Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Formula Student

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik zat dit jaar in het team van onze unief (TU Delft). Is wel vet, leer je wel wat mee En er wordt echt wel nagedacht over alles ze, alles wordt ook tot in de puntjes berekend en door computersimulaties gegooid. Tenminste, bij ons, ik weet niet hoe het op een school is. Onze wage heeft trouwens ne yamaha eencilinder.

*edit*
    ah, ge zijt 21 dus een gewone school zal het wel nemeer zijn gok ik. En over testrijden; wij hebben vele kartsessies gehad, ik dacht da ik goe kon karten, maar er zaten 2 professionele karters in ons team waarvan er ene ook formule BMW dee, dus twas ni makkelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FroFro Bekijk Berichten
      Ik zat dit jaar in het team van onze unief (TU Delft). Is wel vet, leer je wel wat mee En er wordt echt wel nagedacht over alles ze, alles wordt ook tot in de puntjes berekend en door computersimulaties gegooid. Tenminste, bij ons, ik weet niet hoe het op een school is. Onze wage heeft trouwens ne yamaha eencilinder.

*edit*
      ah, ge zijt 21 dus een gewone school zal het wel nemeer zijn gok ik. En over testrijden; wij hebben vele kartsessies gehad, ik dacht da ik goe kon karten, maar er zaten 2 professionele karters in ons team waarvan er ene ook formule BMW dee, dus twas ni makkelijk
      Zalig! Nog iemand met wat ervaring in Formula Student, kan handig zijn naar volgend jaar toe .

Dan was je ook in Hockenheim dit weekend? Hoe hebben jullie het gedaan? Eerste, tweede plek?

Ik studeer trouwens industrieel ingenieur elektromechanica/automotive engineering. We doen het in samenwerking met de studenten autotechnologie.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
      2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
      2012-...
      '07 BMW 118d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
        Ik vrees van niet... Op youtube kan je wel wat vinden.
        O vrees niet jongeling, dat is meer dan voldoende

Comment

Ik was er helaas ni bij, ik ben om persoonlijke redenen vlak voor het einde eruit gestapt. We ware goed bezig, winnaar van engineering design, cost en fuel efficiency, maar krege dan problemen in de drivetrain Vorig jaar waren we tweedes overall, na stuttgart; http://www.formulastudent.com/NR/rdo...lts_Class1.pdf

Ik baalde er wel echt van trouwens, volgend jaar ga ik op erasmus maar ik hoop het jaar erna weer iets actiefs te kunnen doen na mijn studie, bv weer FS, of bij ons Nuon Solar Team, die altijd eerstes worden :p Maar om daarbij te geraken is nog een pakske moeilijker, en het feit dak uit DUT (ons FS team) ben gestapt zal geen goe doen bij die sollicitatie.
          Last edited by ; 11/08/2009, 02:42.

Comment

@mercedeske: Ik studeer autotechnologie aan denayer, ik zit volgend jaar in het 2de (na 3x het 1ste gedaan te hebben). Ik vermoed dat enkel studenten van het derde jaar in het team zullen mogen, dus zal ik nog een jaartje moeten wachten.

@frofro: was je er niet bij toen een delegatie van jullie team naar denayer kwam om jullie wagen te showen? In ieder geval veel succes om in het nuon solar team te geraken.
            BMW = Freude Am Fahren

Comment

Das is cool!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk Berichten
                @mercedeske: Ik studeer autotechnologie aan denayer, ik zit volgend jaar in het 2de (na 3x het 1ste gedaan te hebben). Ik vermoed dat enkel studenten van het derde jaar in het team zullen mogen, dus zal ik nog een jaartje moeten wachten.

@frofro: was je er niet bij toen een delegatie van jullie team naar denayer kwam om jullie wagen te showen? In ieder geval veel succes om in het nuon solar team te geraken.
                We kunnen al het volk gebruiken denk ik, je moet maar eens met Jan Hermans gaan praten. Die zal je wel kennen vermoed ik.

2012-...
                '07 BMW 118d

Comment

Die ken ik precies niet direct. Is dat een student of een docent?
                  BMW = Freude Am Fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk Berichten
                    Die ken ik precies niet direct. Is dat een student of een docent?
                    Docent, en volgens mij hoofd van departement autotechnologie... Zijn kantoor is boven in het ATC, vlak naast dat labo waar die motoren uitgestald liggen.

2012-...
                    '07 BMW 118d

Comment

Koddig.

Comment

Docent, en volgens mij hoofd van departement autotechnologie... Zijn kantoor is boven in het ATC, vlak naast dat labo waar die motoren uitgestald liggen.
                        Dan zal ik daar eens gaan aankloppen. Bedankt voor de info althans en misschien zie ik u wel.
                        BMW = Freude Am Fahren

Comment

Hallo,
                          Ik ben ook student op de nayer en ziet er mij echt wel een leuk project uit!
                          Ik weet alleen niet of we daar al direct van af het eerste jaar mogen aan werken

Comment

Hoe de wereld toch snel verandert , in mijn tijd op het de Nayer instituut was er nog helemaal niets automotive , ben dan na de kandidaturen moeten uitwijken naar Nederland om automotive engineering te doen, heb daar toen ook nog op een ver zijspoor advies gegeven voor een stand alone MMS voor de FS van het team van de TU delft , hehe hoop dat de Belgen winnen , maar dan zullen ze wel van ver moeten komen want heel eerlijk die nederlanders zijn bere-sterk

Comment

Die Nederlanders van Delft zijn vorig jaar met hun wagen naar de campus gekomen. Ze hebben blijkbaar geen echt auto gerichte afdeling dus op motorisch vlak hebben wij wel een vrij groot voordeel, ook al omdat wij enkele vermogentestbanken hebben (2 of 3 voor de motor uit de wagen en een rollenbank).
                              BMW = Freude Am Fahren

Comment

Zalig! Nog iemand met wat ervaring in Formula Student, kan handig zijn naar volgend jaar toe .

Dan was je ook in Hockenheim dit weekend? Hoe hebben jullie het gedaan? Eerste, tweede plek?

Ik studeer trouwens industrieel ingenieur elektromechanica/automotive engineering. We doen het in samenwerking met de studenten autotechnologie.
                                Als er niet teveel kandidaten zijn dan zal ik ook in het team zitten . Maar als er teveel kandidaten zijn dan wordt er rekening gehouden met uw schoolresultaten en dan vrees ik voor de mijne (één 9/20 tot nu toe dit jaar, rest net door). Kga wel vanaf nu een tandje of 10 bijsteken qua leren. Ik heb wel weinig praktijkervaring, enkel uit labo's van school, dus ik hoop dat ik toch snel zal bijleren!!

Comment

Formula student - KDG Racing

Hallo iedereen,

Ik ben Kristof en lid van het Belgische Formula Student team van de Karel De Grote Hogeschool uit Antwerpen. Volgende zomer nemen wij deel aan de verschillende wedstrijden!!!

Kijk gerust eens op onze website: www.kdgracing.be en op onze facebook

We zijn in volle voorbereiding dus af en toe posten we de vorderingen!!

Comment

We hebben in juli deelgenomen aan de wedstrijd in Silverstone.

Het De Nayer Racing Team heeft gestreden in de Class 2 competitie, dit waren enkel de statische proeven. Design judging, businessplan presentatie en cost report judging. We zijn 7e van de 23 geëindigd wat een zéér mooi resultaat is voor een eerste deelname aan Formula Student. Voor ons waren enkel ervaren teams van hoogaangeschreven universiteiten. Volgend jaar nemen we zeker deel aan de class 1 competitie waar ook de dynamische tests zullen uitgevoerd worden.

Ben benieuwd wat de Belgische concurrentie van Antwerpen volgend jaar zal betekenen .

2012-...
                                    '07 BMW 118d

Comment

Hey Mercedeske,

Proficiat met jullie prestatie! We zagen dit reeds en waren onder de indruk!! Toen we ons team oprichten wisten we niet dat jullie ook al begonnen waren. Nu was dit wel een leuke wending omdat we zo (misschien) wat Belgische tegenstand hebben :-)

Wees gerust er zal gestreden worden voor de eerste Belgische plaats in het klassement! :-)

Héél veel succes en een welverdiende vakantie

groeten,

KDG Racing

Comment

Bedankt Kristof, ik zal er volgend jaar jammer genoeg niet meer bijzijn, studeer (hopelijk) binnen een maandje af.

Hoever staan jullie op dit moment? Uit hoeveel leden bestaat het team?

Jullie ook veel succes gewenst!

2012-...
                                        '07 BMW 118d

Comment

Hoi

Even dit topic omhoog brengen:
                                          Voor de geïnteresseerden we hebben een facebookpagina en een site

http://www.denayerracingteam.be/
                                          http://www.facebook.com/pages/Sint-K...t/355398422674

We zijn volop bezig met het afwerken van het chasis, ophanging en motor zodat we volgende semester kunnen test rijden.

Meer info op de site's

mvg Mathias

Comment

Working...
                                          X