Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorbestaan BMW Sauber onzeker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
    Ze zeggen dan ook niet dat de Formule 1 niet strookt met de nieuwe richting die ze willen inslagen maar dat het geld dat vrijkomt voor die nieuwe projecten zal gebruikt worden.
    Projecten in duurzaamheid en milieuvriendelijkheid?

    Misschien wordt BMW wel de eerste constructeur die een cup organiseert voor elektrische of op zonne-energie rijdende racebolides! Waauw, ik kijk er al naar uit!

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
      Projecten in duurzaamheid en milieuvriendelijkheid?

      Misschien wordt BMW wel de eerste constructeur die een cup organiseert voor elektrische of op zonne-energie rijdende racebolides! Waauw, ik kijk er al naar uit!
      Duurzaamheid en milieuvriendelijkheid zal uiteraard op hun productiewagens slaan.

      Met andere woorden: de budgetten zullen van de autosportafdeling naar de R&D-afdeling versluisd worden.

      Comment


      • #23
        waar gaan cubica en heidfeld plaats vinden?
        williams,renault,torro rosso, of misschien bij de nieuwkomers?
        spijtig nieuws

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door beemer e46 Bekijk Berichten
          waar gaan cubica en heidfeld plaats vinden?
          williams,renault,torro rosso, of misschien bij de nieuwkomers?
          spijtig nieuws
          plaats genoeg volgend jaar, Kubica komt wel goed terecht.. maar ik vrees dat het mss wel einde carriere kan zijn voor Heidfeld.. heel mss kan ie nog bij een van de nieuwe teams terecht omwille van zijn ervaring..


          ps. de laatste wilde geruchten zijn nu weer dat Kubica Massa zou gaan vervangen bij Ferrari

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door beemer e46 Bekijk Berichten
            waar gaan cubica en heidfeld plaats vinden?
            williams,renault,torro rosso, of misschien bij de nieuwkomers?
            spijtig nieuws
            De geruchten gingen al langer de ronde dat Kubica naar Renault zou trekken ...
            Heidfeld: gedebuteerd in 2000, bij Prost. Kan eventueel aan z'n pensioen denken. En anders is er nog altijd de plaats van Barrichello. Of inderdaad Williams. En niet te vergeten: er is een mogelijkheid dat er bij Ferrari een plaats overblijft (maar laat ons hopen van niet).

            Soit, doet weinig ter zake op dit moment.

            Comment


            • #26
              Gaan ze alle activiteiten stoppen of misschien nog motoren bouwen?

              Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Langs één kant hoop ik dat er nog teams gaan volgen. Laat de F1 maar doodbloeden, dat die Ecclestone het éindelijk doorheeft dat 'ie z'n kind al jaren de zuurstof aan 't ontzeggen is dat 't nodig heeft.
              Inderdaad, als hij niet zo'n slokop was kregen de teams ook meer geld terug van televisierechten,...

              Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
              JOEPIE!!
              Duurzaamheid en ontwikkeling wil nog niet meteen zeggen dat nieuwe BMW's saai zullen zijn en rijden. Nu rijden ze in de F1 en hebben ze ook de BMW 118d, 318d,...

              De topmodellen zullen er altijd zijn.
              En wie zou er iets op tegen hebben als we binnen 10 jaar allemaal met dikke benzines rijden die maximum 7liter verbruiken...

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                ps. de laatste wilde geruchten zijn nu weer dat Kubica Massa zou gaan vervangen bij Ferrari
                Dat was te verwachten. Voor journalisten is het soms genoeg om 0,5 en 0,5 op te tellen om 2 te bekomen.

                Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                De topmodellen zullen er altijd zijn.
                En wie zou er iets op tegen hebben als we binnen 10 jaar allemaal met dikke benzines rijden die maximum 7liter verbruiken...
                OPEC

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                  En wie zou er iets op tegen hebben als we binnen 10 jaar allemaal met dikke benzines rijden die maximum 7liter verbruiken...
                  Het zullen wel eerder dikke diesels zijn ....

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Het zullen wel eerder dikke diesels zijn ....
                    Is nu toch ook al

                    Allemaal 20d's, 30d's en 35d's.
                    Als BMW hun benzineaanbod dus laat terugvallen, is het jullie eigen schuld.

                    Comment


                    • #30
                      Hoe meer ik er over nadenk ... hoe minder erg ik 't vind. Integendeel, zelfs.

                      Alles in me (verstand, buik, kloten, darmen, ...) zeggen me dat dit de beste beslissing is die BMW kon nemen. Want eerlijk ... sinds een jaar of 2 zijn de prestaties dermate bedroevend dat het F1-team nauwelijks nog enige sympathie voor het merk kan veroorzaken. Bovendien vloeit er uit het hele F1-gebeuren helemaal niks terug naar de seriewagens, waar de focus inderdaad ligt op milieuvriendelijkheid en kostenbesparingen. Het is zo'n exorbitant duur spelletje, die F1, dat het voor een merk als BMW dat geen monsterlijk groot concern achter zich heeft maar nog volledig op zichzelf bestaat (en derhalve een veel minder gewichtige balans heeft om tijden van recessie zonder kleerscheuren te doorstaan), vermoedelijk een bijna krankzinnige kostenfactor is geworden waar nauwelijks nog - en alleszins geen rechtstreeks aantoonbare - return van komt. Ook de toekomst van de F1 ziet er niet goed uit, door de krankzinnige reguleringen en het feit dat het nauwelijks nog echte autosport is waar plaats is voor passie ('t is een ultradure sponsor-show middels machines die zo gigantisch geavanceerd zijn alsof ze door NASA zijn ineengepuzzled, en waar de nadruk ligt op de auto's en niet op de piloten, zoals JP Montoya terecht opmerkt en dat contrasteert met Nascar in de V.S., waar de piloot allesbepalend is).

                      Waar wil je dan nog heen met dat circus? Het kost gigantisch veel geld, terwijl er geen geld is, het brengt niks op, en het is een kakofonie van regels waardoor er geen lijn in zit en waar die continue regelwijzigingen de ontwikkelingskosten erg de hoogte in jagen.

                      Stop er dan mee. Imo een terechte, en goeie beslissing. Ik zie dit geenszins als een "oeioei we hebben geen succes dus we gaan dan maar opgeven"-scenario. 't Is een rationele beslissing die in the long run helemaal niet slecht zal uitdraaien.

                      Comment


                      • #31
                        lap

                        te koop: sporttas F1 sauber, amper gebruikt

                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Hoe meer ik er over nadenk ... hoe minder erg ik 't vind. Integendeel, zelfs.

                          Alles in me (verstand, buik, kloten, darmen, ...) zeggen me dat dit de beste beslissing is die BMW kon nemen. Want eerlijk ... sinds een jaar of 2 zijn de prestaties dermate bedroevend dat het F1-team nauwelijks nog enige sympathie voor het merk kan veroorzaken. Bovendien vloeit er uit het hele F1-gebeuren helemaal niks terug naar de seriewagens, waar de focus inderdaad ligt op milieuvriendelijkheid en kostenbesparingen. Het is zo'n exorbitant duur spelletje, die F1, dat het voor een merk als BMW dat geen monsterlijk groot concern achter zich heeft maar nog volledig op zichzelf bestaat (en derhalve een veel minder gewichtige balans heeft om tijden van recessie zonder kleerscheuren te doorstaan), vermoedelijk een bijna krankzinnige kostenfactor is geworden waar nauwelijks nog - en alleszins geen rechtstreeks aantoonbare - return van komt. Ook de toekomst van de F1 ziet er niet goed uit, door de krankzinnige reguleringen en het feit dat het nauwelijks nog echte autosport is waar plaats is voor passie ('t is een ultradure sponsor-show middels machines die zo gigantisch geavanceerd zijn alsof ze door NASA zijn ineengepuzzled, en waar de nadruk ligt op de auto's en niet op de piloten, zoals JP Montoya terecht opmerkt en dat contrasteert met Nascar in de V.S., waar de piloot allesbepalend is).

                          Waar wil je dan nog heen met dat circus? Het kost gigantisch veel geld, terwijl er geen geld is, het brengt niks op, en het is een kakofonie van regels waardoor er geen lijn in zit en waar die continue regelwijzigingen de ontwikkelingskosten erg de hoogte in jagen.

                          Stop er dan mee. Imo een terechte, en goeie beslissing. Ik zie dit geenszins als een "oeioei we hebben geen succes dus we gaan dan maar opgeven"-scenario. 't Is een rationele beslissing die in the long run helemaal niet slecht zal uitdraaien.
                          Vorig jaar was BMW nochtans mooi derde in het eindklassement der constructeurs en Kubica knap vierde bij de piloten. Vorig jaar was dus nog geen vuiltje aan de lucht.

                          De reglementen zijn inderdaad dit jaar veranderd, maar dat was voor iedereen gelijk, dus ik zie het probleem niet? BMW heeft duidelijk de minst goede wagen gebouwd, maar remember Mclaren in het seizoensbegin? Die waren mogelijk zelfs nog slechter en kijk, zondag won Hamilton toch zijn eerste GP! Bij Mclaren hebben ze de kop duidelijk niet laten hangen en hebben ze veel gesleuteld om weer een goede wagen te kunnen laten rijden.

                          Als reglementswijzigingen en onregelmatigheden de oorzaak zouden zijn van BMW om zich uit de F1 terug te trekken, dan hadden ze zich al heel lang uit het WTCC moeten terugtrekken! Daar veranderen de regels bijna van race tot race...

                          Comment


                          • #33
                            Ja, maar als je dat in the bigger picture plaatst, en met name dan het feit dat de F1 vermoedelijk een duizendvoud kost van het gehele WTCC-circus, én dat er daar ook nog 'es een directe link is met voor het publiek beschikbare modellen, dan vind ik dat nog altijd geen slechte en zeker een goed te begrijpen beslissing. Vooral in het licht van de huidige recessie, waar alle automerken het bijzonder moeilijk hebben, en zo ook BMW.

                            Comment


                            • #34
                              kan iemand dan verantwoorden waarom Toyota al jaren in de F1 zit zonder resultaat?

                              Comment


                              • #35
                                Geen idee. Blijven hopen om ooit echt succes te hebben, en daar een deel van het astronomische budget dat Toyota ter beschikking heeft, voor vrijmaken? Elk kiest wat 'ie doet met zijn geld, hè.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Ja, maar als je dat in the bigger picture plaatst, en met name dan het feit dat de F1 vermoedelijk een duizendvoud kost van het gehele WTCC-circus, én dat er daar ook nog 'es een directe link is met voor het publiek beschikbare modellen, dan vind ik dat nog altijd geen slechte en zeker een goed te begrijpen beslissing. Vooral in het licht van de huidige recessie, waar alle automerken het bijzonder moeilijk hebben, en zo ook BMW.
                                  En toch blijf ik het een stomme en overhaaste beslissing vinden. In al die jaren gaat het 1 keer een seizoen slechter dan gewoonlijk en patat, 't is gedaan.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                    kan iemand dan verantwoorden waarom Toyota al jaren in de F1 zit zonder resultaat?
                                    Moesten ze nu stoppen zou 't voor Toyota serieus gezichtsverlies zijn, zeker in de geesten van de japanse bazen..

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                                      En toch blijf ik het een stomme en overhaaste beslissing vinden. In al die jaren gaat het 1 keer een seizoen slechter dan gewoonlijk en patat, 't is gedaan.
                                      Wie weet is dat gewoon een toeval en is dat niet eens zo'n grote reden geweest voor BMW om zich terug te trekken. Ik denk persoonlijk dat het commerciële meer belang heeft dan het sportieve in dit geval.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Uiteraard, m'n kop eraf als dit een overhaaste en impulsieve beslissing is. Zal zeker al langer over beraadslaagd zijn geweest.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                                          En toch blijf ik het een stomme en overhaaste beslissing vinden. In al die jaren gaat het 1 keer een seizoen slechter dan gewoonlijk en patat, 't is gedaan.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Uiteraard, m'n kop eraf als dit een overhaaste en impulsieve beslissing is. Zal zeker al langer over beraadslaagd zijn geweest.
                                          Hierbij moet ik gTa toch gelijk geven, denk je nu echt dat dit een beslissing is die BMW overhaast neemt? Ik denk het niet hoor, BMW weet ook wel dat die een bepaalde reflectie heeft op hun status als merk, maar in tijden van crisis kan je beter drastische beslissingen nemen die je op lange termijn meer ademruimte geven. Daarnaast denk ik ook dat het enorme budget dat hiernaar ging gebruikt kan worden voor R&D voor straatmodellen, en daar kan toch niemand tegen zijn? Who cares als je BMW minder verbruikt, is mooi meegenomen, zolang hij zijn performantie maar behoudt ... Ik denk dat BMW en Porsche laatste jaren duidelijk bewezen hebben dat weinig uitstoot en verbruik wel degelijk hand in hand kunnen gaan met performantie en snelheid.

                                          Ik vind het een verlies voor het hele F1 gebeuren, maar komaan, ik denk dat iedereen langzamerhand toch wel inziet dat die zaak zwaar aan het doodbloeden is. Ikzelf ben ook veel grotere fan van Belcar en dergelijke zaken, waar je toch de gewone straatmodellen lekker tegen elkaar ziet racen, volgens mij zit daar meer toekomst in commercieel gezien dan, dan in de F1. Misschien dat BMW ook een gedeelte van het vrijgekomen budget gaan investeren in hun waterstofmodellen, waar ik dan weer erg benieuwd naar ben.
                                          Last edited by ; 29/07/2009, 16:31.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X