Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW overweegt overstap naar DTM

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW overweegt overstap naar DTM

Autobouwer wil deelname toerwagens uitbreiden

[07-08-2009] BMW overweegt om een overstap naar de Duitse toerwagenklasse DTM te maken. De Duitse autofabrikant kondigde eerder aan om eind 2009 uit de Formule 1 te stappen, maar BMW wil wel bij de autosport betrokken blijven.

Theissen denkt na over toekomst BMW.

Zo is BMW actief deelnemer aan het wereldkampioenschap toerwagens (WTCC) en krijgt jong talent een kans in de Formule BMW-klasse. Het Formule 1-project is dus afgelopen, maar BMW zou zijn deelname in toerwagenklassen wel willen uitbreiden, zo meldt het Britse Autosport.

Bovendien is BMW niet tevreden met de gang van zaken in de WTCC. De autobouwer lag vaak in de clinch met autosportfederatie FIA over de reglementen en de kans bestaat dat BMW zich terugtrekt uit de WTCC en overstapt naar de DTM.

“WTCC hoort bij de toerwagens, maar het is wel duidelijk dat wij niet helemaal gelukkig zijn met de ontwikkelingen van dit jaar en het afgelopen jaar”, legt BMW Motorsport-directeur Mario Theissen uit.

“We blijven hoe dan ook betrokken bij de toerwagensport en misschien dat we in de toekomst onze projecten gaan uitbreiden. We zijn er echter nog niet klaar voor om daarover te praten”, aldus Theissen.

Op dit moment doen de Duitse autofabrikanten Audi en Mercedes mee aan de DTM. De sport zou een derde automerk, vooral een Duits, verwelkomen.

Bron: formule1.nl

zat er aan te komen!

Comment

En wat denkt bmw mee te pakken naar ginder gezien hun nieuwe "eco" filosofie?

Zo een nieuwe revolutionaire motor? Aka een 1.1 diesel met 7 turbo's en compressoren op die 350 pk uitbraakt met een CO2 uitstoot van 55g/km?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        En wat denkt bmw mee te pakken naar ginder gezien hun nieuwe "eco" filosofie?

Zo een nieuwe revolutionaire motor? Aka een 1.1 diesel met 7 turbo's en compressoren op die 350 pk uitbraakt met een CO2 uitstoot van 55g/km?

Ben je zot!? max 45 g/km CO2!

Comment

Een M3 met efficient dynamics he. Of misschien met een kers. Ik zou het alleszins zalig vinden, zeker als ze dan nog eens een versie voor de weg uitbrengen van hun DTM-wagen.
          BMW = Freude Am Fahren

Comment

En toch ben ik niet zo overtuigd van de overstap naar de DTM. Ik wil BMW in een internationaal kampioenschap zien rijden!

Comment

Blijkbaar heeft de FIA niet alleen de F1 naar de kloten geholpen.

Comment

Ik vind dat BMW hun xDrive-modellen meer en meer in de spotlights moet zetten. Deelname aan de pseudo-Dakar ?

Comment

Of waarom geen 1-serie met x-drive uitbrengen als homologatiemodel voor het WRC?
                  BMW = Freude Am Fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk Berichten
                    homologatiemodel
                    Is toch niet nodig? Ford of Citroën hebben ook geen 4WD Focus of C4..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                    cc

Comment

Nu je het zegt. In ieder geval is een stoerder ogend model/versie altijd welkom.
                      BMW = Freude Am Fahren

Comment

Ik zie BMW niet in de rally stappen. Ik denk zelfs dat alle officiële BMW-steun naar rally toe van hogerop verboden is.

Comment

zeker als ze dan nog eens een versie voor de weg uitbrengen van hun DTM-wagen.
                          Die kans zit er niet in, in de DTM rijden ze al een tijdje met silhouette wagens, i.e. wagens die langs buiten een beetje het uiterlijk hebben van een seriewagen maar er onderhuids totaal niks meer gemeenschappelijk mee hebben.
                          AutoMinded.be

Comment

Mercedes had/heeft toch een C63 AMG DTM? Zoiets bedoel ik, een nog aggresiever ogende versie van het model waar de DTM-wagen van afgeleid is.

@Maxime S: waarom zou die officiële steun verboden zijn?
                            BMW = Freude Am Fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                              Ik vind dat BMW hun xDrive-modellen meer en meer in de spotlights moet zetten. Deelname aan de pseudo-Dakar ?
                              Doen ze toch al jaren?

Comment

Mercedes had/heeft toch een C63 AMG DTM? Zoiets bedoel ik, een nog aggresiever ogende versie van het model waar de DTM-wagen van afgeleid is.

@Maxime S: waarom zou die officiële steun verboden zijn?

Geen idee. Ik heb dat ooit eens ergens gelezen dat BMW niets dat met rally te maken heeft, officieel steunt. Is natuurlijk wel al een paar jaar geleden.

Maar met de huidige op til staande reglementswijzigingen zie ik een constructeur als BMW niet direct in het rallywereldje stappen.

Comment

ooit al een renault / toyota / honda / mercedes / ... tegen gekomen dat op een F1 lijkt ? :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rames
                                    Ik vind dat het in ieder geval beter bij hun imago past dan de F1.
                                    I mean, ooit al een bmw gezien die op een F1 lijkt?
                                    Qua technologisch onderzoek zal het de vruchten wel geplukt hebben, maar verder heb ik het nooit echt gesnapt wat ze daar deden. Zelfde bij renault bv...
                                    Vreemd... Dat kan je dan toch van elke constructeur zeggen?

Comment

Net zoal bij LMP's eigenlijk (met Radical als uitzondering). Over LMP gesproken zou ik eigenlijk ook wel graag een opvolger van de BMW V12 LMR willen zien, net als een GT1 van BMW. Maar dat zal waarschijnlijk nog een wel een hele tijd bij 'dromen' blijven.
                                      BMW = Freude Am Fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                        Doen ze toch al jaren?

Is dat een officieel fabrieksteam ?

Comment

Working...
                                        X