in Wallonië is het toch echt wel een pak beter met autosport op TV dan in Vlaanderen. Ik kan gerust enkele voorbeelden geven:
                  -wekelijks een autoprogramma op RTBF waarin men verslag brengt over tal van verschillende autosportevents (gaande van F1, over rally tot kart)
                  -zondagavond na afloop van een WRC-rally, altijd een half uur verslag met Gerald Wery en zijn coreporter (kan even niet op zijn naam komen) op RTBF
                  -Elke dag een bijdrage over de voorbije etappe in de Dakar op RTBF
                  -Kwalificaties van het F1 altijd rechtstreeks uitgezonden op RTBF
                  -Enkele KP's van de rally van Ieper live uitgezonden op RTBF
                  -...

Kortom, een pak meer autosport op de buis dan in Vlaanderen!

Comment

Ja maar vroeger was RTBF sponsor, nu is dat RTL. Daar eens gekeken? Allicht zal men op één van hun zenders wel een bijdrage gedaan hebben.

En in Wallonië is het toch echt wel een pak beter met autosport op TV dan in Vlaanderen. Ik kan gerust enkele voorbeelden geven:
                    -wekelijks een autoprogramma op RTBF waarin men verslag brengt over tal van verschillende autosportevents (gaande van F1, over rally tot kart)
                    -zondagavond na afloop van een WRC-rally, altijd een half uur verslag met Gerald Wery en zijn coreporter (kan even niet op zijn naam komen) op RTBF
                    -Elke dag een bijdrage over de voorbije etappe in de Dakar op RTBF
                    -Kwalificaties van het F1 altijd rechtstreeks uitgezonden op RTBF
                    -Enkele KP's van de rally van Ieper live uitgezonden op RTBF
                    -...

Kortom, een pak meer autosport op de buis dan in Vlaanderen!
                    Neen. Ben meestal op wedstrijden zelf ( als media of als deelnemer ).

Kan je ook zo'n lijstje opstellen van wat de sportza-sponsoring al heeft opgebracht ( voor de kijkers ) ?

Comment

Neen. Ben meestal op wedstrijden zelf ( als media of als deelnemer ).

Kan je ook zo'n lijstje opstellen van wat de sportza-sponsoring al heeft opgebracht ( voor de kijkers ) ?
                      Sporza bedoel je allicht.

Je hebt mijn post niet goed begrepen vermoed ik. Die opsomming heeft niks met sponsoring te maken. Ik heb het enkel over de autosportbijdragen die men op de RTBF brengt. Tien keer meer dan in Vlaanderen, that's for sure!

edit: met alle respect, maar ik denk niet dat je al veel deelnemer bent geweest op wedstijden die ook in de media aan bod komen...

Comment

Ik zit ook al jaaaaaaaren te onderhandelen om EINDELIJK het kampioenschap Vlaams-Brabant Curling uit te zenden, maar denk je dat daar reactie op komt? Niks dus hé!

Comment

Sporza bedoel je allicht.

Je hebt mijn post niet goed begrepen vermoed ik. Die opsomming heeft niks met sponsoring te maken. Ik heb het enkel over de autosportbijdragen die men op de RTBF brengt. Tien keer meer dan in Vlaanderen, that's for sure!

edit: met alle respect, maar ik denk niet dat je al veel deelnemer bent geweest op wedstijden die ook in de media aan bod komen...
                          't Is inderdaad sporza en mijn vraag is gewoon wat die sponsoring van sporza in de autosport ( bij bepaalde teams ) als meerwaarde aan de kijkers heeft opgebracht.

edit. Ik trap niet tegen ballen of op pedalen, vandaar...

Comment

't Is inderdaad sporza en mijn vraag is gewoon wat die sponsoring van sporza in de autosport ( bij bepaalde teams ) als meerwaarde aan de kijkers heeft opgebracht.

edit. Ik trap niet tegen ballen of op pedalen, vandaar...
                            Vorige seizoen kwam de toenmalige belcar enzo toch ook op Sporza? Ik weet het niet zo goed omdat ik dat kampioenschap nooit echt gevolgd heb. Ik kan me moeilijk inbeelden dat Sporza enkele Corvettes en Mosler heeft gesponserd zonder daarbij aandacht te geven aan de races waarin deze wagens reden?

Comment

• Hoe komt het trouwens dat het GT1-peleton volgend jaar maximum 6 merken mag bevatten? ik heb zo een idee: hoe meer, hoe beter!?

Comment

Hoe komt het trouwens dat het GT1-peleton volgend jaar maximum 6 merken mag bevatten? ik heb zo een idee: hoe meer, hoe beter!?
                                Ge zijt niet de enige die die bedenking maakt!

Ik kan maar 1 reden bedenken en dat is om 't deelnemersveld te beperken zodat het evenwicht GT1's - de rest behouden blijft. 't zou wel maar een slechte reden zijn

Comment

• Gaan GT1 en GT2/GT3 volgend jaar wel samen rijden? Ik dacht dat er sprake was van een WK GT1 met 6 merken waarbij ieder merk vertegenwoordigd is door 2 teams van 2 wagens en een Europees kampioenschap GT2.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                                    Gaan GT1 en GT2/GT3 volgend jaar wel samen rijden? Ik dacht dat er sprake was van een WK GT1 met 6 merken waarbij ieder merk vertegenwoordigd is door 2 teams van 2 wagens en een Europees kampioenschap GT2.
                                    Nu ge 't zegt.. Ik heb inderdaad ook ergens gehoord dat ze uiteen zouden gaan. Dan is er dus absoluut geen reden om 't bij 6 merken te houden

Comment

Gaan GT1 en GT2/GT3 volgend jaar wel samen rijden? Ik dacht dat er sprake was van een WK GT1 met 6 merken waarbij ieder merk vertegenwoordigd is door 2 teams van 2 wagens en een Europees kampioenschap GT2.
                                      Dus in elke GT1 race maximum 24 wagens aan de start? Lijkt me dunnetjes...

Comment

Dus in elke GT1 race maximum 24 wagens aan de start? Lijkt me dunnetjes...
                                        Mja ik heb ook al gelezen dat er meer dan 6 merken geïnteresseerd zijn. Voorlopig zijn er 3 merken bevestigd: Nissan, Ford en Lamborghini.
                                        Corvette (eigenlijk de huidige Europese Corvette-eigenaars zoals PK, SRT, Alphand, DKR...) zou een downgrade van de huidige GT1 willen voorstellen. Een upgrade van de LG motorsports Corvette GT2 uit de ALMS behoort ook tot de mogelijkheden.
                                        Aston Martin twijfelt nog tussen een downgrade van de DBR9 of een upgrade van de huidige GT2.
                                        Ferrari denkt aan een upgrade van de GT2.
                                        Dan zijn er ook nog Ascari (in samenwerking met Gravity International trouwens), Audi (voor 2011), Spyker... die ook bezig zouden zijn aan een GT1.

Allemaal geruchten, we zullen wel meer weten ergens in oktober, november.

Comment

Mja ik heb ook al gelezen dat er meer dan 6 merken geïnteresseerd zijn. Voorlopig zijn er 3 merken bevestigd: Nissan, Ford en Lamborghini.
                                          Corvette (eigenlijk de huidige Europese Corvette-eigenaars zoals PK, SRT, Alphand, DKR...) zou een downgrade van de huidige GT1 willen voorstellen. Een upgrade van de LG motorsports Corvette GT2 uit de ALMS behoort ook tot de mogelijkheden.
                                          Aston Martin twijfelt nog tussen een downgrade van de DBR9 of een upgrade van de huidige GT2.
                                          Ferrari denkt aan een upgrade van de GT2.
                                          Dan zijn er ook nog Ascari (in samenwerking met Gravity International trouwens), Audi (voor 2011), Spyker... die ook bezig zouden zijn aan een GT1.

Allemaal geruchten, we zullen wel meer weten ergens in oktober, november.
                                          Geen geruchten ivm BMW? Nu ze zich uit het F1 trekken en ze toch twee potentiele wagens hebben (de M3 GTR en de ALPINA 6) zou ik die er graag zien bij komen!

Comment

Working...
                                          X