Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorbestaan BMW Sauber onzeker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Voorbestaan BMW Sauber onzeker

    Voorbestaan BMW Sauber onzeker

    Om 10:00 spoedpersconferentie bij BMW

    [29-07-2009] De toekomst van BMW Sauber lijkt in gevaar te zijn. BMW belegt om 10.00 een spoedconferentie met niet de minste personen: onder andere Norbert Reithofer, BMW’s bestuursvoorzitter, én Mario Theissen, de motorsportbaas, zijn van de partij.


    BMW presteert dit jaar ondermaats. Heeft dat zijn gevolgen?

    Het is allemaal nog heel speculatief, maar meerdere mensen van BMW bevestigden tegenover Autosport.com dat er belangrijk nieuws op komst is. Nog even afwachten in ieder geval: om 10:00 zal in de persconferentie duidelijk worden wat er bij BMW aan de hand is.

    Het is onvermijdelijk dat het met autosport te maken heeft, aangezien Mario Theissen van de partij is. De aanwezigheid van sleutelfiguren als Reithofer en Theissen wekt in ieder geval de indruk dat er iets belangrijks duidelijk zal worden.

    Een vertrek van BMW Sauber zal verrassend zijn. De handtekeningen onder de nieuwe Concorde Overeenkomst laten immers niet lang meer op zich wachten en aan het begin van het jaar was het bestuur van BMW volgens Theissen nog heel enthousiast over het Formule 1-project.

    Volgens bronnen was er in juli echter opnieuw een bespreking over het F1-team. Wellicht dat dat de aanleiding is van de spoedpersconferentie van 10:00. Formule1.nl zal er dan met de neus bovenop zitten.

    Bron: Formule1.nl

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
    Voorbestaan BMW Sauber onzeker

    Om 10:00 spoedpersconferentie bij BMW

    [29-07-2009] De toekomst van BMW Sauber lijkt in gevaar te zijn. BMW belegt om 10.00 een spoedconferentie met niet de minste personen: onder andere Norbert Reithofer, BMW’s bestuursvoorzitter, én Mario Theissen, de motorsportbaas, zijn van de partij.


    BMW presteert dit jaar ondermaats. Heeft dat zijn gevolgen?

    Het is allemaal nog heel speculatief, maar meerdere mensen van BMW bevestigden tegenover Autosport.com dat er belangrijk nieuws op komst is. Nog even afwachten in ieder geval: om 10:00 zal in de persconferentie duidelijk worden wat er bij BMW aan de hand is.

    Het is onvermijdelijk dat het met autosport te maken heeft, aangezien Mario Theissen van de partij is. De aanwezigheid van sleutelfiguren als Reithofer en Theissen wekt in ieder geval de indruk dat er iets belangrijks duidelijk zal worden.

    Een vertrek van BMW Sauber zal verrassend zijn. De handtekeningen onder de nieuwe Concorde Overeenkomst laten immers niet lang meer op zich wachten en aan het begin van het jaar was het bestuur van BMW volgens Theissen nog heel enthousiast over het Formule 1-project.

    Volgens bronnen was er in juli echter opnieuw een bespreking over het F1-team. Wellicht dat dat de aanleiding is van de spoedpersconferentie van 10:00. Formule1.nl zal er dan met de neus bovenop zitten.

    Bron: Formule1.nl
    F1 nieuws?
    Nissan QQ driver.

    Comment


    • #3
      De Standaard bevestigt zelfs al, maar dat lijkt me voorbarig.

      Comment


      • #4
        Amai, zoiets zag ik niet aankomen. Ik ben benieuwd wat men zal te zeggen hebben!

        Comment


        • #5
          te grote voet

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            te grote voet
            Alle F1-teams, niet enkel BMW.


            Het bericht verwondert me niet meteen. Daarmee bedoel ik : mocht het bericht erop willen wijzen dat ze zich gaan terugtrekken uit de F1. De formule 1 verliest al jaren aan een stuk aan belangstelling, het is een gigantische soep op reglementair vlak, er worden steevast zeer onpopulaire beslissingen genomen die de zuivere sportiviteit zeer vaak in de weg staan, het is en blijft een zeer dure sport (zelfs met een zinnige budgetbeperking), en BMW heeft zoveel andere lopende autosportprojecten waar ze m.i. meer uit halen, en die niet zo "elitair" zijn.

            Langs één kant hoop ik dat er nog teams gaan volgen. Laat de F1 maar doodbloeden, dat die Ecclestone het éindelijk doorheeft dat 'ie z'n kind al jaren de zuurstof aan 't ontzeggen is dat 't nodig heeft.

            Comment


            • #7
              Het is officieel!

              Comment


              • #8
                't Is bevestigd. BMW stapt uit de F1, en wil zich meer gaan richten op duurzaamheid en milieuvriendelijkheid.

                Jammer, maar helaas. En ik vrees een beetje voor Renault. ING bolt het af op het einde van het seizoen, en het gerucht gaat al jaren de ronde dat Renault overweegt om ermee te kappen. En mocht Alonso inderdaad weg gaan, is dat een extra motivatie om te stoppen.

                Overigens zou die perspectieven kunnen openen voor bijvoorbeeld Prodrive ...

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                  't Is bevestigd. BMW stapt uit de F1, en wil zich meer gaan richten op duurzaamheid en milieuvriendelijkheid.

                  Jammer, maar helaas. En ik vrees een beetje voor Renault. ING bolt het af op het einde van het seizoen, en het gerucht gaat al jaren de ronde dat Renault overweegt om ermee te kappen. En mocht Alonso inderdaad weg gaan, is dat een extra motivatie om te stoppen.

                  Overigens zou die perspectieven kunnen openen voor bijvoorbeeld Prodrive ...
                  JOEPIE!!

                  Comment


                  • #10
                    Chance, ik wou me eind vorige week nog wat hemdjes van SauberBMW.F1 cadeau doen. 'k Ga maar iets anders kopen dan zeker?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                      JOEPIE!!
                      Efkens serieus nu, dit valt wel zeer makkelijk te kaderen in de algemene trend om alles wat duur is maar hypersportiviteit ten top, te cancellen. Geen M3 CSL, geen Z4 M, wél een X5M/X6M enz. Alles wat te extreem is en niet voldoende publiek bereikt wordt geschrapt.

                      Van de F1 vind ik dat niet erg, van de wegmodellen des te meer...

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Alle F1-teams, niet enkel BMW.


                        Het bericht verwondert me niet meteen. Daarmee bedoel ik : mocht het bericht erop willen wijzen dat ze zich gaan terugtrekken uit de F1. De formule 1 verliest al jaren aan een stuk aan belangstelling, het is een gigantische soep op reglementair vlak, er worden steevast zeer onpopulaire beslissingen genomen die de zuivere sportiviteit zeer vaak in de weg staan, het is en blijft een zeer dure sport (zelfs met een zinnige budgetbeperking), en BMW heeft zoveel andere lopende autosportprojecten waar ze m.i. meer uit halen, en die niet zo "elitair" zijn.

                        Langs één kant hoop ik dat er nog teams gaan volgen. Laat de F1 maar doodbloeden, dat die Ecclestone het éindelijk doorheeft dat 'ie z'n kind al jaren de zuurstof aan 't ontzeggen is dat 't nodig heeft.
                        Maar om dan de F1 zomaar voor de leeuwen te werpen is voor mij een brug te ver. Vervang Bernie, voer Max af en ontwerp duidelijke, sportieve en faire regels. Dan heeft de koningsklasse nog een roemrijke toekomst om naar uit te kijken!

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Chance, ik wou me eind vorige week nog wat hemdjes van SauberBMW.F1 cadeau doen. 'k Ga maar iets anders kopen dan zeker?
                          Doe maar snel, het zal een collector's item worden.

                          Comment


                          • #14
                            Ik kan er niet aan doen, maar ik heb hetzelfde sarcastische joepiegevoel als maxime soete.
                            Ik vind dat BMW een echt seutenmerk aan't worden is. Alle principes die ze hadden smijten ze in de vuilbak, ze vinden zuinig rijden belangrijker dan snel rijden... De wereld is naar de kloten, zeg ik u.
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Efkens serieus nu, dit valt wel zeer makkelijk te kaderen in de algemene trend om alles wat duur is maar hypersportiviteit ten top, te cancellen. Geen M3 CSL, geen Z4 M, wél een X5M/X6M enz. Alles wat te extreem is en niet voldoende publiek bereikt wordt geschrapt.

                              Van de F1 vind ik dat niet erg, van de wegmodellen des te meer...
                              Voila! Als men zo gaat redeneren, kan men alles dat ook maar een beetje sportieve uitstraling heeft gaan annuleren.

                              Wat dan met het WTCC, de formule BMW en de M3 GTR voor de ALMS? Die dingen zijn toch ook allesbehalve milieuvriendelijk en duurzaam?

                              En dat voor een constructeur die groot geworden is door zijn sportieve successen en de daarop volgende als sportauto's rijdende wagens.

                              TRIESTIG !!!!

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                                Maar om dan de F1 zomaar voor de leeuwen te werpen is voor mij een brug te ver. Vervang Bernie, voer Max af en ontwerp duidelijke, sportieve en faire regels. Dan heeft de koningsklasse nog een roemrijke toekomst om naar uit te kijken!
                                Was 't maar zo simpel.

                                F1 is groot geworden door z'n on-ge-loof-lijk commercieel belang. Het draait al lang niet meer om te winnen op één of ander prachtig circuit in Europa. Het is belangrijker om auto's en sponsors te tonen op grote, belangrijke en soms nieuwe markten. Waarom racen we in China, Bahrein, Maleisië, Singapore, Verenigde Arabische Emiraten ? Vaak prachtige circuits, maar dat deels door de architecturale hoogstandjes, waanzinwekkende VIP-voorzieningen en bangelijke mogelijkheden voor promotie. We racen er omdat dat groeiende afzetmarkten zijn. Waarom vinden constructeurs het jammer dat we niet meer racen in Indianapolis ? Omdat de US een grote markt is. Wie vindt het jammer dat we niet meer naar Argentinië gaan ? Geen kat.

                                F1 heeft glitter en glamour nodig om te kunnen blijven bestaan, daar twijfel ik niet aan. Maar de kosten moeten wel omlaag, er moet weer meer passie in de sport bestaan, en vooral: men zou een manier moeten kunnen vinden om de F1 weer als experimenteerfase voor productiemodellen te laten fungeren. En dan vooral: hoe kaderen we de huidige drang naar groene wagens in deze hoogperformante bolides ? En KERS was geen slechte aanzet ...

                                Comment


                                • #17
                                  Ik vind het niet slecht dat er wat grote constructeurs uit F1 verdwijnen, dan zijn er meer kansen voor de kleine, onafhankelijke teams..


                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                  cc

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                                    Voila! Als men zo gaat redeneren, kan men alles dat ook maar een beetje sportieve uitstraling heeft gaan annuleren.

                                    Wat dan met het WTCC, de formule BMW en de M3 GTR voor de ALMS? Die dingen zijn toch ook allesbehalve milieuvriendelijk en duurzaam?

                                    En dat voor een constructeur die groot geworden is door zijn sportieve successen en de daarop volgende als sportauto's rijdende wagens.

                                    TRIESTIG !!!!
                                    Deelname aan een seizoen WTCC, Formule BMW (brengt zelfs geld op) en ALMS zijn allen gecombineerd nog niet zo duur als meedoen aan 1 grand prix. Als de resultaten er zijn zoals die er zijn in de voornoemde raceklasses wordt dit met (veel) plezier betaald door de raad van bestuur maar als de resultaten opeens tegenvallen en belangrijke markten niet meer worden aangedaan dan valt dit al moeilijker te verantwoorden. Wees er maar zeker van dat als ze regelmatig op het podium terug te vinden waren dit jaar, al die heisa rond de regelveranderingen voor volgend jaar en als er nog een GP in Noord-Amerika en Duitsland werd gereden volgend jaar dat dit besluit (nog) niet was genomen geweest.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                      Deelname aan een seizoen WTCC, Formule BMW (brengt zelfs geld op) en ALMS zijn allen gecombineerd nog niet zo duur als meedoen aan 1 grand prix. Als de resultaten er zijn zoals die er zijn in de voornoemde raceklasses wordt dit met (veel) plezier betaald door de raad van bestuur maar als de resultaten opeens tegenvallen en belangrijke markten niet meer worden aangedaan dan valt dit al moeilijker te verantwoorden. Wees er maar zeker van dat als ze regelmatig op het podium terug te vinden waren dit jaar, al die heisa rond de regelveranderingen voor volgend jaar en als er nog een GP in Noord-Amerika en Duitsland werd gereden volgend jaar dat dit besluit (nog) niet was genomen geweest.
                                      Ik heb het niet over het financiële aspect, ik heb het over de nieuwe weg BMW blijkbaar wil inslaan door zich te focussen op 'duurzaamheid' en 'milieuvriendelijkheid'. Dan kan je geen enkele van eerder opgesomde autosporten meer uitvoeren want autosport en de termen 'duurzaamheid' en 'milieuvriendelijkheid' vallen moeilijk te combineren in één en dezelfde zin.

                                      En inderdaad, BMW kent een rotjaar in F1. Maar de beslissing om er dan volgend jaar direct mee te kappen, doet me een beetje denken aan een lafaard die niet tegen zijn verlies kan en er liever mee stopt in plaats van terug te vechten. Ooit heeft het toch wel gewerkt bij BMW, waarom zou het dan nu plots niet meer kunnen? Ze zijn toch lang niet de enige constructeur met problemen dit seizoen? Kijk naar Mclaren, Toyota en Renault. Die staan toch ook niet waar ze hadden willen staan?

                                      Uiteraard speelt het kostenplaatje van de F1 mee in deze zaak, maar volgens mij heeft een constructeur als BMW middelen genoeg om in de F1 te overleven.
                                      Een constructeur die zich graag profileert met de best rijdende auto's en door 'freude am fahren' moet wel investeren in autosport om haar bedrijfsslogan te bevestigen!

                                      Edit: en de resultaten in WTCC zijn voor BMW ook een serieuze tegenvaller dit seizoen btw!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ze zeggen dan ook niet dat de Formule 1 niet strookt met de nieuwe richting die ze willen inslagen maar dat het geld dat vrijkomt voor die nieuwe projecten zal gebruikt worden.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X